[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:49

Nou ik ben er uit dat ik geen Canon 1000d of 1100d wil vraag me niet waarom gewoon ook door wat video filmpjes bij vergelijk.
En gewoon dan heb ik het idee dat ik nog beter de 450d kan kopen

Maar mijn tante heeft dus een goede lens van Canon die ik mag hebben..
En ookal is het niet de 55-200 of de 70-300 die ik nodig heb , iets erbij gratis kan nooit verkeerd

Nu wou ik eigenlijk die Nikon d3100 ,maar daar past die lens niet op..

Welke canon moet ik nou :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:14

Snap niet helemaal niet waarom je de 1100D niet zou willen kopen. Als je stapje hoger gaat zit je dus op de 550D of 600D. En de 550D valt buiten je budget. Of moet naar de 500D kijken die inmiddels al niet meer wordt geproduceerd.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:07

wat voor "goede" lens voor Canon ga je van je tante krijgen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:15

Zou gewoon voor de camera gaan die het beste bij jou als persoon past en jij zelf het fijnst vindt. Als dat Nikon is, so be it. Dan koop je nu een Nikon met een kitlens en ga je sparen voor een telezoom voor de paardjes. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:28

Elin_ schreef:
Nou ik ben er uit dat ik geen Canon 1000d of 1100d wil vraag me niet waarom gewoon ook door wat video filmpjes bij vergelijk.

En ookal is het niet de 55-200 of de 70-300 die ik nodig heb , iets erbij gratis kan nooit verkeerd

Beetje vreemde motivatie vind ik dit. Door wat filmpjes wil je geen 1000d of 1100d? Terwijl je met zo'n camera meer geld overhoud voor goede lenzen dan als je een duurdere camera koopt. En waarom dan een 450d? Ga dan meteen naar de 550d toe.

Ik ben ook erg benieuwd wat die goede lens is.

Dit 55-200 wil je sowieso niet, dan wil je liever de 55-250. Iets gratis is altijd leuk, als het werkt en als je er wat aan hebt enzo. Maar om je keuze van het merk er nou op te baseren? Als je graag Nikon wil zou het wel een verrekte mooie lens moeten zijn die héél goed aansluit bij wat jij wil om daarvoor een ander merk body te nemen lijkt me hoor :=

Als ik er een 70-200 IS USM f2.8 gratis bij kreeg zou ik ook acuut voor Canon gaan terwijl ik Nikon in mijn hoofd had :+ Maar iets zegt me dat die 'goede' lens wel eens goed zou kunnen zijn in de zin van 'functioneert prima' want ik denk niet dat iemand met écht hele goede lenzen deze zomaar weg zou geven, zelfs niet aan familie ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:34

Alwiene schreef:
Elin_ schreef:

Beetje vreemde motivatie vind ik dit. Door wat filmpjes wil je geen 1000d of 1100d? Terwijl je met zo'n camera meer geld overhoud voor goede lenzen dan als je een duurdere camera koopt. En waarom dan een 450d? Ga dan meteen naar de 550d toe.

Ik ben ook erg benieuwd wat die goede lens is.

Dit 55-200 wil je sowieso niet, dan wil je liever de 55-250. Iets gratis is altijd leuk, als het werkt en als je er wat aan hebt enzo. Maar om je keuze van het merk er nou op te baseren? Als je graag Nikon wil zou het wel een verrekte mooie lens moeten zijn die héél goed aansluit bij wat jij wil om daarvoor een ander merk body te nemen lijkt me hoor :=

Als ik er een 70-200 IS USM f2.8 gratis bij kreeg zou ik ook acuut voor Canon gaan terwijl ik Nikon in mijn hoofd had :+ Maar iets zegt me dat die 'goede' lens wel eens goed zou kunnen zijn in de zin van 'functioneert prima' want ik denk niet dat iemand met écht hele goede lenzen deze zomaar weg zou geven, zelfs niet aan familie ;)

Ik zal het even beredeneren.
Ja deels wel, komt gewoon omdat ik nog vrij amateuristisch ben wat betreft DSLR. wat betreft 1100d of 1000d zou ik neigen naar de 1000d aangezien ik toch niet ga filmen ;) ,maar de 1000d werd veel vergleken met de 450d vandaar mijn redenering (nogmaals ik ben nog veel lerende := )
550d is inderdaad ook een optie die ik al in mijn hoofd had.

