[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 01:21

Pam schreef:
De verschillen zijn minimaal, bij de 350d moet je de lenssensor zelf reinigen, bij de 400d kan dit automatisch. En t lcd is anders.
Het verschil kun je beter in een lens steken

Wat heet minimaal?

Summary of changes (compared to the EOS 350D / Digital Rebel XT)
10.1 megapixel CMOS sensor with improved microlens array, fill factor and lower noise
EOS Integrated Cleaning System
Anti-static coatings on sensor surfaces plus anti-dust materials in the camera body
Separate low pass filter with ultra-sonic vibration
Software based dust mapping / removal
Nine point Auto Focus sensor (same as EOS 30D) with F2.8 support
Continuous shooting burst up to 27 JPEG and 10 RAW images
Single large, bright, 2.5" LCD monitor with 160° viewing angles (horizontal and vertical)
Camera settings and adjustment on LCD monitor
Proximity sensor below viewfinder eyepiece to disable the LCD during composition
New viewfinder view includes 9 AF points as well as EOS 30D style status bar
Picture Styles, larger range of image parameter adjustment (same as EOS 30D)
Improved user interface
Image magnification available in record review
Histogram available as brightness (Luminance) or RGB (Red, Green, Blue)
Three settings for long exposure noise reduction (adds Auto option)
Auto rotation with three options (not recorded, record don't rotate, record and rotate)
Additional custom functions (magnified view in record review, LCD display at power on)
Up to 9999 images per folder on storage card
Automatic storage of setting adjustments (no longer requires a press of the SET button)
Improved print / share / direct print features
Lower introductory list price ($100 lower)

Horsy_Lover schreef:
Kokomo heeft dat gellof ik al eens verteld. Maar ik geloof dat het hier ongeveer op neer kwam. Er is niks mis met de Olympus camera (SLR) maar er is minder keuze voor lenzen en de lenzen zijn duurder. Dus dan kan je beter voor de Canon gaan.
Ik zelf heb wel een Olympus maar deze bevalt gewoon goed...

Olympus is op zich een goede camera. Maar er zit een addertje onder het gras. Doordat Olympus samen met een paar andere fabrikanten heeft gekozen voor een afwijkend systeem moeten ook de objectieven daarvoor geschikt zijn. Doordat Olympus nog steeds de enige is die camera's van dit 'fourthrds' systeem maakt zijn er nog erg weinig goedkopere objectieven te koop voor Olympus. Alleen Sigma heeft een klein aantal gemaakt. Het gevolg hiervan is dat je flink wat duurder uit bent als je een objectief er bij wilt doordat de keuze erg beperkt is. Bovendien moeten die objectieven ook nog eens beter zijn dan de concurenten voor Canon en Nikon, doordat Olympus een kleinere sensor heeft. Door die kleinere sensor is het ook moeilijker een foto te maken met onscherpe achtergrond. Olympus zelf maakt reklame dat het juist eenvoudiger is om lichte objectieven voor Olympus te maken, maar dit is dus eigenlijk niet waar en bovendien zouden de objectieven dan ook goedkoper moeten kunnen. Dat is dus niet het geval.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 02:29

Oke, de Olympus wordt het dus sowieso niet. Ik ga kijken wat er te krijgen is op het gebied van 400D en 350D en dan zie ik uiteindelijk wel welke het wordt.

Bedankt voor de reacties allen Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:39

Hoe kun je met de macro stand van de Tamron 70-300 het best bewegende voorwerpen fotograferen? (Zoals een bloemetje dat beweegt door de wind.) Iemand tips?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:47

Saskiaatje schreef:
Hoe kun je met de macro stand van de Tamron 70-300 het best bewegende voorwerpen fotograferen? (Zoals een bloemetje dat beweegt door de wind.) Iemand tips?

De macrostand van de Tamron is eigenlijk geen echte macro maar close-up. Bij close-up heb je 2 problemen. Ten eerste moet je een klein diafragma gebruiken doordat de scherptediepte erg klein is. Ten 2e moet je zeker als de onderwerpen bewegen een erg snelle sluitertijd hebben. Deze 2 dingen gaan eigenlijk niet samen. Bewegende onderwerpen in close-up zijn erg moeilijk dus. Het beste werk je op een statief, zoadt in ieder geval de camera stilstaat. En bijkomen probleem met beweging is dat het onderwerp door die beweging ook erg snel uit het scherptegebied raakt. Toestel op statief en bloemetje vast houden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:56

Je moet toch gewoon een groot diafragma nemen? Nagelbijten / Gniffelen
Bij ''macro's'' vind ik het het mooiste als het bloemetje dan scherp is en de rest wazig, dus dan heb je toch juist een groot diafragma(laag getal)?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:19

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:23

Sting schreef:
@ Dramaqueen:
De S5700 (dus 1 versie nieuwer) is nu in de actie bij de VenD Lachen. Ipv 250 nu voor 200 euro. Denk dat ik die ga aanschaffen morgen.

