[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_BaukjeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:34

Afbeelding
pastel op A3

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:36

Haha, neej sorry ik heb niet zoveel tijd gehad nog dus jullie zullen nog even moeten wachten;)
@ babe: erg mooi gedaan! Verder heb ik helemaal geen idee wat je ervoor kunt vragen, ik weet ook niets van de waarde van pastel en dat sooret dingen, dus aan mij heb je even niets.

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:49

heej bokkers

ik heb alweer een klaar
wou gewoon ff voor de lol weten hoeveel deze waard is
ga ik vooruit haha

Afbeelding

groetjes michelle

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:14

haar oog is véél te klein, dat maakt een helel ompe uitdruk geven.
Ook zit er een té opvallend randje om de bit ring Verder heel mooi, sommige delen zijn alleen iets té stripachtig..
Groetjes

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:32

Zo ik heb het auqareleren weer es ff der bijgepakt het was heellang geleden dat ik dat gedaan had maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Over de foto niet het is op A3 en kan niet onder de scan. Maar een foto vertekend altijd zo het blauw boven de ogen weet ik nie theo dat er komt maar das in ht echt niet zo.

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Fnanne

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:30

Misschien is het leuk als iedereen meedoet met taxeren?
Als er alleen maar foto's geplaatst worden schiet het niet echt op...

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:07

@neillo, vind de hals niet helemaal lijken te kloppen, iets te dik/lang ofzo en een beetje te "opgevouden" met het hoofd, als je snapt wat ik bedoel.

maar voor de rest is ie gewoon schitterend, ik zou 15 euro zeggen dat ie waard is, vel succes nog

groetjes Elianne

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:26

Misschien wordt het taxeren makkelijker met wat vergelijkingsmateriaal.
Misschien zijn er hier een aantal die een tekening hebben aangeschaft en die die hier kunnen plaatsen met daarnaast het bedrag dat het gekost heeft. Of een plaatje van iets dat ergens in een etalage te koop ligt ofzo.
Kan iemand me trouwens advies geven over de volgorde van m`n schilderijen op mijn site? Ik heb nu m`n oudere meer abstracte werken vooraan staan. Is het beter dat m`n nieuwere meer realistische werken vooraan staan of juist niet???

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:03

Afbeelding

Ik heb deze tekening van Michelle (carita) gekocht, het is namelijk mijn paard , vind de tekening heel erg goed gelukt en heb hem voor 7,50 gekocht.

vinden jullie dit een realistische prijs dan...

groetjes Elianne

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:27

Fnanne schreef:
Misschien is het leuk als iedereen meedoet met taxeren?
Als er alleen maar foto's geplaatst worden schiet het niet echt op...

Helemaal mee eens alsik tijdheb zal ik even van ee paar pagina's taxeren heb er nu geen tijd voor.

Citaat:
@neillo, vind de hals niet helemaal lijken te kloppen, iets te dik/lang ofzo en een beetje te "opgevouden" met het hoofd, als je snapt wat ik bedoel.

maar voor de rest is ie gewoon schitterend, ik zou 15 euro zeggen dat ie waard is, vel succes nog

Helaas heb ik geen toesteming om de foto hier te plaatsen maar het is wel zo dat die zijn net zo opgevouwen heeft. .

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:28

@babe: mooi! Er mag nog wat meer detail en diepte in de oren. Maar verder heel mooi. Bij iedere tekening ga je meer vooruit.
A3: 15-20 euro?!
@ carita: ook weer mooi, het oog mag groter. Wees niet bang dat ie te groot wordt. En de oren mogen ook iets kleiner. Ik vind 'm wel minder dan je vorige werken moet ik zeggen..
A4: 5-10 euro?!
@neillo: MOOI! je ziet er echt een fries in. Met dat blauwe erin wordt ie ook mooi! Pas alleen op bij de mond, dat trekt wat de aandacht, maar boven dat oog is erg mooi! De manen mogen ook iets echter en voller.
A3: 15 euro?!
@Maflingergek: 7,50 is een goeie prijs hoor. Vaak kun je dit beter vragen vóór dat je 'm koopt misschien. Maar ik vind het een goeie prijs!!

zooo, dat was het weer eens. Het zou wel handig zijn als iedereen z'n formaat erbij zou zetten. Hoewel de meeste dat wel doen hoor. Ik heb alleen van deze pagina getaxeerd. ANders ben ik morgen nog niet klaar.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:44

smeetjoew schreef:
Het zou wel handig zijn als iedereen z'n formaat erbij zou zetten. Hoewel de meeste dat wel doen hoor.

