[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:25

Jolandaa_ schreef:
Feedback week 25.
horserider22 Ik vind de foto wat krapjes. Verder wel een mooie waterval :j

LoveUggs schreef:
Feedback week 25

horserider22 Mooi! Had zelf graag nog het laatste stuk van de waterval erop gezien.. Of was deze nog een heel stuk verder?

Voor de waterval zat een hek. Hierdoor kon ik de foto niet ruimer nemen, anders was een stuk hek zichtbaar. In ieder geval erg bedankt voor de feedback.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:19

Week #25
Afbeelding

Oude foto opnieuw bewerkt. Ik heb sinds vandaag photoshop. Dus druk aan het experimenteren.
Ben nog niet helemaal tevreden

Tigress

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:25

Mijn week #25
Afbeelding
Tuigpaarden in Wijnjewoude <3

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:09

Feedback week 25

glenstorm: Mooie heldere foto! Mooi ook dat onscherpe op de voorgrond van de schelpjes en dan de golven scherp! Wel zou ik je horizon even wat meer recht trekken.
Rosslover: Vind de scherptediepte mooi in deze foto. Wel vind ik de foto wat donker en daardoor 'dof' overkomen, ik vind het geen wauw factor hebben. De ogen van het paard zitten ook geen beleving in, wat jammer is.
quartel: Hele gave foto! Aparte compositie maar vind het wel erg geslaagd. Vooral omdat de moeder en kleine aan beide kanten van de foto staan geeft het de foto iets speciaals! De kleuren zijn ook erg mooi helder en scherpte is fijn om naar te kijken!
Valerie98: Mooie foto! Heel mooi hoe het licht zo op de voorpluk van het paard valt en de scherptediepte is ook erg fijn om naar te kijken. Vind het oog wel een beetje raar ogen, net alsof het paard een glazen oog heeft.
binky: Aparte compositie maar het werkt niet helemaal voor mij. Mijn aandacht gaat niet gelijk naar de pony's onderin wat denk ik wel je bedoeling was.
Bellatrix: Hele mooie foto en fijn sfeertje zeg! Scherptediepte is erg mooi hier en het model staat er ook prachtig op!
Goriginal: Prachtige foto! Vind dit een erg fijn sfeertje ookal moet je er wel van houden. Heel mooi scherp ook!
Jespri: Ontzettend schattige foto! Fijne compositie en scherptediepte, vind het eendje alleen wel wat te donker ogen, had misschien nog wat opgelicht kunnen worden.
horserider22: Compositie is goed, ik had de sluitertijd zo aangepast dat de waterval wat meer detail bevat. Nu is het meer een wazige foto.
Crazyiris: Mooie foto! Het licht is inderdaad mooi zeg! Er zit wel een soort korrelig iets of ruis over de foto heen?
SophieElsje: Scherpe foto. Qua compositie vind ik hem ook wel goed. Jammer van de extreme bewerking, het ziet er nu te fel uit naar mijn mening.
LoveUgss: Mooie foto qua compositie en belichting! Jammer van de kwaliteit van de foto.
XiiaaooNaa: Wauw, wat een gave foto zeg! Hele mooie zwartwit omzetting ook!
bumblehorse: Mooie foto! De blik van het paard heb je mooi vastgelegd. Vind de kleuren ook erg mooi in de foto, alleen mis ik wat scherpte op de ogen
Leonie_M: Mooie foto! Mooi vastgelegd, de band tussen de twee. Vind de bewerking misschien een beetje te veel van het goede. Er lijkt nu een soort gele waas over de gehele foto te zitten.
Tigress: Wauw, echt een prachtige foto! Mooi scherp en een hele fijne zwartwitomzetting om naar te kijken!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:14

Bedankt! Ja hij lijkt erg korrelig hè..? Ik heb werkelijk geen idee waar het aan ligt :( zodra ik Lr weer heb zou ik eens kijken wat de instellingen ook alweer waren

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:25

@taarss dankjewel en idd door de lichtinval kijk je dwars door het oog. Je kijkt tegen de zijkant van het pupil :D

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:32

Jeey, eindelijk zelf weer eens aan FB toe gekomen! Reden is minder leuk want mijn laptop is overleden, of naja deels, de videokaart is kapoet. Foto's nabewerken kan ik helaas dus even niet. Maar kan ze wel bekijken, dus hier alvast deel 1 van de feedback voor week 24.

