[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:14

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:54

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:57

fiandor schreef:
Ik zat vandaag nog even op internet te kijken en vond deze ook heel erg leuk. Heeft iemand hier voorbeeld foto's van. En heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.digicamshop.nl/product/35413 ... zwart.html

zo die ziet er ook gaaf uit..ben ook benieuwd naar ervaring en foto's

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:59

Das de D40, als je de vorige pagina's even leest Knipoog
Maargoed: de Nikon was zelf dus ook niet tevreden over de D40 (vandaar die lage prijs), vandaar dat de opvolger al heel snel kwam, denk dat dat wel genoeg zegt? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:02

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:02

Weet je ook waarom hij niet bij de Nikon in de smaak was gevallen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:07

Omdat hij niet bij de klanten in de smaak is gevallen *LOL*
Hij valt erg tegen ten opsichte van de andere nikon's, waarom weet ik niet precies meer Knipoog

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:10

Okee, weet jij wel of je er mee kunt in/uitzoemen?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:32

Dat kan altijd wel met een spiegelreflex. Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:33

net wat voor objectief je er op hebt
met de 1 kun je zoomen
met de ander niet Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:34

Dan heb ik niks gezegd, sorry.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:34

Ooh okee

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:43

fiandor schreef:

De camera heeft slechts 6 Mp terwijl de concurentie al op 8 Mp zat en overstapte naar 10 Mp.
Er zijn een aantal funkties uitgehaald tov de voorganger de D70s.
Je kunt slechts een beperkt aantal objectieven erop hebben als je alle funkties zoals automatisch scherpstellen wilt hebben. Ook van Nikon zelf alleen de EF-S en de EF-I objectieven.
Ik denk dat Nikon de grotere sensor niet op tijd in de camera kon zetten en daarom een tussenoplossing heeft gekozen. Na 3 maanden werd het toestel al vervangen door de D40x die wel 10 Mp heeft.
Doordat de camera gewoon achterhaald is blijven veel bedrijven met de D40 zitten en proberen die nu kwijt te worden door extra voordelig op de markt te gooien, maar je kunt haast nog beter een oude D70s kopen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:51

nog mensen ervaring met de Canon A95?
Tips en beste functies?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:25

Kokomo schreef:
fiandor schreef:

De camera heeft slechts 6 Mp terwijl de concurentie al op 8 Mp zat en overstapte naar 10 Mp.
Er zijn een aantal funkties uitgehaald tov de voorganger de D70s.
Je kunt slechts een beperkt aantal objectieven erop hebben als je alle funkties zoals automatisch scherpstellen wilt hebben. Ook van Nikon zelf alleen de EF-S en de EF-I objectieven.
Ik denk dat Nikon de grotere sensor niet op tijd in de camera kon zetten en daarom een tussenoplossing heeft gekozen. Na 3 maanden werd het toestel al vervangen door de D40x die wel 10 Mp heeft.
Doordat de camera gewoon achterhaald is blijven veel bedrijven met de D40 zitten en proberen die nu kwijt te worden door extra voordelig op de markt te gooien, maar je kunt haast nog beter een oude D70s kopen.

Oke, maar ik ben ook maar een beginneling. Is dan de D40 juist wel iets voor mij? Want hij is niet duur maar heeft ook niet bijzonder veel kwaliteit. Gewoon een camera om mee te beginnen. Of zie ik dat fout? Koe

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:34

Pylos,

Ik heb zelf de canon A80 (3 types voor de A95) en mijn zus heeft de A85. Af en toe zitten er bij ons wat onscherpe of bewogen foto's tussen. Ik moet zeggen dat ik best aardige foto's ermee maak.

Als je foto's bewogen zijn maak je dan buiten of binnen foto's en met of zonder flits? Binnen zonder flits is de sluitertijd iets langer en staat het diafragma verder open om zo meer ligt op de film te krijgen. In dat geval zou het beste kunnen dat de foto bewogen is omdat je zelf je hand niet stil genoeg houd. Er lastig natuurlijk, want een kleine beweging maakt al uit. Misschien een statief een idee?

