Hipar schreef:Ik ben nu aan het twijfelen tussen:
550D met kitlens en 55-250 of de 1100D met de 70-200 F4
keuzes keuzes.....
Zwijg me van die keuzes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hipar schreef:Ik ben nu aan het twijfelen tussen:
550D met kitlens en 55-250 of de 1100D met de 70-200 F4
keuzes keuzes.....
Courses schreef:maar het is beter voor je foto's dan een hoogresolutie body met een minder objectief ervoor.Ik vind 't echt niks, zo'n zware lens op zo'n lichte body. Heb 't geprobeerd maar nee, echt, niet.
Alwiene schreef:Canon 1100D en 550D schelen 35 gram, lijkt me weinig uitmaken. Dus dan kan ik spreken vanuit mijn persoonlijke ervaring met mijn 550D en ik vind een 70-200 F/4 (in mijn geval IS) hierop niet zoveel te zwaar dat er een grote onbalans ontstaat die ik als storend ervaar. En dan heb ik niet eens een grip eronder, wat je nog wel zou kunnen doen natuurlijk. Ik heb er ook wel eens een 70-200 f/2.8 IS opgehad en já dan heb je wel zo'n gewicht eraan hangen dat er een balansprobleem ontstaat, in mijn ervaring dan dus.
Ik ben het er dus niet mee eens dat je een 70-200 f/4 op een 1100D een slechte combinatie isIk kan me wél voorstellen dat als je grote handen hebt je een 1100D/550D gewoon te klein vind om lekker vast te houden, ik heb dat juist omgekeerd een 7D werd mij te groot om lekker vast te houden
Maar in de keuze zoals die gegeven werd zou ik zéér zeker kiezen voor een iets mindere (maar prima!) body met beter glas ervoor dan omgekeerd. Een zwaardere body zat niet in het keuzepakket
Goed, maar dat allemaal alleen maar als míjn mening en mijn ervaringenZo te horen ben je eruit Hipar. Ja kijk als je geld bij elkaar kan schrapen voor én die 550D én die 70-200 f/4 zou ik het wel weten
Maar van een 1100D met die 70-200 f/4 zul je m.i. zeker geen spijt gaan krijgen omdat het een kwalitatief geweldig leuke set is