Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:Ah ik heb nog een vraagje!Hoe doen jullie dat als jullie een dier of kind fotograferen wat op je af komt rennen? Ik kan niet snel genoeg scherpstellen om het dan goed scherp te krijgen..
Bagheera_206 schreef:Sodeletuut schreef:Ah ik heb nog een vraagje!Hoe doen jullie dat als jullie een dier of kind fotograferen wat op je af komt rennen? Ik kan niet snel genoeg scherpstellen om het dan goed scherp te krijgen..
Ook Canon toch? Nog steeds 350D? Als iets beweegt en je wilt dat camera blijft scherpstellen zet je je camera op AI SERVO ipv ONE SHOT. Het is dan wel afhankelijk wat voor lens erop zit hoe snel hij kan/blijft scherpstellen.
Bagheera_206 schreef:Dan zou het goed moeten gaan. Hebben keer op een meeting een chihuahua gehad die op ons af kwam rennen. Daar konden echt de meeste foto's regelrecht de prullenbak in. Zo een klein ding is bijna niet te volgen voor de camera als het hard op je af komt rennen. Een kind is gelukkig al een stuk groter en zou de camera aan moeten kunnen om scherp te blijven stellen.
Sodeletuut schreef:Bagheera_206 schreef:Dan zou het goed moeten gaan. Hebben keer op een meeting een chihuahua gehad die op ons af kwam rennen. Daar konden echt de meeste foto's regelrecht de prullenbak in. Zo een klein ding is bijna niet te volgen voor de camera als het hard op je af komt rennen. Een kind is gelukkig al een stuk groter en zou de camera aan moeten kunnen om scherp te blijven stellen.
Kind gaat ook meestal goed, maar jack russel was errug lastig!
Bagheera_206 schreef:JRT is ook erg lastig als die als een malloot naar je toe komt rennen. De hogere segmenten van Canon hebben meer focuspunten en kun je daar in die situaties gebruik van maken. In jouw geval zou ik gebruik maken van het middelste focuspunt. Deze is vaak sneller/nauwkeuriger met scherpstellen dan de overige scherpstelpunten.
Assepoetster schreef:Vandaag de tips meegenomen van een paar pagina's terug, en toch wel heel blij met het resultaat! Had alleen de ISO te hoog dus sommige foto's zijn overbelicht. Nadeel van zo'n klein LCD schermpje..
Assepoetster schreef:Hoe moet je zoiets uitlezen dan? Ik zoom meestal in op de testfoto's om te zien of ze scherp zijn en niet overbelicht. Maar is niet optimaal!