Als het goed is zie je in je beeld een kadertje (of meerdere, er zijn er totaal 6) waarop je kunt zien waarop het beeld scherpsteld. Het zou kunnen dat je beeld precies scherpgesteld wordt op een punt waarop je niet wilt en waardoor je doel/onderwerp van de foto onscherp wordt. Als je je ontspanknop iets indrukt zie je de kadertjes. Je kunt dit aanpassen en zo misschien betere, scherpere foto's maken.

Ik gebruik zelf vaak de voorgeprogrammeerde functies.

Fiandor, ik heb wel eens gehoord dat je speciale lenzen van Nikon nodig hebt voor de D40, die niet op de andere toestellen van Nikon passen. De hogere/nieuwere modellen schijnen dat niet te hebben.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:32

ik ga vandaag even kijken voor de D40 en de D70. Ik ben ook maar een beginner dus ik moe took nog alles leren

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:57

Ik wens je succes met het vinden van een D70, een D70s wil je een enkele keer nog wel eens vinden maar ook deze word niet gemaakt, dat is nu de D80 geworden en daar zit je al op eurotje of €1000 met een 18-55mm lens.

D40, ik vind het een schande onder de spiegelreflex camera's, als je daar een telezoom op heb zou ik haast denken dat m'n body het niet trekt en de fitting afbreekt ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Nogmaals ik heb kleine handen maar ik vond de D40 té klein en te licht.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:45

hoe lichter hij is hoe meer je hand kan trillen.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:28

_Marjon_ schreef:
Ik wens je succes met het vinden van een D70, een D70s wil je een enkele keer nog wel eens vinden maar ook deze word niet gemaakt, dat is nu de D80 geworden en daar zit je al op eurotje of €1000 met een 18-55mm lens.

D40, ik vind het een schande onder de spiegelreflex camera's, als je daar een telezoom op heb zou ik haast denken dat m'n body het niet trekt en de fitting afbreekt ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Nogmaals ik heb kleine handen maar ik vond de D40 té klein en te licht.

Uw (jouw Bloos ) mening weet ik wel van de D40. Ik zou ook graag andere mensen hun mening willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:30

Ik wilde eerst ook de D40 gaan kopen, omdat 'ie niet zo duur was.
Maar ik hoorde via iemand [die het in een winkel hoorde] dat het niet zo'n geweldige camera was en dat de lenzen die erop passen ook enorm duur zouden zijn,
dat is ook mijn reden dat ik 'm niet gekocht heb.

Maar goed. Ik heb nu een Canon en die vind ik héel fijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:11

fiandor schreef:
_Marjon_ schreef:

Uw (jouw Bloos ) mening weet ik wel van de D40. Ik zou ook graag andere mensen hun mening willen weten.

Hier heb je er dan nog één: niet doen. Verouderd, weinig mogelijkheden, weinig keuze qua lenzen en inderdaad érg klein en licht. Ga liever voor iets waar je niet na een half jaar op uitgekeken bent omdat een stapel functies er niet op zitten en omdat je toch eigenlijk wel graag die-en-die lens wilt gaan kopen maar-ja-dat-kan-niet-met-mijn-camera.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:12

Nou mijn vfriend heeft eeen D40 en die is er heel erg blij mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:13

Ik ken ook wel mensen die er heel erg blij mee zijn, maar voor mensen die zich willen ontwíkkelen biedt 'ie gewoon niet genoeg.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:25

Ik ben nog maar 15. En wil er in het begin paarden foto's meemaken en natuurfoto's/honden en katten foto's. Dus niet echt profecioneel. Alleen ik was echt helemaal uitgekeken op het toestel wat we nu hebben. Heel de tijd wazige foto's!
Maar welke zouden jullie mij wel kunnen aanraden?