Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:39

Ik zie weer gave platen voorbij komen!
Ik loop zelf ook een weekje achter, heb net foto's gemaakt voor week 8, nu paardlief doen en daarna even door de bewerking gooien. En hier een feedback ronde doen :j

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:00

Mijn week 3.
Het was zo koud brrr. (gisteren gemaakt)
Kwaliteit zwaar achteruit gegaan door verkleinen helaas...
Afbeelding
(sorry moest maandag inleveren :P)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:18

Rianne: Hij staat gedraaid en smal op Bokt bij mij

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:55

Hmmm wat gedoe met mijn scherm, foto's die thuis goed waren, hier sterk overbelicht.
Zuur. Ik had een idee maar dat ga ik nog eens proberen uit te werken, nu niet tevreden.

Mijn week 8 (ik kan ook best een beetje lachen op foto's):
Afbeelding

Ik heb ook nog een foto, die wat minder 'veilig' is. Maar ik kan vanaf dit scherm dus niet beoordelen of het wat is... Hij lijkt mega overbelicht..
Afbeelding

En ik wil nu heel graag weer een statief en een afstandsbediening om mijn ideeën echt uit te kunnen gaan werken. Close-ups heb ik nu wel genoeg :+

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:18

Mijn week 8

Afbeelding

En mijn week 9
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:18

Nefertarie schreef:
Rianne: Hij staat gedraaid en smal op Bokt bij mij

Ooh raar, bij mij staat die wel gewoon recht :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:23

Nog een feedback rondje:

Lieke (week 7): weer je ogen er zo prachtig uit! Mooie, sprekende foto.

Rianne (week 3): je houding lijkt wat raar/onnatuurlijk op de foto maar je ogen springen er heerlijk uit en een fijne spontane lach!

Ismy (week 7): Leuke foto!

@Rudina; wat jammer! Maar af en toe een foto kan toch ook? Je hoeft niet gelijk op te lopen toch? :)

Annetje (week 8): heel gaaf zo! Wat een leuk idee! Ik ben fan van je creativiteit!

@Sanndevdm: leuk dat je mee komt kletsen! Misschien raak je wel geïnspireerd om ook wat te proberen! Ik vind het ook verschrikkelijk om zelf op de foto te gaan maar dit prikkelt wel tot nadenken en uitproberen. :)

Sodeletuut (week 6): prachtig! Mooie uitsnede en wat een ogen zeg!
(Week 7): mooi, sereen plaatje.
Bedankt voor je leuke feedback trouwens!!! :)

mmPaarden (week 8): Leuke foto, grappig gedaan!

Detroit (week 8): classy foto hoor! Leuk!
En bedankt voor het super leuke compliment!

Lieke (week 8): ik vind 'm fantastisch! Mooi gedaan +:)+

Irene (week 8): :wow: gave foto!

Yvette (week 15): mooi gedaan! Net iets te veel textuur naar mijn eigen smaak maar het is een mooie bewerking zo!

Herkenbare discussie over hoe je jezelf op de foto zet en hoe anderen. Voor anderen zou ik echt nog niet voor de lens durven :n in oktober meegedaan met mijn paard met een meeting, vind mezelf er vreselijk op staan. :)) Maar het ging uiteindelijk om het paard natuurlijk ;)

Loki (week 8): Prachtog! Waanzinnig mooie ogen heb je!

Yvette (week 16): ik vind het een prachtplaat! Fijne sfeer :+:

Ismy (week 8): iets te donker / roodachtog naar mijn smaak maar wel een mooie foto! Wat heb jij prachtig haar!

Detroit (week 8): mooi!!! Leuke, dynamische foto!

Annetje: Ik vind de derde het mooist :j
Niet echt hoop ik?

Ismy: ik vind het een mooie foto hoor, beetje te rood in kleurbalans misschien. Maar wel mooi!

Leuk die link!!! Bedankt voor het delen!