Agossie
Lieve foto, alleen heeft zijn/haar staart een wit puntje, zo lijkt dat namelijk wel en door de achtergrond valt deze wat weg.

Ash_
Mooie foto, misschien iets te krap aan de zijkanten maar verder erg leuk.

Asselruiter
Heel mooi, erg mooie DOF enige wat stoort vind ik is het grassprietje links.

Astor
Prachtig, ik hou van jou stijl in fotografie, qua effecten zo heerlijk simpel maar door de scherpte kleuren en dof gewoon een super plaat. Wel vind ik, en dat zal denk ik door het vele groen om het meisje heen komen, dat het meisje wat groen oogt.

Bellatrix
Mooie foto, leuke compositie, maar de waas er omheen vind ik ‘het’ net niet hebben. Ook stoor ik me aan het sprietje bij het voor ons rechter oog.

billionache
Gaaf, lijkt bijna gewoon een pattern/texture die je voor photoshop kan gebruiken. Als ik dan heel precies ga kijken vind ik wel dat die klonten aan het eind wel licht storend zijn, het zand zelf en de lucht ogen zo zacht en dan komen die klonten er achteraan die afbreuk doen aan de foto.

binky
Heel mooi, scherpte op een goed punt gezet. Lijk alleen wel wat ruis in de bloemblaasjes te zien.

Brechtjee
Mooie plaat, niks op aan te merken.

Bumblehorse
Heerlijke zomerse plaat, mooie kleuren wat ik wel jammer vind is dat de steeltjes van de bloemen en dan met name de 2e van links niet zichtbaar zijn. Nu lijkt het er zo opgeplakt. Ik denk dat je deze foto met een klein F getal hebt gemaakt, voor een volgende keer zou ik hem persoonlijk als ik jou was wat groter kiezen.

caaramel
Geweldig leuke foto, grappig idee ook alleen hij komt niet helemaal goed uit de stof. Ik mis een scherpte punt op het onderwerp zelf deze lijkt nu rechts onderin te liggen.

calice
Mooi sfeerplaatje, niks op aan te merken.

cathyenbeau
Leuke foto, paard staat er mooi op maar hij is helaas nogal overbelicht de lucht valt hierdoor weg en een deel van zijn rug ook.

Cioccolato
Mooie foto, mooie kleuren enige minpuntjes vind ik zijn dat de ogen nu heel donker wegvallen en dat de rechterkant van het paard er net niet op staat. Verder niks op aan te merken :)

crazy_horses
Wat een bijzondere lucht zo, heel mooi vastgelegd :)

CrazyIris
Mooie plaat, lekker zomers vind ik enige jammere vind ik dat de bloemetjes nu denk ik door de nabewerking zo roze zijn geworden dat de overgang van de blaadjes niet meer duidelijk te onderscheiden is.

Dandy200
Mooie foto, z/w omzetting vind ik ook leuk. Wel lijkt het contrast net wat te hoog te liggen, hierdoor zijn de zwarte delen echt zwartzwart en vallen de details wat weg.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:55

hilly200 schreef:
Bumblehorse
Heerlijke zomerse plaat, mooie kleuren wat ik wel jammer vind is dat de steeltjes van de bloemen en dan met name de 2e van links niet zichtbaar zijn. Nu lijkt het er zo opgeplakt. Ik denk dat je deze foto met een klein F getal hebt gemaakt, voor een volgende keer zou ik hem persoonlijk als ik jou was wat groter kiezen.

Heb inderdaad een klein F getal gebruikt. Ga de tip voor een volgende keer zeker toepassen! Drankje

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:33

hilly200 schreef:
caaramel
Geweldig leuke foto, grappig idee ook alleen hij komt niet helemaal goed uit de stof. Ik mis een scherpte punt op het onderwerp zelf deze lijkt nu rechts onderin te liggen.

Bedankt! :D
Ik denk dat ik deze foto dan (na de examens) nog maar eens opnieuw ga proberen trekken ;)
maar ben blij dat het idee leuk gevonden wordt :D

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:29

taarss schreef:
Feedback week 25
SophieElsje: Scherpe foto. Qua compositie vind ik hem ook wel goed. Jammer van de extreme bewerking, het ziet er nu te fel uit naar mijn mening.

Jolandaa_ schreef:
Feedback week 25.
sophie_elsje Ik vind de compostie mooi van de foto. Echter komen de kleuren niet fijn over. De verzadiging is wat te hoog.

