centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:28

Haha, jij bent snel Noor! Ik ben benieuwd naar je inzending! :)

Ik ga morgen weer verder, 't wilt nog niet lukken. :n

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:32

Nooor_ schreef:
Even een foto uitzoeken & nabewerken en dan ben ik klaar :D Haha, ik had er zin in!

Oeh ben benieuwd! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:32

Noor, je enthousiasme is hartstikke leuk, maa denk er nog een dag over, we merkten dat sommigen na een paar dagen andere ideeen kregen of verbeteringen nozagen :)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:37

Ben benieuwd!

Hmppff, ik heb even zon vorm geprobeerd zegmaar, maar je ziet de randen nog?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:39

Welke randen, van het vormpje of buitenranden? Die zou je kunnen afknippen.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:44

Had nog niet echt iets bedacht voor de opdracht maar had voor het gemak een hartje gedaan maar die zie je zegmaar het zwarte buiten dat hartje om, dus van het vormpje denk ik :')

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:59

F_Orumster schreef:
Noor, je enthousiasme is hartstikke leuk, maa denk er nog een dag over, we merkten dat sommigen na een paar dagen andere ideeen kregen of verbeteringen nozagen :)

Klopt, maar ik ben er nu tevreden mee en anders heb ik zelf pech. (; Ik heb komende weken ook niet veel tijd dus het zal waarschijnlijk ook geen probleem worden. :) Dus ik ga 'm gewoon inleveren zo.

Edit: Hierbij... mijn inzending. (:
Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:19

F_Orumster schreef:
Noor; wat voor camera heb je? Ik mis wat warme, volle kleuren. Het is allemaal net wat flets.
Je hond is leuk! Ik zou de composities wat spannender maken, fotografeer op hondhoogte, zoom wat meer in. Laat hem voor je staan, met zijn kont naar je toe, laat m naar links of rechts kijken. Zoom dusdanig in dat je net zijn bovenkant van zijn heup, over zijn rug, naar een fier opzij kijkend hoofd kijkt. Snap je me?

Ik heb een Canon EOS 1000D met 50-250mm IS lens. De kleuren heb ik expres zo gedaan :j Ik vond zelf dat dan de kleuren mooier uitkomen.
Deze foto's zijn op "hondhoogte" gemaakt, misschien net iets van boven maar ik zat gebukt te hurken (;
andere composities zijn een leuk idee om eens te proberen. Ik denk niet dat de voorbeelden die je noemt zouden werken met mijn hond, maar dat is geen excuus haha (:
Bedankt voor de tips (:

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:32

Leuke foto noor !
Mag ik vragen watvoor achtergrond je hebt?
Licht of juist niet?
Het lukt nu trouwens wel al F_Orumster ;)

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:34

Leuk dat iedereen mag meedoen :)
En een super leuk thema, ik ga daar eens goed over nadenken en uitproberen :)
Ik fotografeer alleen voor de hobby, dus wordt nog een uitdaging, maar een leuke, zeker met mijn net nieuwe (tweedehandse) lens ; Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF, voor mijn canon 40d (eindelijk een licht gevoelige lens, eerst uitproberen en later wellicht een kwalitatief betere kopen ;) )

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:34

Heel erg mooi gedaan Nooor_

Morgen eens denken hoe ik het ga aanpakken.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:37

IloveNikitaa schreef:
Leuke foto noor !
Licht of juist niet?

Bedankt! De kerstboom stond op de achtergrond. Wat bedoel je met licht of juist niet? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:38

Ik weet niet of dit echt de bedoeling was maar dat dacht ik... Zo ja dan zend ik deze in...
Het is mijn gitaar. Ik hoop dat tinypic de kwaliteit niet heeft aangetast want ik weet niet hoe ik moet resizen met photobucket. Ik ben een beginner.

Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:41

Ik vind het een mooie foto Doanique (: Wel vind ik het jammer dat het punt waar de gitaarhals scherp is pas hélemaal bovenaan de foto is. Ik zou eerder kiezen voor de 4e fret van boven oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:43

Dankje :), Hij stond op automatisch scherpstellen en als ik hoger was gaan zitten had je die leuke lichtballetjes op de achtergrond niet meer... Erg balen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:47

Kon je hem niet op handmatig zetten? Ik zou hem in het midden hebben scherpgesteld denk ik.

Die van Noor vind ik erg leuk, alleen jammer dat de ballen zo duidelijk zijn. Het zijn duidelijke rondjes en geen vage rondjes, dat had hem, denk ik, nog leuker gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:49

Had gekund maar dan stelde hij of op de vuiltjes op mijn spiegel scherp, of ik begon zo te trillen dat het niet lukte. (De gitaar stond tegen de spiegel en het licht komt dus via de reflectie)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:50

Ik heb het e.e.a. geprobeerd, maar heb het nooit eerder gedaan! Ik ga er dus nog even goed over nadenken !

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:14

Ik vind het wel mooi doanique. Mooie kleuren. Idd een lager scherpstelgebied zou wel mooi kunnen zijn, al heeft het zo ook wel wat, je gaat de hals volgen nu tot de scherpte.

Ik heb geen kerstboom :D Dus ik heb wat andere ideeen, maar dat gaat van het weekend pas kunnen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:16

LynnDenise schreef:
Kon je hem niet op handmatig zetten? Ik zou hem in het midden hebben scherpgesteld denk ik.

Die van Noor vind ik erg leuk, alleen jammer dat de ballen zo duidelijk zijn. Het zijn duidelijke rondjes en geen vage rondjes, dat had hem, denk ik, nog leuker gemaakt.

Dat zal een kwestie van smaak zijn, want dat vind ik zelf juist mooi aan bokeh (; maar ik snap wat je bedoelt :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:17

Ik vind die ballen ook leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie ze misschien liever iets subtieler.
Dat zal dan inderdaad wel een kwestie van smaak zijn :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:19

Nooor_ schreef:
IloveNikitaa schreef:
Leuke foto noor !
Licht of juist niet?

Bedankt! De kerstboom stond op de achtergrond. Wat bedoel je met licht of juist niet? (:

Dankje!
Haha oke, dacht ik al, want het lukt mij alleen met kerstboom op achtergrond, met licht bedoelde ik zegmaar kerstboom licht, of een lamp etc.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:22

Maar bbij zon foto als dat vogeltje van wikipedia, hoe doe je dat dan, want ja nu lichtpuntjes van de kerstboom, maar dan heb je alleen de zon.
Iemand die mij dit misschien uitleggen kan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:23

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:24

Bij het vogeltje gaat het alleen om de scherpte-diepte. Hierbij spelen ze niet echt met licht, maar hebben ze gewoon het vogeltje scherp gemaakt en de achtergrond heel vaag, waarschijnlijk door een groot diafragma te gebruiken en de achtergrond ver van het vogeltje te houden.