[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:32

idd. met 4 milj. pixels kun je nog hele mooie grote afdrukken maken. Mensen denken altijd hoe meer pixels hoe beter de camera. Ik heb liever een camera die in het donker weinig ruis vertoont en 5 milj. pixels dan een van 10 milj pixels die veel ruis vertoont

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:43

De 350D heeft 8 megapixels of 8 miljoen pixels
Maar de nieuwe camera (30D) heeft dat ook (of 8,3 ofzo). Er is een tijd terug wel een gekomen met meer, dat is de 5D, maar dat is een professionele camera en totaal buiten het budget van de hobbyfotograaf.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:46

Klopt, de 350 (die ik dus ook heb) heeft er 8 milj. en niet 8 milj.megapixels
Die camera's bestaan nog niet Plagom en Angelstears

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:42

JW18 schreef:
idd. met 4 milj. pixels kun je nog hele mooie grote afdrukken maken. Mensen denken altijd hoe meer pixels hoe beter de camera.
Ik heb liever een camera die in het donker weinig ruis vertoont en 5 milj. pixels dan een van 10 milj pixels die veel ruis vertoont

Laat ik nou een camera hebben met 5 megapixels die echt waaaaanzinnig veel ruis vertoont bij een beetje schemer... Dat is ook de reden waarom ik een andere camera wil... De camera (Pentax S50) is terug naar de fabrikant geweest, werd ietsje beter, maar nog steeds veel ruis, nu neemt de winkel hem weer in en mag ik wat anders uitzoeken: toch graag de Panasonic Lumix DMC FZ7

Afbeelding

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:17

@Alina, met wat ik zei bedoel ik niet dat elke camera die 5 milj. pixels heeft ook altijd weinig ruis vertoont. Maar het was slechts een voorbeeld. Het is per camera verschillend.
Je moet de camera gewoon is binnen in de winkel ofzo proberen waar het een beetje donker is.

Succes

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:27

ach ja kan ik die man ook verkeerd verstaan hebben? 10 megapixels dan
kan er ook niets aan doen dat hij mij dit vertelt heeft (prof. foto zaak) en dat een andere foto zaak en een aantal kennisen die bevestigt hebben?

megapixels doen mij ook niets heb nu een camera met 3,1 en maakt ook prima fotos, haarscherp op flink formaat (19" beeldscherm) dus de 8,3 ofzoow van de 350D laten me enigzins koud

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:21

Klopt JW18

Ik maak idd binnen in de fotozaak de foto's en bekijk ze gelijk, je kunt dan heel goed het verschil tussen de camera's bekijken.
Die Pentax valt gewoon vies tegen, is meer een cameraatje voor familiekiekjes op vakantie, hij heeft ook maar een maximale ISOwaarde van 200 Dat is binnen echt om te janken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:36

Ik heb nu zelf een Canon Powershot S1IS. Maar ik wil nu echt graag een keer een digitale spiegelreflex kopen. Ik heb alleen geen flauw idee welke. Canon heb ik trouwens verder wel hele goede ervaring mee.
Mijn toestel is zelf erg fijn om mee te werekn en vooral de uitklapbare en draaibare LCD scherm vind ik super handig. Het liefst zou ik een DS hebben die dat ook heeft (ik weet niet of die er zijn).
Als ik een DS heb komt mijn Canon Powershot S1IS te koop staan, voor de liefhebber. Tas en alles heb ik er bij.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:40

Angelstears schreef:
ach ja kan ik die man ook verkeerd verstaan hebben? 10 megapixels dan
kan er ook niets aan doen dat hij mij dit vertelt heeft (prof. foto zaak) en dat een andere foto zaak en een aantal kennisen die bevestigt hebben?

Geen idee. Ben zeer, zeer benieuwd welke camera dat dan is. Ik zit hier op bokt in het fotografen topic en volg ook andere fora met professionele fotografen, maar ik heb geen idee welke je bedoeld

De 30D wordt in april op de markt gebracht, maar heeft echt maar 8,5 megapixel (http://www.dpreview.com/news/0602/06022 ... d.asp#tech)

De 5D bestaat al een tijdje, maar die heeft er 12,7 mp (http://www.dpreview.com/reviews/specs/C ... _eos5d.asp) en is absoluut geen vervanger van de 350D. Die heeft echt een totaal andere doelgroep (en is voor de doelgroep van de 350D ook totaal niet interessant, al was het maar vanwege de prijs die ong. 2,5x hoger is).

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:21

Op dit moment heb ik de Canon Powershot A60 (jaja, ondertussen alweer uit de handel)

Kenmerken

CCD met 2,0 miljoen pixels
7,5x gecombineerde zoom
Ultrasnelle DIGIC processor
Direct print
AiAF vijf punts autofocussysteem

Nu ben ik opzoek naar een camera waarbij je minder snel ruis hebt (met name bij in en uit zoomen), en dus ook scherpere foto's.
Zelf heb ik er niet zoveel verstand van dus zou echt niet weten waar ik dan op moet letten etc.

Iemand enig idee welke camera in aanmerking komt?
(Ik hoef geen camera die onbetaalbaar is voor een arm studentje zoals ik

Edit:
Budget ong. 300/400 €, afhankelijk voor wat ik er voor terug krijg.
Laatst bijgewerkt door Nijn op 24-02-06 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:25

Je budget aangeven is altijd handig Onbetaalbaar is voor iedereen anders Ook voor studenten (zegt een arme student met spiegelreflexcamera).

Anoniem

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:48

Vanaf ongeveer welke prijs heb je een redelijke DS?

