[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:21

Ik ben eruit, ik ga een Canon eos 400D kopen...

Die lenzen he Scheve mond ik begin het te snappen, maar nog niet helemaal Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil een lens die goede buitenfoto's maakt en goede binnenfoto's.. voornamelijk sport fotos Lachen

Ik wil liefst 2 apparte lensen, of als er een lens is die voor beide goed is dan natuurlijk 1 lens Lachen

De buitenlens moet veel zoom hebben, denk aan springwedstrijd..

De binnenlens moet duidelijke fotos maken, ook bij weinig licht..

Budget niet aan de orde, ik wil gewoon weten wat de lens moet hebben Lachen ( denk aan EF,IS enz.. )

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:35

Ier schreef:
Wanneer je veel handmatig wil kunnen instellen, met sluitertijd en diafragma..
Kom je denk ik al snel op een spiegelreflex uit, maar goed.. dat weet ik niet zeker hoor Clown

Nee hoor, er zijn genoeg compacte camera's waarbij je alles zelf kunt instellen. Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:39

sleepingrose schreef:
sleepingrose schreef:
Ik zou graag een leuk beginners cameraatje kopen waar ik wel wat meer meer kan dan die ik nu heb [samsung S630] want die heeft geen diafragma en kan je bijna niks handmatig instellen enzo
ik heb het lieft een zo goedkoop mogelijke

heeft iemand een tips?
want om al die camera's in de lijst bijlangs te gaan Vork

ik zoek wel iets het liefst onder de 150 euro Bloos

Ik ben een beetje gaan zoeken op kieskeurig.nl en misschien zijn deze wat voor jou?
http://www.kieskeurig.nl/product/B0FC7E ... 3D69E3.htm
of
http://www.kieskeurig.nl/review/04E4D87 ... 36A936.htm

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:34

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:39

StalHaast schreef:
Ik ben eruit, ik ga een Canon eos 400D kopen...

Die lenzen he Scheve mond ik begin het te snappen, maar nog niet helemaal Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil een lens die goede buitenfoto's maakt en goede binnenfoto's.. voornamelijk sport fotos Lachen

Ik wil liefst 2 apparte lensen, of als er een lens is die voor beide goed is dan natuurlijk 1 lens Lachen

De buitenlens moet veel zoom hebben, denk aan springwedstrijd..

De binnenlens moet duidelijke fotos maken, ook bij weinig licht..

Budget niet aan de orde, ik wil gewoon weten wat de lens moet hebben Lachen ( denk aan EF,IS enz.. )

Voor de binnenlens is denk ik de canon 50mm 1.8 goed.. dit weet ik niet zeker, moet je even op andere reactie's wachten Lachen
http://kieskeurig.nl/product/BDBF1ECC77 ... 329D28.htm

Voor de buitenlens: kijk op de vorige pagina's Lachen
Ik denk dat de sigma 70-300 daarvoor een goede keus is Ja

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:41

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:42

Ik heb niet echt veel verstand al van fotografie ofzo,, maar deze camera is meer zo'n huis-tuin en keuken camera
en ik zou idd graag veel handmatig willen instellen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:59

sleepingrose: die laatste is een analoge camera. Lijkt me niet dat dat is wat je zoekt...

Wat de 50mm betreft voor binnen: cheap-ass lensje, erg plastic. Maar uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Echter, hiermee kun je niet zoomen. Dus als je voor binnen ook een lens zoekt voor de sport is 'ie wellicht niet zo praktisch. Blijf je aan het heen en weer rennen om nét datgene op de foto te krijgen wat je er op wilt hebben.