http://img95.imageshack.us/img95/6720/t ... taf9ir.jpg (stond op vorige pagina) deze tekening was trouwens op A4 was ik er wel vergeten bij te zetten

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:08

@1234: oke, hierbij ook jouw tekening getaxeerd.
zoals ik al zei, heel mooi gedaan!! Echt prachtig! Het oogje mag nog wat meer uitstraling krijgen. Op A4: 5-10 euro?!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:50

Ik vind die van 1234 ong 4,50/5,50

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:00

Hier weer 2 nieuwe tekeningen van mij (dit zijn pas mijn 2e en 3e tekening, dus hou er rekening mee). Ik wil vooral weten wat jullie ervan vinden, want ik vraag er toch (nog) geen geld voor.
Eerst de foto:
Afbeelding
en de tekening:
Afbeelding wel slechte kwaliteit door een foto ervan te nemen.
en hier nog een foto:
Afbeelding
en de tekening ervan:
Afbeelding
Ik vind deze laatste het minst gelukt. Ik denk ook dat het oog te hoog zit ofzo.. Ik weet het niet precies.. en de neus tjah.. (dit was ook een moeilijkere positie dan mijn eerste 2 tekeningen)
Kus Luuz

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:56

als je de meningen en het commentaar wilt hebben van mensen kun je dat beter in een apart topic vragen of in het [centraal] wie wil mijn paard tekenen-topic vragen...!

Maar voor je taxatie: Het is al beter, probeer de vachtstructuur er nóg meer in te maken. Echt haartje voor haartje. Kost tijd, maar dan heb je ook wat. De 1e is idd het mooist.

Gewoon nog veel dooroefenen, het is nog geen geld waard. Hoe meer je tekent, hoe beter je wordt.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:57

allebei, 't is een zwart paard;) Dus alles wat zwart is, moet ook zwart, alles watgrijzER is (dus geen wit) moet grijzER Je bent op de goede weg, gewoon lekker door oefene, en enorm veel schaduwen tekene, teken wat je ziet!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:59

Donker tekenen Het is idd geen wit paard, maar een zwatre De vorm hem je al goed. Het natekenen, de vorm van het paard enzo, dat lukt wel al goed ;D

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:01

Taxatie sinds laatste keer:

1234: Streperig, maar niet slecht.
Alena: Stripachtige stijl, kopstuk (hoofdstel) mooi gedaan
Sonnyke: 1ste mooi, sprookjesachtig, 2de: jammer van de vouw
IcePrincess: levensecht, vind het oog alleen een beetje licht van kleur, maar dat is waarschijnlijk in het echt ook zo
nina-chicka: mooi met weinig gebruik van potlood (eenvoudig)
Sonnyke: nek en kont lijken erg bespierd (verhoudingen?)
Nevony: minder streperig proberen te tekenen
Myra: mooi, foto verklaart veel (grote neus)
Mik_: mooi, oog?
1234: ruw getekend, maar mooi
oneilltje79: steekt mooi af op achtergrond
Luuz: letten op verhoudingen en toevoegen van schaduwen
Fnanne: ruw getekend, maar erg mooi
Sonnyke: sprookjes-stijl
Babe: mooi
Carita: minder streperig proberen te tekenen en manen verbeteren
Neillo: mooi geschilderd, manen iets té?
Luuz: probeer minder streperig te tekenen en de manen te verbeteren

Voor IcePrincess, Myra, Mik_, Fnanne en Babe zou ik geld durven geven.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:44

Okeej bedankt voor de nuttige tips.
@smeetjoew: hoe teken jij dan haartje voor haartje? Met een hard of zacht potlood? En zeker met een scherpe punt, of niet?
Kus luuz

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammr van de slechte kwaliteit doort scannen en up te loaden...

xxx

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:48

heej bokkers,,

het oog is niet te groot, want het paard had gewoon een heel klein oog dus..

bedankt voor de reacties

groetjes michelle

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:53

@luuz: ik teken met 2B het meest. Als ik hele fijne haartjes wil tekenen doe ik dat met een scherpe punt. Dikkere haren kunnen met een ietwwat stompere punt. Maar houd je punt wel zo scherp mogelijk, dat maakt je tekening(en) het mooist! kijk maar naar de tekening van alison.

