La plus grande uitslag – 30 juni 2006.
14:34: Ik ga maar vast beginnen aan de uitslag, omdat ik van de vorige keer weet hoe lang het duurt om een goede uitslag te maken. Ik klets ook altijd veel teveel en dan ben je zo een paar uur verder eer het af is *gniffel* Allereerst wil ik iedereen toch vast bedanken voor het schrijven van een gedicht bij deze toch niet eenvoudig te noemen foto. De filosofie achter deze foto is dat ik eens iets wilde wat gewaagd is. Deze foto is op verschillende manieren te interpreteren, en dat is ook te zien aan de gedichten. In dat opzicht ben ik erg tevreden met de gedichten die zijn binnengekomen. Er zitten hele ‘brutale’ gedichten tussen en dat vind ik leuk om te zien. Een aantal mogen wel wat extra zijn, net dat ene tintje mist.
Goed, wat betreft de beoordeling. Ik zal straks een 1e, 2e en 3e winnaar kiezen. Verder zal ik elk gedicht apart beoordelen met een aantal sterretjes (hoe origineel
) En ik ben streng, vat het niet te persoonlijk op maar ik probeer dingen zo te zeggen dat je er nog wat aan hebt.. 
-* = zeer matig
* = matig
* * = voldoende
* * * = ruim voldoende
* * * * = goed
* * * * * = uitstekend! weinig/geen commentaar
Maar nu is het dan toch tijd voor het persoonlijke commentaar:
Nogmaals de foto:

mickey1989 * * * *
Ik vind je gedichtje erg mooi! Het is kort maar je weet met een paar tere woordjes wel de waarheid te raken. Voor mijzelf denk ik veel meer aan nieuw leven bij jouw gedichtje. Daarmee bedoel ik dus een baby’tje. Daar past het denk ik beter bij. Als ik de foto vergelijk met je gedichtje mist voor mij net die verbinding.
Shalimar * * *
Je gedicht is erg mooi! Hier en daar vind ik het niet erg lekker lopen. Dan doel ik vooral op de laatste zin van je tweede strofe, omdat die zin een beetje raar staat in verhouding tot de laatste zin van je eerste strofe. Ook valt de zin wat uit de maat wat betreft de lengte. Ook de eerste zin van je derde strofe vind ik niet helemaal top; het loopt niet erg makkelijk al is het wel mooi wat er staat. Je slotzin vind ik wel erg geslaagd 
Nevony 1 * *
Ik weet niet erg goed wat ik van dat gedichtje moet denken. Wel creatief dat je zo zin op zin gebruik maakt van tegenstellingen alleen ik snap niet waar de zin ‘onmisbaar en altijd gezellig’ vandaan komt en waar die weer op slaat. En je slotzin doet me erg denken aan kindervoetjes, net als bij mickey1989.
NoaBeertje * * * *
Het eerste wat me opvalt is dat jij in je gedichtje een soort beschrijving hebt gemaakt van de situatie. De foto kan inderdaad gezien worden als een voorstelling die stil en pijnlijk verloopt. De titel van de foto is dan ook ‘silence’. Ik heb verder geen commentaar, behalve op je laatste zin ‘ik blijf vol vragen zitten’. Dan verwacht je als lezer dat er nog wat achteraan komt. Als je iets verandert in de zinvolgorde, los je dat zo op. Dan kan je ervan maken ‘vol vragen blijf ik zitten’ of ‘ik blijf zitten, vol vragen.’ Of speel eens met een tegenstelling van ‘vol’ en bijvoorbeeld leeg. Dan maak je het wat speelser. Verder goed gedaan!
PaardenStorm *
Ik snap jouw gedichtje niet helemaal. Je gebruikt verleden tijd en tegenwoordige tijd zo door elkaar dat het voor mij niet klopt. ‘Ik hield niet van jou, en jij niet van mij. Toch zijn wij samen,wij allebei.’ Ik snap de bedoeling daar niet helemaal van, dus het is voor mij een beetje warrig. En verder zie ik ook het verband niet echt, en het gedichtje op zich spreekt me ook niet erg aan.