LoveUggs schreef:
Feedback week 25
Sophie_Elsje Leuke foto! Jammer van de overbelichte lucht, maar ik vind dat opzich niet storend. Wel vind ik het storend dat het lijkt alsof je te veel aan de levendigheid/ verzadiging hebt gezeten.
!

Ben het helemaal met jullie eens..
heb hem nu nogmaals bewerkt maar dan net wat dingen anders ingesteld, hoe vinden jullie ( en de rest ) hem nu ?

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:30

Hier is mijn week 25:
Het hondje van Metaxa :D
Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:51

Heerlijk op vakantie geweest, dus voor mij wat oudere foto's. Week 24 en week 25:

Afbeelding
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:05

taarss schreef:
Feedback week 25

Leonie_M: Mooie foto! Mooi vastgelegd, de band tussen de twee. Vind de bewerking misschien een beetje te veel van het goede. Er lijkt nu een soort gele waas over de gehele foto te zitten.

Ik ben het met je eens. Ik was ook niet tevreden. Ik heb nog wat zitten rommelen. Zo beter?

Afbeelding

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:06

Anouska15 schreef:
Heerlijk op vakantie geweest, dus voor mij wat oudere foto's. Week 24 en week 25:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heel Mooi.!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:11

Paard_Aap schreef:
Hier is mijn week 25:
Het hondje van Metaxa :D
[ Afbeelding ]

<3
Didi is niet fotogeniek dus knap dat je nog mooie foto's van hem hebt kunnen maken! :) (hij wilde alleen rondrennen of gras uit de grond rukken :') )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:29

Sophie_Elsje schreef:
taarss schreef:
Feedback week 25

Jolandaa_ schreef:
Feedback week 25.
sophie_elsje Ik vind de compostie mooi van de foto. Echter komen de kleuren niet fijn over. De verzadiging is wat te hoog.

LoveUggs schreef:
Feedback week 25
Sophie_Elsje Leuke foto! Jammer van de overbelichte lucht, maar ik vind dat opzich niet storend. Wel vind ik het storend dat het lijkt alsof je te veel aan de levendigheid/ verzadiging hebt gezeten.
!

Ben het helemaal met jullie eens..
heb hem nu nogmaals bewerkt maar dan net wat dingen anders ingesteld, hoe vinden jullie ( en de rest ) hem nu ?

[ Afbeelding ]

Ik vind nogsteeds dat er te veel verzadiging in zit. Waar heb je hem op staan? Verzadiging zie je al heel snel, en heb die zelf meestal maar op 3 staan in ps. Dat is soms zelfs al te veel als ik ook mijn levendigheid heb verhoogd. Vind persoonlijk dat dit bij jou dus nog veel minder mag. :j

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:52

euhm dat zou ik zo niet weten LoveUggs..
ik ben alles nog een beetje aan het uitvinden, zowel met mn instellingen als met bewerken
ben in ieder geval blij met je feedback en hoop dat het me lukt om uit te vinden waar het aan ligt hahaha

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:04

Jolandaa_ schreef:
Feedback week 25.
[
quartel mag ik vragen wat voor lens je gebruikt. Wat een scherpte zeg :j :D

De Canon EFS 55-250, niks bijzonders eigenlijk.

taarss schreef:
Feedback week 25

quartel: Hele gave foto! Aparte compositie maar vind het wel erg geslaagd. Vooral omdat de moeder en kleine aan beide kanten van de foto staan geeft het de foto iets speciaals! De kleuren zijn ook erg mooi helder en scherpte is fijn om naar te kijken!

Dank je wel!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:06

Week #25

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:27

Mijn week 25:

Eens iets totaal anders en nieuw voor mij.. Mee geweest met mijn vriendin naar een triathlon wedstrijd. Daar geoefend op foto's in een totaal andere setting. (normaal dieren of natuur)
Ik vind deze persoonlijk nog aardig gelukt!

Afbeelding

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:36

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:47

WEEK 25

Erg simpele foto omdat ik nog examens heb. Dat grauwe is overigens expres zo gedaan :-)

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:01

Joyce, ik vind hem tof eigenlijk! Had zelfs nog grouwer / meer floe gemogen

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:04

Ik vind hem ook tof Joyce. Had misschien ietsje meer ruimte aan de bovenkant gemogen maar verder vind ik het wel iets melancholisch hebben :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:28

Mijn week 25. In het bos, met weinig licht, maar veel doorvallend zonlicht. Ik vond het onwijs moeilijk en er is dan ook bijna geen foto die scherp is. -O-

Afbeelding