@alison: mooi!! Ik had ze ook al in je topic gezien. De eerste is mooier dan de 2e. Bij de 2e zit het oog te hoog. Maar ook mooi.
Op A4: rond de 5-8 euro?!
Ik vind je stijl bij de 1e tekening het mooist!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 00:17

Daar ben ik ook weer!

@oneilltje79: weer zo'n mooie minimaal 75 maar... ik denk dat als je er veel meer voor vraagt (150 ofzo) dat dat misschien zelfs wel realistischer is.
@Luuz: ik zou hier nog geen geld voor vragen en lekker blijven oefenen.
@Fnanne: 40 euro zonder twijfel (was het eerste wat ik dacht )
@sonnyke: zou zelf dat ene plukje haar (bij zijn oog) weggelaten hebben. Verder vind ik dat je al goed op weg bent. 10 euro.
@babe: 10 a 15 euro A3.
@Carita: oren zijn naar mijn idee te groot en het oogje had wat meer gedetailleerd gekunt... voor deze 5 euro
@neillo: oewh moeilijk... denk 7,50-10 euro zoiets
@maflingergek: denk dat je met 7.50 een goede prijs betaald hebt.
@Luuz: 1 en 2 wederom nog geen geld vragen
@Alison: ik denk een 5 euro, mooie stijl heb je ga zo door!

Nu 1 van mij na een hele lange tijd niks... A4 potlood

Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:55

weer een rondje van mij

Nina_Chicka: hij mag iid wat meer uitgewerkt worden. Ik vind hem nu wel mooi maar nog iets te simpel om geld voor te geven. Maar ik ben wel benieuwd naar meer werk! Teken je meer katten? Geweldige beestjes .

sonnyke: apart met die witte lijntjes er zo hoorheen! 10 euro?

Nevony: wel mooi maar nog wat krasserig, nu lijkt t alsof je ze heel snel hebt proberen te maken. Ik vind de glimmers in de oogjes wat erg groot maar dat kan mijn smaak zijn . Ik zou nog eventjes dooroefenen .

Myra: ontzettend mooi! Een rustige tekening maar wel met uitstraling! rond de 25 - 30?

Mik_: ah nog zo'n mooie! 25 euro?

1234: jij gaat ook steeds mooier tekenen ! Zeker 10 euro voor deze!

oneilltje79: hihi blijf bij jou bij mijn vorige taxaties: erg mooi en eigen stijl, zeker in klasse 50-100 euro .

Luuz: nog n beetje witjes maar t vlechtje heb je al heel mooi ingekleurd! Als je zo de rest van de pony zou doen, rond de 10 euro?

Fnanne: oei wat mooi! Ik vind de achtergrond er heel mooi bij passen, hij lijkt op t 1e oog slordig maar eigenlijk heeft ie diepte aan de tekening, hij past er helemaal bij! 35-40?

sonnyke: oei, deze vind ik echt mooier dan de vorige! Zachter, meer uitgewerkt, 15?

babe: jij gaat echt vooruit met je pastels! (hoewel ik helemaal weg ben van t fjordje dat nu rondzwerft op CB). Zeker 15 euro!

Carita: al heel erg mooi! De schaduwen zouden nog iets meer uitgewerkt mogen worden, net ietsje meer diepte erin . 10 euro?
T hafje is ook van jou toch? Die vind ik nog mooier, zachter/ronder, kan t niet goed verwoorden . Die zou ik zeker op 15 euro schatten .

neillo: de hals lijkt wat breed maar de tekening is wel n mooi geheel. Geeft n mooi effect dat aquarel! rond 15 euro?

Luuz: eigenlijk idem als vorige taxatie voor jou. Jij bent n shetjesfan?

Alison: heel knap gedaan! Ik vind dat sommige rondingen op t paard nog wat subtieler/kleiner mogen maar tis zeker niet lelijk! rond 7.50-10?

Lontje: ik blijf deze gewoon prachtig vinden! T beestje kijkt zo happy! De bles, misschien hadden daar nog iets lichtaccentjes in gemogen? Dat de bles wat minder afstak als groot wit vlak?
Maar zeker rond de 40-45 euro!

Laat ik ook weer eens wat tekeningen plaatsen . Ik heb nog niet zo heel veel nieuwe, maja die zijn in de maak!
Tekeningen zijn irl minder donker, maar mijn scanner en ik kunnen nog niet zo goed met elkaar overweg

Afbeelding

Afbeelding