Nouks schreef:Voor interieurfotografie zou ik een full frame camera met een goede groothoek overwegen. Je komt dan in een wat hoger prijssegment maar voor goede overzichtsfoto's van vaak kleine ruimtes heb je dat bereik absoluut nodig. Verder investeren in Photoshop, om beelden te onthoeken en om belichtingstrapjes over elkaar te kunnen zetten en verschillende belichtingen (een lichtere opname voor binnen, een donkerdere opname voor het uitzicht, etc etc) goed met elkaar te kunnen mixen. Een workshop specifiek in (die specifieke technieken in) Photoshop is denk ik ook geen overbodige luxe. Eventueel kan ik je daarvoor wel in contact brengen met een uitzonderlijk goede beeldbewerker.
Bedankt voor je snelle antwoord! Aan welke soort camera qua merk en type moet ik dan denken? Workshop Photoshop is inderdaad een goede tip, dat staat niet specifiek benoemd in de onderwerpen die in deze cursus aan bod komen namelijk. Ik zit nog in de oriëntatiefase, maar mocht een en ander in de toekomst concreet worden dan neem ik je aanbod om me in contact te brengen met deze persoon heel graag aan!
HLPhoto schreef:@ LittleMiss: No offense... maar ik denk dat de investering ook wel minimaal een jaar (of misschien wel 2) ervaring op doen is. Is het niet slimmer om een deal aan te gaan met een ervaren fotograaf met je omgeving?
Heb je absoluut gelijk in en dat calculeer ik ook zeker in!
Ik besef me dat fotografie absoluut een vak apart is en dat je eigenlijk het meest leert door ervaring op te doen, kilometers maken zeg maar! Toch lijkt het me erg leuk om erbij te gaan doen! De opleiding die ik op het oog heb is overigens niet zomaar een cursus of workshop maar omvat 20 lessen à 2,5uur met zeker 6 tot 8 uur zelfstudie per week. Je leert er onder andere veel over de techniek, dus op mij komt het over als een gedegen basis om mee verder te gaan. Maar goed, momenteel ben ik me alleen nog maar aan het oriënteren of het haalbaar is en of het slim is op deze manier. Jullie antwoorden en opmerkingen zal ik meenemen in deze overweging!