[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMelo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:58

x_Marr schreef:
Bedankt voor de reactie's, weten jullie of het veel uitmaakt of je een 'gewone' koopt, of een Ultra II? Tong uitsteken

Ik heb een ultra II. Dit omdat ik hem even duur kon krijgen als een gewone met zelfde GB. Volgens de verkoper kun je dan sneller foto's achter elkaar maken omdat hij sneller op kan slaan. En dat dat bij sommige camera's geen zin had, maar bij de CANON EOS 350D(zo een heb ik) wel handig was. Maar dit was wat de verkoper zei, dus ik weet het natuurlijk niet zeker!

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:48

Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe camera. Een SLR wil ik (nog) niet, maar wel een camera waar ik zelf een en ander mee kan instellen. Ik heb nu een Canon powershot a80, maar deze vind ik nu echt te traag worden. Ik zit nu te twijfelen over de Canon G9. Lijkt me een hele goede camera. Alleen lees ik nu in de reviews dat hij ruis geeft bij de iso-instellingen van 400 en hoger. Wat is jullie ervaring?

Ik heb in principe geen haast met de aanschaf. Zal ik toch voor de G9 gaan of is er een andere vergelijkbare camera die even goed is zonder de ruis of beter? Ongeveer zelfde prijsklasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:26

Ethelate schreef:
Ligt er aan welke camera, wat daarvan de hoogste resolutie is. Want ik heb een 400D met 1 Gb kaartje en leeg geeft hij 225 aan en meestal zijn het wel meer foto's maar 260 is wel het maximale.
Ik heb er een image tank bij van 80 gig en dat werkt ideaal. Heel de vakantie onbeperkt doorschieten.

Aantal foto's wat er op een gig kan hangt inderdaad ook af van kwaliteit, resolutie, camera, ga zo maar door, maar ook van hoe je ISO ingesteld staat. Die 225 is een gemiddelde, maar met je ISO op 3200 zullen het er minder zijn en op 100 meer.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:35

Welke lens raden jullie aan voor sportfotografie met een EOS 400D?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:44

klopt het dat je beter een iets mindere body kan kopen en betere lenzen?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:44

Iemand ervaring met de Panasonic DMC FX10

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:35

idd. dramaqueen. Lenzen zijn veel belangrijker.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:41

Ik zat net een foldertje van de Dixons te lezen;

Citaat:
Canon EOS 400D met 15-55 en 70-300 mm objectief
Van €1099,-
Voor €759,- (na €70,- retour van Canon)

Waarom heb ik nou net geen geld voor als het eindelijk in de aanbieding is? Clown No Cheer

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:42

liloenstitch schreef:
Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe camera. Een SLR wil ik (nog) niet, maar wel een camera waar ik zelf een en ander mee kan instellen. Ik heb nu een Canon powershot a80, maar deze vind ik nu echt te traag worden. Ik zit nu te twijfelen over de Canon G9. Lijkt me een hele goede camera. Alleen lees ik nu in de reviews dat hij ruis geeft bij de iso-instellingen van 400 en hoger. Wat is jullie ervaring?

Ik heb in principe geen haast met de aanschaf. Zal ik toch voor de G9 gaan of is er een andere vergelijkbare camera die even goed is zonder de ruis of beter? Ongeveer zelfde prijsklasse.

Als je denkt dat je in de toekomst een SLR wil aanschaffen, zou ik als ik jou was niet eerst een andere camera aan gaan schaffen Lachen
Ik had namelijk ook een leuke camera gekocht, warabij je alles zelf kon instellen etc, maar heb nu toch maar een SLR gekocht, eigenlijk erg jammer van het geld wat ik nu dus kwijt ben aan die andere Knipoog

Ik denk trouwens dat bij iederee camera als je de iso 400 of hoger hebt er ruis komt Lachen Is dus niet ene secht iets van de camera.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:45

La_Fleur schreef:
Ik zat net een foldertje van de Dixons te lezen;

Citaat:
Canon EOS 400D met 15-55 en 70-300 mm objectief
Van €1099,-
Voor €759,- (na €70,- retour van Canon)

Waarom heb ik nou net geen geld voor als het eindelijk in de aanbieding is? Clown No Cheer

Kijk eens op kamera-express.nl Lachen
Zal even voor je opzoeken Knipoog
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=22748

De camera is zo goedkoop omdat hij voor demonstratie doeleinden is gebruikt, zoals wel meer camera's op kamera-express.nl Lachen
Koop daar een 70-300mm bij(sigma bijv.) van €150, en je bent voor ong. €660 klaar Lachen

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:52

@x_Marr: Heel erg bedankt voor de site, ik ga het in de groep gooien. Ja

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:01

Sowieso beter niet bij Dixons kopen. Best leuk en aardig, maar de service is er niet je-van-het.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:08

Ilzjuh schreef:
Sowieso beter niet bij Dixons kopen. Best leuk en aardig, maar de service is er niet je-van-het.

Heel erg waar! Mijn camera heb ik bij Dixons gekocht. Dat was een aanbieding, stond in hun krantje. Ik gezegd welke camera ik wilde hebben met welke lens, begreep 'ie niet dat ik de aanbieding wilde. Heeft hij me alleen de body en de standaard lens gegeven en ook alleen die verzekerd. Ik kom thuis, helemaal blij, open het, zit die lens er niet bij! Wij weer terug, moesten we meer betalen (natuurlijk) en duurde het nog 2 weken voordat m'n lens bij de verzekering was inbegrepen. Zucht.