Rianne: mooi hoor, fijne scherptediepte :)

Steefvicky (week 8): Leuk! Lieve foto! Ik zou hem zelf nog iets lichter willen zien, hij is nu vrij donker.
(week 9): Mooi zeg! Wat een prachtig licht!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:28

xRiiannex schreef:
Mijn week 3.
Het was zo koud brrr. (gisteren gemaakt)
Kwaliteit zwaar achteruit gegaan door verkleinen helaas...
[ Afbeelding ]
(sorry moest maandag inleveren :P)

Afbeelding

welke kleuren vinden jullie mooier?
Dankje @Leo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:51

Toch maar voor deze foto gegaan. Morgen probeer ik écht écht 3 weken commentaar in te halen.

Week 9:
[knip]

Leo heel erg bedankt! Dat is echt een groot compliment voor me! :) Het blauwe oog is trouwens echt. Ik heb vrijdag een perfecte kopstoot van mijn paard gehad en echt een mega dik blauw oog gehad. Ik heb de foto's gemaakt toen het al een beetje aan het wegtrekken was. Ik moest eerst even bedenken wat ik ondanks het blauwe oog met mijn weekfoto ging doen namelijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:24

Ai, dat klinkt pijnlijk zeg :\ ik dacht al, dat moet heel knap geschminkt zijn als dat niet echt is.... Auw! Goed opgelost zo met je foto! Mooie foto is het geworden zo!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:58

commentaar vanaf blz. 22

emmyjoyce week 6: mooie plaat, maar voor mij geen wauw. Je mond en je ogen vind ik iets te gespannen en net niet scherp genoeg. Ook de pluk haar in je gezicht stoort me. Het zwart wit is wel mooi uitgevoerd enhet is een mooie rustige plaat.

leo week 5 erg leuk! Ik vind het vooral knap hoe je dat gedaan hebt, want staat je camera nu buiten in de regen? Ik vind het een intrigerende plaat. Het zwart/wit hoort er ook echt bij.

detroit week 7: deze foto doet mij helemaal niets. Je hebt geveegd met de gum en dat vind ik echt niet mooi. Jammer want de foto an sich vind ik best oké. Ik denk dat ik de foto in bv sepia-achtige kleuren mooier had gevonden.

leo week 6: Ik heb echt een afwijkende vorm geloof ik. Ik vind de kleurenversie met het masker echt ZO GAAF! De zwart witte is ook wel aardig, maar die heeft niet het wow-effect wat de kleurversie wel heeft op mij. Knap dat je je ogen zo mooi scherp gekregen hebt met het makser op. Ik ga deze week ook iets met een masker proberen, in het kader van carnaval. :)

ismy de foto met de bloemen op de grond vind ik echt heel erg mooi. De foto had van mij nog net wat meer sfeer mogen hebben (iets geliger/rosiger denk ik, zodat het lijkt alsof het zonniger is) maar ik vind de foto zo ook al erg mooi.

MMpaarden week 7. Heeeeeeel erg leuk idee! Die ga ik nog een keer van je na-apen! :P Ik vind het alleen erg jammer dat je grootste foto, de beginfoto, niet scherp is. Ook is je tweede foto veel prikkelender dan je eerste foto. Ik zou dus zelf de tweede foto als grootste foto kiezen. Als kijker wordt je dan niet naar jou toegetrokken, maar naar alle kleine versies van jou want jouw (scherpe) grote versie kijkt ook naar de kleinere versies.

irene 96 week 7: heeeeeel erg gaaf! De foto is zo ontzettend scherp! Geen idee wat ik er verder nog over zou moeten zeggen.

sodeletuut: ook al zo'n gaaf idee! Stiekem wilde ik dat ook al een keer doen :P Ik vind het idee dus leuk, de uitwerking net wat jammer. De plaat is te simpel en niet uitnodigend. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet goed weet hoe je het plaatje spannender had kunnen maken. Misschien met nog een kwast in je andere hand, of door de kleuren op je gezicht wat neutraler te maken ipv net zo rood als de achtergrond.

steefvicky week 7 goedzo! Het is echt al heeeeel anders! Leuk idee en mooi uitgewerkt. Ik vind de positie van jou alleen net niet mooi. Ik had denk ik jou of centraal gezet, of juist helemaal naar links. Nu is het net alsof het niet gelukt is om jouw lichaam op de goede plek te mikken en dat is jammer. Ik vind de kleuren trouwens echt mooi. Een beetje dreigend. Alsof het gaat onweren. Hoe heb je het landschap zo wazig gemaakt?