Als je twee lenzen zoekt, zou je misschien eens moeten kijken naar een 24-70 (of vergelijkbaar, maar 24-70 F2.8 is hierbij wel het beste wat je kunt krijgen, goede standaadlens) en een 70-200. Voor binnen fotograferen is lichtsterkte erg belangrijk, kijk dus naar een diafragma van F2.8. Qua telezoom (in sommige bakken écht te tele) zou het een afweging zijn die je moet maken: hoe veel geld wil je er aan kwijt en hoe veel ga je hem binnen nodig hebben. Heb je een redelijk budget, maar zal je hem binnen nauwelijks gebruiken (tip: huur voor aanschaf eens een 70-200 F2.8, kijk waar 'ie bruikbaar is), ga dan voor de 70-200 F4. Ontzettend goede lens en veel minder lomp dan de F2.8-varianten.

Niet dat met lomp zo veel mis is trouwens.... Haha!

Mocht je wel verwachten een telezoom vaak binnen nodig te gaan hebben, zul je toch moeten kijken naar een F2.8.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:08

Nouks schreef:
sleepingrose: die laatste is een analoge camera. Lijkt me niet dat dat is wat je zoekt...

ik zei toch dat ik er nog niet zoveel verstand van heb Vork
maar dat dat me niet opviel was wel erg slecht van mij Clown

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 02:02

Hoi mensen! Leuk te lezen dat het fotograferen zo leeft onder de bokkers!! Een paar maanden terug postte ik ook regelmatig in dit topic, na een geleende spiegelreflex ben ik nu in het bezit van mijn nieuwe liefde en
superblij met m Ja
Ik fotografeer nu met een Pentax K10D met zowel een 18-55 en een 50-200 mm lens Lachen Er was nog geen voorbeeldtopic over deze camera, dus bij deze:

viewtopic.php?f=68&t=857356

Succes nog bij het uitzoeken van een camera, neem de tijd en laat je goed informeren!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:47

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:47

Op bol.com staan ook digitale camera's met 10.2 megapixels.. is er veel verschil in kwaliteit met de eos 400d? (ik aas op bewegingsscherpte, ruis e.d.)

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:57

Ik ben een beginner is fotograveren. Wil graag een camera met spiegelreflex waar ik scherpen binnen/buiten foto's mee kan maken. Vooral van paarden en natuur. Wie kan mij hier advies voor geven? Ook als iemand nog een 2de hands camera te koop heeft staan. Zou ik graag een Pm willen voor advies Haha! Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:50

Dat is nogal weinig info fiandor. Met een compact camera kan je ook scherpe binnen & buiten foto's maken. Als je binnen foto's maakt 'moet' je een lichtsterke lens hebben, dan zit je al snel op F2.8 of F1.8 (of 1.4 of 1.2). Zoomlenzen hebben al snel een diafragma van F4.0 en dan word het binnen al snel lastig. Lichtsterke lenzen zijn ook een stuk duurder. Er is bv wel een goedkope lens, een 50mm F1.8, maar dan heb je een vast brandpunt en kun je dus niet zoomen. Kan handig zijn maar soms ook niet.

Ik weet het geen pb maar hier hebben andere misschien ook nog wat aan.

Wiseguy15 ik weet er oo kmaar een klein beetje wat vanaf maar een dig. compact is niet echt te vergelijken met een SLR vanwege de chip enzo. Ik denk zelf dat de kwaliteit van een 400D wel beter is, maar ook daar kun je last hebben van veel ruis. Tong uitsteken

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:39

Mijn oude camera heeft het opgegeven. Op zoek naar een nieuwe camera dus. Geen spiegelreflex of uitgebreid iets. Gewoon een digitale camera voor huis tuin en keuken kiekjes.

Nou hoorde ik om me heen dat de nieuwe van Olympus de FE280 een goede is daarvoor. Maar mijn oog is ook gevallen op de SonyDSC-W55, leuk kleurtje ook Knipoog

Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen van deze 2 camera's zijn?? Of advies geven??

