Elin_ schreef:Nou ik ben er uit dat ik geen Canon 1000d of 1100d wil vraag me niet waarom gewoon ook door wat video filmpjes bij vergelijk.
En gewoon dan heb ik het idee dat ik nog beter de 450d kan kopen
Maar mijn tante heeft dus een goede lens van Canon die ik mag hebben..
En ookal is het niet de 55-200 of de 70-300 die ik nodig heb , iets erbij gratis kan nooit verkeerd
Nu wou ik eigenlijk die Nikon d3100 ,maar daar past die lens niet op..
Welke canon moet ik nou

Beetje vreemde motivatie vind ik dit. Door wat filmpjes wil je geen 1000d of 1100d? Terwijl je met zo'n camera meer geld overhoud voor goede lenzen dan als je een duurdere camera koopt. En waarom dan een 450d? Ga dan meteen naar de 550d toe.
Ik ben ook erg benieuwd wat die goede lens is.
Dit 55-200 wil je sowieso niet, dan wil je liever de 55-250. Iets gratis is altijd leuk, als het werkt en als je er wat aan hebt enzo. Maar om je keuze van het merk er nou op te baseren? Als je graag Nikon wil zou het wel een verrekte mooie lens moeten zijn die héél goed aansluit bij wat jij wil om daarvoor een ander merk body te nemen lijkt me hoor
Als ik er een 70-200 IS USM f2.8 gratis bij kreeg zou ik ook acuut voor Canon gaan terwijl ik Nikon in mijn hoofd had

Maar iets zegt me dat die 'goede' lens wel eens goed zou kunnen zijn in de zin van 'functioneert prima' want ik denk niet dat iemand met écht hele goede lenzen deze zomaar weg zou geven, zelfs niet aan familie