loki heeeeel erg mooi! Mooi rustig, scherp en zonder storende elementen. Het zwart wit had ik zelf iets meer richting sepia gemaakt om die ontspannen en rustige sfeer er wat meer in te krijgen.

emmyjoyce Het valt me op dat je vaak een beetje dezefde foto's maakt. Het zijn allemaal close-ups. Soms is het sfeertje wel anders, of de kleur, maar ze lijken toch wel veel op elkaar. Probeer de volgende keer eens iets heel anders! Ik vind je foto prima, maar geen wauw. Ik vind het rode juist wel mooi trouwens.

leo week 7. Leuk, maar niet bijzonder. Ik zie wel iets geks links op je wang. Alsof je iets weg hebt willen werken en dat niet goed gelukt is.

lieke123. Leuk dat iedereen zo anders over foto's denkt. Ik vind je foto werkelijk verschrikkelijk. Je blik, je houding, je kleren: het doet niets voor mij. Je foto is wel mooi scherp en de kleuren zijn mooi.

rianne in eerste instantie vond ik je foto niets door de blauwe dekens op de achtergrond en het stopcontact. Met de dekens weg vind ik de foto echter wel mooi. Je blik is mooi open, het lijkt spontaan en je bent mooi scherp. De kleuren vind ik ook ontzettend mooi. Het stopcontact is alleen nog steeds storend. Ik ben ook echt een mierenneuker, maar wat heb je toch aan? Ik probeer al een hele tijd te bedenken hoe ik het moet zien. Misschien kun je een volgende keer je kleren wegwerken, of juist neutrale kleren aandoen zonder gekke bandjes en dergelijke.

ismy week 7. Het is een oude foto dus commentaar heeft waarschijnlijk weinig zin. Ik vind de foto echter niet scherp genoeg en ik denk dat ik het mooier had gevonden als je in het zonlicht gestaan had. Je kleren passen mooi bij je houding en bij de gitaar.

sodeletuut week 6: ik ben er helemaal weg van!! Zo'n foto wil ik ook nog van mezelf. Je blik is rustig. De foto is goed scherp. Het licht is mooi en ik kan niets bedenken wat ik er niet mooi aan vind. Echt een foto waar ik tijden naar kan kijken ook al denk je dat er weinig op te zien is.

sodeletuut week 7: deze doet me dan weer weinig. Ik denk dat ik hem al mooier had gevonden als de foto in kleur was zodat het warme huiselijke sfeertje echt te zien is. Nu vind ik de foto te koud voor wat er te zien is. Ik heb ook het idee dat je wat onscherp bent.

mm paarden: Ik vond je foto op de eerste blik erg mooi, tot ik zag dat er iets op je arm stond. Dat is echt niet mijn ding, ook de bling-bewerking erbij trekt mij totaal niet. Ik vind het afbreuk doen aan de mooie foto. Ik vind je gezichtsuitdrukking erg mooi. Je kijkt een beetje boos, verveeld, streng. Je make-up past daar ook bij. Je gezicht vind ik wel wat flets. Ik denk dat je nog net wat meer het contrast had kunnen verhogen om dat te voorkomen.

detroit: ik snap dat nooit zo, op de foto met je auto :Y) Ik heb totaal niets met auto's en daarom doet de foto me ook niet zoveel. Om toch wat inhoudelijks te zeggen over je foto: op de horizon zijn wat storende elementen te zien. Ik denk dat de foto veel meer aanspreekt als je de lantaarnpaal, het grote bord links en het hek had weggehaald. De kleuren hadden misschien ook nog wat scherper gemogen (saturation omhoog) dan komt het blauw van je auto meer tot zijn recht.

lieke grappig dat je deze heel wat anders vind. Ik kan er namelijk heel goed jouw dromerige sfeer/stijl in terug vinden. Ik vind het een leuke foto. Mooi zo met dat tegenlicht. Ik denk dat ik het alleen jammer vind dat je het lantaarntje in het midden hebt van de foto. Ik had het mooier gevonden als het meer naar rechts had gestaan, zodat je open ruimte aan de linkerkant hebt. Misschien had je dan ook net het lantaartje iets kunnen verscherpen zodat dat echt meteen de aandacht trekt.