Vervolgens ga ik de volgende dag weer terug om een camera tas te kopen. Vraag ik, passen mijn Canon EOS 400D met de 18-55mm lens en mijn Tamron 70-300mm lens in deze tas? Ja hoor, past makkelijk! Kom ik thuis, niet dus. Moest ik weer terug, geld bijleggen, grotere tas. Nog nooit zoveel problemen gehad bij een winkel.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:10

Dixons vind ik ook helemaal niet goedkoop. En voor het assortiment wat ze hebben... drie modellen van elk merk, en dat was het. Ik zweer tegenwoordig bij het internet. Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:10

Ik zweer bij officiele fotozaken. Clown Waar ze weten waar ze het over hebben. Lachen

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:13

Wij hebben gelukkig nog nooit problemen gehad bij Dixons, maar echt vriendelijk zijn ze er nooit.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:14

Dat bedoel ik ook onder andere met de wat mindere service. Bovendien heb ik (op het gebied van camera's in elk geval) nu niet echt het idee dat ze weten waar ze het over hebben en wat ze verkopen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:28

Ilzjuh schreef:
Ik zweer bij officiele fotozaken. Clown Waar ze weten waar ze het over hebben. Lachen

Ik ook. Al koop ik dingen als tas en imagetank via internet, camera en lenzen koop ik liever in een fotozaak. Nu ken ik de eigenaar persoonlijk en krijg altijd flinke korting dus het prijsverschil is minimaal tussen internet en in de winkel plus dat de service optimaal is! Als het niet bevalt kan ik het altijd komen ruilen en dat vind ik wel belangrijk.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:33

Kan iemand mij vertellen hoe de Fujifilm Finepix S6500fd is?
Ik ben namelijk (nog steeds) op zoek naar een leuke camera, waarmee ik goede foto's kan (gaan leren) schieten en ik zag deze voor een leuk prijs in een folder staan..

Kan iemand mij helpen? Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:37

Sander_ schreef:
Dixons vind ik ook helemaal niet goedkoop. En voor het assortiment wat ze hebben... drie modellen van elk merk, en dat was het. Ik zweer tegenwoordig bij het internet. Haha!

Is het internet dan wel 'veilig'? Ik zou het wel via internet willen, maar ik ben daar nog een beetje huiverig voor..

Ik zit te kiezen nog waar ik mijn digitale camera zal gaan halen, qua prijs is er niet zo erg veel verschil..

http://www.camera4all.nl
Mediamarkt (daar is hij in de aanbieding)
Digitalstreet (Beuningen)

Iemand ervaringen met een van deze winkels?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:47

orion_ schreef:
Ik ben namelijk (nog steeds) op zoek naar een leuke camera, waarmee ik goede foto's kan (gaan leren) schieten en ik zag deze voor een leuk prijs in een folder staan..

viewtopic.php?f=147&t=852661&hilit=

Paoline verkoopt m Bloos

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:50

Waar kun je goede cameratassen kopen? Ik heb nu een tas waar mijn EOD 400D wel in past, maar de extra lens niet. Ik wil nu zelf eigenlijk een soort rugtas.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:53

NonaWen schreef:
orion_ schreef:

viewtopic.php?f=147&t=852661&hilit=

Paoline verkoopt m Bloos

Het is dat het bod al vrij hoog ligt, koop hem dan liever nieuw.
Maar thnQ voor de tip Knipoog.

Maar weet iemand mij misschien wat meer te vertellen over de kwaliteit van deze camera?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:18

Yootha schreef:
Waar kun je goede cameratassen kopen? Ik heb nu een tas waar mijn EOD 400D wel in past, maar de extra lens niet. Ik wil nu zelf eigenlijk een soort rugtas.

bij cameranu.nl of fotokonijnenberg.nl (beiden hebben tevens een echte winkel) hebben een erg ruim assortiment.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:42

x_Marr schreef:
liloenstitch schreef:
Hallo,

Als je denkt dat je in de toekomst een SLR wil aanschaffen, zou ik als ik jou was niet eerst een andere camera aan gaan schaffen Lachen
Ik had namelijk ook een leuke camera gekocht, warabij je alles zelf kon instellen etc, maar heb nu toch maar een SLR gekocht, eigenlijk erg jammer van het geld wat ik nu dus kwijt ben aan die andere Knipoog

Ik denk trouwens dat bij iederee camera als je de iso 400 of hoger hebt er ruis komt Lachen Is dus niet ene secht iets van de camera.

De SLR komt er voorlopig niet. Denk dat ik een goede compact wel erg fijn zal vinden.

Vind t moeilijk om te beslissen wat ik wil. Aan de ene kant heb ik mijn zinnen gezet op die G9, maar aan de andere kant kan ik misschien nog beter even wachten en wat meer reviews afwachten. En daarbij, de camera is net uit, misschien wordt hij voor de sinterklaas of kerst nog wel iets goedkoper.

Heeft iemand van jullie al de G9 gekocht?