Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LindaLinda schreef:Ja topic gevonden waar ik naar opzoek was! Ik ga van mijn verjaardagscenten / geslaagdcenten en nog wat bijlegcenten een spiegelreflex kopen. Nu zoek ik dus eigenlijk naar wat ervaringen / meningen van deze twee types:
Sony Alpha 350
Nikon 1100D / 1000D
Of toch voor een Canon gaan?
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, zodat ik de voor mij beste keuze kan maken.
Sheila_ schreef:Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe camera maar ik twijfel héél erg tussen de Nikon 3100D of toch een Canon. Ik wil voornamelijk paarden en portretten fotograferen. De Nikons 3100D is nu met een 18-55 vr en een 55-200 vr objectief te krijgen voor €656,- bij de Makro. Zou ik ingaan op deze aanbieding of toch voor een Canon kiezen?
Courses schreef:Sheila_ schreef:Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe camera maar ik twijfel héél erg tussen de Nikon 3100D of toch een Canon. Ik wil voornamelijk paarden en portretten fotograferen. De Nikons 3100D is nu met een 18-55 vr en een 55-200 vr objectief te krijgen voor €656,- bij de Makro. Zou ik ingaan op deze aanbieding of toch voor een Canon kiezen?
Tja, ligt eraan wat jij fijner in de hand vind
Nouks schreef:de D700 is zwaarder, iets hoger (door de grotere sensor en groter prisma maar wel ook een ingebouwde flitser in een D300 body), en verder grotendeels identiek aan een D300.Hmm, foto laat het al goed zien geloof ik, vraag me wel af of ik nu gewoon scheel gekeken heb dan op DPReview of dat daar echt stond dat de D7000 zwaarder is
HLPhoto schreef:de D700 is zwaarder, iets hoger (door de grotere sensor en groter prisma maar wel ook een ingebouwde flitser in een D300 body), en verder grotendeels identiek aan een D300.
de D7000 is de opvolger van de D90, met een nieuwe 16mp crop-sensor (en een goeie ook..)