irene; wat eng met je ogen zo! Wel heel gaaf! Hoe heb je deze foto gemaakt? Met dezelfde make-up als je vorige foto denk ik? Ik vind het een boeiende plaat, beetje creepy. Ik houd er wel van!

yvette week 15 Ik vind je foto echt ontzettend mooi! Maar oh zo jammer je bewerking. Ik denk dat ik je foto an sich echt geweldig had gevonden. Je blik, je haar zo half over je schouder, perfect gewoon!

loki week 8: mooi, maar net geen wauw voor mij, waarom kan ik niet goed zeggen. Ik vind de foto mooi scherp, je haar voor de kijker rechts valt heel mooi en je shirtje past bij de kleur van je ogen. Op de een of andere manier stoort de schaduw op de achtergrond me wel een beetje.

yvette: heel erg mooi, vooral met de bewerking eroverheen. Net alsof je getekend bent.

ismy week 8: mooie foto weer! Ik vind hem alleen net iets te rood. Mooi met je haar zo voor je gezicht. Je oog trekt echt meteen de aandacht. Het fleurige shirtje dat nog net onderin beeld te zien is vind ik net wat storend.

Detroit week 8: Hele mooie dynamische foto! Mooi met effen achtergrond, je haar dat de open ruimte in wappert en je blik is mooi vrolijk. Ik vind je jasje echter net iets teveel in het oog springen. Het lijkt te scherp op de een of andere manier. Misschien had je dat stuk er ook wel gewoon vanaf kunnen knippen. Dan wordt de foto denk ik ook nog dynamischer omdat je de nadruk legt op je gezicht en de open ruimte waar je haren in wapperen.

ismy ik weet ook niet wat er niet mooi is aan die foto, maar je andere foto is veel sprekender en mystrieuzer.

rianne ik weet niet zo goed wat ik van het plaatje moet vinden om eerlijk te zijn. Hij is mooi scherp en de balustrade niet, de achtergrond is mooi wazig. De kleuren een beetje koud (past er wel bij) maar toch vind ik de foto niet heel bijzonder.

leo week 8: heel erg leuk! Mooie lieve lach en een open blik. Heel erg scherpe foto ook. De uitsnede past er mooi bij. Het enige kleine minpuntje zijn de sterren op je vest. Die zijn net wat storend. De volgende keer kun je beter een effen gekleurd shirt aantrekken denk ik. De sterren passen niet bij de rustige foto.
De tweede foto vind ik wat minder. Het contrast is erg sterk en daardoor zit er een rare donkere streep onder je mond. Ik vind dat sterke zwart/wit wel mooi, maar dan moet je sommige schaduwen zoals onder je mond, denk ik wegvegen.

steefvicky week 8. Op zich een leuke foto. Je kijkt vrolijk, leuk ook zo met de kat erbij. Ik mis echter wat scherpte en de foto is donker en daardoor erg vlak. Ik denk dat je het contrast wat had moeten verhogen en de foto op had moeten lichten en dan was het al een stuk beter geweest.
week 9 weet ik niet zo. De belichting is mooi, jij bent mooi scherp, maar ik denk dat de boom links in beeld wat stoort. Misschien had ik de foto mooier gevonden als je in een iets openere ruimte had gestaan. Het beeld is nu wat rommelig en geeft niet de rust die je bij dit licht verwacht.

Leo nogmaals bedankt voor je compliment.

Zo en nu ben ik eindelijk weer bij. Pffff.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:26

Annetje schreef:
irene 96 week 7: heeeeeel erg gaaf! De foto is zo ontzettend scherp! Geen idee wat ik er verder nog over zou moeten zeggen.

irene; wat eng met je ogen zo! Wel heel gaaf! Hoe heb je deze foto gemaakt? Met dezelfde make-up als je vorige foto denk ik? Ik vind het een boeiende plaat, beetje creepy. Ik houd er wel van!