Thanx!!!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:49

_Marjon_ schreef:
Dat is nogal weinig info fiandor. Met een compact camera kan je ook scherpe binnen & buiten foto's maken. Als je binnen foto's maakt 'moet' je een lichtsterke lens hebben, dan zit je al snel op F2.8 of F1.8 (of 1.4 of 1.2). Zoomlenzen hebben al snel een diafragma van F4.0 en dan word het binnen al snel lastig. Lichtsterke lenzen zijn ook een stuk duurder. Er is bv wel een goedkope lens, een 50mm F1.8, maar dan heb je een vast brandpunt en kun je dus niet zoomen. Kan handig zijn maar soms ook niet.

Ik weet het geen pb maar hier hebben andere misschien ook nog wat aan.

Wiseguy15 ik weet er oo kmaar een klein beetje wat vanaf maar een dig. compact is niet echt te vergelijken met een SLR vanwege de chip enzo. Ik denk zelf dat de kwaliteit van een 400D wel beter is, maar ook daar kun je last hebben van veel ruis. Tong uitsteken

Met binnen bedoel ik een binnenbak. Bloos
Weet jij meschien een merk camera wat aan mijn wensen voldoet? Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:41

Nee dat is iets waar je echt zelf naar moet kijken. Ik heb zelf een Nikon maar ik vind Canon ook een fijn merk, heb met beide merken een goede ervaring. Verder is er bijvoorbeeld nog Olympus en Pentax. Ik raad je aan in een winkel ofzo je te laten adviseren en zo heb je misschien een idee wat er het beste bij je past.

Ik weet ook niet wat je budget is en of je al eerder met spiegelreflex gewerkt hebt. De beetje 'instapreflexen' van het moment zijn bijvoorbeeld de Nikon D40 en de Canon EOS 400D. Als ik uit 1 van die 2 zou moeten kiezen zou ik voor de Canon gaan, de Nikon D40 vind ik echt 10 keer niks. Maar zoals ik al zei dat is echt persoonlijk. Zelf heb ik een Nikon D50, de voorganger van de D40. Als je daar nog aan zou kunnen komen op een of andere manier dan is dat ook een aanrader.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:46

Ik ga donderdag naar een paar winkels. Ik heb zelf nog nooit met spiegelreflex gewerkt. Wel heeft mijn vader een soort aparaat waar je mee kunt kijken of dingen recht staan. Daar zat een hele goede lens in waar ik hele mooie plaatjes mee had kunnen schieten. Alleen het was geen foto camera. Dus ik infomeren enzo of dat ook met een camera kom. En ja hoor met een spiegelreflex.!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:19

Ik had op internet gekeken, en vond deze camera's. Weet iemand of dit bij mijn "wensen"past.

Klik

klik

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:23

Dat zijn analoge camera's dus nog met rolletje.

Of ben je daar juist naar op zoek? Want de namen die ik juist heb gegeven zijn allemaal Digitale reflex camera's.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:54

O, Dat had ik niet eens gezien Clown
Ik wil graag een digitale.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:59

Heeft iemand al ervaring met de NIKON D40X?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:02

D40x... Heb hem vastgehad. Maar vind hem veelste klein en te licht. Ik heb hele kleine handen maar zelfs mijn handen vond ik er al te groot voor. Is geen porum als je daar een telezoom op hebt vind ik, je body weegt 10x niks. Plus dat als je handmatig instelt alles via je Menu moet, en dat vind ik ook niks.

Maar ook dat is weer iets persoonlijks.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:37

_Marjon_ schreef:
D40x... Heb hem vastgehad. Maar vind hem veelste klein en te licht. Ik heb hele kleine handen maar zelfs mijn handen vond ik er al te groot voor. Is geen porum als je daar een telezoom op hebt vind ik, je body weegt 10x niks. Plus dat als je handmatig instelt alles via je Menu moet, en dat vind ik ook niks.

Maar ook dat is weer iets persoonlijks.

Zit namelijk te twijfelen ussen de NikonD40X, de Pentax K100D of een Canon eos 400D, de Pentax komt voor zover ik gelezen heb ook erg goed uit verschillende testen.

Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:51

Ik ben van plan om een Kodak Z710 aan te schaffen. Iemand hier ervaring mee? Maakt ie mooie foto's enzo..?