[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 12:43

Moderatoropmerking:
Dames, houden jullie er rekening mee dat het niet de bedoeling is vaker dan één keer maand foto's te plaatsen, zoals in de openingspost staat vermeld? :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:06

Nou weer eens een post van mijn richting! :) Ben benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EDIT: Zie nou net dat de foto's groter zijn dan de orginele. Dat gaat natuurlijk nooit goed. :( Orginelen zijn hier te vinden: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 929&type=1 Daar zijn ze scherper en de kleur beter. :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:16

Korbakimmy8: ik vind fot 1 te donker voor een normale foto, en te licht voor een silhouetfoto. Als het paard nou helemaal donker was, was de foto mooier uitgekomen, zonder de storende details van het hoofdstel. ;) De tweede foto is mooi, maar compositie is niet echt optimaal. Probeer er meer uit te halen door een beetje schuin ervoor te staan, dan krijg je wat minder nek en net wat meer hoofd en schouders erbij. Ik zou hier €10,00-€15,00 voor over hebben.
Pimaude: Ik vind de foto's wat gewoontjes. Probeer wat meer, experimenteer met de composities. Het paard hoeft niet in het midden, sterker nog alles behalve dat maakt het mooi! :) Goed door oefenen. Voor nu €5,00-€10,00.
Pinky87: Wat een prachtige foto, de eerste! _/-\o_ De kleuren zijn GAAF! De andere foto's vind ik tegenvallen en ik vind je logo storend, zeker op zwart-wit foto's. ;) Voor de eerste zou ik zeker €45,00-€50,00 willen geven voor de rest €15,00-€20,00.
Frederieke_: Er zit veel ruis in de foto. Foto 1 is mooi qua compositie etc. De kleuren vallen ook weg en de schaduwen bij foto 2 storen mij. €10,00-€25,00 Voor foto 1, als de kleuren goed waren, zou ik best rond de 25/30 euro willen geven, maar de rest zien er meer uit als "kiekjes".

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:34

haha me logo ben ik ook mee bezig ;) maar dat doet er niet toe aan je foto gelukkig

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:38

- Frederieke_: Rond de 20 euro, vind ze nog niet de wauw-factor hebben
- Pinkie87: Vind de eerste mensenfoto en de eerste paardenfoto héél mooi. De rest vind ik daarbij vergeleken wat minder.. Rond de 30 euro, omdat ik je foto's nog wat vind 'schommelen' :)
- Pimaude: Ik zou nog even dooroefenen. Ik mis vooral veel scherpte in je foto's. Verder vind ik de kleuren niet heel fijn overkomen en de composities niet zo spannend.
- Korbakimmy8: Mooie silhouette foto's, ik vind het zelf alleen jammer dat je de neusriem/frontriem nog ziet.. Ook storen de teugels mij.. Ik zou nog even dooroefenen :j
- CorkyLover: Ik heb niet echt verstand van concertfotografie.. Ik mis wat scherpte in de foto's en vind de kleuren niet heel fijn, maar ik heb zelf nog nooit foto's gemaakt in zo'n omgeving (donker, gekleurde lichten, enz). Ik durf dus geen richtlijn kwa prijs te geven..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:18

Ik kom hier ook nog eens binnenvallen! :D

@Frederieke_ : rond de 20 euro. Ik mis bij je foto's af en toe wat contrast oid, maar qua compositie erg interessante platen!
@pinkie87 : ben zo slecht in schatten voor 'mensenfotografie', maar ik vind ze prachtig! Ik schat dus ook rond de €50. Ik vind je paardenfoto's minder inderdaad zoals je zelf aangeeft. Daarvoor zou ik rond de €20 geven.
@primaude : Ik vind ze persoonlijk niet erg bijzonder. De meeste vind ik van te ver weg en ik mis kwaliteit/scherpte. Ik schat zo rond de €10-€15
@korbakimmy8 : ik ga mee met de rest! Ze zijn te donker voor een portretfoto en te licht voor silhouet. Lastig te beoordelen met twee 'dezelfde' foto's maar ik zou €10 geven :j
@CorkyLover : goh ik kan dit soort foto's erg moeilijk taxeren! Ik mis inderdaad wel wat scherpte.

