[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:06

Week #25
@glenstorm; heerlijke foto, erg leuk met die stenen zo op de voorgrond.
@Sicayes; heerlijke sfeer in je foto en geweldige compositie! Ik vind alleen de kleuren niet helemaal lekker overkomen, de hond lijkt een beetje flets.
@rosslover; mooi doel +:)+ Je foto zou van mij net wat meer ruimte aan de bovenkant mogen hebben en iets minder aan de onderkant.
@quartel; hihi, heerlijke foto! Jammer dat er links zo weinig ruimte is bij het kalf.
@Valerie98; fijne foto met een mooie dromerige sfeer, past goed bij de tekst.
@binky; leuke foto en mooi landschap. De paarden ogen alleen wat oranje of is dat mijn scherm?
@bellatrix; ik kan alleen maar zeggen ge-wel-dig! Ik denk echt dat ik dit een van de mooiste foto’s vind die ik van je gezien heb! +:)+
@taarss; leuke foto, vind het jammer dat er zoveel gras op de voorgrond voor de hond zit.
@goriginal; prachtig, die ogen!
@jespri; wat een lieve foto, leuk gedaan.
@horserider22; leuke foto, ik mis alleen wat scherpte.
@CrazyIris; leuke en heldere foto!
@Sophie_Elsje; ik kan je foto niet zien. Je bewerkte versie zie ik wel. Ik vind hem iets te bewerkt ogen, de lucht vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi hier.
@LoveUggs; haha, ondanks alle moeite vind ik dat er toch een mooie foto uit is gekomen hoor. Jammer dat niet het hele “halsding” (sorry, kan niet op de naam komen) erop staat.
@XiiaaooNaa; fijne foto! Mooi in z/w.
@Bumblehorse; fijne foto, erg leuk!
@Leonie_M; leuke foto, ik vind hem alleen net wat te warm/gelig geworden door het nabewerken denk ik.
@Tigress; oeh, die foto zag ik in je topic voorbij komen en dat was zeker mijn favoriet! Erg mooi!
@Paard_Aap; wat een leuk hondje! Jammer dat hij net niet scherp is. Ik denk dat een lager standpunt ook wat sprekender was geweest.
@Anouska15; wat een geweldige foto!
@Wendy1987; haha, wat een grappige foto met die schoen nog vast! Vind het een leuke foto, maar iets te druk en ik mis scherpte.
@Kimmetjee004; super! Heerlijke foto!
@billionache; succes met je examens! Ik vind het een erg leuke foto, zou alleen wel wat meer ruimte aan de bovenkant willen zien. En ik vind de rand van de wolken aan de onderkant niet helemaal passen bij de foto.
@LinSa; leuke foto ondanks de moeilijke omstandigheden. Ik vind de foto alleen een wat groene waas hebben.
@Asselruiter; leuke foto, mooi landschap.
@Marit; geweldig die grote beer zo erbij. Leuke foto.
@HeavensLove; prachtige lucht, mooie foto!
@Fem; wat mooi en indrukwekkend denk ik. De foto had van mij net wat ruimer mogen zijn, nu is hij redelijk krap.
@Louiisaa; leuke foto
@Killyenn; ik blijf naar deze foto kijken, heel leuk!
@IsaCalixa; mooie foto!
@Marjoow; geweldig! Wat een mooie foto. Erg leuk uitgevoerd.
@Ingvild; leuke foto, hij mist alleen net wat ruimte aan de bovenkant.
@ismy; leuke foto, fijne sfeer.
@showteam; neeeee, meer kittenfoto’s! :D Heerlijke foto weer!
@monbyou; leuke foto, hij mag van mij net wat meer ruimte aan de onderkant en het neusje lijkt niet helemaal scherp.
@SharonPlugge; leuke foto, jammer dat het gezicht van de amazone niet scherp is.
@magda_90; sterkte :(:) Wat een geweldige foto, ik vind de paarden erg leuk opgesteld, dat moet wat moeite gekost hebben denk ik!
@Ash_; ik vind hem niet te overbelicht hoor, vind het en leuke foto. Denk dat de kleuren nog wel wat intenser zouden mogen.
@Sanne_com; mooie foto
@MyHu; leuke foto, jammer dat de hindernis er niet helemaal op staat.
@S_imonee; wat een leuke en fijne sfeer in de foto zeg, erg leuk gedaan. Ik vind het rode in het midden van de foto alleen wat afleiden.
@Gracezellaa; leuke foto, jammer dat de bloem niet helemaal scherp is.
@Robin_Rikkie; leuke foto
@Joysiee; leuke foto, ik ben het met je eens dat het lichte mooi is/kan zijn op foto’s maar vind in deze foto iets te veel overbelichtte stukken zitten (rijbroek, dekje, gezicht).
@_Patriciaa; leuke foto, jammer dat de snavel niet helemaal scherp is.
@GerdjeHoran; wat een leuke en spontane foto!
@Agossie; vind het een hele leuke compositie met die spiegel zo!
@_Elke; dat ziet er lekker uit! Jammer dat hij niet scherp is.
@Sodeletuut; leuke foto, jammer dat hij wat donker is
@tesseke; prachtig!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:08

