[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:36

heeft iemand van jullie hier weleens een spiegelreflex op afbetaling gekocht?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:39

Nee geen ervaring mee, maar doorgaans ben je dan veel meer kwijt door de rente enz, dus ik zou gewoon eerst sparen en hem dan kopen. Bespaar je het geld van de rente, kun je daar een lens voor kopen Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:54

nee idd zo zat ik dus ook al maar t is gewoon een ontzettend vette hap in 1 x...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:55

Of 2 lenzen Clown
Meestal ben je er veel meer er aan kwijt idd.

xDramaQueen, dat lijkt zo, nu ben je elke maand ene enorme hap kwijt, en dan daarna ook nog een keer misschien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:00

Ik heb de Olympus E-510 sinds een tijdje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:02

Oeeh ik denk dat ik over een maand of 2 een Spiegelreflex ga kopen, maar ik zit echt te twijfelen tussen de Nikon en Canon.. kunnen jullie me daar misschien wat tips voor geven ofzo? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:03

Paoline: wat je zelf fijn vindt en ook e.e.a. afhankelijk van je budget. Kwalitatief zijn het allebei goede merken. Wel is het zo dat Canon meer waar voor zijn prijs biedt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:06

Ik heb zelf de Olympus, ik vind Nikon zelf niet zo en Canon, tja. De 400D vind ik stukken minder, ik had mijn Olympus voor dezelfde prijs en hij voelt beter aan (ik vind de Canon net van plastic) en de lens is veel beter.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:09

Hoezo is de lens beter?
Hangt er toch gewoon nog vanaf welke lens je koopt lijkt me Lachen
Je kan namelijk ook alleen de body kopen Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:10

Ik bedoel de kitlens die erbij zit Knipoog En ja, je kan ook alleen de body kopen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:10

Ik zit er ook aan de te denken de body en lens apart te kopen Ja ik kan wel beginnen met de standaard kitlens maar denk dat ik daar al heel snel genoeg van heb Tong uitsteken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:16

Ik heb nu ook alleen de body gekocht, heel goedkoop op ebay, een refurbished product Lachen
Dus ik zit nog te twijfelen welke lens ik er bij zal kopen Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:18

Standaartkitlens vind ik handig, gebruik hem als groothoek, best redelijke kwalititeit. Groothoeklenzen zijn best aan de prijs las ik in de zoom en zij vonden de kitlens prijs/kwalitatiefgezien een goede lens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:19

x_Marr schreef:
Ik heb nu ook alleen de body gekocht, heel goedkoop op ebay, een refurbished product :)
Dus ik zit nog te twijfelen welke lens ik er bij zal kopen Tong uitsteken

een wat? Huilen van het lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:20

Moet je even op ebay kijken Huilen van het lachen
Kan het nu eindelijk typen dus Sigaar

Maar dacht misschien aan een vervangende kitlens, zoals de Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC, weet alleen niet of die goed is, even vragen in het objectieven topic, want die is ook ong. 20 euro goedkoper Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:44

Eleandra schreef:
Is er iemand die de Fujifilm Finepix F40FD digitale camera kent? Lachen Positieve en negatieve reacties, voorbeeldfoto's, beoordelingen, allemaal heel erg welkom. Het is voor mij vooral belangrijk dat de camera mooie bewegingsfoto's maakt.
Dit is hem:
http://www.kieskeurig.nl/product/458C4C ... 4DFF34.htm
Tegen kerst wil ik hem kopen, andere leuke alternatieven (niet hoger dan die prijs) zijn ook welkom.

Iemand? Lachen
Wat is nou eigenlijk de camera die de beste foto's van bewegende onderwerpen maakt? Niet duurder dan 200 euro.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:47

Na vele malen: nog zoveel weken en mijn camera is er, kan ik jullie mededelen dat ik sinds maandagavond de trotse eigenresse ben van een Pentax K10D met een 18-50 en een 55-200 mm lens Haha!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:49

@x-marr, beide lensen zijn over het algemeen gelijkwaardig. De kitlens van Canon is op marktplaats al voor 30 Euro te koop, de Sigma wat duurder. Ik zou lekker een 2ehands kopen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:41

Nouks schreef:
Paoline: wat je zelf fijn vindt en ook e.e.a. afhankelijk van je budget. Kwalitatief zijn het allebei goede merken. Wel is het zo dat Canon meer waar voor zijn prijs biedt.