Wat een fantastische bijleespost, respect! _/-\o_

Deze foto is qua kleuren voornamelijk beeldbewerking, in tegenstelling tot de foto ervoor had ik namelijk totaal geen make-up op (heb ik zelden...). Super bedankt voor je mooie complimenten! :j :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:17

Mijn week 9!

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:52

Bedankt voor de feedback Annetje!
Citaat:
leo week 7. Leuk, maar niet bijzonder. Ik zie wel iets geks links op je wang. Alsof je iets weg hebt willen werken en dat niet goed gelukt is.

Ik heb de foto nog even bekeken en zie denk ik wat je bedoelt... Dat is mijn oor :D Volgens mij. Er is bij die foto geen kloonstamp aan te pas gekomen als ik het me goed herinner.

Citaat:
]leo week 8: heel erg leuk! Mooie lieve lach en een open blik. Heel erg scherpe foto ook. De uitsnede past er mooi bij. Het enige kleine minpuntje zijn de sterren op je vest. Die zijn net wat storend. De volgende keer kun je beter een effen gekleurd shirt aantrekken denk ik. De sterren passen niet bij de rustige foto.
De tweede foto vind ik wat minder. Het contrast is erg sterk en daardoor zit er een rare donkere streep onder je mond. Ik vind dat sterke zwart/wit wel mooi, maar dan moet je sommige schaduwen zoals onder je mond, denk ik wegvegen.

Note taken wat betreft de trui :D Goed punt, moet ik volgende keer scherper op zijn.
Helder ook wat betreft de tweede foto :j Ik kan nog eens proberen de schaduw weg te halen.

@ Irene: Ik vind de uitsnede mooi, maar in deze toch de ruis niet zo passen. Had hem denk ik liever zonder de ruis gezien met alleen een sterke z/w omzetting. De pose spreekt me persoonlijk niet zo aan, omdat de bedoeling op mij niet helemaal overkomt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:00

Wat een gave platen zeg. Ik durf alleen nooit zo goed zelfportret te maken..

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:19

Bedankt weer voor al het commentaar! Vind het altijd erg leuk om het te lezen :)

Hier ook mijn bijlees:

Detroit, week 8: Erg leuk met die auto! Zou alleen de lantaarnpaal wel even wegwerken :)
Lieke123, week 8: Sfeer is goed gelukt. Vind het alleen wel een beetje gek dat je duimen zwart zijn
Irene96, week 8: Gaaf uitgewerkt!
Yvette, week 15: Mooie plaat. Die foto eroverheen geeft extra textuur aan je haar, erg leuk!
xLoki, week 8: Mooie foto! Ik vind je ogen niet te erg bewerkt hoor, vind ze juist mooi zo.
Yvette, week 16: Gewoon Wauw!! Mooi historisch sfeertje!
Ismy, week 8: Mooie foto, leuk met het haar zo voor je gezicht. Alleen wel jammer van de rode gloed.
Detroit, week 8: Gaaf, mooi vastgelegd!
Rianne, week 3: Ik vind je eerste foto het mooist. Leuke foto, scherptediepte is ook mooi.
Annetje, week 9: Gaaf uitgewerkt met je blauwe oog. Mooie foto!
Irene96, week 9: Mooie foto. Ik hou alleen niet zo van ruis, maar dat is persoonlijk :)

Week 9:
Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:05

Oeps, een paar vergeten :+
Geenidee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar hier zijn ze alsnog:

Leo, week 8: Leuke foto! Ik had er zelf denk ik voor gekozen om nog iets meer van rechts te laten zien, nog een stukje van je hand zegmaar.
Leo, week 9: Gave foto, mooie blik. Ik vind de linkerkant (voor de kijker) wel erg donker bij je haar..
Steefvickey, week 8: Leuk onderwerp! Misschien wordt het nog iets mooier als je hem wat lichter maakt.
Steefvickey, week 9: Mooie foto. Gaaf gedaan met dat licht!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:06

Ik lig al lekker achter :+ Heb nog geen tijd gehad om foto's te maken helaas, hopelijk kan ik snel weer foto's maken :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:20

De week 9!

