[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:27

Bedankt allemaal voor de leuke reactie's!

Hier mijn feedback voor week 1;

Agossie; Mooie foto, niets aan veranderen.
Ash; Mooie kleuren! De foto zou misschien nog iets lichter kunnen in het onderste stuk, zodat je iets meer details mee krijgt van wat er op de grond te zien is.
Asselruiter; Leuk dat de voorgrond en de achtergrond onscherp zijn.
De witte bloem pakt iets teveel ruimte op de foto naar mijn idee. Misschien als je het paard gedeeltelijk verstopt achter een groen struikje dat het idee er meer uit komt.
Astor; Fototechnisch heb je een mooie DOF en een interessante compositie. Van mij mag het contrast tussen het paard en de achtergrond nog wel iets hoger. Wat betreft de inhoud van de foto straalt het paard veel kracht uit, maar zou je wat moment betreft misschien beter kunnen wachten tot de ruiter iets minder streng is met de handen. Verder een mooie krachtige foto.
Babel; Wat een ontzettend fijne foto! Niets aan veranderen.
Bellatrix; Ik ben erg gek op lange sluitertijden, juist omdat je dan vaak een ander beeld krijgt dan wat het blote oog ziet. Gave vuurwerkfoto, het lijken wel veertjes zo. Het linkerboven gedeelte zou misschien iets donkerder mogen. Mooi kleurenspel!
Billionache; Wat een gaaf portret zo, goed nabewerkt waardoor de mist de foto niet grauw maakt.
Binky: Wat een grappige foto, kon de kat er nog wel zelf uitkomen? Scherp stellen is wat lastiger zo met al die takjes er voor, je hebt de belichting wel heel mooi voor elkaar.
Brectjee: Wat een ontzettend mooie vuurwerkfoto, door de takken er voor krijgt het diepte en wordt het een interessant plaatje. Gaaf!
Bumblehorse; De roodtinten in de achtergrond werken mooi samen met de rode halsters waardoor de foto net dat beetje extra krijgt. Goed gezien!
Caaramel; De belichting van de klok, de lampjes en de ramen vind ik mooi. Het gebouw lijkt een beetje op te gaan in de achtergrond, het kan een leuk effect geven om zo’n foto in de schemering te maken. Doordat de lucht dan nog een beetje blauwig is kan je de contouren van de gebouwen wat beter zien.
Calice; Wat een stralend koppie! Frisse kleuren. De foto had misschien nog mooier geweest als de bovenkant van de foto ook sneeuw was geweest. Goed moment!
Cathyenbeau; Leuke vuurwerkfoto, de bolletjes lijken wel te dansen.
Carolaaxxxx; Mooi paardje. Lastig fotograferen he, zo’n witte bles. Je kan er voor kiezen om de foto iets korter te belichten, zo heb je nog wel details in het witte stuk. De rest van de foto kan je dan in de nabewerking nog wat ophalen.
Crazy_horses: Mooi gelukte vuurwerkfoto, het lijkt wel een bloemetje.
CrazyIris; Wat een lekker spontaan plaatje, de lol spat er van af. Mooi met het licht dat van achter komt en zo de opspattende sneeuw benadrukt. De huizen op de achtergrond vind ik wel een tikje storend in het plaatje.
Crazymel; Wat een vrolijke foto! De bomen zorgen voor een mooie omlijsting. Het wit op de foto is goed doortekend, jammer dat je net wat scherpte mist op de hond.
Dandy200; Leuke compositie!
Deetjeeuh; Leuk dat het meisje onscherp is op de foto, zo krijg de foto mooi diepte.
_Elke; Zomers sfeertje, beetje dromerig. Toch lijkt de hond hierdoor iets flets, misschien nog een beetje spelen met contrast in de nabewerking? Lief plaatje.
EskeGirl; Mooi plaatje, lekkere scherptediepte. Heel fraai hoe het licht valt. Goed gezien!
Fellow; Wat een leuke foto. Goed gedaan om de scherpte op het sterretje te laten vallen en het meisje in de onscherpte. Doordat het licht van het sterretje op haar gezicht valt wordt het een mooi geheel.
Femmelz; Is dit je uitzicht? Leuk gezicht met al die schoorstenen in de sneeuw, mooi sfeertje.
G_entle; Je zou er zo bij willen gaan liggen.
Glenstorm; Mooi portretje, plaatje klopt.
Gracezellaa; Leuk die weerspiegeling op de voorgrond en die lichtjes er achter.
Gub; Wauw, goed geslaagde vuurwerkfoto! Strak!
Hanna_94; Wat een prachtige manen. Lekker winters plaatje!
Heavenslove; Mooie foto, misschien iets meer contrast in het paard?
Hilly200; Haha, wat een ondeugende foto. Verzadiging van de roodtinten zou van mij ietsje zachter mogen.
Horserider22; Wat een mooi beeld. Als jij je duim iets meer naar buiten doet krijgt de foto misschien nog iets meer openheid. Superleuk idee!
Iejoorr; Wat grappig om te zien dat iedereen toch weer iets anders maakt van het vuurwerk. Dit lijkt wel neon! Mooie kleuren.
Ingvild; Wat mooi, het lijkt wel een boom.
Irene96; Ahh, mooi portret, fijntjes belicht. Niets aan toe te voegen.
It_is_me; Leuk die maan. Heb je al eens geprobeerd om hem in een hoek van de foto te plaatsen?
Ismy; Mooi uitgewerkte foto.
Jespri; Wat een lieve foto, mooie diepte.
Jessica_1998; Mooi koppie. Je kan proberen om de camera iets hoger te richten zodat er iets meer ruimte boven de hond is.
JewEmm; Mooie compositie.
Jilinda; Leuk al die weespiegelingen, goed gezien. De foto kan nog wat spannender worden als er iets gebeurt op straat, bijvoorbeeld een wandelend stelletje of een fietser.
Joeluna; Haha, wat een grappige foto! Mooi scherp en frisse kleuren.
Jolijnn; Nette vuurwerkfoto.
Jooproo; Wat een originele foto, ik moest drie keer kijken wat het was. Gave compositie!
Joysieee; Mooie scherptediepte en fijne lichtval.

