[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:24

Elin_ schreef:
Ik kies voor Nikon :+ Na een lange tijd nadenken O:)
ik was er vanmiddag 99% zeker van dat ik weer een Nikon ging kopen. Had 'm 3 minuten vast (was niet voor 't eerst) en heb toen besloten het toch niet te doen _O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:37

HLPhoto schreef:
Elin_ schreef:
Ik kies voor Nikon :+ Na een lange tijd nadenken O:)
ik was er vanmiddag 99% zeker van dat ik weer een Nikon ging kopen. Had 'm 3 minuten vast (was niet voor 't eerst) en heb toen besloten het toch niet te doen _O-

:?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:02

Ik dacht dat ik 'm onprettig vond vasthouden tov de 5D die ik eerder had. Eigenlijk vind ik 'm ook onprettig vasthouden tov de Nikon D90 en Canon EOS 60D. Da's acceptabel voor kleinere objectieven zoals een 17-55 en 70-200, maar voor een 300 f/2.8 prime wordt het storend.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:31

Soprano schreef:
En bij digitalstreet.nl € 444 ;)

Ben toch eerst in Belgische winkels aan het rondkijken aangezien ik dan toch wel 2 jaar garantie heb en bij digitalstreet is de garantie niet zo... Maar tot nu toe in België niet zoveel succes.

www.digicamshop.be is heel voordelig en een echte aanrader. Als je voor 22u bestelt, heb je het de volgende ochtend in de bus zitten. Helemaal betrouwbaar en je betaalt bovendien géén verzendkosten. Ik heb er al veel dingen besteld (geheugenkaartjes etc. maar ook duurdere lenzen) en is allemaal perfect verlopen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:05

HLPhoto schreef:
Ik dacht dat ik 'm onprettig vond vasthouden tov de 5D die ik eerder had. Eigenlijk vind ik 'm ook onprettig vasthouden tov de Nikon D90 en Canon EOS 60D. Da's acceptabel voor kleinere objectieven zoals een 17-55 en 70-200, maar voor een 300 f/2.8 prime wordt het storend.

:roll: :+

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:07

Kwestie van perceptie van als je 17-55mm en 70-200mm klein vindt. Haha! :) Maar het is ook erg lastig of je nou voor Nikon of Canon moet kiezen. Ik heb vorig jaar voor Canon gekozen en inmiddels al zoveel geld in gestopt :( dat ik niet snel meer zal switchen...

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:21

Heeft iemand voorbeeldfoto's van de Canon Powershot SX30 IS???

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:32

Hoi ik kom ook even binnen vallen, gelijk met een vraag! Wellicht kunnen jullie mij hierin helpen :D

Ik heb al vanaf kleins af aan iets met foto's, niet met erop staan, maar het maken van!
Nu heb ik hier nooit echt wat mee gedaan omdat ik al 3 hobby's had ( paardrijden, ballet en majorette :o ) en heb ik in 2008 een ''simpel'' digitaal cameraatje gekocht van Samsung. Hier heb ik intussen aardig wat prachtige foto's mee gemaakt en alle functies een beetje ontdekt.. En zodoende dat ik nu eigenlijk wel een stapje verder wil gaan!

Mijn idee is om wat professionelere foto's te willen gaan maken (LEES: niet proffesioneel, maar professioneler als met de digi) voor mezelf, familie, vrienden en op den duur misschien ook voor bijvoorbeeld bokkers die een leuk plaatje willen hebben maar geen dure shoot kunnen betalen.
Zodoende wil ik het als een leuke hobby zien te creëren.

Nu ligt een spiegelreflex camera een beetje heel erg boven mijn budget, en wil ik eerst eens kijken en proberen of ik het ook echt leuk blijf vinden.

Zelf ben ik een beetje opzoek geweest en mijn conclusie was dat ik de volgende 2 camera's wel interessant vond en die naar mijn idee iets uitgebreider zijn als mn huidige cameraatje en waar ik vast goed mee kan oefenen etc :D

Namelijk de Fujifilm finepix S2950 HD http://www.letsgodigital.org/nl/28134/f ... pix-s2950/ en de Canon SX 130 IS http://www.cameraportal.nl/digitale-cam ... 20SX130IS/

Ervaringen met deze camera's zijn zeer welkom, en eventuele aanbevelingen voor een andere camera in deze prijs categorie ( max €150,€175 ) zijn natuurlijk ook welkom!
Mijn eigen voorkeur neigt op het moment erg naar de Fuji camera :o

