[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:53

mijn POTW 2
even een try-out gedaan vandaag, benieuwd naar de feedback

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 06:12

Balou_k schreef:
Bellatrix schreef:
Iedereen heeft het over het hek maar die loopt in het echt scheef. :')

Dit is inderdaad te zien, als je de foto zou draaien zou het paard flink scheef staan, foto is gemaakt vanaf een hoek dat het hek niet recht kan staan correct?

Euh....ik stond rechts voor Woody geloof ik. Maar het hek loopt schuin naar achteren dus het is geen rechtop staand hek...

ismy: Niets op aan te merken. Fijne sfeer in de foto door het kleurgebruik. Het enige puntje van kritiek zijn de oordopjes die ik zie? Of wat is dat? :')

HeavensLove: Dat vage witte rechts op de foto stoort wat en dat daarboven ook. Interessante compositie wel. :j Weet alleen niet of ikzelf voor het zwart/witte had gekozen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:14

Bedankt voor ke feedback bellatrix! Ik denk dat je de touwtjes van de ballonnen bedoeld? Zijn ze storend?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:56

ISMY: prachtige foto al word ik steeds afgeleid naar die ene roze ballon , of is dat juist de bedoeling?
Heavenslove: heb je de foto gedraaid, ik bedoel is hij eigenlijk rechtop genomen.......ik vind hem mooi maar haar houding klopt voor mij niet

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:13

Ik begrijp wat je bedoelt binky, ik zie het nu ook ja. De donkere ballon valt het meeste op en is als enige niet licht van kleur? Dat kan inderdaad storen. Bedankt voor je tip!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:41

Oh dat zijn touwtjes van de ballon!! :')

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:33

Ik heb deze week weinig tijd om foto's te maken, Dus voor mij even een foto van een paar weken terug.

Mijn week 2
Afbeelding

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:44

Bedankt voor de feedback !

XiiaaooNaa ik heb de foto omgezet naar zwart/wit en niets bewust groen gemaakt, geen idee dus hoe dat kan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:52

monbyou: ik vind de hond iets teveel wegvallen in het het licht, ik had dat wat aangepast. En ik mist wat scherpte.

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:59

Bellatrix Bedankt voor de tip! Scherpte is iets waar ik nog flink aan moet werken, Ik vind het heel lastig om een scherpe foto te maken.
Laatst bijgewerkt door monbyou op 08-01-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:00

Ik ook hoor. :j En mijn lens is ook aan vervanging toe. :')

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:02

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties :j

Ik ga ook een poging doen om voor iedereen iets van feedback/reactie te geven :j

Ann_Pam zit een fijne sfeer in je foto , vind het alleen jammer dat het linkeroog wegvalt achter de haren en hierdoor donkerder uitvalt dan het rechter oog.

XiiaaooNaa de pony heeft een fijne rustige uitstraling en de foto heeft een fijne scherpte, zelf had ik deze foto gemaakt zodat de zon of het licht volledig op het hoofd valt zodat je niet krijgt dat de rechterhelft van het hoofd wegvalt in een schaduw. Of eventueel invullen met reflectiescherm

Marjoow Hele fijne plaat, echt niets op aan te merken!

Bellatrix Mooie kleuren, en heeft een hele fijne sfeer, mooi contrast in je foto

Kelszz_ Zelf had ik hem aan de voorkant iets meer ruimte gegeven en de horizon rechtgetrokken, nu lijkt het heel erg of de paarden naar voren kantelen,

TrendyLover Heel leuk idee, voor mij persoonlijk vind ik de paddestoelen eromheen te druk en had ik meer de focus gelegd op een close foto van de paddestoel.

Marit Fijne plaat, fijne sfeer, en mooi kleurgebruik, klopt gewoon!

xLoki Wauw hele gave foto, mooie sfeer en scherpte in de foto! Zelf had ik die twee lichtvlekken op het dier zelf nog weggehaald omdat ik die toch net de aandacht weg vind trekken van het onderwerp

Ash_ prachtige scherpte in je foto, mooi contrast echt een mooie plaat!

