[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:57

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:59

Klopt de vogel wou echt niet stil zitten dus dat is erg jammer ..

@Ismy : Mooi gedaan wel jammer dat hij niet helemaal scherp is.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:09

Mijn bijdrage voor week 3 :) .
Afbeelding

Helaas red ik het echt niet om op de andere commentaar te geven, hoop dat ik wel mee mag blijven posten?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:24

Calice: die foto is echt schattig, vind t alleen jammer van dat stukje schaduw van de sjaal op zn gezicht

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:25

Na lang twijfelen toch maar deze foto als 'Picture of the week'.
Ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ga dat zeker nog doen (Zoals ik ook bij mijn eerdere inzending deed).

Foto is voor een groot deel ook bewerkt. :)
Afbeelding

Kleurversie, die ik iets minder vind:
http://farm9.staticflickr.com/8502/8381 ... 5f99_b.jpg

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:25

Heel erg gaaf!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:26

Week 3:
Afbeelding
Niet heel bijzonder maar vind de sfeer en scherpte eigelijk best netjes (al zeg ik het zelf)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:27

Lara schreef:
Heel erg gaaf!

Bedankt. :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:39

Gaaf Leonyr! Vind hem eigenlijk in kleur ook wel wat hebben!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:15

Calice, erg mooie foto!
(Is dat hetzelfde kindje die al een paar keer een topic heeft gehad? :+)
Leonyr, erg gaaf! De kleurenversie vind ik ook een stuk minder
Ash, ik vind hem een beetje saai. Hij spreekt me niet echt aan

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:01

Ash, je witbalans staat niet goed. Sneeuw is lastig, j camera maakt het vaak blauw, zo ook hier. Met sneeuw is de voorkeuze ook niet altijd juist en kun je het beste handmatig instellen op de sneeuw (of beter nog, een grijskaart)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:58

Bedankt voor de reactie's. Indd vond ik hem ok wat blauw ogen. Dadelijk maar weer even opnieuw oefenen. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:01

Ahh kom net een andere foto van gister tegen die vele malen leuker is. *BAAL*

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:22

Zal weer even commentaar geven :)

Xiaaa: Probeer een grote foto te plaatsen, commentaar geven op zo'n kleine foto is erg lastig!
Nefertarie: Vind de sfeer en kleur erg mooi. Maar had wat scherper gemogen.
Blacky: Leuk dat licht door de takken, jammer dat de vogel niet scherp is.
Ismy: Heel leuk idee! Vind alleen de locatie slecht gekozen, en uitwerking kon beter.
Calice: Mooi, alleen jammer van de schaduw in het gezicht. (En bekend koppie )
Leonyr: Opzich mooie foto en leuk idee, maar persoonlijk niet helemaal mijn ding. Vind het een beetje saai. Maar dat is persoonlijk :)
Ash: Mooie kleuren, alleen te donker.

Ik vind persoonlijk dat mensen die foto's willen plaatsen ook commentaar moeten geven. Het kost mij ook tijd en moeite om iedereen commentaar te geven, en wil daar ook graag commentaar voor terug.
Weet niet hoe de rest daar tegen over kijkt?
Ben bang dat als mensen gewoon mogen plaatsen zonder zelf commentaar te geven er heel veel foto's plaatsers komen en maar heel weinig mensen commentaar geven. En dat zou ik persoonlijk heel erg zonde vinden voor dit topic.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:23

Ik geef niet altijd commentaar als mensen al het commentaar hebben gegeven waar ik het mee eens ben.. Als het al gezegd is hoef ik het niet te herhalen, vind het zelf namelijk ook irritant wanneer er (bijv bij ITP's) iets aan de hand is, en 1 iemand iets vind en dan iedereen die het er mee eens is het nog gaat herhalen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:24

Ik wil graag commentaar geven maar wacht tot er een lijstje is, zodat je niet steeds door pagina's moet bladeren. Ik heb alleen nog niet van de volledige lijst feedback gegeven, dat zal ik nog doen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:04

