[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:17

maaikemuis schreef:
Ik ben het bos maar weer eens ingedoken op zoek naar wat magie op deze druilerige herfstdagen. Ontmoet Tinkerbell. Dit is een combinatie van 3 foto's: 1 voor de achtergrond, 1 voor de voorgrond en 1 voor het licht. En dan het geheel afmaken in photoshop.

[ [url=m/Q6CMNO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/egoOV7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jij er altijd van maakt <3

Liselot schreef:
Ik heb een tijd niets gepost hier, maar deze vond ik echt te schattig
[ Afbeelding ]Schermafbeelding 2020-10-27 om 15.05.55 by Liselot Kamphuis, on Flickr

[ Afbeelding ]LiselotKamphuisFotografie-1042 by Liselot Kamphuis, on Flickr

(even klikken op de linkjes voor de beste kwaliteit)

Heel mooi! Wat een licht kan je nog terughalen in de foto

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:22

maaikemuis schreef:
Ik ben het bos maar weer eens ingedoken op zoek naar wat magie op deze druilerige herfstdagen. Ontmoet Tinkerbell. Dit is een combinatie van 3 foto's: 1 voor de achtergrond, 1 voor de voorgrond en 1 voor het licht. En dan het geheel afmaken in photoshop.

Ohhh wat ontzettend leuk! <3 Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?

Liselot, ik vind jou newborn foto's altijd zo lief en zacht. Als ik ooit een kind krijg, wil ik die door jou vastgelegd hebben. :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:31

Nayomie schreef:
maaikemuis schreef:

Liselot, ik vind jou newborn foto's altijd zo lief en zacht. Als ik ooit een kind krijg, wil ik die door jou vastgelegd hebben. :D

https://fstoppers.com/education/those-g ... rld-139779

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:39

Tatjanaa schreef:
maaikemuis schreef:

Wat jij er altijd van maakt <3

Liselot schreef:
Ik heb een tijd niets gepost hier, maar deze vond ik echt te schattig
[ Afbeelding ]Schermafbeelding 2020-10-27 om 15.05.55 by Liselot Kamphuis, on Flickr

[ Afbeelding ]LiselotKamphuisFotografie-1042 by Liselot Kamphuis, on Flickr

(even klikken op de linkjes voor de beste kwaliteit)

Heel mooi! Wat een licht kan je nog terughalen in de foto

Als je in RAW fotografeert kan je heel veel. Ik schiet met newborn liever ietsje onder dan overbelicht. Maar het dynamisch bereik van mijn camera is enorm, dus dan kan dat ook makkelijk

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:10

Quir schreef:
maaikemuis schreef:

https://fstoppers.com/education/those-g ... rld-139779[/quote]

Zo dus! Van deze man heb ik het ook mogen leren :) . En inmiddels is het ook echt een dingetje geworden van mijzelf, ik kan me hier helemaal in verliezen.

Daniël Laan geeft trouwens ook hele goede workshops lightroom en Photoshop via Skype. Dan werk je samen een foto uit op de manier waarop hij dat zou doen. Dat heb ik ooit gedaan en ik heb die avond zoveel geleerd! En hij is ook goed in omgaan met verschillende niveaus van instappen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:26

kimwilliam schreef:
hier heb ik nu photoshop en lightroom aangeschaft. helaas kan alleen mijn huidige (oude) laptop het net niet aan met het werk geheugen. wat adviseren jullie? een laptop/ vaste pc? welk merk en of model?

Ik moet zeggen dat ik een vaste PC met een goed scherm het beste vind werken. Ik heb gelukkig een hele handige broer die mij een complete pc kast in elkaar heeft gezet. Let dan vooral op de grafische kaart en een goede processor. Mijn grafische kaart kostte alleen al bijna 1100.- maar ik kan wel LRc LR en PS met nog plugins allemaal tegelijk draaien en alles werkt binnen 1 sec. Dus het is het wel waard :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:44

maaikemuis schreef:
Zo dus! Van deze man heb ik het ook mogen leren :) . En inmiddels is het ook echt een dingetje geworden van mijzelf, ik kan me hier helemaal in verliezen.

Daniël Laan geeft trouwens ook hele goede workshops lightroom en Photoshop via Skype. Dan werk je samen een foto uit op de manier waarop hij dat zou doen. Dat heb ik ooit gedaan en ik heb die avond zoveel geleerd! En hij is ook goed in omgaan met verschillende niveaus van instappen.

Zijn foto's zijn wel echt heel gaaf. Had al zitten kijken om zijn boeken te bestellen.

Live of fysieke cursus is voor mij nog wat lastig, door hersenletsel kan ik maar heel kort naar een scherm kijken. 15 minuten is vaak al te lang, daarom zou ik graag een cursus of iets willen volgen die je helemaal zelf kunt doen en video's goed terug kunt kijken, kan stoppen, enz.

Daarnaast zie ik bijna niets meer, dat maakt het ook wat moeilijk haha. :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:45

Ik ben gisteren het bos in geweest met mijn 70-200 2.8 en ben best tevreden. :)

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Tenno7

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:17

Heel mooi geworden Welmoed!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:52

Heel fraai!!!

