[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mmvs

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:22

Niet helemaal blij met de bewerking, was even een snel probeersel nav een YouTube filmpje. maar hoe krijg je de achtergrond wazig maar dan wel behoud van de “warrige” haartjes rondom de hond ? Ik heb dit gedaan met behulp van YouTube filmpje van Marit Hilarius maar die honden hadden niet zo n fluffy vacht haha.

Afbeelding
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:35

Jaaaa geweldige foto Geralda. Je had hem al op Facebook gedeeld en ik vind hem echt top, die bewerking ook!

mmvs: ik zou aanraden om Phlearn te kijken (op youtube). Die heeft daar een tutorial over (maar dan met motion blur geloof ik). Het idee is om de beestjes op één laag weg te werken en dan dus alleen de achtergrond over te houden. Dat blurren en dan de beestjes er weer opnieuw op zetten.
Doe ik ook wel eens :+
Afbeelding
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:25

Zo dat is netjes!!!! Niet normaal goed gedaan!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:25

Gaaf gedaan zeg!!

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:43

Mariett schreef:
Jaaaa geweldige foto Geralda. Je had hem al op Facebook gedeeld en ik vind hem echt top, die bewerking ook!

mmvs: ik zou aanraden om Phlearn te kijken (op youtube). Die heeft daar een tutorial over (maar dan met motion blur geloof ik). Het idee is om de beestjes op één laag weg te werken en dan dus alleen de achtergrond over te houden. Dat blurren en dan de beestjes er weer opnieuw op zetten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ah thanks! Ga ik zeker bekijken. En hele gave foto en bewerking !!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:00

Voor: Afbeelding
Na:Afbeelding

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:05

Nayomie schreef:
Voor: [ [url=m/IEDGef.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:[ [url=m/b39UxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is mooi lichter geworden! Ik had zelf persoonlijk de drie sprietjes die onder de balk lopen weggewerkt :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:10

Ik kwam van de week dit topic tegen, en na jaren geen foto's te hebben bewerkt, begon het toch te kriebelen dankzij jullie! Ook nog maar eens geprobeerd dus :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie er van? Ik heb ze bewerkt in Gimp :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:12

Tutorials van piximperfect zijn ook altijd goed! Eens opzoeken op "how to create bokeh".

BoschA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 00:47

@mmvs Ik vind het blurren van de achtergrond al aardig gelukt hoor. Ik zou alleen het verloop tussen de struik en het gras nog wat zachter maken aan de rechterkant bij je 1e foto. Misschien kan de refine edge functie je ook nog wel verder helpen met die haartjes. Soms vind ik die wel bruikbaar, maar af en toe maakt ie er ook een puinhoop bij mij van haha :+ Maarja ik gebruik het ook niet heel vaak en ben niet zo'n pro in photoshop betreft achtergrond vervagen of veranderen. Bij de 2e foto vind ik persoonlijk het contrast ietwat te groot.

Marriet; Wow echt heel netjes!

Mooie foto en nabewerking Nayomie

LWDaisy; De tweede foto is wel erg hoog in saturatie. Ik zou hem wat minder geel/ groenig maken ;)

Ik ben zelf ook maar weer eens aan de slag gegaan met een oude foto. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:46

BoschA schreef:
LWDaisy; De tweede foto is wel erg hoog in saturatie. Ik zou hem wat minder geel/ groenig maken ;)

Ik ben zelf ook maar weer eens aan de slag gegaan met een oude foto. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ [url=m/H6K8yM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb deze foto jaren geleden op deze manier bewerkt, en nu enkel touwtjes weg gewerkt. Ik zag in een fase toen :+

Mooie na-foto heb je, de belichting is veel aangenamer zo!

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:07

BoschA schreef:
@mmvs Ik vind het blurren van de achtergrond al aardig gelukt hoor. Ik zou alleen het verloop tussen de struik en het gras nog wat zachter maken aan de rechterkant bij je 1e foto. Misschien kan de refine edge functie je ook nog wel verder helpen met die haartjes. Soms vind ik die wel bruikbaar, maar af en toe maakt ie er ook een puinhoop bij mij van haha :+ Maarja ik gebruik het ook niet heel vaak en ben niet zo'n pro in photoshop betreft achtergrond vervagen of veranderen. Bij de 2e foto vind ik persoonlijk het contrast ietwat te groot.