Van de week deel twee, poeh wat een klus! :D

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:44

Week 2 alvast feedback:

glenstorm Foto lijkt onscherp. De kleuren lijken ook wat te blauw/paars. Wel een mooi moment en geen bewegingsonscherpte. Compositie is ook mooi.
Sicayes Prachtige foto!
taarss De foto spreekt mij niet heel erg aan. Hij lijkt wat onscherp. Het lampje geeft niet zulk mooi licht af.
JewEmm Super mooie foto. De maan vind ik dan weer net niet zo mooi erbij.
Suuszels Mooie foto.
Gracezellaa De compositie vind ik niet heel mooi.
Marjoow Erg mooi licht. Het hek is dan wel wat minder mooi.
Fellow Hele mooie foto. Heel schattig.
Asselruiter Leuk idee. Lijkt wat onscherp. Vind de roos als achtergrond niet zo mooi maar dat is gewoon smaak. Knap gedaan.
WiancaR Mooie foto! Prachtige kleuren. Hele mooie omgeving!
_Elke Leuke foto. Hoe de foto is scherp gesteld vind ik minder mooi. Goed gelukt.
KimdeGroot94 Hele mooie foto. Foto in kleur is denk ik mooier.

Cioccolato

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:55

Bedankt voor de feedback en tips om een bles te fotograferen! Ik ga mn best doen. Gelukkig mn eigen paard dus veel oefenmateriaal met een bles!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:58

Weer heel erg bedankt voor de feedback, ik hoop dat ik er deze week ook aan toe kom maar ik ben bang van niet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:06

Dank he wel voor de feedback !
Respect !

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:16

Super bedankt allemaal! Brechtje, ik vond de foto in kleur zelf niet zo mooi, de kleding en het dekje past niet echt bij elkaar en het was erg grauw weer, de kleuren waren wat dof!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:22

Bedankt allemaal voor de fijne feedback. Op naar week 2. Jullie kunnen deze week ook mijn feedback van week 1 verwachten. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:11

Dank iedereen voor de feedback :) Ik ga met wat meer in scherptediepte en focus systeem van de camera verdiepen.