@quir; ik weet niet waar jouw liefhebberij ligt. Maar ik heb van de zomer 2 stukjes geschreven en een nabewerking opgenomen over hoe ik landschappen benader. Als je het leuk vindt dan kan ik je dat sturen. De nabewerking bevat een aantal technieken die ik gebruik om zonsopkomsten -ondergangen een dromerig tintje te geven en laat zien hoe ik het licht probeer te controleren. Dan kun je het in je eigen tempo bekijken en terugkijken. Maar ik ben wel landschap minded....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:25

maaikemuis schreef:
Heel fraai!!!

@quir; ik weet niet waar jouw liefhebberij ligt. Maar ik heb van de zomer 2 stukjes geschreven en een nabewerking opgenomen over hoe ik landschappen benader. Als je het leuk vindt dan kan ik je dat sturen. De nabewerking bevat een aantal technieken die ik gebruik om zonsopkomsten -ondergangen een dromerig tintje te geven en laat zien hoe ik het licht probeer te controleren. Dan kun je het in je eigen tempo bekijken en terugkijken. Maar ik ben wel landschap minded....

Oh ja heel graag! <3
Landschappen vind ik altijd heel leuk en interessant, maar ook heel moeilijk om daar uit te krijgen om het echt aansprekend te krijgen

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:47

Vandaag voor het eerst in herfstsfeer bewerkt.
Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:48

Ik zit hier vaak vol bewondering te kijken wat jullie allemaal voor elkaar krijgen met photoshop! Ik zou het leuk vinden om mee te praten en af en toe ook iets te plaatsen.

Herfstsferen zijn goed gelukt Nicje! En drafmoment is precies goed. Alleen de overgang van de blaadjes naar het donkere gedeelte vlak boven de neusriem is vrij duidelijk, daar zou nog wat winst in te behalen zijn.

Heeele lieve foto Liselot! Die newbornshoots zijn echt een vak apart!

Wauw, prachtig maaikemuis. Het is net een sprookje! Die link ga ik eens op mijn gemakje doorlezen, lijkt me interessant.

Is de online photoshopcursus van Eliane van Schaik niks voor je Quir? Volgens mij kan je die naar hartelust terug kijken. Al is er natuurlijk ook veel gratis te vinden op YouTube...

Erg mooi gedaan Welmoed! Wat een leuke hond <3

Normaal houd ik mijn bewerkingen vrij basic, maar ben deze keer voor een wat extremere bewerking gegaan voor mijn doen. Ik twijfel of het niet een beetje too much is.

Afbeelding

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:02

@Evita Dank je wel! En nu je het zegt, whoops inderdaad!

Mooi bewerkt. Ik dat ik het nog mooier vind als de blaadjes er minder ingeplakt zijn.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:36

Vandaag weer even wezen spelen met mn nieuwe lens en Photoshop. Moet alleen ook nodig een andere computer. Op mn computer zijn de kleuren veel mooier dan op mn telefoon... iemand nog een tip hoe je dit kan verbeteren?

Hier 2 voor en na fotosAfbeelding
Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:19

Vraagje..

Ik wil nu de bladeren bewerken.
Hoe doe je ook alweer de selectie omdraaien zodat het paard niet mee bewerkt?

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:21

Staat er onderaan als je scrollt nergens "Invert" of iets van "selectie omdraaien" ofzoiets?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:24

Nayomie schreef:
Staat er onderaan als je scrollt nergens "Invert" of iets van "selectie omdraaien" ofzoiets?

Nee, niet dat ik kan vinden helaas.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:30

Nicje87 schreef:
Nayomie schreef:

Oh Dan zit hier er alleen bij de radial filter. Heb even voor je gezocht, maar inkeren van de selectie werkt niet bij de adjustment brush in lightroom.

Je kan wel alles veranderen en dan dmv de gum het paard eruit halen.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:32

Deze is van enkele maanden terug wel maar ik heb me zo geamuseerd met editen,
en vorige week een leuke mini-editing challenge hiermee georganiseerd op instagram waar super gave beelden uit zijn gekomen van anderen hun edits van deze foto. Deze week daarvan mijn favorieten eens in het zonnetje zetten op mijn insta:D

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:43

AbleToDream schreef:
en vorige week een leuke mini-editing challenge hiermee georganiseerd op instagram waar super gave beelden uit zijn gekomen van anderen hun edits van deze foto. Deze week daarvan mijn favorieten eens in het zonnetje zetten op mijn insta:D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtig!! Volgens mij had ik op insta ook wat van jou gezien met tutorials die je kon kopen of zit ik verkeerd?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:51

@AbleToDream wauw! :wow: <3

@Nicje helaas weet ik dat ook niet. Ik doe dit altijd in photoshop.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:04

AbleToDream schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Echt heeeeel gaaf!!

@Nayomie
Dank je wel. Laatst zo'n live turtorial Zoom gekeken, waarin ze het volgens mij deden. Alleen weet ik niet meer hoe. Misschien moet ik die terug kijken alleen duurde het 1,5 uur.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:01

Nicje87 schreef:
Nayomie schreef:

Control of command + I :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:29

Normaal idd cntrl of cmd I, maar dit is LR weet niet of het daar in kan? Radial kan je daar gewoon omdraaien. Ik denk zo een selectie eigenlijk niet?