Hier nog eens wat van mij na een lange fotografiepauze...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:25

Nou ik ben het eerlijk gezegd wel met kirstenvosje eens :o

Mensen plaatsen hier foto's met erbij iets in te trant van facebook kwaliteit en verwachten dat wij daar dan doorheen kijken. Ten eerste denk ik 9 van de 10 keer; je foto's zijn gewoon onscherp en daar verandert 'facebook kwaliteit' niets aan. Daarnaast vraag ik me dan af hoe je de foto's aan je potentiele klanten gaat leveren? Zeg je dan ook: Ja ik heb de foto's op facebook gezete daar kan je ze van af halen. De kwaliteit is minder maar ach wat maakt het uit?
Ik ben van mening dat je voor een klant je best moet doen en hem of haar het zoveel mogelijk tevreden moet maken. En zoon houding gaat je dan niet helpen.. Je komt hier omdat je graag wilt weten hoeveel je foto's waard zijn. Wij nemen de tijd(!) om je foto te beoordelen. Neem dan alsjeblieft ook de tijd om goede kwaliteit foto's te uploaden..

Ik heb het al vaker gezegd maar mensen vinden maar dat de beoordelers daar begrip voor moeten hebben dat is toch omgekeerde wereld :?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:26

Ik wil ook weer eens een indicatie voor mijn paardenfoto's :) Kijken of ik vooruit ben gegaan of niet :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:39

Chantal ik ben een enorme fan van jou werk! Ook zeker nu weer €50-60! Mooi licht, scherpte en het linkerpaard op de onderste foto vind ik echt heel heel heel erg mooi! Rechts ook maar de belichting ietsjepietsje minder. Wauw, ga zo door! :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:41

pimaude schreef:
Chantal ik ben een enorme fan van jou werk! Ook zeker nu weer €50-60! Mooi licht, scherpte en het linkerpaard op de onderste foto vind ik echt heel heel heel erg mooi! Rechts ook maar de belichting ietsjepietsje minder. Wauw, ga zo door! :D

Dat is echt hééél leuk om te horen :o
De onderste foto is met natuurlijk licht gemaakt, dus was behoorlijk lastig om beide paarden goed belicht te krijgen.. Daar moet ik nog even mee oefenen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:41

Oohhhh daar begin ik ook nog maar niet aan! Maar de foto blijft erg mooi! (: Als ik ooit geld teveel heb mag je deze kant op komen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:11

Ik lees al een tijdje mee, zal ook eens zelf proberen te taxeren :)

SannevdM: Ik hou vreselijk veel van jouw new born foto's <3 Prachtig, en zou voor een shoot van die kwaliteit zeker €90 willen betalen.

xLoki: Mooie foto's, maar zie wat kleine dingetjes (ketting op de tweede niet netjes weggewerkt, zit nog een clip aan het dit). Dit zorgt ervoor dat ik €40,- zeg.

korbakimmy8: Niet al je foto's zijn scherp, die van de stijgerende pony is van schuinachter genomen en geeft daardoor een wat minder mooi beeld. Ik zou nog even wat wat oefenen. :)

Mariekeoo: Mooie foto's, jammer dat de tweede foto iets van boven lijkt genomen te zijn, paard lijkt wat uit verhouding. Ik zou zeggen €50,-

Eskegirl: Mooie foto's maar nog weinig speciaal en dan bedoel ik een eigen stijl. Ik zou zeggen €25-30

Hannemarie: Nette foto's, de silhouette vind ik net niks omdat de houding van de pony niet mooi is, maar het idee staat me wel aan (heb zelf bijv. ook zo'n foto). €40,-

xhenkexspons: Leuke foto's, nabewerking zou iets netter mogen, bij de blackfoto zie je een beetje waar je met een brush hebt gezeten. €40,-

