Killyenn schreef:Hoeveel beter is die 18-55IS II dan?Deze heb ik ook gezien, alleen zo jammer dat het niet de 18-55 I II is, dat is precies de reden waarom ik voor de 600D heb gekozen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Ik geloof dat je wel een beetje een redenatiefout maakt. "Omdat 'ie IS/VR heeft, is het een goede koop". Het is niet zo dat objectieven met IS/VR altijd heel duur zijn en/of altijd heel fantastisch zijn hoor
HLPhoto schreef:Killyenn schreef:Hoeveel beter is die 18-55IS II dan?Deze heb ik ook gezien, alleen zo jammer dat het niet de 18-55 I II is, dat is precies de reden waarom ik voor de 600D heb gekozen.
vinurr schreef:Nouks schreef:Ik geloof dat je wel een beetje een redenatiefout maakt. "Omdat 'ie IS/VR heeft, is het een goede koop". Het is niet zo dat objectieven met IS/VR altijd heel duur zijn en/of altijd heel fantastisch zijn hoor
Nee dat begrijp ik. Maar ik lees overal dat de Nikon D3100 sowieso een prima 'beginners' camera was, maar dat ik dan wel een lens met IS/VR moet hebben. Dus dat wilde ik even zeker weten!
thoraklover schreef:Dan denk ik dat je een slecht exemplaar had of dat je 'm verkeerd gebruikt hebt. De 18-55VR van Nikon is een prima ontwerp, vooral voor het geld. Zie hier voor een metingBij mij viel de lens van Nikon, de 18/55 IS niet erg goed.. Niet tevreden over de scherpte
HLPhoto schreef:Killyenn schreef:Heb de II nog niet goed genoeg kunnen proberen, maar vond eigenlijk dat er vrij weinig aan te merken valt op de I...Zou zeker kunnenDe I was overigens niet slecht hoor, zeker niet voor een kitlens, maar wel minder dan de II. Volgens jou zit er dus weinig verschil tussen de twee?
Nils_010 schreef:HLPhoto schreef:Heb de II nog niet goed genoeg kunnen proberen, maar vond eigenlijk dat er vrij weinig aan te merken valt op de I...
[engels]This $180 Nikon 18-55mm f/3.5-5.6 VR lens is a winner. It works perfectly. There isn't much it can't do well. For under $200, this could be the only lens you'd ever need. In some very subtle ways its optics can outperform the more expensive 16-85mm VR and 18-200mm VR lenses. quote: kenn rockwell [/engels]
mijn eigen ervaring met deze lens is dat deze echt voor dat geld briljant presteert. (zowel dan I als de II)