Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Maar dat is ook niet te vergelijken, Kokomo. Als je die foto in zijn geheel en flink verkleind plaatst, ziet dat er ook heel anders uit...
Nouks schreef:Tsja, maar toch. Nogal logisch dat het verschil tussen die foto met de schaapjes en jouw stukje foto nogal een wereld van verschil is, en dus vind ik het niet zulk heel goed vergelijkingsmateriaal voor degene die die foto met de schaapjes had geplaatst. Plus dat ik denk dat je er wel even bij had mogen zeggen dat het 400% was, mocht ze het willen gaan vergelijken met haar eigen foto's.
PrinCessRomy schreef:Ik stel hier maar eens me vraagje, hoe krijg je bij een mooie bloem een zwarte achtergrond? ik heb een fuji finepix s5600. wie o wie kan me helpen
PrinCessRomy schreef:ik heb nu een zwart tshirt gebruik, zal ff kijken wat ik met de bewerking kan doen
Myukii schreef:Hahhaa dan ben ik écht dom bezig geweestik ga altijd op zoek naar het bokt copyright dingetje onderaan, of van een andere site, en die kopiëer ik dan
![]()
Maar bij mij komt er op bokt niks, als ik alt+0169 indruk.. die cijfers hoeven toch allemaal niet tegelijk ofzo?![]()
Ctrl-Alt-C vind ik trouwens ook wel een stuk makkelijker, bedankt!
Myukii schreef:inzoomen met digitale zoom zou ik zoiezo niet doen... Dit is niet echt zoomen, alleen vergroten, en ze worden dus pixeliger hoe meer je inzoomt.
Verder: als je het diafragma kan instellen, zo open mogelijk (dus een zo klein mogelijk F-getal. Op de Av stand of de M stand kun je dat instellen), wat je scherp wilt zo groot mogelijk in beeld proberen te krijgen, en goed scherpstellen..
Met een compactcamera gaat dat zoiezo veel lastiger dan met een spiegelreflex, door de grootte van de sensor (maargoed, dat kan kokomo vast beter uitleggen)
Gupjes schreef:Myukii schreef:inzoomen met digitale zoom zou ik zoiezo niet doen... Dit is niet echt zoomen, alleen vergroten, en ze worden dus pixeliger hoe meer je inzoomt.
Verder: als je het diafragma kan instellen, zo open mogelijk (dus een zo klein mogelijk F-getal. Op de Av stand of de M stand kun je dat instellen), wat je scherp wilt zo groot mogelijk in beeld proberen te krijgen, en goed scherpstellen..
Met een compactcamera gaat dat zoiezo veel lastiger dan met een spiegelreflex, door de grootte van de sensor (maargoed, dat kan kokomo vast beter uitleggen)
Ik heb geen F getallen e.d. (niet dat ik weet?) En ik weet zoiezo niet of ik alleen digitale zoom heb, pff, ik ben zo ongelovelijk onwetend
Noujah, als iemand (kokomo?) mij daar even over zou willen PB-en, of misschien in dit topic, een uitleg over geven, heel fijn!
Ladynaath schreef:Heb net mijn Canon EOS 350 D gehaald ben er beetje mee aan het rotzooien maar als ik een foto wil maken telt ie af van 10 tot 0 hoe krijg ik dit weer gewoon, ik heb het wel in me boekje gelezen maar kan het niet terugvinden