Tenno7: Leuke foto's maar nog niet zo speciaal, probeer wat meer een eigen stijl te vinden. €15,-

EmmyJoyce: Mooie foto's, zou nog wat meer variatie in mogen. €25,-

Fair: Leuke foto's, die tweede vind ik heel aardig gelukt. Alleen touwtjes slordig weggewerkt, zonde! Daarom zeg ik €25,-

Mnon1995: Ik vind je heel aardig fotograferen, zeker voor gratis. Anders zou ik zeggen €20,-

Frederieke: Mooie foto's, je pakt precies de mooie houdingen en spontane momenten met de eigenaar. Dat vind ik leuk. €45,-

pinkie87: Je nabewerking is niet mijn stijl, maar is iig wel een eigen stijl en dat waardeer ik. €60,-

pimaude: Wat veel contrast, foto 4 geen mooi drafmoment. Ik zou nog even door oefenen :)

Corkylover: Ik vind dat je foto's teveel contrast hebben en vervelende schaduwen (bijv. foto drie zit de schaduw voor haar mond). Op basis van deze foto zou ik zeggen: nog even oefenen.

Joycebunny: Leuke foto maar jammer van die paal. Foto twee een mooi draf moment. Foto drie niet scherp. Ik zou nog even dooroefenen op basis van deze foto's.

Channiej: Mooie foto's, ook mijn stijl. Ik zou zeggen €60,-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:25

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:09

Focussed
Op jou foto's valt geen commentaar te leveren
Zo ook geen tips

Ga zo door, je stijl bevalt me!
+- €75

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:50

Focussed, geen commentaar en vind je foto's toch wel rond de €100,- waard.

Channiiiej, goede foto's, €40,- waard.

Joycebunny, ik vind ze nog niet bijzonder genoeg, €15,- waard ongeveer.

CorkyLover, ze zijn naar mijn idee niet goed scherp, €15,- waard ongeveer.

Korbakimmy8, ze zijn niet zo goed scherp..., €10,- waard.

Pimaude, ik vind sommige ook niet zo goed scherp..., €15,- waard.

Pinkie87, ik vind ze erg gaaf! €50,-

Frederieke, Ik vind ze €35,- waard.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden. En of ik vooruit ben gegaan. :)

Afbeelding
Afbeelding
http://stephaniemierasfotografie.weebly ... 2_orig.jpg
http://stephaniemierasfotografie.weebly ... 4_orig.jpg
http://stephaniemierasfotografie.weebly ... 2_orig.jpg
http://stephaniemierasfotografie.weebly ... 8_orig.jpg

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:29

SannevdM: uhm WAUW is het eerste wat ik dacht..
Holy crap wat mij jij mooie new born foto's. Zeker richting de 80euro

Deijs: Vindt de eerste en laatste mooi. 15/20 euro

xLoki: Mooie foto's, maar inderdaad wat er voor mij gezegd werd, de nabewerking (ben ook erg slecht erin)
Toch wel een eurotje of 30/35

korbakimmy8: mmm, Ik zou zeggen nog lekker dooroefenen en speel eens met positie.
Ga eens liggen bijv, of via een andere hoek :)

Mariekeoo: Mooie foto's, al krijg ik bij de 2de foto een raar paard. Overbouwd lijkt wel.
Rond de 25

Terra beertje: inderdaad wat je zegt, lekker dooroefenen

Eskegirl: mooie foto's !! 25/30

Hannemarie: wauw mooie foto's. 25/30

xhenkexspons: mooie foto's, al spreekt de hond mij niet zo aan, voor mij te donker daarom 20

Tenno7: Ik vindt die onweer onwijs mooi, de rest is het net niet. lijkt alsof ik de scherpte mis 10

EmmyJoyce: Mooie foto's, al zou ik wel wat diepte willen zien en een ander gezichts emotie. 5/10

Fair: Is die fries zo dun of lijkt dat zo ?? voor de rest mooie fotos en oefenen met wegwerken, dit valt heel erg op 5/10

Mnon1995: Mooie foto's ik denk dat je wel rond de 15 kan zitten.

