Mooi scherp hier op t koppie mooi
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:@MarianneV. Bij de eerste is het jammer dat een oortje niet naar voren staat. Daarentegen is het een hele mooie Fjord. Bij de tweede vind ik het iets minder dat de poten van de hond er niet helemaal op staan. Voor mijn gevoel lijken de poten net afgehakt (nu ben ik echt drastisch bezig =P). Maar dat is persoonlijk denk ik.
Citaat:@MarianneV Mooi hoor! Alleen jammer dat de billen van de fjord niet scherp zijn.
Maar verder hele leuke foto’s!
eline10 schreef:Ik heb een gewone digitale camera, dus geen lens.
Citaat:Aan het einde van het optische zoombereik van een camera begint het digitale zoombereik. Vroeger betekende digitaal zoomen per definitie kwaliteitsverlies, omdat er bij digitaal zoomen altijd tussengelegen pixels bij gerekend moesten worden. Dat is tegenwoordig niet altijd meer zo.
Hoever je kunt inzoomen zonder kwaliteitsverlies, hangt af van de instelling van de resolutie. Meestal staat de camera ingesteld op de maximale resolutie. Dan betekent digitaal inzoomen altijd dat je kwaliteit verliest. Maar als je een 14-megapixelcamera hebt en je vindt 10 of 8 megapixel ook wel voldoende, dan hoeven er geen pixels berekend te worden.
Het 'teveel' aan megapixels in de camera wordt gebruikt om tijdens het fotograferen digitaal in te zoomen. Feitelijk is dat hetzelfde als het achteraf bijsnijden van de foto. Tenzij het digitaal zoomen te ver gaat, zodat er wel weer pixels berekend moeten worden. Dat betekent kwaliteitsverlies.