Die goede lens vraag ik even na en qua benaming van lenzen heb je gelijk := nou ja benaming.. ik raak altijd in de war of het 70-350 is en 55-200 of 70-300 en 55-250 ,maar het laatste dus. Meer een denkfout dan dat ik die lens bedoelde :)

Nee het is niet in de zin van : ''functioneerd prima'' nogmaals ik moet even navragen hoeveel het was ,maar iig is in de zin van ''super goede lens'' ipv ''doet het werk wel''

Dan denk je dat iets verkeerd :+ Nee even serieus. Ze willen graag dat ik verder ga met fotografie en ze vind hem zelf te groot + te zwaar (ze vind zelf de 18-55 mm prima) dus dit was meer om me te helpen met een stap in de goede richting ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:37

Al ga je niet filmen met je 1100D is hij toch beter dan de 1000D. Ook met fotograferen. Alles is gewoon net iets nieuwer en betere techniek erin, etc. De techniek gaat zo snel. Daarom komen er ook regelmatig nieuwe modellen uit. Althans in de onderste laag camera's wel. De professionele camera's worden veel minder vaak vernieuwd en uitgebracht.

Ik film ook amper met mijn 550D, maar had ik destijds dan ook voor een 500D moeten kiezen? Ik heb er bewust voor gekozen met de nieuwe inhoud in de body.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:10

Sorry dat ik even binnen kom vallen, maar ik wil overstappen naar een spiegelreflex.
Nu weet ik sowieso dat ik een Nikon wil.
Verder ben ik volledig een amateur fotograaf die er misschien toch wel werk in wil zoeken! Ik heb 3 keuzes, allemaal al informatie over gezocht maar kan de doorslag maar niet maken!
D90
5000D
3100D

Welke raden jullie aan? Het gaat voornamelijk om portret/bloemen en sport fotografie ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 02:09

Elin_ schreef:
Dan denk je dat iets verkeerd :+ Nee even serieus. Ze willen graag dat ik verder ga met fotografie en ze vind hem zelf te groot + te zwaar (ze vind zelf de 18-55 mm prima) dus dit was meer om me te helpen met een stap in de goede richting ;)

Hihi, in tegenstelling tot je bedoeling bevestig je hiermee voor mij dat het waarschijnlijk niet om een geweldige superlens gaat, maar je weet nooit natuurlijk :D Met te groot en te zwaar heb je het vrijwel zeker over een telelens dus dat is waarschijnlijk wel richting het bereik wat jij zoekt. (met de 55-250 enzo zeg maar) Of het is een superzoom dat kan ook nog heel goed. Dat iemand met die motivatie zijn tele wegdoet om alleen (het bereik van) een 18-55 over te houden vind ik bijzonder, maar dat kan ik best geloven als zo iemand géén hele fanatieke fotograaf is. En over het algemeen zijn het nou net wél de hele fanatieke fotografen die geweldige (lees: dure) lenzen aanschaffen en in bezit hebben. Snap je dat ik daarom denk dat het waarschijnlijk niet zo'n bijzondere lens is?

Ik gok op een eenvoudige lagere prijsklasse telelens, misschien wel de 55-200 inderdaad, zou me niet verbazen dat die in zo'n set gekocht zijn. En in dat geval zou ik mijn merkkeuze er zeker niet door laten veranderen. Maar ik laat me gráág verbazen en hoop dat je snel weet welke lens het precies is (in mm en de lichtsterkte = f getal) want ik ben eigenlijk gewoon reuzebenieuwd :D

Mijn reactie is trouwens niet naar bedoelt ofzo hoor! Hoop niet dat het zo overkomt, heb gewoon een nogal stellig idee hierbij, maar hoop voor jou zeker dat ik het compleet mis heb!! En ik ben Canon gebruiker, dus nee ik zeg het niet vanwege een Nikon voorkeur ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:21

desty schreef:
Sorry dat ik even binnen kom vallen, maar ik wil overstappen naar een spiegelreflex.
Nu weet ik sowieso dat ik een Nikon wil.
Verder ben ik volledig een amateur fotograaf die er misschien toch wel werk in wil zoeken! Ik heb 3 keuzes, allemaal al informatie over gezocht maar kan de doorslag maar niet maken!
D90
5000D
3100D

Welke raden jullie aan? Het gaat voornamelijk om portret/bloemen en sport fotografie ;)

Binnen de genoemde genres wil je in ieder geval denk ik zowel de kitlens (18-55) als een telelens. Dus: de body+kitlens waarbij je nog voldoende centjes overhoudt voor een extra (tele)objectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:23

Gezien het feit dat Elin pas 13/14 is kan ik me voorstellen dat de aanschafprijs van zo'n 55-200 of 75-300 oid al een goede reden kan zijn om voor dat merk te kiezen. Voor een meisje van 13/14 is het een heel bedrag.