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:40

Ik heb vandaag ook een zelfportret gemaakt, die ik ook gebruikt heb voor het thema "ondersteboven" van de foto7daagse

Afbeelding

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:30

Week 8:

Afbeelding

Week 9:

Afbeelding

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:30

Week 8:

Afbeelding

Week 9:

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:35

Week 10
Ik wilde dit keer wat meer bewerken en dat ook toonbaar op de foto hebben. Ik had wel its anders in gedachten, maar dat was nog iets te moeilijk voor me. Uiteindelijk best tevreden met het iet wat schilderachtige resultaat. Het past wel bij het 'neppe' dat ik wilde laten zien vanwege carnaval.

[knip]

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:13

Om te zorgen dat ik niet weer tig pagina's van commentaar hoef te voorzien, komt hier mijn commentaar vanaf 27 februari:

Irene week 9: deze foto vind ik echt niets. Het zwart/wit vind ik te hard,de ruis storend. De pose gaat nog wel. Bij de pose denk ik aan zwoele warme kleuren, juist zacht licht waarschijnlijk en niet al teveel scherpte. Ik vind het wel erg leuk dat je zo aan het experimenteren bent. De pose is echt heel erg origineel en de bewerking ook (ook al vind ik de bewerking dan niet geslaagd, je hebt wel een goede poging gedaan weer iets anders te maken)

mmpaarden week 9: mooie foto! Je shirt past mooi bij het wit van de achtergrond en bij het kwetsbare van je pose. Het enige jammere vind ik je gezichtsuitdrukking, die lijkt net niet 'af'. Je had denk ik nog wat kwetsbaarder geleken met je mond een stukje open (lippen niet op elkaar) en met iets meer ontspanning in je voorhoofd. Nu kmt het op mij een beetje over alsof je snel snel je ogen toch maar dicht gedaan hebt voor de foto en dat is jammer.

ismy week 9: ik vind hem geweldig! Vrolijk, dynamisch, origineel! Ik krijg een 'Annie houd jij mijn jassie even vast'-idee ervan. Ik vind hem echt heel erg leuk en boeiend om naar te kijken. Ik heb er verder geen commentaar op.

nefertarie: Mja... ik weet om eerlijk te zijn niet goed wat ik hiermee moet. Ik vind het een gedurfde pose en leuk bedacht, maar sorry, ik vind het echt een lelijke foto. De kijker kijkt zo je neus in en tegen je kruis aan. Je gezicht is door de pose gespannen en vol rimpels. Ik vind het dan wel weer knap dat je gezicht scherp is en doordat je voeten lijken te bewegen (ze zijn echt onscherp) krijg je wat dynamiek in je foto.

Emmyjoyce: je hebt al goed geprobeerd om iets anders te laten zien, maar toch is het nog steeds een beetje hetzelfde. Het zijn nog steeds portretten, ze zijn nu alleen iets verder weg genomen dan je eerdere foto's. Week 8 en 9 lijken wel veel op elkaar, je zou ze bijna als tweeluik kunnen gebruiken. Ik denk dat je teveel jezelf als hoofdonderwerp pakt en alleen maar wisselt in blik en achtergrond. Kijk eens bij de rest, zij gebruiken ook attributen, maar een deel van hun lichaam, gebruiken meer ruimte om hun heen enz.. enz.. probeer daar nóg meer mee te spelen.
week 8 vind ik persoonlijk erg leuk. Je kijkt lief, je hand in je haar past daar goed bij en de achtergrond is perfect. Ik had de uitsnede wel wat anders genomen om de foto spannender te maken. Ik denk dat ik aan de rechterkant meer leegte had over gelaten en aan de linkerkant echt precies vanaf je hand het had afgeknipt.
week 9 vind ik prachtig scherp, maar het doet me verder weinig. Ik denk dat dit komt doordat je ogen wegvallen (misschien had je dat nog op kunnen lichten in een bewerkingsprogramma) en omdat je pose wat onzeker overkomt. Ik vind de wind door je haar wel echt prachtig!

Ik hoop trouwens dat jullie mijn commentaar niet te negatief vinden? Ik vind bijna alle foto's wel leuk, maar ik heb er altijd iets op aan te merken, ook op die van mezelf. Ik hoop dat we van elkaars krtiekpunten kunnen leren en dat onze foto's steeds mooier, interessanter en beter zullen worden. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:50