[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:08

magda_90 schreef:
Tja, als je niet weet hoe je feedback moet geven doe je het gewoon niet.

Deze opmerking slaat nergens op.
Sorry Magda, maar je hangt nu wel het slachtoffer uit.

Misschien komt dat omdat ik op mijn opleiding kneiterhard afgezeken word soms op mijn werk dat ik de feedback die hier gegeven wordt echt niet heftig vind.

En persoonlijk wil ik dan ook zeggen aan degene die willen stoppen met POTW doordat ze minder leuke feedback krijgen, voor wie maak je de foto's? Wie moet er tevreden zijn met de foto's? Waarom doe je mee aan POTW?

Voor mij is op al die vragen het antwoord: IK! Ik vind het leuk, ik maak de foto's voor mezelf (of mijn klanten) en ik moet tevreden zijn met mijn foto's.
Als een beetje feedback je al uit het veld laat slaan, dan heb je niet de juiste reden om te fotograferen ben ik bang.

Jammer dat Femke (Fading) nu afgezeken wordt omdat ze misschien soms iets te direct haar persoonlijke mening in feedback verwerkt.
Natuurlijk hoort feedback opbouwend te zijn en is het fijn als er tips aan vast zitten.
Maar feedback is nou eenmaal niet altijd leuk.

Ik ben het zeker niet altijd eens met de feedback en dat mag ook, daar hebben we onze eigen smaak en mening over.
Maar om nou te zeggen dat iemand geen feedback moet geven als hij/zij niet weet hoe het moet, dat vind ik onzin.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:12

Ik hang geen slachtoffer uit. Ik heb na aanleiding van deze discussie met diversen contact via de pb dat dit soort feedback ervoor zorgt dat ze niet meer durven. Daarvoor praat ik. Ze durven zich er niet meer mee te bemoeien daar deze discussies vaker zo zijn verlopen, moeten we dat willen?

Natuurlijk zit je hier voor jezelf (en het zal aan mijn kont oxideren dat jij een andere smaak hebt). Maar als je feedback schrijft met de intentie een ander te helpen, help die ander dan ook daadwerkelijk!

Ik ben ook keiharde maar altijd eerlijke en onderbouwde feedback gewent op mijn werk, daar helpt men je oprecht. Aan alleen maar negativiteit heb je niets.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:17

Wat jammer om te lezen Magda dat er schijnbaar nog meer achter de schermen zijn die dit ervaren maar er niet zelf voor uit durven komen..

Quir schreef:
Schiet je de foto's in RAW? Dan kan je namelijk echt nog heel erg veel in bijvoorbeeld Photoshop. Al zal de Brabanthallen inderdaad wel een stuk lichter geweest zijn dan de hal waar jij in gefotografeerd hebt, maar de foto uit mijn camera is niet heel veel lichter. Ik heb overigens bewust onderbelicht, zodat ik mijn ISO iets lager kon houden ivm ruis en toch een snel genoegen sluitertijd had. Maar ISO stond toch nog op 3800 of zelfs 6400 (wisselde tussen die twee in), sluitertijd 1/400 en diafragma 5.6.

Dat bewust onderbelicht schieten deed ik ook om die reden ja, en ik fotografeer in RAW. Kan dus inderdaad er veel mee doen, maar dan zie ik gewoon veel ruis terug in mijn foto op ware grootte. Hoe ziet dat bij jou eruit op ISO 3800 en hoger als ik zo brutaal mag zijn? :')
Ik ben echt een anti-ruis persoon dus misschien ben ik echt pietleuterig hoor maar ik kan mij er vreselijk aan storen (op mijn eigen foto's dan hé!)

magda_90

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:21

Vandaar dat ik redelijk fel ben in de discussie.

Mbt binnenbakken, hoe staan de instellingen verder zoals de lichtmeting?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:42

Fem schreef:
magda_90 schreef:
Tja, als je niet weet hoe je feedback moet geven doe je het gewoon niet.

Deze opmerking slaat nergens op.
Sorry Magda, maar je hangt nu wel het slachtoffer uit.