Bedankt Jespri en Tivara. :)

Viel wel mee hoor, die opstelling. De paarden zijn goed opgevoed dat ze bleven staan bij het commando "braaf". Dan even de hoofden goed draaien en dan alles uit de kast halen voor de aandacht. :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:09

Jespri bedankt weer voor je feedback! Dat mooie paardje is mijn knappe vriendje van 26 :D
Dat hij zo genomen is komt omdat ik alleen was en hij gewoon los stond.

Tivara, bedankt! Ja vond het persoonlijk zelf zonde dat de neckrope om heb gedaan. Maar van weg werken zou hij niet mooier worden..

Mijn werk 26 staat al klaar hoor!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:12

aahh dank jullie wel voor de FB.
Als ik links van het kalf meer ruimte had gehouden had de vader er voor de helft op gestaan. Ik vond dat erg storend.
Meneer liep er ineens en stond er niet helemaal op, anders had ik hem er bij gelaten.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:16

oh wat een leuk en inspirerend topic!

sorry ik ben dit nog nooit tegen gekomen en ben eigenlijk nog maar net begonnen met fotografie!
eigenlijk deze week officieel de eerste foto's gemaakt.

mag ik me ook melden in dit topic? :o

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:23

quartel schreef:
aahh dank jullie wel voor de FB.
Als ik links van het kalf meer ruimte had gehouden had de vader er voor de helft op gestaan. Ik vond dat erg storend.
Meneer liep er ineens en stond er niet helemaal op, anders had ik hem er bij gelaten.

Goed gedaan dan. :D Papa had inderdaad storender geweest.

Gossa4ever. Je bent welkom hoor! Lees de OP even goed door.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:31

dankjewel! leuk! dit geeft me nog meer motivatie!

mag ik dus vanaf deze week (week 25) instromen?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:35

Als je de foto voor vanavond 22:00 inlevert wel. Anders ga je mee voor de volgende ronde (week 26). Zodra Agossie de verzamellijst heeft geplaatst mogen de nieuwe foto's voor week 26 worden ingezonden. :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:35

Week 25!

Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:39

oke bij deze dan mijn week 25

ik moet er wel bij zeggen, ik heb nooit echt gefotografeerd en zaterdag voor het eerst portret foto's gemaakt van een paard

kritiek/tips is altijd welkom!

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:43

gossa4ever schreef:
oke bij deze dan mijn week 25

ik moet er wel bij zeggen, ik heb nooit echt gefotografeerd en zaterdag voor het eerst portret foto's gemaakt van een paard

kritiek/tips is altijd welkom!

[ Afbeelding ]

Ik heb het gevoel dat deze heel erg bewerkt is.. Het paard is iets overbelicht, en de achtergrond pikzwart. Bij bijna alle blackphoto's lopen de paarden over in de zwarte achtergrond, dus ben eigenlijk wel heel benieuwd wat je met de foto gedaan hebt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:43

gossa4ever
Welkom. :)
Hoe heb je de foto omgezet naar een blackphoto gezien het nu te bewerkt lijkt? Verder zou ik hem iets gekanteld hebben (leunt nu iets naar links namelijk) en iets meer ruimte rechts hebben gegeven. Qua compositie is ie wel netjes. Mooi helder oog. Wel nog iets onscherp en flets van kleur.
Lijkt streng voor je eerste feedback, maar zijn kleine dingetjes waar je vast wat aan hebt. :)

LOVESUSHI
Op zich mooi zomers met het model en de kledij, maar de houding vind ik erg ongemakkelijk. Ik denk dat je hier meer mee had kunnen doen. :o Bijvoorbeeld een lichte achtergrond en dan een foto waarbij ze echt geniet of droomt.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:48

dank jullie voor de feedback!

de foto is geschoten in de deuropening van de binnenbak!
de achtergrond was al vrijdonker maar er zaten lichtplaten in het dak dus die moesten nog weg gewerkt worden heb op het donkerder maken van de achtergond na niks bewerkt aan het paard!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:56

Week 25

Mijn vader in zijn element achter het roer van zijn boot!