Mijn foto week 3
Afbeelding

Laat alle op/aanmerkingen aan jullie over :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:21

Net nog even geoefend maar ik krijg die witbalanse niet goed. Heel raar.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:24

kun je hem niet bij witbalans op "pre" zetten? Dan kan je van een wit object een foto maken, en dan past de camera daar zelf de witbalans op aan (althans, met Nikon kan dat..)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:24

Heb je in raw of jpg geschoten? Jpg corrigeert niet makkelijk.
Daarnaast is er geen goede voorkeuze in witbalans instelling en moet je eingelijk wel handmatig witbalans instellen. Heb je die functie gevonden (weet niet wat voor camera je hebt). Dan zie je >k<. Activeer die modus, focus op een stuk sneeuw waarvan jij wilt dat dat je 'wit' is en druk op de ontspanknop. Dan gaat je camera dat berekenen als zijnde wit. Sneeuw is gewoon niet zo makkelijk en verschilt al heel erg met sneeuw/bewolkt/schaduw :)

Calice, mooi die peuterfoto! Hij oogt wat te warm, maar dat kan aan mijn computerscherm liggen, dat was thuis op de laptop niet.
Echt feedback geven doe ik graag weer als er lijsten zijn en alles completer is, voor het overzicht.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:16

Ow wacht. Wat dom zeg heb helemaal niet gelet op mijn diafragma. (handmatige witbalans heb ik nog niet gevonden ga ik eens naar opzoek. Heb een canon 1000D) Ga eens goed zoeken nu eerst naar paard. Hopelijk daar wat mooie plaatjes schieten.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:32

Hallo!
Mag ik ook meedoen? :)
Ik heb op dit moemtn een beetje een kapotte lens, die breng ik deze week dus weg, us weet niet hoe lang dat duurt.
Maar het lijkt me erg leuk en leerzaam :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:11

Hier mijn commentaren over de foto's van week 2. Ik ben nog wel maar een beginner, maar probeer toch maar.

Agossie: Ik vind het een leuke foto, leuke scherptediepte op de neus en goed gefocust. Het is ook geen standaard oogfoto.

Ash_: Spijtig dat je foto niet scherp is. Probeer hier nog op te oefenen. Ook had ik misschien iets anders gepositioneerd; iets meer van de kaars en iets minder zwart.

BlackDancer: Ik vind het een leuke foto. De vogels geven het ook wel een extra, zonder had ik de foto minder mooi gevonden. En inderdaad, het lijkt wel of je horizon een beetje een gebogen lijn is, maar dit is al gezegd denk ik.

Blacky: Je hebt op een leuk moment je foto gemaakt, maar ik vind de achtergrond storend.

brandylove2: Dit vind ik eigenlijk niet echt een leuke foto. Probeer de volgende keer de hond eens mee naar buiten te nemen, halsbanden af en zet hem/haar in een leuke positie of probeer actiefoto’s. Indien je binnen foto’s van je hond wil nemen, zorg dan dat hij in een leukere positie zit, eventueel met speeltje en let op de achtergrond.

carice: Dit vind ik echt een leuke foto! Mooi scherp ook. En zwart/wit past er wel bij.

F_Orumster: Leuke orginele foto. Persoonlijk had ik hem iets bijgesneden zodat je minder water vooraan hebt, en ook geen orgineel formaat foto meer. In mijn ogen zou de foto dan beter uitkomen.

Gianti: Leuke actiefoto, mooie scherpte, maar op de achergrond zie je dat de horizon scheef is.

hazira: Een beetje een standaard foto van een hagedis (sorry, weet niet hoe ik het dier anders moet omschrijven  ), maar daarom niet minder leuk. Wel lijkt het dat je niet helemaal scherpgesteld hebt op het oog, maar meer op de stekels onder de kaak.