Misschien komt dat omdat ik op mijn opleiding kneiterhard afgezeken word soms op mijn werk dat ik de feedback die hier gegeven wordt echt niet heftig vind.

En persoonlijk wil ik dan ook zeggen aan degene die willen stoppen met POTW doordat ze minder leuke feedback krijgen, voor wie maak je de foto's? Wie moet er tevreden zijn met de foto's? Waarom doe je mee aan POTW?

Voor mij is op al die vragen het antwoord: IK! Ik vind het leuk, ik maak de foto's voor mezelf (of mijn klanten) en ik moet tevreden zijn met mijn foto's.
Als een beetje feedback je al uit het veld laat slaan, dan heb je niet de juiste reden om te fotograferen ben ik bang.

Jammer dat Femke (Fading) nu afgezeken wordt omdat ze misschien soms iets te direct haar persoonlijke mening in feedback verwerkt.
Natuurlijk hoort feedback opbouwend te zijn en is het fijn als er tips aan vast zitten.
Maar feedback is nou eenmaal niet altijd leuk.

Ik ben het zeker niet altijd eens met de feedback en dat mag ook, daar hebben we onze eigen smaak en mening over.
Maar om nou te zeggen dat iemand geen feedback moet geven als hij/zij niet weet hoe het moet, dat vind ik onzin.

Ik ben het hier helemaal mee eens, wist niet hoe ik het zou moeten verwoorden, maar Fem doet het heel goed.

Daarnaast heb ik even de feedback van fadingfemke nagelezen en ze is misschien wat direct, maar ik lees ook veel positieve dingen met daarbij een tip. Maar persoonlijk vind ik niets mis met een sterke mening.

Voor degenen die met Magda pb'en: laat je alsjeblieft niet afschrikken door wat minder of misschien hele vervelende feedback. Fotograferen is leuk, foto's kijken is leuk. Laat je inspireren door elkaar, probeer voor jezelf negatieve feedback om te vormen naar iets positiefs, ook dat is leerzaam.
En onthoud vooral: het is maar een mening, een ander kan je foto juist prachtig vinden. Dat is een van de mooie aspecten van fotograferen.
Mijn persoonlijke verzoek: blijf alsjeblieft foto's posten! Ik vind ze stuk voor stuk leuk om te zien. De een vind ik uiteraard wat mooier dan de ander. Maar aan het eind is het zo leuk om te zien dat iemand vooruitgang heeft geboekt!!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:46

Misschien maar goed dat er wat hard commentaar is. De fotografie wereld is ook geen pretje :D kun je mooi van leren.

Magda ik vind dat je je wel way volwassen op moet stellen. Je weet soms zelf ook wel lekker uit de hoek te komen dus moet je er ook tegen kunnen dat anderen direct zijn

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:49

En om dan even een voorbeeld te noemen, ikzelf zou een foto van magda nooit als kiekje of niet bijzonder kunnen bestempelen, ik kan haar kunstzinnige oog zeer waarderen en heb er bewondering voor. Eerlijk gezegd heb ik weleens geprobeerd dat "na te doen", wat uiteraard nooit lukt, want dat is haar stijl en die stijl heb ik niet.
En dat is niet om magda een veer in d'r reet te steken (wat ze wat mij betreft wel verdient natuurlijk) en ook niet om te zeggen dat fading fout zit (want een mening is niet per definitie fout), maar om aan te geven dat meningen sterk kunnen verschillen en dat je niet al teveel moet hangen aan een mening en alleen daarom moet stoppen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:50

Zitten wij dan nu in de fotografie wereld of was dit topic ook voor de hobbyisten bedoeld?

Het is inderdaad volwassen dat je met afkraken andere mensen weg jaagt.

Niobe dat heb ik inderdaad ook geschreven tegen ze. :)
Bedankt voor je bericht.

Smaken mogen helemaal verschillen alleen druk dat dan wel volwassen uit.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-02-18 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:51

Nynkster schreef:
Misschien maar goed dat er wat hard commentaar is. De fotografie wereld is ook geen pretje :D kun je mooi van leren.