Elin, verder sluit ik me aan bij Kevin/HLPhoto: óók als je niet gaat filmen is de 1100D een betere en modernere body dan de 1000D of 450D.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:06

vraagje...

Ik als beginner ben opzoek naar een goede spiegelreflexcamera. Mijn voorkeur gaat uit naar het merk Nikon, daar heb ik een goed gevoel bij. Deze camera spreekt mij zeer aan:

Nikon D3100 + 18-55 mm VR
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/nikon-d3100-18-55-mm-vr/9000000010527868/index.html

Ik wil de camera gebruiken voor vooral de paardensport fotograveren. In beweging moeten dus haarscherp vastgelegd kunnen worden en ik wil natuurlijk hele heldere mooie levendige foto's willen maken. Ik weet dat ik nog heel veel moet leren maar dat het aan de camera niet moet kunnen liggen.. Vandaar mijn vraag, is dit een geschikte camera voor mijn wensen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:18

dat is het zeker. wel zou ik de investering in een telelens alvast incalculeren. een 55-200VR, 55-300VR, of misschien zelfs 70-200VR ga je ongetwijfeld behoefte aan krijgen als je paardensport fotografeert.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:19

even tussendoor
mensen die met mij meedenken :
+:)+ _/-\o_ _/-\o_
Jullie nemen echt de tijd om mee te denken en uitgebreid te antwoorden!

Even vandaar mijn : _/-\o_ smiley!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:57

Geen dank hoor Elin :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:02

Mensen een vraagje aan julllie.

Ik wil graag een camera kopen (goh :+ ) maar nu weet ik even niet welke.
Wilde eerst graag de Canon 550D maarrrrrrrrrrrr, nu kwam ik deze tegen op de site van de mediamarkt

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/E ... 73539.html

Is dit wat? Ik weet helemaal niet hoe leuk ik het ga vinden en hoeveel ik er mee ga doen. Is dit een leuk instapmodel en wie heeft ervaringen met deze camera?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:10

Als je toch een echte instapper zoekt en je niet weet hoe leuk je het gaat vinden ,waarom bespaar je dan niet wat geld en neem je een Canon 1000d of 1100d met een goede lens erbij ? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:13

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:15

Van wie? :)

Ja die wou ik ook graag := ,maar die is mij ook te duur :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:17

Mensen die veel fotograferen en er verstand van hebben, zeggen dat ik langer plezier beleef aan 1 uit de 100 serie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:29

@Sakkia, in het algemeen klinkt het alsof je je keuze al gemaakt hebt. De 550D. Het is vervolgens aan jou of je het het prijsverschil tussen die 2 sets waard vind.... Tis uiteindelijk maar 40 euro verschil, wat maakt dat op zo'n bedrag uit?

Een algemeen advies waarmee je mag doen en laten wat je wil: EERST de fotograaf, DAN de objectieven en TOT SLOT pas de body. In volgorde van belangrijkheid. Investeer eerst in jezelf, dan in je objectieven en pas tot slot in de body. Met een 1000D maak ik net zulke mooie foto's als met een 60D of 7D.

Lees ook dit artikel eens door: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:33

40 euro verschil?? Waar zie je dat? Ik zie toch echt 250 euro verschil hoor ;)

Ga zo even je link lezen, bedankt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:39

mmmm goed verhaal inderdaad. Ik heb hier nu voor gekozen maar het kan net zo goed zijn, dat ik straks in de winkel een andere kies hoor, het kan best zijn dat deze niet lekker in de hand ligt o.i.d.
Dat moet ik allemaal nog zien.
Wat ik wil gaan fotograveren is heel verschillend hoor, van dieren hier thuis tot de dingen die ik spontaan tegen kom ;)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:59

Dankjewel HLPhoto. mijn laatste vraag is of er veel verschil zit tussen de
Nikon D3100 + 18-55 mm VR en de
Nikon D5100 + 18-55mm VR ?

Want die spreekt me ook zeer aan maar is het het prijsverschil echt waard?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:28

Nog even een andere vraag :o

Hoeveel gb geheugenkaart raden jullie mij aan? Is een 2 gb voldoende of moet dat echt meer zijn.