Ik ga week 2 alvast een beetje bijhouden qua feedback:

Glenstorm Mooi moment, ondanks de drukke achtergrond toch een goede compositie. De witbalans zou wat warmer kunnen.
Sicayes Goed idee, alles is mooi scherp. Qua compositie zou ik de bomen denk ik liever onderin willen hebben. Ik vroeg mij inderdaad ook af hoe je de maan zo groot had gekregen t.o.v. de bomen.
Taarss Mooie warme sfeer. Kan op je kerstkaart voor volgend jaar :) Wel lijken de witten wat uitgebrand.
JewEmm Leuk compositie met de maan laag in de foto. Ik zie wel "banding" (weet het nl-woord ervoor niet) rond de maan maar dat is misschien het gevolg van het bewerken.
Suuszels De blik van de vrouw past bij de zwangerschap. Wel is de foto een beetje scheef waardoor ze naar achteren lijkt te hangen. Technisch gezien is de foto denk ik overbelicht waarbij het rood in de foto uitgebrand is. De compositie in de tweede versie vind ik wel beter.
Gracezellaa De waterdruppeltjes op de bladen zijn heel mooi. Ze zijn echter maar een klein onderdeel van de foto waardoor er veel "achtergrond" omheen zit die wat minder intressant is. Misschien met een macro lens zoiets proberen.
Marjoow Leuk zo die niet standaard compositie. Dat het paard gedeeltelijk geschoren is verstoort het beeld wat voor mij.
Fellow Een mooie zachte foto. Ik heb nog nooit baby's gefotografeerd maar ik denk dat er wat meer expressie in het gezicht zou kunnen zitten.
Asselruiter Aan de rechterkant van de foto zie ik wel dat het een roos is maar aan de linkerkant niet. Ik vind hem in dit geval van te dicht bij genomen. Ik weet niet hoe je hem belicht had maar het licht is vrij vlak. Wat meer schaduwen erin zou het beeld denk ik interessanter maken.
WiancaR Prachtig, mooi warme kleuren. Je hebt je aardig in de bladeren in moeten graven denk ik :)
_Elke Mooi portret. Omdat hij wegkijkt van de camera zou ik hem misschien zwart wit hebben gemaakt. En onderin zit nog een klein stukje jas in beeld wat nergens bij hoort.
KimdeGroot94 Leuke foto, ik zou haar gezicht wat lichter maken. Met je zwart wit omzetting kan je hier nog wat mee spelen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:18

Dankjewel allemaal voor de feedback! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:08

Mijn week 2 :)

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:32

En weer even een feedback

Fellow: Mooie foto.Ik vind het jammer dat het kleedje iets voor het oogje ligt.

Asselruiter: Mooi! Probeer dat de ring aan de voorkant iets meer zichtbaar is.

WiancaR: mooie foto, ik kan er zo snel niets op aanmerken.

_Elke: Jammer van dan kleine stukje mouw(?). Verder een goede foto.

KimdeGroot94: Erg mooie foto.Ik vind het zwart-wit effect erg mooi hierbij.

Marit: Erg mooi met die weerspiegeling.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:44

Bedankt voor het commentaar van iedereen!
Zo grappig, de ene vind het een goede foto en de andere weer niet :+ leuk om al die verschillende meningen te zien!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:12

Wow Marit, die lijkt echt HAARSCHERP! Knap! Merci voor de feedback allemaal!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:50

Bedankt voor alle feedback! Leuk hoe alle meningen en smaken etc ook van iedereen verschilt! Ik ben benieuwd hoe jullie hier dan over denken :+ Ik zal binnenkort ook een feedback ronde doen, heb het helaas nu druk met mijn stage afrondingen en de voorbereidingen van mijn reis naar Nepal.

Week 2:
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:54

Asselruiter schreef:
Wow Marit, die lijkt echt HAARSCHERP! Knap! Merci voor de feedback allemaal!

Haha dat is ie ook :D Nieuwe groothoek lens! Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:58

Had deze ook al gezien van je, echt een mooie foto. Idd super scherp en fijne kleuren. :j

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:04

Rest van de feedback voor week 1;