Frederieke: Mooie foto's, mis hier en daar wat scherpte lijkt wel. Toch wel rond de 25

pinkie87: Wauw !! 40

pimaude: Heb je ze bewerkt op contrast ? doet pijn aan mn ogen. draffoto geen goed moment ruiter zit helemaal scheef.
lekker door oefenen

Corkylover: mm, niet helemaal mijn smaak. 10

Joycebunny: foto 3 mis ik scherpte, bij foto 1 rommelige achtergrond en foto 2 is prima. Lekker dooroefenen

Channiej: WAUW moet ik werkelijk nog wat zeggen ?? 40/50

Focussed Wauw ook bij jou wauw wauw wauw love it !! 50+

steefvicky Ik vindt ze mooi 30

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:31

steefvicky,
ik vind je eerste foto wauw, als je alleen zo'n foto's maakte zou ik 40/45 euro zeggen,
maar de 2e foto vind ik weer iets minder. ( ik weet het niet, compositie? )

niet veel, maar ik schat zo rond de 30 euro voor een shoot

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:41

Zo en dan nu die van.
Hoop dat ik vooruit ben gegaan :o :D

Honden
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/3/5/6/9356197/731535_orig.jpg
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/3/5/6/9356197/7303098_orig.jpg
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/3/5/6/9356197/2790379_orig.jpg

Paarden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/ ... 3_orig.jpg
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/ ... 2_orig.jpg

rij/los
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/ ... 2_orig.jpg
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/ ... 9_orig.jpg
http://sternphoto.weebly.com/uploads/9/ ... 3_orig.jpg
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 12-09-13 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeeldingen in link gezet, er mogen maximaal 3 afbeeldingen zichtbaar zijn.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:49

Als ik vragen mag, waarmee heb je ge-upload?
want ik mis nogal wat scherpte..

als ze echt scherp waren zou ik zeggen +- 50 euro

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:51

Ze komen via weebly, zit momenteel alleen op iphone, mn laptop is dood.
Dus vandaar :) en weebly is nog slechter

ik zou even kijken of ik via imageshack kan uploaden.. 2 tellen

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:53

ik heb er een aantal staan daar ik zet ze hier neer,

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:53

is helemaal oke, maar je weet wel wat ik geschat heb als ze echt scherp zijn ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:02

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:03

Ja ze staan erop, ik doe het nu gratis :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:23

CorkyLover: bovenste foto is iets te licht, op de sjaal naar mijn idee.
De andere 2 vind ik iets onscherp. Zijn natuurlijk ook lastige omstandigheden. Ik zou nog even wachten met geld vragen, totdat ze echt scherp zijn.

Joycebunny De derde foto vind ik het mooist, als hij scherper was. De zachte kleuren passen er mooi bij.
De compositie van de eerste foto vind ik niet helemaal mooi. Het paard staat er niet op zijn mooist op denk ik. € 15,-

Channiiiej: Mooie foto's, 3 mijn favoriet. € 50,-

Focussed: Tja... Prachtige paarden, mooie locaties, schitterende foto's. Ik hoop dat de mijne ook eens zo zullen worden :o Geen idee wat men voor zoiets vraagt. Ik zou er wel € 75-100 euro voor over hebben.

steefvicky De eerste paar foto's spreken me aan, mooie kleuren, niet te licht, precies goed. De laatste 2, in de linkjes, vind ik dan weer minder. Toch wel € 35,- denk ik.

kani_ejj Via Weebly vind ik ze scherper ge-upload dan de andere foto's, die je daarna plaatst. Ze spreken me wel aan. € 25,-

Volgens mij heb ik nog nooit foto's geplaatst, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://ingekorver.weebly.com/uploads/1/ ... 6_orig.jpg
http://ingekorver.weebly.com/uploads/1/ ... 6_orig.jpg