[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:36

Scum schreef:
Yvonne; het schijnt idd een heel fijne camera te zijn. Maar de reviews op kieskeurig daar kan ik echt geen waarde aan hechten.
.... (vanmorgen gekocht)
...(al enkele dagen in bezit)

Zo kun je nooit een goede review geven.

Ik had inderdaad beter een andere link kunnen nemen. Ik heb zelf de S5000 gehad(nog steeds trouwens) en heb er meer dan 13000 foto's mee gemaakt en ben er echt super tevreden over. Echt voor dat geld een prima camera!

Deze test is misschien wat objectiever: http://www.letsgodigital.org/nl/15710/f ... pix-s5800/ en bovendien van het allernieuwste model!
Je kunt natuurlijk ook zelf googelen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:44

hoi,

ik had de vraag wat is nou een goed spiegelrefelx camara die ook nog betaal baar zijn en wat zijn de ervaringen met de:
Canon EOS 350D met een Canon EF 50 mm 1:1.8 lens
Canon eos 400d met 18-55 lens ?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:54

ik heb de canon 400d
ik vind hem echt super lekker handig in gebruik top camera
echt een aanrader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:03

tinkert_tje schreef:
ik heb de canon 400d
ik vind hem echt super lekker handig in gebruik top camera
echt een aanrader

heb je misschien een paar foto's die je heb gemaakt met de camara (pb staat open Knipoog)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:40

Nini_roosje, op pagina 1 van dit topic staan een aantal voorbeeldfoto's van die camera. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:45

Kanzi schreef:
Nini_roosje, op pagina 1 van dit topic staan een aantal voorbeeldfoto's van die camera. Knipoog

o sorry ik zal even gaan kijken

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:29

Ik heb gister onverwachts een FinePix S5700 gekregen van me ouders Haha! iemand ervaring??

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:43

Aims schreef:
Ik heb gister onverwachts een FinePix S5700 gekregen van me ouders Haha! iemand ervaring??

Leuke ouders heb jij!!
Ik heb de voorloper ervan gehad; zie mijn posts hierboven.
Ik denk dat je daar een hele fijne camera aan hebt. Ik heb er in ieder geval heel veel plezier aan gehad!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:48

@yvonnepuntnl: Jaa leuke ouders heb ik Haha! maar ik heb een camera nodig voor school en mijn vorige camera kon ik echt niks mee.. beetje vage fotos maken Tong uitsteken
Wat jij in je posts verteld daarboven over de S5800 dat is dus eentje hoger of beter dan die van mij?? gewoon meer opties toch maar eigenlijk zelfde kwaliteid?? Of heb ik dat weer verkeerd Tong uitsteken

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:39

Ik heb een vraag, Ik wil heel graag een digitale camera kopen. Gewoon een leuke niet al te grote.
Nu vraag ik me af welke ik het beste kan kopen.

Ik wil er graag mijn paard mee op de foto zetten en ook een beetje knappe fotos krijgen!!

Nu heb ik deze camera gezien
Nikon S500

* 6 cm LCD-scherm
* 7,3 Megapixel
* 26 mb intern geheugen
* Filmfunctie met geluid
* ISO-instellingen, Auto, 50, 100, 200, 400, 800, 1600 & 2000
* Gewicht: 125 gram
* 15 ontwerpstanden

Ik weet niet of dit iets is. Of weten julli eeen andere goede camera + tips ik hoor ze graag!!