Kim_89
Mijn eigen gedicht ^^ No comment.
blokje 1 *
Ik raak hier en daar ook verward door jouw gedicht omdat je hier en daar leestekens gebruikt die ik niet helemaal snap. Ik heb geprobeerd om toch tot de kern van je gedicht de komen. Je eerste strofe vind ik wel goed, mooi en origineel verwoord. Mooi subtiel, je leest tussen de regels door wat je ermee bedoelt. Je tweede strofe daarentegen staat erg in contrast met de eerste. In de tweede lijkt het net alsof je maar wat hebt gedaan, en het klopt niet echt. Ik zou ook niet steeds ‘zaaien’ gebruiken omdat het ten eerste niet mooi staat en ten tweede gaat lijken alsof je grappig denkt te zijn. Het lijkt al met al een samenraapsel van 3 verschillende korte gedichtjes, en dat vind ik jammer. En je noemt zelf gedwongen rijm, maar ik vind helemaal geen rijm in je gedicht (behalve je laatste zin)?
rudi *
‘Jouw handen in de meine, mijn lippen op de zijne..’ dus als ik het goed begrijp, zit er iemand bij je die zijn handen in de jouwe heeft, en jij hebt jouw lippen op de lippen van nog iemand anders?
Moet er leuk uit hebben gezien!
dat klopt denk ik niet helemaal. Het staat zo op het eerste gezicht niet heel erg raar maar als je beter kijkt en erover nadenkt klopt het niet meer. Ik vind de eerste drie strofes dus niet erg overtuigend en goed, en in je laatste strofe vind ik je laatste twee zinnen niet mooi. Het lijkt alsof je gedacht hebt dat er maar snel een einde aan moest omdat het anders te lang zou worden en dat je maar een paar woorden hebt genomen om dit te realiseren. Een beetje jammer
rudi – de herziene versie *
nog steeds klopt je gedicht niet. Ik denk dat je de eerste strofe zou moeten herschrijven en de laatste strofe van het originele gedicht moet houden.
nijntjepluis 1 * * *
‘Rustend op jou lichaam, rust ik langzaam uit’ ehh.. is dat niet een beetje dubbel?
direct de eerste tip: lees even terug wat je al hebt geschreven en kijk of het klopt. Vooral bij intuïtieve gedichten schrijf je soms echt vanuit jezelf en dat voelt heel natuurlijk maar dat wat je opschrijft kan dubbel zijn. Let daarop. Maar als ik nog eens naar die zin kijk en verder lees snap ik denk ik wel wat je ermee bedoelt. Ik vind jouw volgende gevallen van dezelfde woorden beter dan de combinatie met rustend-rust omdat die toch een verband hebben maar qua betekenis niet te dicht bij elkaar liggen. Je eerste twee strofes vind ik dus erg goed en mooi gedaan maar ik vind de derde strofe een beetje jammer. Het is wel grappig en gevat wat er staat, maar het past niet binnen de sfeer die je schetst in de twee strofes ervoor.
Freialover * * * *
Mooi gedicht! Veel symboliek, een mooi keerpunt van een zwoele sfeer naar een ietwat melancholische sfeer. Erg mooi gedaan, al had ik zelf een andere zin gekozen voor de tweede zin van je eerste strofe. Je laatste strofe vind ik echt erg mooi, gevat, direct, gewoon top!
blokje 2 * * *
Je eerste drie strofes: mooi gedaan! Af en toe staan de woorden een beetje raar bij elkaar en daar moet je misschien even op letten en/of naar kijken. Je derde strofe slaat voor mij als een koe op een drumstel. Oftewel; nergens op. Ik zie niet wat je ermee bedoelt. Je laatste strofe is alweer beter, alleen ‘het naakte lichaam waarmee ik het bed deed delen’ klopt niet. Het moet dan ‘het naakte lichaam die me het bed deed delen’ zijn of ‘het naakte lichaam waarmee ik het bed deelde’. Dan zou het wel kloppen. Dit gedicht vind ik beter dan je vorige 
sjoukjuuh geen beoordeling.
Schoonheidsfoutjes, slordigheidsfoutjes en dergelijke maken niet erg uit, mits de inhoud bij de foto past. Maar dat past het in dit geval niet. Althans, voor mij niet. Dus ik beoordeel deze niet omdat ik vind dat je met je gedicht niet hebt voldaan aan de opdracht 
Nevony 2 * * *
Er zitten wat kleine foutjes in je engels, maar dat zei je zelf geloof ik ook al
Volgens mij is het ‘the colors of the/a rainbow’. Althans mijn gevoel zegt dat.. maybe I’m wrong myself
ik vind je eerste twee strofes een beetje vaagjes ten opzichte van de foto maar dat herstel je weer min of meer in je laatste trofe, waarvan ik vooral je slotzin toejuich. Het geeft namelijk een mooie wending en het past goed binnen de context en de sfeer in de foto.