Magda ik vind dat je je wel way volwassen op moet stellen. Je weet soms zelf ook wel lekker uit de hoek te komen dus moet je er ook tegen kunnen dat anderen direct zijn

_/-\o_
Dat dus...
Als we alleen maar elkaars konten gaan liggen likken dan heeft niemand daar iets aan.

Het is natuurlijk prachtig dat je je nu als moeder eend over je kuikentjes beschermd, maar het zou fijn zijn als die personen zich gewoon in het topic melden en zich niet laten wegjagen, want dat is gewoon echt nergens voor nodig.
Embrace yourself and have fun again...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:53

En laten we vooral gewoon genieten van elkaars foto's.
Ik geniet er echt van als er veel mensen meedoen.
En dat mensen mijn foto's niets vinden? Tja, prima... natuurlijk is het leuk om complimentjes te krijgen, maar desnoods geef ik ze zelf... voor de spiegel...

Geloof in jezelf en in je eigen kunnen en neem de feedback vooral mee als je er iets aan hebt.
Ik heb wel eens geleerd over feedback:
Kun je er iets mee? Doe er iets mee!
Kun je er niets mee? Zeg dankjewel en doe er niets mee.
Hou de eer aan jezelf.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:38

Maar ook als hobby fotograaf zit je in 'de fotografiewereld' toch? Ik neem aan dat je ook dan net even wat beter wilt worden en het leuk vind om te zien dat er vooruitgang in je werk zit?

Ik zit nu even in een dipje maar dat komt oa doordat ik nooit eerder studio foto's heb gemaakt en alleen buiten fotografeer. En dat een ander dan net puntjes ziet die niet helemaal scherp zijn.. Ach, dat neem ik voor lief en kan er alleen maar van leren. Ondertussen heb ik wel een hele gave plaat van mijn eigen katten laten afdrukken en aan de muur hangen. En misschien zeg ik eind dit jaar wel; ik kan veel beter, wat jammer dat ik dat toen gedaan heb. Maar voor nu ben ik er heel blij mee en stiekem een beetje trots dat ik mijn eigen werk aan de muur kan hangen zonder daar iemand voor in te huren. En wanneer er geld en tijd is pak in een cursusje mee om mezelf te verbeteren.

Mijn eerste keer dat ik meedeed aan POTW kreeg ik vaak te horen dat mijn compositie niet helemaal goed was en daar hoor ik nu weer niets over, dus er gaat toch iets goed! :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:49

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:02

Nynkster schreef:

Hard commentaar...direct zijn

Als ik de laatste commentaren lees is Magda hard aan het opkomen voor degene die afhaken door de feedback die gegeven wordt

Ja ik vind mijn foto's leuk, ja ik hou van foto's maken en ja ik leer nog graag.
Heb ook raw geschoten maar mij te veel werk en tijd en dat besteed ik liever aan mijn dieren.

Maar ook ik ervaar feedback van sommigen als afkraken en zoiets als: jij kunt je camera beter aan de wilgen hangen.
Dan vraag ik mijn man hoe vind jij die foto en hij ziet er wel de liefde en tijd in en mijn lol.
ik ben enthousiast om elke week wat in te leveren en nee niet om prof te worden of te concurreren maar om mee te genieten van de prachtfoto's die gemaakt worden met of zonder commentaar.
Mij is geleerd door iemand af te kraken wil degene die het doet belangrijker of beter lijken, verheft dan zichzelf boven de knoeierd.

Laat mij dan maar de knoeierd zijn!!!
Maar deze knoeierd wil wel blijven als het mag

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:33

Fem schreef:
En laten we vooral gewoon genieten van elkaars foto's.
Ik geniet er echt van als er veel mensen meedoen.
En dat mensen mijn foto's niets vinden? Tja, prima... natuurlijk is het leuk om complimentjes te krijgen, maar desnoods geef ik ze zelf... voor de spiegel...