Grappig. Ik vind juist dat de Nikon meer waar voor zijn geld biedt Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:37

Scum schreef:
Nouks schreef:

Grappig. Ik vind juist dat de Nikon meer waar voor zijn geld biedt Knipoog

Het probleem met verschillende merken camera's is dat je eerst moet uitvinden waar een bepaalde camera nu eigenlijk in het programma van een concurent past. De verschillende produkten programma's lopen niet volledig synchroon. Je kunt niet eenvoudig zeggen, ik vind een Nikon beter dan een Canon. Je moet van beiden het volledige aanbod weten en weten welke camera ongeveer in het totale aanbod past. Zowel Nikon als Canon hebben een hele serie modellen, maar eigenlijk is er geen enkele die een evenwaardige tegenstander heeft van het andere merk. Bij Nikon begint het programma met de instapper nl. de D40x . (De D40 laat ik bewust buiten beschouwing want ook Nikon was niet blij met dat model en werd al na 3 maanden opgevolgd door de D40x) In prijs en klasse daarboven heb je de Canon 400D. In prijs en klasse gaan we weer terug naar Nikon in de vorm van de D80. Met de D80 kom je in de semipro's met als echte semipro de D40 van Canon. In prijs stappen en klasse kun je dan een stapje hoger doen met de Nikon D200 of de nieuwe D300. Daar weer boven vinden we de eerste Full Frame en een goedkope Pro. Eigenlijk een instap camera voor Pro'nl. de Canon 5D. Dan wordt het wat moeilijk doordat Nikon nog de oude D2X heeft met kleine sensor en Canon een 1D MkIII met 10 Fps op volle resolutie en een sensor die tussen de APS-C formaat en Full-frame inligt met 1.3 crop. De Nikon is daarbij iets duurder. Dan komen we bij de enige Full Frame van Nikon, de nieuwe D3 met 12 Mp. Als absolute topper staat dan tegen een flinke prijs de Nieuwste van Canon de 1Ds MkIII met 21,1 Mp. Doordat iedere stap van de een weer net tussen 2 stappen van het andere merk valt is het moeilijk vergelijken. Wel is het zo dat in de mogelijkheden en kwaliteiten de camera's van Canon net tegen de iets hogere Nikon zit, maar met prijs er precies tussenin. Als je dus resumeerd geeft de Canon iets meer waar voor zijn geld. Maar echt goed vergelijken is dus erg moeilijk omdat er naast uitvoeringsverschillen ook altijd een prijsverschil is.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:25

Goed verwoord Kokomo!

Nou, na 3 weken liet dewinkel.nl eindelijk weten dat de tas (crumpler Loyal Chap, oud model) niet meer leverbaar was! Boos! Ondertussen was op de 2e hands die ik op het oog had natuurlijk allang verkocht dus nu toch voor een maatje kleiner gekozen: de Crumpler Long Schlong en gister meteen opgehaald.
Afbeelding

Nu nog de extra lenzen om de tas te vullen Schijnheilig

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:53

gave tas! wat betaal je daar nou voor?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:56

Deze tas is nieuw niet meer leverbaar, oude collectie. De nieuwe collectie (Crumpler Daily of Pretty Boy) vergelijkbaar model is rond de 90 euro of meer. Maar Crumpler is echt een fijn merk, heb er een laptoptas van, al 3 jaar en die ziet er echt nog als nieuw uit, ondanks het vele gebruikt. Het materiaal is heel stevig en waterafstotend.
Deze tas was 2e hands €37,50 en dat was een meevaller vond ik!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:00

Dat is een leuke prijs ja! ik heb een tas van activ...de prijs stond me erg aan namelijk...die andere tassen zijn allemaal 50 euro of meer...nu gaat eht prima met adapter, camera, 2 lenzen en een zonnekap. Maar als ik er nog een lens bij wil past het niet meer Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:54

Patriciavt schreef:
Na vele malen: nog zoveel weken en mijn camera is er, kan ik jullie mededelen dat ik sinds maandagavond de trotse eigenresse ben van een Pentax K10D met een 18-50 en een 55-200 mm lens Haha!

Hoi,

Ik heb dezelfde camera en ben er heel blij mee. Ik heb ook die 18-55 mm erbij en later op Schiphol even snel een Tamron 70-300 gekocht. Deze foto's zijn er mee gemaakt:
http://www.geitenhouderij.nl/tijdelijk/ ... index.html