Soo_Shirley *
Allereerst welkom terug in het topic
je lettergrootte mocht inderdaad iets groter
maar het scheelt dat ik goede ogen heb.. *gniffel* je eerste strofe vind ik wel oke, al is er iets aan wat me irriteert. Ik weet alleen niet wat. Je tweede strofe vind ik niet erg goed, een beetje jammer zelfs. Er zitten ook kleine foutjes in en dat is een beetje slordig. Nee, spreekt me niet erg aan..
nijntjepluis 2 * * * * *
Ehh… commentaar? Geen idee
Ik vind het echt heerlijk apart geschreven, het is kort maar erg mooi en super apart. Ik ben heel erg gecharmeerd van dit gedichtje! Alleen vind ik het een beetje jammer dat je in het schuin gedrukte deel juist de ogen naar voren haalt terwijl je zou kunnen proberen om toch nog dichter bij de foto te komen door juist de voeten naar voren te halen. Dat is toch een detail waar ik misschien helemaal niet over mag zeuren maar ik doe het toch 
LarissaXX 1 * * * *
Erg mooi gedaan. Eigenlijk heb ik ook op jouw gedichtje weinig commentaar. Ook deze is kort, maar erg mooi, teder, maar op een of andere manier is het niet erg origineel. Het klinkt een beetje als een kort MSN-gedichtje die veel meisjes gebruiken op een achtergrondje. Je kent ze wel
dat is een beetje jammer..
LarissaXX 2 * * * * *
Ehh.. ik heb hier echt niks over te zeggen *gniffel* erg mooi geschreven! Je gebruikt wel rijm die je gedicht erg natuurlijk maakt maar het komt verre van geforceerd over. Het loopt lekker en de tegenstellingen en beeldspraak die je gebruikt spreekt me erg aan. Ik dacht in eerste instantie het verband tussen de foto en je gedicht te missen, maar ik heb nogmaals gekeken en het past toch wel. Alleen heel anders als dat ik ernaar gekeken had, en dat is juist erg mooi!
nujaro * * *
Je eerste strofe raakt echt de waarheid. Je weet in een paar zinnetjes wel de waarheid te omvatten en dat vind ik knap. Alleen van je tweede strofe vind ik je laatste 3 zinnen een beetje uit de maat: het past niet erg. Je einde is erg mysterieus en ik begrijp niet erg wat je ermee bedoelt, aar ik vind het wel mooi
een onverwacht einde houdt je gedicht levendig. De lezer denkt dan gauw: huh? Ik snap het niet. Nog een keer lezen.’ En dat moet je hebben denk ik 
Missy_ * *
Je gedicht is op zich wel mooi, al zou ik in sommige gevallen niet je woorden samentrekken. Bij ‘I’ve to tell you’ is mooier als er gewoon staat I have to tell you, vooral omdat het dan ook beter past bij de zin die je erna gebruikt. Ik vind het wel een beetje vaag en ik denk dat er met mij wel meer zijn en misschien moet je beter opletten wat je schrijft, dat het echt klopt en dat het duidelijk aangeeft wat je bedoelt. Het hoeft niet helemaal letterlijk, maar je houdt het wat mij betreft iets teveel in het midden.
15:49: Ik heb alles t/m Missy_ klaar ^^ Nu nog even wachten op eventueel andere gedichten 
19:39: De laatste 2 gedichten ga ik nu beoordelen! 
Otje_Merlot *
Ik vind jouw gedicht eigenlijk meer een soort van verhaaltje. Verder zitten er een aantal fouten in:
1) Looking to = looking at;
2) Has make = (has) made;
3) It will be come sof ar = it would come so far.
Een beetje jammer dat die er toch instaan.. en verder vind ik het dus gewoon meer een verhaaltje. Nee sorry, spreekt me niet zo aan..
WildWings * * * *
Wat een heerlijk gedicht! Heerlijk dromerig, vaag, mysterieus maar toch ook gevoelig. Erg mooi gedaan. De woorden passen mooi bij elkaar alleen ik vind de combinatie ‘adem en lippen’ niet zo erg geslaagd. Dat vind ik een beetje raar klinken. Verder is het een erg goed gedicht!
Dan nu de uitslag.. Ik vond het echt erg moeilijk en ik twijfel tussen 2 personen die ik eigenlijk even goed vond. Ik wilde zelfs mijn moeder erbij roepen om te helpen maar ik heb besloten om het gedicht te kiezen die zich voor mij het meeste aan de opdracht heeft gehouden, aan de sfeer in de foto, en waar ik eigenlijk toch het aller-aller-allerminste commentaar op had.
Dan de uitslag:
3e:
WildWings!
2e:
Nijntjepluis met het 2e gedicht!
1e:
LarissaXX met het 2e gedicht!
Gefeliciteerd! En ik kijk uit naar de nieuwe foto
Het was een eer om voor de tweede keer een foto te plaatsen en al het talent te beoordelen. Misschien leek ik in sommige gevallen wat streng maar ik geloof er 200% in dat in ieder van jullie een waar talent schuilt!