Alvast bedankt

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:48

Ik wil me eerste spiegelreflex gaan kopen nu vraag ik me alleen af. Ik heb het geld voor een canon 40D maar omdat het me eerste spiegelreflex word vroeg ik me af of ik dan niet toch beter voor de 400D kan gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:13

Ik zou persoonlijk voor de 400D gaan en er dan een goede lichtsterke lens bijkopen Lachen Volgens mij is de 400D een goede camera helemaal als je het moet leren en de lens bepaald vaak meer de kwaliteit dan de camera.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:14

hallo,

ik heb geld bij elkaar gespaard voro ene goede camera, de ander helft betalen waarschijnljik mijn ouders. nu mijn vraag.
(heb zelf nu een simpel digitaal ding 6 mp)

nu wil ik dus een beter camera, hoeft geen spiegereflex te zijn ofzo, maar wel een camera die dus goed werkt die mooie foto's maakt iemand tips?

alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:19

ginouque schreef:
hallo,

ik heb geld bij elkaar gespaard voro ene goede camera, de ander helft betalen waarschijnljik mijn ouders. nu mijn vraag.

nu wil ik dus een beter camera, hoeft geen spiegereflex te zijn ofzo, maar wel een camera die dus goed werkt die mooie foto's maakt iemand tips?

alvast bedankt

hoeveeel wil je uitgeven en wat wil je dr mee fotograferen wil je meer zo'n profesionelen camara of toch een digitalen want als je een digitalen camara wil die toch mooie foto's maakt moet je een keer in het linkje in mijn onderschrift kijken

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:20

wil je even naar mijn bericht kijken ?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:21

Anoniem schreef:
ginouque schreef:
hallo,

alvast bedankt

hoeveeel wil je uitgeven en wat wil je dr mee fotograferen wil je meer zo'n profesionelen camara of toch een digitalen want als je een digitalen camara wil die toch mooie foto's maakt moet je een keer in het linkje in mijn onderschrift kijken

een toch iets van proffesionele want nu heb ik een digitale camera van Olympus, en die maakt ook mooie foto's het bedrag is nog even helemaal vrij, moesst eerst goed navragen en rondkjken enz.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:52

Misschien is een Panasonix Lumix FZ-50 wat voor jou?
of een andere in de lumix serie

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:12

Aims schreef:
@yvonnepuntnl: Jaa leuke ouders heb ik Haha! maar ik heb een camera nodig voor school en mijn vorige camera kon ik echt niks mee.. beetje vage fotos maken Tong uitsteken
Wat jij in je posts verteld daarboven over de S5800 dat is dus eentje hoger of beter dan die van mij?? gewoon meer opties toch maar eigenlijk zelfde kwaliteid?? Of heb ik dat weer verkeerd Tong uitsteken

Misschien kun je via Google de verschillen vinden. Er blijven altijd nieuwere versies uitkomen, maar dat wil niet zeggen dat de oud niet goed meer zijn.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:12

is de Nikon S500 iets ?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:16

ginouque schreef:
hallo,

alvast bedankt

Het lijkt alsof ik aandelen van Fuji heb, maar dit lijkt me een geweldige camera:
http://www.letsgodigital.org/nl/15867/f ... x-s8000fd/

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:19

HouVanUtopia schreef:
is de Nikon S500 iets ?

Ik vind 3 keer optische zoom te weinig. Als ik jou was zou ik toch iets zoeken met minimaal 5 keer optische zoom

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:24

Even een vraagje je hebt optische en digitale zoom wat is het verschil en wat is beter

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:26

Anoniem schreef:
hoi,

ik had de vraag wat is nou een goed spiegelrefelx camara die ook nog betaal baar zijn en wat zijn de ervaringen met de:

400D is een fijne camera. De lens ben ik persoonlijk minder over te spreken, maar om mee te beginnen is het geen slechte lens. Lachen Ben nu zelf aan het sparen voor een betere. Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:27

Optische is je echte zoom, en digitale is het aantal keren dat je hem op je pc kunt inzoomen. Optische zoom is dus belangrijker dan digitale zeg maar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:29

Anoniem schreef:
hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met canon maar ik heb wel beide lenzen die je noemt maar dan van nikon. Houd er rekening mee dat de 50 mm een vast brandpunt heeft en je er dus niet mee kunt in en uit zoomen. Hij is wel lekker lichtsterk.

De 18-55 vind ik een goede starters lens, groothoek en een beetje zoom, maar niet zo lichtsterk en ik heb het idee dat hij ook niet helemaal scherp is.