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:54

@ Tivara
Bedanankt voor de tips. :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:23

Week 25
Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:10

Week 25 alweer :)
Misschien dat ik deze week wel eens feedback zal geven, maar ga niks beloven :)
Zelfde paard/shoot als vorige week, de shoot die hierop volgde ben ik nog aan het bewerken.

Afbeelding

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:32

Week 25

Oude foto van een verlaten speelgoed prulletje. Het is expres wat donker.

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:37

Week 25. Drukke week gehad.. en weinig momenten met mooi weer. -O-

Afbeelding

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:29

week 25
Afbeelding

Helaas een foto uit de "oude" doos wegens examens. De foto is uit de dezelfde reeks als week 21.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:48

:wave:

gossa4ever
Ok, de volgende keer zou je het paard dan wellicht nog een stapje naar achter kunnen zetten waardoor de overgang wat meer aanwezig is. Hoe heb je licht gemeten?

Shiloh
Prachtig portret. :j :j

joeluna
Het eerste wat mij opvalt is het ringetje onderaan en dat je een lijn weggewerkt hebt. Dat zou nog netter mogen. Door er nu voor te kiezen geen schouder en borst mee te nemen, lijkt de pony een erg lange hals te hebben. Probeer de volgende keer dus kritischer te kijken naar wat je mee neemt. Verder zit het hoofdje een beetje in de schaduw. Qua kleur, scherpte en achtergrond is de foto netjes.

Hanna_94
Wellicht een tikkeltje overbelicht, maar zeker een nette foto. :j Mooi helder en scherp.

Brechtjee
Je hebt het donkerder gemaakt om sfeer te creëren denk ik? De aandacht gaat niet direct uit naar het speelgoedje, daarvoor is er nog te veel aanwezig op de foto. Door middel van een goede compositie, spelen met DOF en kijkrichting kun je de aandacht naar het speelgoed trekken.

Maaaarije
De hoofdhalshouding is hierbij erg netjes met een wakkere blik en mooie kleuren. Maar helaas heb je wel erg krap gekaderd en zou ik wat meer borst willen zien.

crazy_horses
Het onderwerp is erg mooi, maar doordat er scherpte mist op de druppeltjes wordt de aandacht niet direct daar naar toe getrokken. De kleuren en diepte zijn prachtig. Wellicht het stukje rechtsboven nog even wegwerken?
En succes natuurlijk!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:51

magda_90 schreef:
Maaaarije
De hoofdhalshouding is hierbij erg netjes met een wakkere blik en mooie kleuren. Maar helaas heb je wel erg krap gekaderd en zou ik wat meer borst willen zien.

Kan ik me inderdaad in vinden! Had alleen m'n 70 - 300 lens erop, dus kon niet zo snel meer verder achter uit :Y) .
Maar ben het absoluut met je eens!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:59

Citaat:
_Elke
Qua instellingen, 1/6055 seconden? Is dat geen typfout? O:)
Leuk in compositie zo met de aardbei op de voorgrond en die er achter. Wel mis ik scherpte op het onderwerp en zijn de kleuren wat flets.

haha je hebt gelijk, de lens stond op 55 mm hihi moest nog een enter tussen :)

Bedankt voor de feedback. Klopt dat hij niet helemaal scherp is. :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:04

Maaaarije
Herkenbaar haha :):)

_Elke
Klinkt al beter, dacht al in welke situatie ben je zo'n hoge sluitertijd nodig met de rest van de instellingen. _O-

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:25

Vervolg week 25:

Leonie_M Mooie foto. Het linkeroog valt hier wel iets weg. Tweede vind ik ook mooier wat betreft bewerking. Verder niets aan toe te voegen.
Tigress Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Sophie_elsje Mooie foto. Ik vind de kleuren nog steeds wat onrealistisch. Verder niets aan toe te voegen.
Paard_Aap Wat een leuk hondje! Persoonlijk had ik een lager standpunt gekozen, mooie foto verder.
Anouska15 Week 24 vind ik erg mooi alleen had hij rechts wat meer ruimte mogen hebben van mij. Week 25 vind ik ook goed gelukt. Lijk wel wat scherpte te missen en vind hem persoonlijk wat te donker.
Tivara Mooie foto. Foto had iets lichter gemogen, verder niets aan toe te voegen.
Wendy1987 Dat is eens wat anders! Lijkt mij erg lastig fotograferen. Er is iets waardoor ik de foto niet zo fijn vind kijken, maar kan er niet echt achterkomen wat het is, sorry. :(:)
Kimmetjee04 Wat een schattige foto! Niets aan toe te voegen.
Billionache Mooie foto, onderwerp had misschien iets minder centraal gekund.
LinSa Mooie foto. Persoonlijk had ik er voor gekozen om links de open ruimte te houden inplaats van rechts. Verder niets aan toe te voegen.
Asselruiter Mooie foto, mooi van kleur.
Marit Schattige foto, uitdrukking van het meisje spreekt mij alleen niet zo aan.
HeavensLove Mooie foto, prachtige kleuren.
Fem Dat is volgens mij een hele ''mooie ''uitvaart geweest. Mooie kleuren in de foto.
Louiisaa Wat een schattige veulentje. <3 Mooie foto en mooie kleuren.
Kilyenn Bijzondere foto erg mooi en sprekend.
IsaCalixa Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Marjoow Mooie foto, leuk uitgewerkt.
Ingvild Mooie foto. Had boven wat meer ruimte mogen hebben en had er zelf voor gekozen om het onderwerp of in het midden te zetten (staat nu wat meer naar links) of iets meer neer rechts. Verder niets aan toe te voegen.
Ismy Mooie foto. Vind de zaag alleen niet helemaal lekker kijken net of ze der hoofd of iets er af gaat zagen. :=
Showteam Prachtige foto! Ze zijn zo leuk. <3
Monbyou Mooie foto, ik mis wel wat kleur. Verder niets aan toe te voegen.
SharonPlugge Mooie foto. Rijder lijkt niet helemaal scherp, is dit bewust gedaan? Verder niets aan toe te voegen.
Magda_90 Wat een super leuke en originele foto! Jammer dat de achterste pony niet zo goed zichtbaar is als de andere 2, verder zou er iets meer kleur in mogen. Verder niets aan toe te voegen. Hopelijk blijf je nog mee doen. :(:)
Ash_ Mooie foto, lijk alleen wat scherpte te missen. Verder niets aan toe te voegen.
Sanne_com Mooie foto, mis wel iets kleur. Verder niets aan toe te voegen.
MyHu Mooie foto, voor mijn gevoel is het contrast inderdaad iets te hoog. Persoonlijk had ik de linker paal van de hindernis er ook gehouden. Verder niets aan toe te voegen.
S_imonee Mooie foto. Het rode achter de zangeres leid wel wat af. En ik mis nog war details in het gezicht, die valen bij mij wat weg.
Gracezellaa Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Robin_Rikkie Mooie foto's, beide niets aan toe te voegen.
Joysieee Mooie foto, vind het wit wel iets te wit. Verder niets aan toe te voegen.
_Patriciaa Mooie foto, heel schattig. De foto had wat lichter gemogen. Verder niets aan toe te voegen.
GerdjeHoran Leuke spontane foto, niets aan toe te voegen.
Agossie Mooie foto, niets aan toe te voegen.
_Elke Mooie foto. De aardbei is hier wel heel rood. Verder niets aan toe te voegen.
Sodeletuut Mooie foto, vind hem wel wat aan de donkere kant. Verder niets aan toe te voegen.
Tesseke Mooie foto, heel schattig. Wat een ogen ook. <3
Lovesushi Mooie foto, Houding van het model spreekt mij alleen niet zo aan. Het geeft mij de indruk dat ze verveelt is. Verder niets aan toe te voegen.
Gossa4ever Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Shiloh Leuke spontane foto. Had misschien iets lichter gemogen, verder niets aan toe te voegen.
Joeluna Mooie foto. Vind de kleuren wel wat hard, vooral de bles. Verder niets aan toe te voegen.
Hanna_94 Mooie foto, zonde van de plek op der neus. Verder niets aan toe te voegen.
Brechtjee Mooie foto. Onderwerp had er misschien nog iets meer uit kunnen springen. Verder niets aan toe te voegen.
Maaaarije Mooie foto. Had onder en boven iets meer ruimte mogen hebben en de foto had misschien een tikkeltje lichter gemogen. Verder niets aan toe te voegen.
Crazy_horses Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Taarss Bedankt voor je feedback. Ik heb de gehele foto en eendje al wat opgelicht. Wilde niet te hoog gaan in ISO en kon geen groter diafragma nemen (zat al op het hoogst). Als ik hem te veel oplicht vind ik dat vaak te kosten gaan van de foto, Ben het dus wel met je eens dat hij wat lichter had gemogen. :)
Tivara Bedankt voor je feedbacks! :D