Geloof in jezelf en in je eigen kunnen en neem de feedback vooral mee als je er iets aan hebt.
Ik heb wel eens geleerd over feedback:
Kun je er iets mee? Doe er iets mee!
Kun je er niets mee? Zeg dankjewel en doe er niets mee.
Hou de eer aan jezelf.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het als beginner ook best spannend wat de ervaren fotografen van mijn foto’s zeggen en hoop er van te kunnen leren.

Maar het hoofddoel van mijn deelname aan POTW is toch die schop onder de kont om de camera wekelijks te pakken :j .

Hoop dat degene die zich af laten schrikken toch de moed verzamelen om door te gaan. Je doet dit uiteindelijk voor jezelf!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:29

Cynn schreef:
Wat jammer om te lezen Magda dat er schijnbaar nog meer achter de schermen zijn die dit ervaren maar er niet zelf voor uit durven komen..

Quir schreef:
Schiet je de foto's in RAW? Dan kan je namelijk echt nog heel erg veel in bijvoorbeeld Photoshop. Al zal de Brabanthallen inderdaad wel een stuk lichter geweest zijn dan de hal waar jij in gefotografeerd hebt, maar de foto uit mijn camera is niet heel veel lichter. Ik heb overigens bewust onderbelicht, zodat ik mijn ISO iets lager kon houden ivm ruis en toch een snel genoegen sluitertijd had. Maar ISO stond toch nog op 3800 of zelfs 6400 (wisselde tussen die twee in), sluitertijd 1/400 en diafragma 5.6.

Dat bewust onderbelicht schieten deed ik ook om die reden ja, en ik fotografeer in RAW. Kan dus inderdaad er veel mee doen, maar dan zie ik gewoon veel ruis terug in mijn foto op ware grootte. Hoe ziet dat bij jou eruit op ISO 3800 en hoger als ik zo brutaal mag zijn? :')
Ik ben echt een anti-ruis persoon dus misschien ben ik echt pietleuterig hoor maar ik kan mij er vreselijk aan storen (op mijn eigen foto's dan hé!)

Ik zal later de foto vanuit de camera eens plaatsen, deze (Vivaldi) is met ISO 6400, F/5.6, 1/400 en belichting -1 onderbelicht. Gefotografeerd in Av stand. En dan in Photoshop opgelicht.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:35

Het ligt er gewoon aan hoe de feedback gegeven wordt. Er verteld hier niemand dat je bij elke foto alleen maar "mooi" mag zeggen. Maar wat voor nut heeft jouw feedback als je zegt: "hier heb ik niks mee"? Of "compositie is niks." Vertel dan waarom jij dat vind en hoe je het zou verbeteren. Daar heeft iemand veel meer aan dan alleen zeggen dat je het niks vindt. Ik deel dus de mening van magda. Je mening geven zonder opbouwende tips is geen feedback maar kritiek.

Hou het gewoon leuk voor iedereen, of je nou in de fotografie wereld zit of niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:04

Marjoow schreef:
Aangezien er zo'n enorme discussie is ontstaan omtrent het geven van feedback, is het misschien een idee om een apart topic te openen voor de feedback? Degene die dan graag feedback ontvangen kunnen hier hun foto's posten en dan kan er feedback gegeven worden?

Zo geef je feedback aan mensen die het graag ontvangen en mocht je geen feedback willen dan krijg je het ook niet :) .

Ik quote mijzelf even. Ik vind het jammer dat er zo gereageerd word op het geven van feedback, iedereen doet dat anders en iedereen doet dat op zijn eigen manier.
Ik heb in vorige topics nog wel hardere feedback gegeven dan hoe Fading dat hier doet, en daar is nooit discussie om geweest. Misschien kan Fading proberen om voor elke foto in ieder geval 1 positief punt te benoemen, maar persoonlijk vind ik dat niet nodig. Je leert niets van de dingen die goed zijn. Die worden hooguit bevestigd, je leert juist van de fouten die je maakt en daarom is het helemaal niet erg om fouten te maken. Ik lees liever een feedback: Ik vind je foto niet mooi omdat ... dan: Ik vind je foto mooi.

