Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarjanB schreef:Voor canon zou ik net voor een andere set gaan zou eerder voor https://www.kamera-express.nl/product/1 ... 55mm-is-ii gaan en dan sparen voor een zoomlens. Iets duurder maar wel net nieuwere body https://www.kamera-express.nl/product/1 ... 55mm-dciii
Cynn schreef:Beginnersset van Nikon. Heb je 2 lenzen. Iets over je budget heen maar niet veel.
Nog een instapmodel van Nikon met 2 lenzen. Wel wat ruimer over je budget heen. Maar in ieder geval geen Tamron lens (ik ben niet te spreken over de Tamron lenzen)
Canon instapmodel met 2 lenzen. Zelf niet bekend met Canon.
quintenvo schreef:Langzaam aan wil ik een nieuwe camera gaan kopen. Ik fotografeer nu met de canon 350d en heb een tijd gefotografeerd met de 60d. Ik doe voornamelijk aan dierenfotografie (paarden, honden, katten, etc.) en ik wil er ook goede studiofoto's mee kunnen maken zonder al te veel ruis. Nu zit ik zelf te twijfelen tussen de 6d of de 7d. Welke raden jullie aan?
Liselot schreef:quintenvo schreef:Langzaam aan wil ik een nieuwe camera gaan kopen. Ik fotografeer nu met de canon 350d en heb een tijd gefotografeerd met de 60d. Ik doe voornamelijk aan dierenfotografie (paarden, honden, katten, etc.) en ik wil er ook goede studiofoto's mee kunnen maken zonder al te veel ruis. Nu zit ik zelf te twijfelen tussen de 6d of de 7d. Welke raden jullie aan?
Absoluut de 7Dm2, dat vind ik echt een betere camera dan de 6dD. Die laatste is imo een echte instap fullframe en je loopt er erg snel tegen zijn limieten aan.
Als je perse FF wilt zou ik als ik jou was gaan kijken naar de 5Dm3
ikke schreef:De 7D II is gewoon de opvolger van de 7D.
De 7D is een prima camera, voor 600 euro heb je een goede occasion maar de 7D II is ook al langs gekomen voor onder de 1000 euro. Beetje zoeken is de moeite waard.
De 6D is een FF voor wie zich geen 5D III kan permitteren. Maar aangezien die 5D III tegenwoordig best betaalbaar wordt, zie ik het nut van de 6D niet meer zo.
mabelbohms schreef:Heei, ik heb een vraagje
Morgen ben ik van plan de Canon 6d mark 2 te kopen tijdens de btw actie van de mediamarkt. (Sommige producten worden eerst verhoogt maar dat geld niet voor deze camera)
Nou wil ik er eerst een goedkopere zoomlens bijkopen en later de 70-200mm 2.8 van canon. (m'n ouders willen een deel voorschieten en ze vinden het niet heel fijn als dit nog meer wordt door die dure lens dus vandaar deze keuze)
Nu zat ik te kijken voor de 75-300mm 4-5.6 lens van canon
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het is natuurlijk zonde om er zo'n lens op te zetten maar dat heb ik liever dan dat ik hem voorlopig nog niet kan gebruiken (of zonder de btw actie €400 meer betaal voor de body) en met een fullframe kun je de iso natuurlijk best hoog opschroeven zonder dat je veel last hebt van ruis
mbkaatje schreef:Vorig jaar heb ik een 6D gekocht en ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Geen ervaring met de 5D, maar daar zit ook wel een prijsverschil in. Met de 6D maak ik wel hele mooie scherpe foto's en hij is gemakkelijk in gebruik.
Maar, als je paarden wil fotograferen en je voornamelijk daarop toeleggen, zou ik het niet doen. Dan is een 5D of een 7D beter.
Edit: Ik gebruik de 6D nogal allround maar door de kleine hoeveelheid scherpstelpunten ben je in de paardensport snel de focus kwijt. Daar liep ik wel tegenaan.
mabelbohms schreef:De 6d m2 heeft wel een stuk meer scherpstelpunten dan de 6d