Kodak heeft wel een prachtige fullframe gemaakt waar zowel Nikon- als Canon-objectieven op konden (afhankelijk van het model), zonder AA filter dus er komen waanzinnig scherpe beelden uit. Helaas is ie ook:
a) erg lastig te vinden (want weinig verkocht), en;
b) meer dan een lastpak als het om goede beelden produceren gaat.
v.w.b. interieurs: Ja, de oude 5D is een fantastische body, maar de groothoeken van Canon...
Heb eerder weleens huizen gefotografeerd (binnen en buiten) en deed dat toen met een 17-40L, maar had wel wat moeilijkheden met dat objectief. Als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik denk ik voor meerdere losse objectieven gaan: een Canon 14L, Zeiss 18mm f/3.5, Zeiss 21mm f/2.8 en misschien een 28mm ofzo.De Samyang 14mm f/2.8 en Tokina 16-28mm f/2.8 zijn fantastische objectieven, maar zou ik - net als de Canon zooms - in dit geval mijden ivm de voor architectuur gruwelijke perspectiefvervorming. Die paar procent valt totaal niet op bij alles behalve mooie strakke rechte muren en vloeren.
Nu wordt ie weer volop gemaakt en ligt de prijs 2e-hands op ca. 80% van de nieuwwaarde. Vooral ook om één reden: waarschijnlijk kan je 'm als hamer gebruiken en daarna nog zonder problemen verkopen als nieuw