En laten we wel wezen, fotografie is een kunstvorm. En bij elke kunstvorm heb je verschillende stijlen en verschillende meningen. Het is aan jou om die foto te maken en in te leveren waar jij je goed bij voelt. Lees jij feedback en ben je het ermee eens? Dan kun je er wat mee doen! Ben je het er niet mee eens? Laat het dan voor wat het is! Zeg dan hooguit dat jij er een andere visie op hebt en daarom met de feedback niets kan.

En dan heb je het technische aspect, de scherpte en de kleuren bv. Maar daarnaast is het gewoon zó persoonlijk.

Ik vind het erg jammer om te lezen dat er mensen gestopt zijn met PotW, maar laten we wel wezen; de fotografiewereld is hard. Daar kom je niet zomaaar tussen. En als we alles gaan sugarcoaten wordt niemand er beter van.

Neverland schreef:
Het ligt er gewoon aan hoe de feedback gegeven wordt. Er verteld hier niemand dat je bij elke foto alleen maar "mooi" mag zeggen. Maar wat voor nut heeft jouw feedback als je zegt: "hier heb ik niks mee"? Of "compositie is niks." Vertel dan waarom jij dat vind en hoe je het zou verbeteren. Daar heeft iemand veel meer aan dan alleen zeggen dat je het niks vindt. Ik deel dus de mening van magda. Je mening geven zonder opbouwende tips is geen feedback maar kritiek.

Hou het gewoon leuk voor iedereen, of je nou in de fotografie wereld zit of niet.

Opbouwende tips zijn wat mij betreft niet nodig. Als je zegt: Ik vind je foto niet mooi omdat je horizon scheef staat, is dat geen opbouwend commentaar maar een onderbouwde mening. Naar mijn mening, is de onderbouwing belangrijker dan de mening zelf.
En zo zie je dus dat iedereen een ander idee heeft bij het geven van feedback.

Ik wil eigenlijk nogmaals voorstellen om gewoon een apart feedbacktopic te openen. Desnoods een algemeen topic voor feedback, zodat hier de feedbackgevers los kunnen en degene die feedback willen ontvangen daar terecht kunnen voor een eerlijke, ongezouten mening :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:20

Dus omdat de fotografie wereld hard is, moeten we dat hier ook zijn naar anderen? Wie zegt dat anderen interesse hebben in die wereld en niet gewoon voor zichzelf werken? Ik vind dat zo'n dooddoener. Als je zulk hard commentaar wilt dan ga je maar iets als Zoom denk ik dan.

Alleen maar negatieve bekrachtiging, wat jij stelt, is al lang achterhaald als leermethode. Het is niet voor niets dat er cursussen zijn om goed feedback te leren geven. Leren doe je het beste door te bevestigen wat goed gaat en uitleggen wat beter kan.

We kunnen hier echter pagina's over doorpraten, feit is dat er op de huidige toon mensen zijn weggegaan. Mensen die motivatie zochten maar echter gedemotiveerd werden. Was het doel van POTW niet om te motiveren vaker te fotograferen? Waarom is daar geen ondersteuning in te vinden dan?

Kunnen we niet met z'n allen weer even aan dat doel denken en zaken luchtig houden? Vind je een foto echt niet mooi, prima onderbouw dan wat jij anders zou doen ipv afkraken, graag met inlevingsvermogen.

We verharden in deze maatschappij al te veel, moet dat ook echt hier?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:24

magda_90 schreef:
Dus omdat de fotografie wereld hard is, moeten we dat hier ook zijn naar anderen? Wie zegt dat anderen interesse hebben in die wereld en niet gewoon voor zichzelf werken? Ik vind dat zo'n dooddoener. Als je zulk hard commentaar wilt dan ga je maar iets als Zoom denk ik dan.

Alleen maar negatieve bekrachtiging, wat jij stelt, is al lang achterhaald als leermethode. Het is niet voor niets dat er cursussen zijn om goed feedback te leren geven. Leren doe je het beste door te bevestigen wat goed gaat en uitleggen wat beter kan.