Juliaka; Leuk moment. De kop van de gans is een beetje donker, misschien zou je die nog iets op kunnen lichten in je nabewerking.
K_m; Mooi belicht portret, leuk dat je de handen er ook op hebt gezet.
Killyenn; Prachtige kleuren.
Kimdegroot94; Leuk dat je de druppeltjes ziet. Wat een mooie kleuren op deze foto.
_Kiki_: Mooi sfeertje in de foto. Ik wordt wel nieuwsgierig hoe de foto er uit zit als je een heel klein beetje licht toevoegt aan de voorkant van de foto, zodat je net iets meer van de vingers kan zien.
LauraBloem; De foto lijkt iets te veel verscherpt, lijkt bijna een pentekening zo, maar dat heeft ook wel wat. Je zou kunnen proberen of een andere uitsnede de foto wat spannender kan maken.
Laurajoy15; Leuk idee!
Leonyr; oh wat een mooie foto, fijne kleuren, mooi bokeh.
Lipydo; Gaaf! Ik ben gek op lange sluitertijden. Je zou nog wat kunnen spelen met de figuren op het zebrapad ala beatles of zo. Echt een beetje creepy sfeertje.
LinSa; Leuk portret, goed gekozen zo met die achtergrond en dan net dat stukje boom er bij. In het gezicht lijkt wat scherpte te missen.
Lovesushi; Wat leuk dat je een hert tegenkwam! Jammer dat je geen tweede kans kreeg. Probeer een volgende keer eens om het hert niet in het midden van je beeld te plaatsen maar wat mee naar een hoek.
Magda_90; Deze foto heb ik in je topic gezien. Idee voor je volgende poging: probeer de foto eens tijdens het blauwe uur, als er licht brandt in het huis.
Manonfleur; Lekkere frisse kleuren. De achtergrond kan een beetje afleiden in je foto, dat kan je voorkomen door daar rekening mee te houden als je de foto schiet. Dus de foto maken vanaf een plek waar je een rustige achtergrond hebt.
Manou_xxx; Wat leuk, je hebt van alles wat op je foto.
MarBri; Lekker winters plaatje.
Marijepagter; Wat ontzettend leuk dat je in de onscherpte een vogel ziet vliegen.
MarijeR; Wauw, gaaf effect met de achtergrond zo, hoe heb je dat gedaan?
Marit; Wat een mooi portret, zeker voor een zelfportret goed belicht en scherp gesteld. De houding van je armen vind ik iets minder mooi passen in het plaatje.
Marjoow; Wat leuk dat je nog wat contouren in de ondergrond ziet.
Mb_foto; Net studioportret, niets aan toe te voegen.
Monbyou; Prachtige DOF, de vogel knalt er uit.
Murthul; Leuk die staart er achter aan.
MyHu; Leuk portretje! De scherpte lijkt iets voor de hond te liggen.
MZorro: Gaaf. Mooie uitsnede en leuke nabewerking.
Nefertarie; Leuk zo de aandacht in ‘laagjes’. Al wordt ik wel erg nieuwsgierig naar waar de jager op richt, misschien leuk om het hele beeld iets op te schuiven zodat de jagers meer aan de rechterkant van de foto staan?
Nescafe; Wat een leuk portret, lekker zacht en dan die ogen die er uit springen. Goed gelukt.
Niene87; Mooie foto, niets aan toe te voegen.
_Patriciaa; Nette foto. Mooi dat je er voor hebt gekozen om geen stukje oever in beeld te brengen.
Ponyaddicted; Wat een leuk plaatje zo. Ik wordt helemaal nieuwsgierig naar wat er achter het raam zit.
Quartel; Lekker smullen, haha. Mooi moment.
Racheel; Wat leuk, het lijken wel allemaal kleine lampjes.
RianC; Mijn eerste indruk is ‘wat een mooi sfeertje’. Als ik beter kijk vind ik het jammer dat de persoon op de voorgrond niet anders in beeld is gebracht. Ik kan nu net niet zien wat er gebeurd. Een ander moment zou de foto net wat meer af maken.
Rianne_; Probeer iets meer door je knieën te gaan bij zo’n foto, waardoor je wat meer op ooghoogte komt met de hond.
Robin_Rikkie; Leuk dat je in de onscherpte ook vuurwerk hebt meegepakt.
Rosslover; Lekker happen naar de sneeuw, leuk moment. Probeer eens een iets lager standpunt zodat je wat op ooghoogte komt.
Sanne_com; Mooie DOF.
SharonPlugge: Mooie blik gevangen.
Showteam; Prachtig portret, mooie kleuren en fijne DOF.
Sodeletuut; Prachtige lichtval, mooie belichting.
Sorsie; Mooi portretje, je ziet dat hij het koud heeft. Mist wat scherpte?
SternPhoto; Mooi beeldvullend.
SuperLiesje; Mooie kleuren!
Suuszels; Fris plaatje, mooi portret.
Taarss; Grappig, die blauwe puntjes.
Tesseke; Je foto vertelt een heel verhaal, lap tong en die sneeuw op de snuit. Misschien de ogen nog wat extra verscherpen, die mogen er iets meer uitspringen.
Teszzz; Oh mooi, fijne kleuren, mooie DOF, prachtige lichtval. Gave blik.
Verography; ik kan je foto niet zien staan.
Wendy1987; China Light! Mooie compositie met die rode strik vooraan.
Wiancar; Mooie vuurwerkfoto, goed gelukt.
Xiiaaoonaa: Leuk die lege achtergrond.
Ylvy; Foto lijkt wat korrelig/onscherp? Heb je die hond zelf gemaakt?