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:51

@ sronnie: Minolta Dimage Z6 is een hele fijne camera.

@ Wuis: ik was, alles bij elkaar (Nikon D50 + standaard lens + nog een andere erbij + tasje + geheugenkaart), 920 euro kwijt.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:37

Wuis schreef:
Mijn toestel is zelf erg fijn om mee te werekn en vooral de uitklapbare en draaibare LCD scherm vind ik super handig. Het liefst zou ik een DS hebben die dat ook heeft (ik weet niet of die er zijn).

Bij een D-SLR kijk je door de zoeker en niet op het lcd (geen liveview) dus aan een draai/uitklapbaar scherm heb je dan niks Er komt geloof ik wel een Olympus D-SLR met liveview, maar hoe het met het scherm zit weet ik zo niet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:21

Yoline schreef:
Wuis schreef:

Bij een D-SLR kijk je door de zoeker en niet op het lcd (geen liveview) dus aan een draai/uitklapbaar scherm heb je dan niks Er komt geloof ik wel een Olympus D-SLR met liveview, maar hoe het met het scherm zit weet ik zo niet...

Wat stom

Dat wist ik ook wel eigenlijk hahaha, heb laatst nog met twee SSLR's foto's gemaakt?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:00

Ik heb vandaag mijn nieuwe camere, een Canon Powershot S2 IS gekregen (bij de Norrod gekocht voor 422,50 euro) en meteen wat plaatjes geschoten. De Zoom is heerlijk, ze liepen aan de andere kant van de wei (zo`n 40 meter bij me vandaan) en toch lijken de foto`s van dichtbij genomen en zijn ze mooi scherp. Heb nu nog gewoon met de standaardinstelling gefotografeerd, en ben tot nu toe 100% tevreden. Dit zijn de topics met de foto`s:
viewtopic.php?f=53&t=544813

en

viewtopic.php?f=53&t=544795

sharonaollie

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:30

Even een vraagje.Ik kan 1 van deze 3 camera´s kopen..
Maarja Ik heb hier niet zoveel verstand van welke camera zouden jullie nemen--Ik wil scherpe foto´s hebben-En ik maak voornamelijk rij/springfoto´s..Ik heb nu zelf de Canon Powershot A200 2.0 megapixels
En ben er zeker wel tevreden over.Maar in de binnenbak maak die behoorlijk donkere foto´s.En je moet best wel even wachten voordat je een volgende foto kan maken..Dus welke zouden jullie nemen? En is dit een verbetering .Of kan ik beter de Canon Powershot A200 2.0 megapixels houden En de laatste vraag.Wat is de mindere of goede dingen van deze camera´s
Heel erg bedankt alvast
1.canon
http://www.kieskeurig.nl/product/6300B1 ... 70D86F.htm
Nikon
2. http://www.kieskeurig.nl/product/08E44E ... 3355AD.htm
Pentax
3.
http://www.kieskeurig.nl/product/1ABB22 ... 6CB758.htm

Voor foto´s van mij camera staan in mij profiel.
Ze zijn niet allemaal met mij camera gemaakt.Maar de verschil zie je vanzelf wel denk ik---

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:50

Ik heb die laatste, wat een onding... Ben er zeer onteverden over, hele hoge ruis door de lage iso-waarden (max. 200), slechte beeldkwaliteit.. enige plus: je kunt lange filmpjes maken (met een 512 MB kaart tot 45 minuten)
Ik ruil hem volgende week in tegen een andere camera

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:51

Maar die Canon valt in een totaal andere prijsklasse (700,=) dan de pentax (180,=) als je 700,= te besteden hebt kun je heel wat leukers uitzieken dan die pentax hoor

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:53

Alina schreef:
Maar die Canon valt in een totaal andere prijsklasse (700,=) dan de pentax (180,=) als je 700,= te besteden hebt kun je heel wat leukers uitzieken dan die pentax hoor

Dat wou ik net zeggen.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:57

Nee ik heb geen 700 euro te besteden.En dat zou ik ook nooit willen uitgeven ervoor.Tenzij ik er voor betaald krijgt natuurlijk ..

Ik kan deze camera´s goedkoper kopen..2e handsDe Pentax wordt het dus niet haha

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 01:50

Samsung A502 ervaringen mee??

Welke camera raden jullie aan?

Eisen:

Camera waarbij je in een donkere ruimte (binnenshuis, stal) gewone duidelijke scherpe foto's kunt maken
Snelheid moet snel zijn ehm ja.. Stel dat je gaat varen en je komt op een plek waar je dolfijnen hebt.. mn ouders hadden dat op de caribean, die camera reageert traag waardoor je telkens alleen een staartvin zag
Makkelijk mee te nemen, gemakkelijk bedienbaar
goede macrofunctie, die veraf werkt

Budget, 200-300 euro

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:40

Ben bang dat je met jou eisen niet binnen het budget van 300 kunt blijven

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:45

nou ik hoef geen prof. camera, gewoon een simpel dingetje om op vakantie foto's mee te maken.

Als t goed is krijg ik voor mn verjaardag de nikon.. 70? of de canon eos 350. Maar ik wil voor die tijd een simpel leuk makkelijk cameraatje.

Wat raad je dan aan?

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:56

ik heb sinds gister de EOS 350D met 18-55mm en een 55-200 mm lens, een 55 mm en een 58 mm uv filter en een 2 gig ultra CF kaart

dus kan me nu gaan uitleven
wat zit er een hoop fucnties op zeg :| voor ik het allemaal doorheb ben ik wel even verder