[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:05

Ik heb een Kodak Z740 gehad een van de voorgangers volgens mij en dat vond ik een heel fijn ding.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:55

Hoooi,, mijn camera is een tijd geleden stuk gegaan.. (lens wou niet meer in of uit) hebben we hem naar de Dixons terug gebracht, maar hoe lang gaat zo iets duren,, zitten nu al 5 weken te wachten :S we zouden een brief thuis gestuurd krijgen.. iemand een idee hoelang nog?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:07

Ik moest 4-6 weken wachten op mijn camera. Heb na 4 weken even gebeld en ze hadden allang een brief op de post gedaan, maar die had ik nog niet. (Heel vaag.) Maar ik kon hem dus gewoon op komen halen. Ik zou zeggen, bel ze even. Wij kunnen ook niet ruiken hoe lang het duurt voordat jouw camera klaar is.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:32

@ Saskiaatje: ik weet wel dat jullie dat niet kunnen ruiken maar ik vroeg me gewoon af hoe lang het bij jullie duurde oke?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:07

ik heb een flister nodig voor mijn canon eos 350D
wat raden jullie mij aan en welke prijsklasse ligt dat dan (hetgeen jullie mij aanraden)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:56

Hallo,
Ik heb niet veel verstand van verschillende soorten camera's. Ik wil graag goede foto's kunnen maken van bewegenede beelden, en dan vooral paarden, voor binnen en buiten. Ook vind ik het leuk om mijn hond potretfoto's en de natuur te fotograferen.
Ik heb niet echt een hoog budget (mag ook best tweedehans worden) zo rond de 150 euro (weet niet of dit reeel is hoor, heb geen idee wat je ong betaald haha).
Ook lijkt het me super gaaf om van die portretfoto's met zo'n zwarte achtergrond te kunnen maken
welke camera adviseren jullie?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:05

Ik heb de zelfde eisen als Phylos. Ik heb een Fuji s5000 op het oog (2de hands) is dit iets voor mij(en meschien wel voor Phylos)???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:28

Evelli schreef:
wat raden jullie mij aan en welke prijsklasse ligt dat dan (hetgeen jullie mij aanraden)

Externe flitsers, vooral die van Canon, zijn in de regel duur. Een leuk instapmodel is de 420EX, nieuw niet (nauwelijks?) nog te krijgen, tweedehands vanaf ongeveer 150 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:28

fiandor schreef:
Ik heb de zelfde eisen als Phylos. Ik heb een Fuji s5000 op het oog (2de hands) is dit iets voor mij(en meschien wel voor Phylos)???

Je weet dat dit geen spiegelreflexcamera is?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:31

viewtopic.php?f=68&t=592474

Dit zijn de voorbeeld foto's. Daarop kun je toch wel zien dat er spiegelreflex op zit? (of zie ik het fout?)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:32

dat is geen spiegelreflexcamera

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:35

Ooh jammer. Verdrietig
Maar ik snap dan niet van die foto's van de voorbeeld pagina. Frusty
Ik dacht dat zoiets spiegelreflex was Blond

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:36

Hoezo snap je niks van die voorbeeldfoto's?

Die foto's zijn gewoon gemaakt met die camera... Alleen is het geen spiegelreflex Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:39

Het is gewoon een kwalitatief goede compactcamera. Maar aan de foto's kun je niet per definitie zien of "er een spiegelreflex op zit" (lees: of het een spiegelreflexcamera is).

Waarom ben je eigenlijk op zoek naar specifiek een spiegelreflexcamera? Wat is je budget?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:43

Ik had gehoord dat spiegelreflexcamera's zeer goede foto's maken. Natuurlijk moet je klein beginnen. En daarom wil ik ook het liefst een 2de hands.
Maar wat is dan het verschil tussen een spiegelreflex en een compactcamera? Want ik wil gewoon paardensport foto's maken voor binnen en buiten. Ook natuur foto's en honden/katten/paarden portret foto's.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:45

Het is niet per definitie dat een spiegelreflexcamera mooie foto's maakt, dat ligt echt aan de fotograaf.. En niet aan de camera.. Ken mensen die er totaal niet mee kunnen fotograferen en er geen mooie foto's mee kunnen maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:50

Voor paardensportfoto's binnen hangt het er echt van af hoe kritisch je zelf bent. Eigenlijk zijn er maar een paar camera's (ook binnen de spiegelreflexcamera's!) die binnen écht goede foto's kunnen maken. Maar dan spreek je over een set (lens + body) van duizenden euro's.