SachemLover Zelf zou ik meer contrast en licht aan de foto toevoegen waardoor het geheel wat frisser en duidelijker word!

laurajoy15 Fijne sfeer, zelf had ik hem iets krapper uitgesneden zodat net de onderkant eraf valt, vind dat de aandacht vooral op je gezicht mag liggen.

jilinda Heerlijk ondeugend koppie, vind het alleen jammer van het hek omdat de aandacht een beetje daar naar toe leid ipv naar de pony

ismy Wauw, mooi zelfportret! Voor mij had de onderkant eraf gemogen zodat je hem ongeveer cropped bij de onderkant van de ballonnen, voor mij leid het groene landschap erachter af van jouw krachtige blik.

HeavensLove leuke spontane foto!

monbyou Vind de hond iets teveel wegvallen in het licht waardoor de foto veel contrast verliest!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

Ik vind het ook heel lastig in te schatten of een foto scherp is. Vaak denk ik van die is wel scherp maar als ik hem dan later terug zie denk ik van die was toch niet zo scherp :')

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:07

Bellatrix schreef:
HeavensLove: Dat vage witte rechts op de foto stoort wat en dat daarboven ook. Interessante compositie wel. :j Weet alleen niet of ikzelf voor het zwart/witte had gekozen.

in kleur is hij ook heel mooi vind ik XD maar wou eens zien wat het opleverde in zwart-wit
Foto in kleur

binky schreef:
Heavenslove: heb je de foto gedraaid, ik bedoel is hij eigenlijk rechtop genomen.......ik vind hem mooi maar haar houding klopt voor mij niet

foto is schuin genomen, heb het niet gedraaid in photoshop :) maar hij is dus idd niet recht genomen ;) was ook moeilijk aangezien er ingeflitst is en anders de flitser meer op het stro zat dan op haar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:09

Kleur vind ik wel mooier. :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:31

HeavensLove schreef:
eclair98 schreef:
Heavenslove: mooie foto, is het je eigen paard? Ik vind de foto nogal verteken.

neen, niet eigen paard :)
wat bedoel je met verteken?

XiiaaooNaa schreef:
HeavensLove, Mooi paard!! Had alleen even die lijntjes weggewerk in de hoek en wat meer contrast.

ja ik had dat beter gedaan, maar te laat aan gedacht, pas aan gedacht toen er hier 1 van de feedbacks stond dat men zag dat het weggewerkt was (de teugels) doordat het lint onderbroken is (maar het lint is sowieso 2-delig) maar idd had dat beter weggewerkt X'D maar dat is nog altijd mogelijk en als mensen foto's bestellen, bekijk ik de foto's altijd nog eens om zaken bij te werken :)

Een beetje ''iel'' en dun :o

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:57

@eclair: haha ok ;) maar is niet mijn paard :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:26

Mijn feedback van so far voor week 1:

Agossie: Mooi, ik houd van dit soort detail shots. Stoor me alleen wel aan rommeligheid van de knotjes.
Ann_Pam: Tof! Bokeh is ook fijn, ik mis alleen wat contrast (de donkere vlakken zouden imo donkerder moeten zijn, het lijkt nu alsof er een soort zweem overheen zit).
Ash_: Ik vind deze niet heel bijzonder, sorry :o. Wel goed dat je hem niet gecentreerd hebt maar meer naar rechts en lichtelijk naar rechtsboven, dat maakt de foto wel interessanter. Ik houd gewoon niet zo van vuurwerkfoto’s denk ik, veel is het zelfde.. Probeer de volgende keer (volgend jaar :D) je omgeving meer mee te pakken zodat jouw foto wel anders word dan al die andere vuurwerkfoto’s ;)
Asselruiter: Wauw tof, ik houd van zulke foto’s! Fijne kleuren, lekker fris. Ik vroeg me alleen wel gelijk af wat dat bruine dingetje is. Is dat een vlekje in het blad of een insect?
Babel: Hele fijne kleuren, mooi licht! Maar.. Als je de drukte vs de stilte op de foto had willen zetten zou ik juist OF meer weg laten zien, of dit idee laten varen en de weg (en evt bankjes) weg laten vallen. Je standpunt had hierbij anders moeten zijn (er zit namelijk wel ruimte tussen bankjes en mensen om de bankjes of zo goed als het kan weg te laten, of juist zo erop te zetten dat het een mooi lijnenspel vormt). Nu zie ik een paaltje, die net op het randje staat, een afgehakte auto.. Het lijkt het net of je de weg er eigenlijk niet op wilde hebben. Maar dmv je standpunt niet anders kon. Snap je? :)
Balou_k: Leuk portret, lieve blik heeft het paard. Ik mis alleen wel scherpte en er zit wel heel veel ruimte boven het paard.
Bellatrix: Hele mooie kleuren, mooi die adem zo! Ik houd zo erg van dit licht haha :)! Wel had ik denk ik liever minder gezien van de oranje gloed links boven.. Die domineert imo nu wel de foto.
binky: Ik zou het dingetje wat boven het hoofdje zit weg halen.
Bumblehorse: Misschien het hek op de voorgrond weg laten, of zo in beeld brengen dat hij wat toevoegt aan de foto.
calice: Schattig!! :) Jammer dat hij te krap is aan de rechterkant en dat je links nog net het beentje ziet van de shet. Zelf zou ik hier meer contrast hebben toegevoegd.
C_estmoi: De lamp staat er goed op :D, misschien de volgende keer een spannendere compositie proberen?
Chip: Fijn sfeertje. Alleen jammer dat hij overbelicht is. Vind de bomen een mooi effect geven, alsof ze een soort poort/tunnel zijn :).
Deetjeeuh: Ik snap deze foto niet zo goed? Is dit een vonkenregen van vuurwerk? Waar kijk ik naar?
DmNqUe: Mooi portret van een mooie hond. Misschien net iets te krap aan de onderkant.
eclair98: Schattige ezel! Probeer de voglende keer te letten waar je op scherpstelt. Wat wil je op de foto hebben? De neus of de ogen? In dit geval had ik de neus gekozen omdat je de ogen vrijwel niet ziet waardoor je gaat zoeken naar andere dingen om naar te kijken. Verder erop letten of de omgeving niet te druk is (dit kan afleiden van je onderwerp).
EngeltjeS: Mooie foto! :) Mooie kleuren, fijn scherp, mooie achtergrond zo met die takken.. Alleen imo wel iets te veel ruimte van boven. Iets meer ruimte van onder had het meisje iets meer lichaam gegeven.
faatxhorse: Wauw, deze vind ik echt heel gaaf!! Ik houd normaal niet zo van vuurwerkfoto’s maar deze knalt echt van je scherm af. Hele mooie kleuren, mooi scherp, achtergrond mooi rustig en zwart, top! +:)+
Fellow: Mooi moment! Mooie kleuren en mooi licht. Lijk alleen wat bewegingsonscherpte te zien? Verder op de achtergrond letten. Dat metalen hek met die pony is reuze zonde!

Sorry als je er niet bij staat, ik moet echt weer verder met mijn huiswerk en ben gewoon de lijst afgegaan. Hoop dat ik nog tijd heb deze week om verder te gaan met de lijst.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:42

Afbeelding

Mijn week 2.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:44

Dankjulliewel allemaal voor de enorme complimenten! :o :D
Ik heb helaas echt geen tijd om commentaar te geven, als ik het wat minder druk heb zal ik dat doen. :)

Die hierboven is echt heel erg schattig en mooi scherp!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:46

Mooie foto's komen er weer voorbij!
Ik denk dat ik probeer om feedback te geven op alle foto's van week 2, en week 1 niet meer doe. Ik heb daar nog geen tijd voor gehad
i.v.m. tentamens dus het lijkt me handiger om nu gewoon de foto's van week 2 te doen, anders wordt het ook zo laat.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:47

Bedankt voor de complimenten op mijn week 1! Super leuk om te lezen :)
Als ik morgen er tijd voor heb zal ik nog 'even' feedback geven op alle inzendingen van week 1.

Voor nu alvast mijn:

Week 2
Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:04

wat een super gave foto showteam!!! echt een gafe plaat is dat!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:10

Lol, supercool!!!

(en een hele mooie foto)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:14

Showteam: Heerlijk er komt meteen een lach om mijn mond bij het zien van je foto,top dus!

Fenneeee
: Ohhhh wat een heerlijkerd, is hij van jou? Mooi scherp en daardoor valt de wazige achtergrond weg ook top!

Monbyou: Hij ligt daar zo lekkerdus je onderwerp vind ik leuk,heel jammer dat zijn ogen niet scherp zijn dat had de foto mooier gemaakt.