Liever zou ik voor een 70-300 IS USM of een 70-200 f4 (of beter maar dan ga je helemaal over ander geld praten) erbij gaan, maar die passen niet meer in het budget

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Een A230? Zit er geen garantie meer op?
Vind het verschil idd niet gigantisch & de sensor is behoorlijk okee.
De SLT-A33 en A55 van Sony zijn bodies met een vaste spiegel. Heel anders. Heb het hier ooit uitgelegd, zou zeggen even terugzoeken of - als je lui bent, like me - overweeg het Photoguide E-Book van Nouks eens. Daar staat nl. o.a. een uitgebreide variant van mijn uitleg in
Hipar schreef:judithh schreef:Ik heb ze beide gehad en heb ook de 70-300 als beter ervaren, optisch beter, snellere focus, mooiere kleuren/contrast..
Maar in dezelfde prijscategorie als de 70-200 F4 (non IS).....
HLPhoto schreef:de 70-300 IS USM en de 70-200 f/4.0 L USM hebben 389,- en 479,- gekost. Prijzen zijn fors gestegen het afgelopen jaar.
55-250IS is volgens mij niet heel veel trager dan de 70-300IS USM, wel veel luidruchtiger.
HLPhoto schreef:de 70-300 IS USM en de 70-200 f/4.0 L USM hebben 389,- en 479,- gekost. Prijzen zijn fors gestegen het afgelopen jaar.
55-250IS is volgens mij niet heel veel trager dan de 70-300IS USM, wel veel luidruchtiger.
Alwiene schreef:dan leen je 'm de komende 2 jaar uit?Eigenlijk ook zonde, heb het ding, voor mij toen héél duur (wist ik veel dat ik nog geen jaar later een meer dan 2x zo dure zou hebben) uitgebreid verzekerd voor 3 jaar lang. (a 90 euro) Heb net de voorwaarden gecheckt, maar de verzekering vervalt bij verkoop. Jammer, had leuk geweest als die gewoon overdraagbaar geweest was, want dat zou nog 2 jaar lopen dus...
Alwiene schreef:Ben er nog niet 100% uit of ik hem wel wil verkopen. Zitten trouwens een zonnekap en B+W filter bij en lens is nog géén jaar oud. Vermoed dat hij dus sowieso wel boven het budget gaat vallen wat Hipar in gedachten heeft![]()
Eigenlijk ook zonde, heb het ding, voor mij toen héél duur (wist ik veel dat ik nog geen jaar later een meer dan 2x zo dure zou hebben) uitgebreid verzekerd voor 3 jaar lang. (a 90 euro) Heb net de voorwaarden gecheckt, maar de verzekering vervalt bij verkoop. Jammer, had leuk geweest als die gewoon overdraagbaar geweest was, want dat zou nog 2 jaar lopen dus...