Bij de V&D in Assen is hij uitverkocht. Mijn ouders hebben hem nu gekocht bij Dixons voor 200 euro en dat was GEEN aanbieding, bij V&D was dus gewoon een lokkertje. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:42

Knoffer schreef:
Heeft iemand ervaring met Canon Outlet op Ebay?
En dan met name met de refurbished producten?

Sodeju, die prijzen Nagelbijten / Gniffelen goedkoop, maar dit kon ik er over vinden:
''Een "refurbished" product is een product dat wij niet als "nieuw" kunnen verkopen om de volgende redenen...

...het product is gebruikt voor demonstratieve doeleinden tijdens beurzen;
...de verpakking is licht beschadigd tijdens het transport en vervangen door een neutrale verpakking;
...het product is al eens eerder verkocht, uitgepakt en geretourneerd aan Canon.

Als een product wordt geretourneerd, wordt het onderworpen aan een groot aantal tests, gereinigd, gerepareerd indien nodig en klaargemaakt met alle elementen die erbij horen (accessoires, gebruikershandleidingen, kabel, etc.).

De verpakking van een "refurbished" product kan de originele Canon-verpakking zijn, of een neutrale verpakking. Het kan ook zijn dat de originele Canon-verpakking beschadigd is. Hier onder enkele voorbeelden van beschadigde verpakkingen:

Het artikel zelf kan, zij het zelden, licht beschadigd zijn.

Neem voor problemen met betrekking tot een specifiek product altijd eerst contact met ons op voordat u op eBay negatieve feedback geeft. Bedankt! ''

Maar zou ook graag willen weten of het 100% betrouwbaar etc. is! Bloos!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:49

Ja, dat had ik ook al gevonden Knipoog

Die prijzen zijn idd erg mooi, maar vandaar dat ik wel sceptisch ben. Het zijn veilingen, dus het laatste moment kunnen de prijzen natuurlijk nog omhoog schieten en ik krijg het idee dat er gesjoemeld wordt met het bieden, dat ze zelf bieden om producten in prijs te laten stijgen. De bieders die op de producten hebben geboden zijn namelijk vaak dezelfde met dubieuze gebruikersnamen en een dubieuze biedgeschiedenis.

Ik heb ze de vraag gestuurd wat zij verstaan onder een lichte beschadiging en mocht het dan licht beschadigd zijn, of ik dan niet gewoon gebruik kan maken van de fabrieksgarantie van een jaar.
Daarbij vind ik het wel raar dat ze schrijven dat alles wordt getest, gereinigd en gerepareerd indien nodig, waarom zouden er dan nog lichte beschadigingen zijn? En dan wil eigelijk wel weten welke beschadigingen er zijn (mochten deze er zijn) voordat ik het product koop.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 24-09-07 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:50

Ja idd. Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, als je mail terug hebt, zou je me dan het antwoord kunnen pmen? Lachen
Alvast bedankt Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:51

Is goed Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:40

Zo, wat een aanbiedingen op Ebay! Ben benieuwd of er een groot risico aan zit.

Iemand ervaring met dewinkel.nl?
Zaterdag een tas (Crumpler Loyal Chap, de enige winkel die hem nog had) besteld en erg benieuwd wanneer die bezorgd wordt Lachen
Iemand hier ervaring met de Loyal Chap?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:43

x_Marr schreef:
Je moet toch gewoon een groot diafragma nemen? Nagelbijten / Gniffelen
Bij ''macro's'' vind ik het het mooiste als het bloemetje dan scherp is en de rest wazig, dus dan heb je toch juist een groot diafragma(laag getal)?

Dat geld voor fotografie op normale afstand. Als je close-up of macro-fotografie bedrijft is het grootste probleem om een zo groot mogelijke scherptediepte te krijgen. Je wilt altijd dat je onderwerp, bv.een bloem helemaal scherp is. Als je fotografeerd op 10cm. afstand met een 70mm en bij diafragma 2.8, dan heb je een schertegebied, je Dof dus, van slechts 99,97 mm tot 100,03 mm. De gemiddelde bloem is al aardig wat groter dan 0,06 mm. Bij een diafragma van 22 is dat gebied 0,48 mm. Dus je achtergrond is altijd volledig onscherp.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:26

Klinkt ingewikkeld Kokomo Nagelbijten / Gniffelen Ben nu ook lekker aan het klikken met mijn Nikon D40x, vandaag naar de dierentuin geweest om te oefenen (in de regen).

Ik klik altijd in het wilde weg, speel hier en daar wat met WB, over- en ondebelichting etc. Begin nu ook een beetje manual te fotograferen.. Theorie is nog steeds mijn ding niet :p

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:15

Ik heb gister de canon 400D besteld Haha! Zo blij, ik hoop dat ie snel binnen is Lachen

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:48

Knoffer schreef:
Heeft iemand ervaring met Canon Outlet op Ebay?
En dan met name met de refurbished producten?

Ik zoek een nieuwe camera, en nou zag ik op die site een Cannon PowerShot A630 staan.

Wat is jullie ervaring met deze camera's? Heb er namelijk niet heel veel verstand van.

Het liefst koop ik een spiegel reflex, maar wat is het grootste verschil tussen een Cannon en Nikon?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:41

Hey!
Ik wil al een poosje een nieuwe camera.
Tot nu toe heb ik steeds met de canon a70 gefotografeerd, alleen deze begint ouderdoms verschijnselen te vertonen. Clown

Nu zag ik in de folder van de v&d de FujiFilm S-5700.
Heeft iemand ervaring met deze camera?
Is het een aanrader?
(mischien heeft iemand wat meer voorbeeld foto's van beweging/portret?)
Aangezien het van mijn eigen geld betaald word en ik geen spijt wil hebben van de aankoop!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:43

Ik heb deze camera vanmiddag gekocht Kayuna. Vind hem fijn werken, maar ik heb er natuurlijk niet gek veel mee gedaan. Beetje geoefend, meer niet.
Vind het jammer dat de seriefotos niet snel achterelkaar worden genomen. Bij het springen van een hindernis zal je toch moeten uittellen en niet gewoon op het knopje blijven drukken. Filmpje is daarintegen van erg goede kwaliteit!
Als je mijn eerste fotos wilt zien moet je me even pben, dan zet ik er een paar voor je op.
@ Plien91: Bij ons zit de Dixons ín de V & D, dus daar heb ik hem dan ook vandaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:07

Kayuna schreef:
Hey!
Ik wil al een poosje een nieuwe camera.
Tot nu toe heb ik steeds met de canon a70 gefotografeerd, alleen deze begint ouderdoms verschijnselen te vertonen. Clown

Nu zag ik in de folder van de v&d de FujiFilm S-5700.
Heeft iemand ervaring met deze camera?
Is het een aanrader?
(mischien heeft iemand wat meer voorbeeld foto's van beweging/portret?)
Aangezien het van mijn eigen geld betaald word en ik geen spijt wil hebben van de aankoop!

De camera is ook tekoop bij dixons voor 200 euro, en datis geen aanbieding. Knipoog Ik krijg hem morgen voor mijn verjaardag dus ik heb er nog geen ervaring mee..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:35

ik,durf,te,wedden,dat,s5600,lekkerder,in,de,hand,ligt.excuses,me,spatie,is,kapot.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:28

xDramaQueen schreef:
ik,durf,te,wedden,dat,s5600,lekkerder,in,de,hand,ligt.excuses,me,spatie,is,kapot.

Dat dacht ik niet. De S5700 is de nieuwere uitvoering van de S5600 en heeft exact dezelfde body en hetzelfde objectief.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:33

ik vind wel de s6500 een stuk lekkerder in de hand liggen dan de s5600/5700..
(ook de voornaamste reden dat ik voor de s6500 heb gekozen)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:42

exact hetzelfde? ik denk dat ik t dan verwar met s6500 ik heb namelijk nog een fuji in me handen gehad en deze was toch echt fijner. vind ik dan

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:44

Dat is maar net hoe groot jouw hand is. Mijn vriend vond de Nikon fijner in de hand liggen terwijl ik die te groot vond en daarom juist voor Canon koos.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:47

ik heb inimini handjes haha