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:06

Het lijkt mij ook leuk om mee te doen! Heb rond kerst mijn eerste spiegelreflex gekregen en wil er een hele hoop mee gaan oefenen. Een beetje feedback lijkt me dan ook hartstikke leuk!

Ik zit heel erg te twijfelen welke foto ik zal doen.. Heb toch voor deze gekozen, voor week 2:
Afbeelding

Graag wil ik ook wat meningen horen over mijn copyright, die heb ik nieuw, haha. Op mijn site moet in het portfolio nog iets met foto's komen, dus dat komt nog.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:17

100 deelnemers!!
Als iedereen meedoet nog. :j

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:32

Ik heb nog niet eerder feedback gegeven op foto's, en dit is puur mijn persoonlijke mening. Ik hoop dat mensen er wat aan hebben :)

Feedback week 2

Sicayes Prachtige foto. Heel mooi hoe zowel de takken als de maan haarscherp zijn.
Taars Leuke "laatste" kerstfoto :) Ik vind wel het lampje erg fel. De hele foto had van mij wat "zachter" gemogen.
JewEmm De kerk staat er prachtig op, ik vind wel de maan wat storend.
Suuszels Het idee van de foto is heel mooi. Ik vind het wel jammer dat het truitje van je model zo plooit. Ik denk dat ik haar wat meer en-profil en wat minder centraal in beeld had gefotografeerd, maar dat is wellicht ook puur smaak.
Gracezellaa Ik vind de foto wat donker, mis wat "levendigheid". Ook mis ik scherpte in je foto.
Marjoow Mooie bokeh. ik mis wel wat scherpte aan de rechterkant van de foto
Fellow Wat een lieve foto! Ik vind hem mooi gelukt zo!
Asselruiter Leuk idee, spreekt mij persoonlijk alleen niet zo aan.
WiancaR Prachtige foto! Heel mooi met die wazige blaadjes op de voorgrond en de kleuren zijn ook super!
Elke Wat is je "doel" met deze foto? Wat wil je dat de kijker ziet? Ik vind hem weinig spannend.
KimdeGroot94 Leuke foto, ik had hem misschien mooier gevonden als de benen er ook op stonden.
Marit Hele mooie foto, prachtig die weerspiegeling in het water!
ismy De bovenkant van de foto vind ik erg mooi prachtige blik heeft het model ook. Persoonlijk had ik het mooier gevonden als de hele foto scherp was geweest.
Mariett Ik vind het idee van de foto erg leuk, hij lijkt ook mooi scherp. Wel had ik het mooier gevonden als de oren van het paard niet waren afgesneden! Weet niet vanuit welk standpunt je de foto hebt gemaakt maar wellicht was het een idee geweest om door je knieen te gaan.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:50

Wow wat gaat het topic hard :wow:
Iedereen al heel erg bedankt voor de feedback, altijd leuk als er zoveel mensen hun mening geven. Altijd heel erg leerrijk!

Magda_90 : ik zal proberen wat betere uitleg te geven.
Je hebt een mooie scherptediepte, maar die 'leid' nergens heen, er is niet echt een onderwerp op de foto, al zou dit de boom zijn, maar die vind ik (persoonlijk) niet interessant genoeg. Moest er bv al iets op de boom staan geschreven of dergelijks, was het voor mij al een interessanter beeld. Moest er gindsachter in de onscherpte (achter de boom) iets 'geheimzinnigs' staan, dat je een verhaal creeert, zou ook leuk zijn.
Hoop je hiermee wat duidelijkere uitleg gegeven te hebben :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:04

Ik had denk ik inderdaad even door m'n knieën moest gaan, haha. Was meer een spontaan moment eigenlijk en het was zo snel voorbij dat ik het niet meer kon doen.

Ik zat er zelf zelfs nog aan te denken om hem nog wat meer te croppen, dus dat je echt Marie's neus alleen niet en vriendliefs schoenen. Dan is de achtergrond ook wat egaler. Is dat misschien leuker?

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:28

Kanzi schreef:
Ponyaddicted; Wat een leuk plaatje zo. Ik wordt helemaal nieuwsgierig naar wat er achter het raam

Bedankt voor de feedback, op de achtergrond zie je zie een heel stuk van een weg aan de onderkant, verder zie je over heel de foto een viaduct met aan de binnenkant lampjes gemaakt vanuit een bus.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:50

Mijn eerste feedback voor week 2.