Marriet; Wow echt heel netjes!

Mooie foto en nabewerking Nayomie

[ [url=m/H6K8yM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal eens, die overloop; had er zo n ruzie mee dacht op gegeven moment laat maar haha. Die refine edge heb ik even opgezocht en dat lijkt idd goed te kunnen gaan helpen, Thanks! En idd de tweede foto is qua kleur niet goed gelukt, maar was ook meer aan t proberen met die haartjes. Heel frustrerend soms, maar (letterlijk) lichtpuntje. Gister een zonnetje in een foto gemaakt. Dat vond ik al heel wat :') nu wordt het eens tijd voor lightroom denk ik hahah.

Mooie bewerking, vooral het donkere in de hoeken brengt mooi de aandacht naar de hond toe !

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:10

Melewel94 schreef:
Tutorials van piximperfect zijn ook altijd goed! Eens opzoeken op "how to create bokeh".

Thanks ! Ga ik zeker bekijken ! :D

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:20

mmvs schreef:
Mariett schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ah thanks! Ga ik zeker bekijken. En hele gave foto en bewerking !!

Wat ik ook soms vind helpen bij dit soort edits is als je een selectie hebt gemaakt van je onderwerp even de optie randen verfijnen gebruiken, dan kan je soms enkele van die haartje nog bij je selectie houden.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:24

Mooie bewerkingen komen er weer voorbij! Knap staaltje photoshop ook mmvs! _/-\o_

Ik heb weer even wat gespeeld met Lightroom. Blijft me verbazen wat er van sommige foto's te maken valt! :)

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:47

Ik vind het knap wat jullie kunnen met achtergronden en het vrijmaken van onderwerpen. Vooral die van Mariett vind ik enorm knap gedaan. Raar genoeg kan ik uren spenderen aan dingen twerken in Lightroom en Photoshop, maar voor dat soort dingen heb ik dan weer geen geduld.

Over geduld gesproken... Ik heb een keer een heel extreme.

Afbeelding

Afbeelding

(Hij heeft een eigen topic gekregen, was er toch wel erg trots op)
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 19-07-20 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:52

Wow!!!! <3 <3 <3 :oo

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:00

Oooh die is gaaf :wow:

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:48

assileM: mooi opgelicht!

Maaikemuis: prachtig <3

Ook weer eens een (wat extremere) voor en na van mij :)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Op mijn mobiel lijken de kleuren een beetje onnatuurlijk groen, misschien pas ik dat nog even aan :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:41

Wow wat een kunstwerkjes zeg allebei!

Vind die sterren heel tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:57

Niet de beste foto van een foto maar wou et toch even snel delen

Afbeelding

Was een spontaan moment en een spontaan idee. Toch wel mooi geworden al zeg ik het zelf

lillypon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:03

@MariaMaaike Hele gave foto! Hoe heb je hem zo verscherpt als ik vragen mag :o

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:14

lillypon schreef:
@MariaMaaike Hele gave foto! Hoe heb je hem zo verscherpt als ik vragen mag :o

Dankjewel! :D Ik heb de foto verscherpt in photoshop met filter > verscherpen > slim verscherpen en daar een beetje schuiven met de instellingen :)

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:22

MariaMaaike schreef:
assileM: mooi opgelicht!

Maaikemuis: prachtig <3

Ook weer eens een (wat extremere) voor en na van mij :)

Voor:
[ Afbeelding ]

Na:
[ Afbeelding ]

Op mijn mobiel lijken de kleuren een beetje onnatuurlijk groen, misschien pas ik dat nog even aan :)

Ik vind em heel gaaf, en eigenlijk niks mis met de kleuren !

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:27

Ik heb de afgelopen dagen heeeele leuke modellen voor de camera gehad. Voor het eerst in RAW gefotografeerd en gespeeld met instellingen. Helaas blijven pony’s echt pony’s en hebben ze zo hun streken :+ dus niet overal alle tijd kunnen nemen daarbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast ook het paard van een vriendin op de foto gezet gister.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding