[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:49

Topper Agossie! :)

Week 41! Vers van de pers. ;)
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:36

kimberley23 schreef:
Wat een super gave foto Jis_! Mooi scherp en een pracht beest(je) :P

Dank je wel! :o

week 41, een zelfportret. :D

Be warned Halloween is coming..

Afbeelding

XiiaaooNaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:13

@Jis_, wauw!! gaaf gedaan! hoe? :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:57

Dank je! :D Camera stond op een statief, manlief drukte wel op timer anders ging het niet want er zit een flinke sleep aan de rok. Afstandbediening moet ik nog aanschaffen, wel handig voor een zelfportret. Schmink en photoshoppen, ik kan nogal grote ogen opzetten en mijn irissen en pupillen heb ik weggewerkt. Gezicht lichter gemaakt en scheuren aangebracht, mond zwart geschminkt, hele onderlip, bovenlip maar half en recht. Bij bewerken plekjes weggewerkt om het goed zwart te krijgen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:50

Week 41.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:28

Ok, rondje commentaar. :D

Agossie: Scherpe foto! Fijne kleuren en compositie. :D Kijkt lekker weg. :j
Asselruiter: Ik vind hem wat licht, had er meer contrast ingegooid. Jammer ook dat ze met haar ogen knijpt...
Astor: Lief aapje! <3 Ook hier fijne kleuren, goeie scherpte. :)
binky: Hier mis ik scherpte en ik vind de belichting ook niet je van het. Jammer ook dat de vlinder wegkijkt.
Bumblehorse: Hilarische foto. :D Die tong! _O- Prima foto alleen vind ik de kleuren iets te tam. Maar dat zal persoonlijk zijn.
Carolaaxxxx: Is dat echt de zon rechtsboven of erin geshopt? Ik had hem weggelaten. En ik had het bij het bit iets beter weggeshopt. Verder een nette foto.
calice: Ik mis wat scherpte maar verder een mooi moment! Heb je de kleurenversie ook nog?
C_estmoi: Prima foto. Juiste timing, scherpte en kleur.
Deetjeeuh: Interessant onderwerp! Vind hem alleen wat tam ook, mis wat contrast voor mijn smaak. En ik vind hem iets te centraal staan.
Evelien1000: Mooi! Fijne DOF en kleuren! +:)+
Eviii_x: Wat heeft dat paard een aparte kleur! Echt roodbruin! Prima foto, weinig op te merken. Misschien had ik hem alleen een tikkie lichter gemaakt.
Fenneeee: Wat een lieve foto! <3 Jammer dat het haar voor haar gezicht zit.
Gub: Super leuke foto! :)) Fijne kleuren en scherpte!
Hanna_94: Heerlijke foto! Hele knappe hond. Kleurgebruik vind ik hier erg goed bij passen. Fijne scherpte ook.
HeavensLove : Interessante foto en compositie. Ik had alleen nog iets meer van haar haar willen zien. Wel erg leuk gedaan zo!
Irene96: Kleurgebruik is niet echt mijn smaak. Vind hem blauwig ogen en dat stoort mij een beetje. Denk ook dat ik hem mooier had gevonden als ze haar hoofd recht had gehouden.
it_is_me: Ik zie dat je de scherpte op het midden van de knuffel hebt gelegd. Persoonlijk had ik de hele knuffel scherp willen zien. Wel mooi zo met de zwarte achtergrond.
ismy: Wat een heerlijke kleuren! Mooi hoe het zonlicht door de bladeren schijnt.
JewEmm: Gaaf zo vanuit de lucht! Persoonlijk had ik hem iets lichter gemaakt maar verder een prima foto.
jilinda: Ik had de foto nog wat lager gemaakt en meer ingezoomd. Wel een hele lieve foto!
Jis_: Interessante rups!! Ik had de kleuren liever wat heftiger gezien. Prima scherpte.
Joey: Ik vind hem te gelig maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Verder heb ik niets op te merken.
k_m: Ik had hier meer contrast ingedaan en was misschien iets dichterbij gaan staan.
kani_ejj: Het lijkt alsof je geflitst hebt maar dat is zeker niet het geval? Ook mis ik wat scherpte.
_Kiki_: Interessante foto maar wel te druk naar mijn mening. Kleuren en scherpte zijn prima.
laurajoy15: Mooie kleuren! Ik had alleen de lensflare weggelaten. Die doet afbreuk aan de foto. En ik had iets meer pony en iets minder bosje willen zien.
Leonie_M: Ik mis hier wat scherpte en kleur. En is de horizon scheef? En nog even oefenen met shoppen. ;)
Lizaa01: Fijne kleuren en scherpte! Compositie is alleen wel te centraal.
MarijeR: Prachtige DOF! _/-\o_ Hele mooie kleuren ook! Mooie compositie ook!
Marit: Aparte en interessante compositie. :j Super scherp ook!
Marjoow: Leuk zo van de achterkant, dat zie je niet veel! Goeie timing ook! Prima foto.
Mb_foto: Prima foto. Prima belichting en kleurgebruik. Vind alleen de blik van het model iets minder.
monbyou: De vlinder zit voor mij te centraal. Kleuren hadden ook wat heftiger gemogen. Scherpte is prima.
Nefertarie: Foto kijkt lekker weg, aparte en mooie compositie. Kleuren hadden wat heftiger gemogen voor mijn smaak.
Racheel : Netjes scherp en prima kleuren. Je achtergrond kan je helaas niets aan doen.
Resistance: Foto mist scherpte en eerlijk gezegd had die sigaret van mij ook niet gehoeven. Kleur gebruik is wel mooi en compositie ook.
Revanches: Candor en zijn kleine baasje toch? :D Mooie foto. Ze kijkt perfect de camera in! Fijne kleuren en scherpte.
Robin_Rikkie : Goeie timing, scherpte en kleur. Achtergrond kan je helaas niet zoveel aan doen.
Sanne_com: Mooie lucht zeg! Ik had de foto alleen nog ietsje dreigender gemaakt. :P
SharonPlugge: Fijne scherpte en kleur. Alleen iets te centraal. Mooie hond trouwens!
showteam: Briljante foto! _/-\o_ Fijne belichting ook.
Sodeletuut: Mooie zonsondergang foto! Geen opmerkingen. :)
Suuszels: Had de foto liever iets donkerder gezien. Scherpte kan iets beter maar het is niet storend. Compositie is prima.
tesseke: Briljante foto! :)) Leuke compositie!! Fijne scherpte ook. :D
Tinky12: Wow! Super mooi zeg! Alles klopt, kleuren scherpte en licht.
XiiaaooNaa: Aparte compositie. Ben er nog niet over uit of ik het mooi vind. :') Kleurgebruik, scherpte en licht zijn prima.
Ylvy: Lieve spontane foto!! Zwart/wit past er goed bij! Scherpte is ook prima.