Iejoorr: Ik had persoonlijk meer een foto van opzij genomen, zodat je de beweging van het paard laat zien. Ook lijkt het of de ruiter er tegen haar zin op zit.

ismy: Ik vind je model een beetje raar kijken. Ook spijtig dat er nog kreukels in het kleedje zitten, misschien volgende keer snel eventjes strijken? Dan krijg je ook al een netter resultaat. En het haarbandje rond de pols eventjes uitdoen. De foto zelf zou ik bovenaan iets ruimer genomen hebben.

Jacobeho: Leuk concept, maar nu lijkt het wel of er enkel een been van de ruiter aan hangt. Ik denk dat hij leuker zou zijn als je het silhouet van de ruiter ook volledig hebt ipv dat het nu half vergaat in de zon.

Jolijnn: Ik vind het een leuke foto, en ook met je verhaal achter.

KirstenVosje: Mooie foto. Deze laat de relatie tussen paard en mens zien. Persoonlijk denk ik wel dat ik hem beter had gevonden als het model geen handschoenen had aangehad.

Lara: Heel erg mooie kleuren! Ook vind ik het nogal een donkere vlek, maar ik dacht dat je dit al had aangepast dat er iets meer licht onder de kin door kwam?

_l_amanda_l_: Stoere foto, alleen spijtig van de achtergrond. Misschien kun je deze foto opnieuw maken op een lange baan met velden aan de kant? Iets dat op een route 66 six weg lijkt, want hier doet die mij aan denken.

__Lauraa: Mooie foto, maar ik mis denk ik scherpte op de kat zelf. Voor mij stoort het ook niet dat deze scheef genomen is, hier vind ik het wel bij passen.

Leonyr: Wauw, je hebt op een mooi moment je foto genomen. Hier heb ik niet veel op aan te merken.

lovey_ou: Proficiat met je nieuwe job! Persoonlijk interpreteer anders dan echt vrolijk en blij.

Lunaeekie: Mooie close-up, maar ik denk dat hij overbelicht is.

magda_90: Heel erg mooie foto. Niets op aan te merken.

Monster_tos: Leuke foto, ook mooi scherp. Wil ooit ook zo’n foto maken, maar weet niet goed hoe eraan te beginnen.

NatassJa: Mooi scherpgesteld op je oog, en leuke weerspiegeling. De weerspiegeling iets scherper was misschien ook leuk geweest.

Nefertarie: Heel erg mooie foto, ook een leuke bewerking. Wel spijtig van de schaduws op de achtergrond.

Nooor_: Mooie foto, ik vind de halsband ook niet storen hier.
RobinBuck: Mooie foto, mooi scherp en ook geen storende achtergrond.

Tinky12: Wauw, ik vind dit een prachtige foto. Persoonlijk vind ik de lens flare hier ook storend.

XiiaaooNaa: Leuke uitsnede, ook scherp en mooie kleuren.
xJitske: Mooie foto. Deze foto geeft mij het gevoel dat het een van de laatste mooie dagen in de herst is, voor de winter er aan komt. Mooie scherptediepte ook!

xliisaa: Mooie foto, model heeft mooie ogen die er echt uitspringen. De achtergrond is niet rustig, maar stoort hier niet echt, door de scherptediepte springt je model er echt uit.

xMayo: Leuke enthousiaste foto. Alleen spijtig van de schaduwlijn op zijn neus.

Nu eerst een hapje eten en eens kijken of het me lukt mooie foto's in de sneeuw te maken.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:47

Ik ga morgen een foto voor week 3 maken, en op alle foto's van week 2 commentaar geven. :)
Heb het nu nog even heel druk met school.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:50

ik heb een foto gemaakt die wel kans maakt voor mijn foto van week 3 :)

en ik ga zo nog met de hond naar buiten en proberen mooie fotos te maken van mn hond
maar t lastige is dat de hodn de camera heel interessant vind, en er dan steeds naartoe komt