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:02

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:05

Daar ga je zoooooooo veel plezier aan beleven Hipar :D Maar ik snap je gevoel := Ik had het ook toen ik over de 1000 euro aan mijn laatste lens uitgaf :=

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:06

Wiejooooow, dat is nog erger dan mijn setje! Respect voor je durf hahahaha!!!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:09

Dat was de IS versie van de lens die jij nu krijgt :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:35

@Mandy: Zal eens kijken of ik wat foto's heb liggen. Een vriendin van mij heeft de SX30IS. Leuk toestel. Mijn Speedlite past er zelfs op. Ding kan belachelijk ver zoomen. Voor een hybride camera valt de ruis ook reuzemee. Wat mij verbaasde is dat er USM in die camera zit. Dat zit normaal alleen op de lenzen in de middenklasse van Canon. :)

@Martine: Gaaf! :) EngeltjeS heeft laatst ook een 1100D gekocht. :) Volgens mij een erg mooie vooruitgang tov de 1000D. En ook meteen de juiste lens erbij gehaald voor paardenfotografie! :) Mooie startset zeg! Het is en blijft ook belachelijk veel geld. :( Ik was vorig jaar maart net iets meer dan 1000 euro kwijt voor mijn startsetje. Ik had beter nog paar maanden kunnen wachten, want mijn camera was toen zo nieuw dat hij nog in prijs ging zakken. Maar ja, ik wilde hem toen... Heel veel plezier met je nieuwe set en ben benieuwd naar je foto's!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:21

Hey

Ik wil graag een nieuwe camera kopen. Ik fotografeer al 3 jaar lang met een sony alpha 200.
Maar wil nu graag een canon , waarmee ik meer uit de camera kan halen dan mijn oude en mijn foto dus ook 'mooier' word.

Kortom ik wil meer mogelijkheid en meer luxe.

Iemand enig idee, welke camera er geschikt voor is ?

Stuur me even een pb :)

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:52

@ Bagheera; oke dankje, ik wacht dan even af :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:54

@ Sammert er staat vanalles in je tekst... maar ik mis even wat je precies tekort komt met die Alpha 200.
Foto's worden alleen maar mooier als je of
a) bepaalde functionaliteit mist die je nodig hebt voor je foto's, of;
b) zelf een betere fotograaf wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:57

@Samnmert,

Wat ik me afvraag... Je hebt het over "meer uit je camera halen" en "meer mogelijkheden en meer luxe", maar wat mis je dan precies aan je A200? Waar loop je precies tegenaan? Wat zou je exact graag anders willen zien? En ook niet onbelangrijk, heb je een budget voor ogen? Pas na een antwoord op die vragen kunnen we een goed doordacht advies geven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:57

@Kevin: GMTA ;)

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:20

Niemand een antwoord op mijn vraag :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:25

Vidalyssa schreef:
Niemand een antwoord op mijn vraag :o
er zitten hier veel spiegelreflexgebruikers, compactcamera's gaat wat langzamer (weet er zelf bijvoorbeeld nauwelijks iets van, en heb genoeg kennis van spiegelreflexen..). Vraag me af of 't misschien handig zou zijn om twee topics aan te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:51

Vidalyssa: oeps, helemaal vergeten op jou te reageren! Goed hoor dat je er even om vraagt :D

Ik heb zelf de voorloper van de door jou genoemde Canon en ben daar reuze tevreden over. Over de genoemde Panasonic kan ik helaas niks zeggen maar in general is het een erg goed merk als het gaat om compactcamera's.

Misschien kun je hier wat mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:52

HLPhoto schreef:
Vraag me af of 't misschien handig zou zijn om twee topics aan te maken.

Dat heb ik me inderdaad ook al wel eens afgevraagd. Misschien zinvol het eens voor te stellen bij een modje?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:54

Zojuist gedaan ;)

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:00

Nouks schreef:
Vidalyssa: oeps, helemaal vergeten op jou te reageren! Goed hoor dat je er even om vraagt :D

Ik heb zelf de voorloper van de door jou genoemde Canon en ben daar reuze tevreden over. Over de genoemde Panasonic kan ik helaas niks zeggen maar in general is het een erg goed merk als het gaat om compactcamera's.

Misschien kun je hier wat mee :D

Dankje, mijn eerste ingeving was ook om voor de Canon te gaan.. Maar ik nijg nog steeds naar die andere. Dat was overigens een Fuji Finepix :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:01

Oeps... Ik dacht zomaar Panasonic te lezen :') Over Fuji Finepix kan ik eigenlijk weinig zeggen. Vroeger waren ze vooroplopend met hun megazooms, tegenwoordig hoor ik er eigenlijk weinig meer over.