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:36

O god, ik sta 2 weken achter had het helemaal niet door! Heb het superdruk thuis en op school dus het is er gewoon niet van gekomen :(
Hier dan nog mijn week 39 en 40:
Afbeelding
Over deze ben ik niet zo supertevreden, had de compositie net iets anders gewild en het kikkertje op de voorgrond scherper gehad.

Afbeelding
In de Anwerpse Zoo afgelopen zaterdag, dag van de Abonnee :)

Ik ga goed gaan plannen zodat ik voortaan mijn foto's weer optijd inlever :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:08

Ja was met flits maar moest snel snel want sprong steeds weg haha.
Idd scherpte maar komt ook omdat ik zat te rillen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:15

Week 41!

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:12

Bellatrix schreef:

Bumblehorse: Hilarische foto. :D Die tong! _O- Prima foto alleen vind ik de kleuren iets te tam. Maar dat zal persoonlijk zijn.

Haha, dank je :)
De kleuren heb ik expres zo aangepast; Het paard had eigenlijk van te voren nog moeten gewassen worden, maar hij zag nogal geel als ik het zo niet had aangepast...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:28

Respect voor je commentaren Marlies!! Dankjewel, was ik weer aan toe, ik geloof dat er al 2 weken geen commentaren meer geschreven zijn door iemand. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:51

Bumblehorse schreef:
Bellatrix schreef:

De kleuren heb ik expres zo aangepast; Het paard had eigenlijk van te voren nog moeten gewassen worden, maar hij zag nogal geel als ik het zo niet had aangepast...