Glenstorm: Ik vind je compositie en moment mooi genomen, maar je foto lijkt hier erg geblurred. Ik denk dat het komt omdat je F1.8 is en daardoor maar een klein streepje op de foto scherp kan zijn en je dus nog de gehele combinatie scherp op de foto kan krijgen. Juist in een donkere binnenbak moet de iso nog veel verder omhoog, maar je F getal ook om de combinatie zo scherp mogelijk te krijgen.

Sicayes: Wauw, even een buiging van mij. Dit is een hele klassieke foto, maar door jouw uitvoering niet saai. Je hebt mooie kleuren, compositie en contrast. Ik zie wel wat ruis, maar je foto is ook erg licht en als het in de nacht gefotografeerd hebt, kan ik mij voorstellen dat door het oplichten de ruis zichtbaar wordt. Wel een hele mooie foto!

Taarss: Mooie foto! Ik vind het concept geweldig. Ook hier mis ik wel een bepaald soort scherpte op de bel, volgens mij zit de scherpte meer op het takje erachter en de slingerstuk erboven, maar soms denk ik ook f*ck scherpte, het is een mooie, interessante, intrigerende foto waar ik graag naar kijk.

JewEmm: Hier zie je een zeer correcte foto qua scherpte op de kerk (helemaal scherp, knap gedaan), maar ik vind de foto niet spannend genoeg om er lang naar te blijven kijken. Ik mis misschien wat extra elementen die het interessant maken.

Suuszels: Ik vind het moeilijk deze foto te beoordelen. Voor mij is het net niet. De achtergrond heb je echter heel leuk uitgezocht (lekker 1 geheel), maar ik denk dat ik de dame daar verder vandaan had laten staan om echt een wazige achtergrond te creëren en meer focus op haar te leggen. Verder vind ik zwangerschapsfotografie altijd wel moeilijk. (VERSIE 2: kijkt al een heel stuk prettiger qua compositie, qua kleuren vond ik je eerste beter!)

Gracezellaa: Normaal zou ik op jouw foto niet reageren omdat het inderdaad maar blaadjes zijn. Onderwerp is niet spannend, compositie ook nog niet zo (het is allemaal erg in het midden). Maar je scherpstelling probeersel is wel goed gelukt. Ook leuk dat je ervoor kiest om je voorgrond onscherp te krijgen en dan wat verder de scherpte op te zoeken. Interessanter is nog dat je alleen het blaadje scherp hebt en de achtergrond dus ook snel vervaagd (nu is het nog half scherp). Nu weet ik niet welke lens je hebt, maar met een 4,5 zou dat nog moet lukken.

Marjoow: Fijne foto! Mooi gebruik gemaakt van de kleuren en lijnen en mooi vervaagde achtergrond. Ideaal zou zijn als de omheining magisch verdween, maar ik weet hoe lastig het is om draad weg te werken als de achtergrond Bokeh vertoond zoals in deze mooie warme foto.

WiancaR: Kleuren, scherpte echt helemaal top. Hier lijkt alleen de foto wat scheef te staan (omdat je naar dat lichtpuntje verderop getrokken wordt. Verder had ik de compositie nog wat meer naar rechts verplaatst. Dus niet het paard in het midden zetten, maar mijzelf als fotograaf naar links verplaatsen zodat het paard uiteindelijk op een natuurlijke manier op de linkerplek staat (jeetje hoe leg ik dit uit :’) ). Maar mooie foto verder hoor! zal ze zeker blij mee zijn geweest.

Marit: Tja, wat moet ik zeggen. Ik vind het een foto die erg bij jouw past qua stijl. Leuk hoe je met de lijnen gespeeld heb en ondanks dat je aan niets in deze foto kan zien dat die recht op de horizon staat voelt het goed. Erg mooi gedaan!

ismy: Ook alweer een hele mooie foto. Ik vind hoe je met de scherpte hebt gespeeld heel leuk uitpakken! Ik had alleen in de nabewerking haar huid wat gaver gemaakt, die is nu erg pixelig.

Mariett: Je foto is gewoon goed, mooi en simpel met een mooi gevoel. Je logo vind ik prachtig!!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:56

Bedankt voor de feedback!

@verography: ik vond het effect ook super stoer bij deze foto en ik had de scherptw ook liever op heel de klok gehad, die ligt nu op t takje idd en op t belletje in t klokje maar dat is iets om mee te nemen voor de volgende keer :)