Het belangrijkste bij paardensportfoto's binnen is een lichtsterke lens. En daarvoor leg je aanzienlijk wat geld neer.

In principe is het grote verschil (even grofweg uitgelegd) dat je met een spiegelreflexcamera lenzen kunt verwisselen en met een compactcamera niet. En natuurlijk dat ze kwalitatief over het algemeen meer in huis hebben. Maar als je iets minder kritisch bent (en genoegen neemt met enige bewegingsonscherpte) kun je binnen de duurdere compactcamera's of de instapmodellen spiegelreflexcamera's (denk aan de D70 van Canon en de 350/400D van Nikon, beide in dat geval in combinatie met redelijke (lees: niet al te dure) telezoom) een heel eind komen.

Onder de wat duurdere compactcamera's is bijvoorbeeld de Panasonic DMC-FZ50 een ontzettend goede camera. Ook Fuji heeft leuke camera's, denk hierbij aan de S5700 en de S5600.

En, zoals Olympia ook al zegt, de fotograaf heeft ook een leuke vinger in de pap Knipoog

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:06

Jij bedoelt de 350/400D van Canon en de D70 van Nikon, net andersom Knipoog.

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat je met een spiegelreflex moet als je nieteens weet wat het inhoud en wat het verschil is met een compact Bloos, maar dat is mijn bescheiden mening. Vind ik dan een beetje zonde van het geld enzo. De goedkoopste spiegelreflex ben je namelijk al minstens 600 Euro kwijt terwijl je een goeie compact voor 200 euro hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:22

Oops ja, andersom dus Haha!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:19

_Marjon_ schreef:

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat je met een spiegelreflex moet als je nieteens weet wat het inhoud en wat het verschil is met een compact Bloos, maar dat is mijn bescheiden mening. Vind ik dan een beetje zonde van het geld enzo. De goedkoopste spiegelreflex ben je namelijk al minstens 600 Euro kwijt terwijl je een goeie compact voor 200 euro hebt.

Je moet natuurlijk ergens beginnen toch? Maar ik denk dat ik woensdag even naar de winkel ga om daar wat advies te halen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:05

fiandor schreef:
_Marjon_ schreef:

Je moet natuurlijk ergens beginnen toch? Maar ik denk dat ik woensdag even naar de winkel ga om daar wat advies te halen.

ik ga toch wel mee met de mening van marjon, ik zou dan gaan voor de fuji finepix s5600,s5700,s9500. op me website's staan de foto's ervan, het gaat zozeer niet om de camera wat olympia al zei maar om de fotograaf, sommige mensen kunnen zoveel meer bereiken met een compact dan andere met een spiegelreflex. een fuji zou de ideale stap zijn vóór een spiegelreflex, ook omdat je alle instellingen nog moet leren, als je niet alles uit je spiegelreflex kan halen is dat gewoon zonde van je geld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:11

Nouks schreef:
Evelli schreef:

Externe flitsers, vooral die van Canon, zijn in de regel duur. Een leuk instapmodel is de 420EX, nieuw niet (nauwelijks?) nog te krijgen, tweedehands vanaf ongeveer 150 euro.

hoeft niet persee van canon te zijn Knipoog mag ook een merk wat erop past
gebruik ook lenzen van sigma Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:17

Ik ben helemaal gelukkig met m'n Fuji S5600

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:08

super Haha!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:53

ik heb nu een canon A95 misschien ligt het inderdaad wel aan mij dat ik gewoon nog niet zulke goede foto's kan maken
heeft iemand ervaring met de canon A95...en kan mij misschien wat handige functies en handige weetjes voor betere foto's uitleggen? Want de mijne bewegen heel vaak en zijn vaak niet scherp
ben ook de gebruiksaanwijzing al aan het doorspitten