Kan wel hoor :j Je hebt nu overal de verzadiging uitgehaald maar je had ook gewoon het geel in het paard naar beneden kunnen brengen bij kleurtoon/verzadiging, zonder dat je de rest van de foto aanpast.

Thanks voor het commentaar Marlies! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:58

Was idd al een tijd niet gegeven vandaar. :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:34

Thx voor het commentaar!!

41:
Afbeelding

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:50

Ik ben al een hele tijd een anonieme volger van dit forum. Wat een prachtige foto's komen er voorbij. Is het nog mogelijk mezelf aan te melden. Beetje laat nog zo aan het einde van het jaar :o .
Maar zou graag meer van jullie leren en kijken of ik het kan volhouden, iedere week een foto!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:55

Agossie schreef:
Mensen, de lijst gaat écht om 22:00 geplaatst worden!!! Als je daarna nog inzendt, doet je foto niet meer mee voor week 40!

Ook denk ik dat het handig is als we vanaf de komende week geen "nieuwe leden" meer opnemen. Als er mensen graag mee willen doen, nodig ik ze graag uit om volgend jaar mee te doen, maar om nu nog de laatste paar weken even in te springen vind ik zo overbodig!

MyHu, jij bent zeker nog welkom! Ik hoop dat het lukt met je pc en dat je al je files weer terug hebt kunnen halen.

Agossie schreef:
Liever niet, Resistance... :( Je bent van harte welkom om vanaf week 1 weer mee te doen, omdat ik zeker weer een nieuw topic ga starten. :j Dan kun je het hele jaar mee doen en is de uitdaging groter! Erg veel bokkers die nu nog mee doen, haken toch af na één of twee weken...

Edit: ik zie dat je al een foto hebt geplaatst. Jij bent de laatste voor dit jaar! :j Wel volhouden nu, hoor!

Astor, ik zet je nu nog op de lijst, maar let dan wel op dat je dan ook ècht mee blijft doen en elke week voor maandag 22:00 je foto plaatst.

Denk dus dat dat niet meer gaar MarBri.. Helaas, vanaf week 1 dus weer!
Duurt niet heel lang meer :D

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:59

Jammer, maar wel begrijpelijk natuurlijk. Dan ga ik eerst maar eens voor mezelf proberen of ik tot einde van het jaar iedere week een foto kan produceren. Uitdaging alleen maar groter als er geen druk achter zit toch. Hopelijk tot week 1 dan!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:21

Graag MarBri! :))
Het zal inderdaad een uitdaging zijn om zonder stok achter de deur elke week een foto te produceren. Ik denk dat als dit topic er niet was geweest, ik al langer geen foto's meer had gemaakt. Blijf het topic gewoon volgen dan zie je vanzelf een nieuw topic verschijnen. Overigens mag je als "buitenstaander" natuurlijk wel commentaar geven, hè. :D

Moet deze week zelf ook nog foto's maken... (Maar gelukkig kan mijn hond nu de trap op, dus heb ik een mooi model! :D)

Sharon, dank je voor het beantwoorden. :j

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:40

Marit schreef:

Kan wel hoor :j Je hebt nu overal de verzadiging uitgehaald maar je had ook gewoon het geel in het paard naar beneden kunnen brengen bij kleurtoon/verzadiging, zonder dat je de rest van de foto aanpast.

Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip!
Ik ga het van de week eens proberen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:06

Bumblehorse schreef:
Marit schreef:

Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip!
Ik ga het van de week eens proberen!

Kijk, en daarom vind ik dit zo'n leuk topic!!! +:)+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:26

mijn week 41 alvast, ik vertrek morgenavond met school naar italie en door drukke week + slecht weer helaas een oudere foto..

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:38

Bedankt voor het commentaar!!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:34

Week 41, mijn lieve hondje <3
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:06