We kunnen hier echter pagina's over doorpraten, feit is dat er op de huidige toon mensen zijn weggegaan. Mensen die motivatie zochten maar echter gedemotiveerd werden. Was het doel van POTW niet om te motiveren vaker te fotograferen? Waarom is daar geen ondersteuning in te vinden dan?

Kunnen we niet met z'n allen weer even aan dat doel denken en zaken luchtig houden? Vind je een foto echt niet mooi, prima onderbouw dan wat jij anders zou doen ipv afkraken, graag met inlevingsvermogen.

We verharden in deze maatschappij al te veel, moet dat ook echt hier?

Fijn dat het een "achterhaalde methode" zou zijn, maar voor mij werkt dat bijvoorbeeld toch nog steeds het beste. En ik zie in de feedback ook zeker een uitleg/ onderbouwing van wat er niet goed is aan de foto.

Ik vind dus juist niet dat de maatschappij verhard. Ik vind juist dat er veel te veel complimenten gegeven (moeten) worden en dat we daardoor geen kritiek meer kunnen handelen.

Maargoed het gaat idd erg offtopic. Vandaar ook mijn voorstel :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:46

Voor mij is een apart feedback topic niet echt een optie, omdat ik dan er geen reden voor heb me daaraan bloot te stellen en het dus niet zo gauw zal doen. Vind daarvoor dit topic juist zo'n mooie mogelijkheid, omdat het iets is waar ik echt een soort vast aan zit. Ook als ik dan iets minders heb gemaakt, kan ik daarop feedback krijgen hier, maar zoiets zal ik nooit in een apart topic posten.

Als de meerderheid het echter wel wil, dan zal ik gewoon doorgaan zonder feedback van anderen want de meeste dingen die worden benoemd zie ik zelf ook. Weet alleen vaak niet hoe ik ze zo 1, 2, 3 kan oplossen := (bij wat ik zelf zou willen verbeteren vaak, ten minste)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:58

Een apart feedbacktopic vindt ik een beetje dubbelop, heb het liever in één topic dan dat ik steeds moet switchen. En dan valt denk ik de achterliggende gedachte van dit topic ook een beetje weg. Misschien is het een idee om als je de foto plaatst aan te geven als je geen feedback wilt? Als het niet teveel werk is voor de Agossie dan kan dat in het lijstje gezet worden op zondagavond en krijgen alleen de mensen die daadwerkelijk feedback willen feedback :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:17

Ik vind dat we het gewoon zo moeten houden eigenlijk. Wil je geen feedback dan lees je het toch gewoon niet? En de lijst is al zo'n heel werk om het dan nog uitgebreider te maken...

Als ik zelf feedback geef dan probeer ik altijd een positief punt te geven en daarna vertel ik wat er verbeterd kan worden en hoe je dat bijvoorbeeld kunt doen.

Als er positieve punten worden genoemd dan is dat ook een punt waarmee je zelf verder kunt gaan en misschien wel een hele eigen stijl kunt creëren.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:52

Fading: als je ergens niet op wil reageren of kritiek in midden wil laten.
Beoordeel de foto's dan met sterren.
Bijv. die je het meest aanspreken *****
Die je het minst aanspreken of waar zeker wel wat fototechnisch aan te verbeteren valt *
En zo nodig kun je een kort woordje toevoegen. :)
Werkt prima.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:16

Pfff, wat een drama's hier. De kritieken die ik lees zijn gebaseerd op een mening en/of onderbouwd. Als je daar niet mee om kan gaan maak je het jezelf erg moeilijk, zeker als je een baan hebt en in loondienst bent.

Zelf kan ik meer met negatieve kritiek dan met een 'mooie foto', van het eerste kan ik leren. Het tweede is wel leuk om te lezen, maar ik wordt er geen betere fotograaf van.

Verder kan ik me uitstekend vinden in de commentaren vsn Marjoow.

Mogen we al posten voor week 6?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:33

Ik heb geloof ik even gemist dat dit tegenwoordig een topic is voor fulltime prof fotografen uit 'het wereldje' ipv een topic van mensen die wekelijks een foto plaatsen, op een paardenforum... :+

Mijn week 6:
Afbeelding