[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:04

muppetmayo schreef:
Het ligt er niet aan dat het te donker is helaas. Dit had ik zelf ook bedacht, en heb met goed weer buiten foto's gemaakt. Ook deze serie was weer onscherp. Naja een aantal weer zegmaar.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik ga maar eens oefenen met de mf, en kijken of het daar aan ligt. Onwijs bedankt!

Is het objectief misschien vies? Ook dat kan de werking van de AF behoorlijk beinvloeden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:09

Het objectief zou schoon moeten zijn. Ik ga morgen nog eens even goed kijken met mn cleaning setje. Het is gewoon erg vreemd Knipoog Als het goed is heb ik volgende week een 70-300 lens erbij, maar ik wil gewoon dat deze het ook doet, het is (was) echt een super fijne lens, ik deed er alles mee!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:01

Ik ben volgende week jarig Go jij! Go jij!
Nu krijg ik van mijn ouders geld voor een camera, en ik leg zelf bij en wat van opa en oma. Dit komt uit op zo'n 200-220 euro schat ik.
Ik wil graag zoiets als een Fujifilm s5600, iig met automatisch en handmatig scherpstellen. Iemand aanraders?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:36

ik heb de fuji finepix s5700 en die kan ik je zeker aanraden, al mooie foto's mee gemaakt en heb hem nu 4 weken...
kan nu al niet meer zonder!!

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:19

Ik wil graag verder met fotos maken. Ik heb nu een digitale camera maar ik wil graag een camera kopen nu had ik gelezen dat fujifinepix s5600 een goede is voor beginners maar zijn welke andere zijn ook goed voor mensen beginners? Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:34

mijn vader en ik denken er over om een Nikon D40 te kopen wat zijn jullie ervaringen met deze camera en raden jullie mij eventueel een andere aan?
hij moet vooral geschikt zijn voor sgw foto's dus sportfoto's Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:46

de d40 is moeilijk met nieuwe lensen dan moet je de d40x hebben

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:48

hoebedoel je met nieuwe lensen?
we willen gewoon 1 standaard lens verder geen geklooi er mee Knipoog

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:52

Dan kan je net zo goed geen Spiegel Reflex camera nemen..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:53

waarom niet? hij vangt meer licht waar door de foto's veel beter worden, hij werd ons aangeraden in de winkel

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:57

justSaar schreef:
waarom niet? hij vangt meer licht waar door de foto's veel beter worden, hij werd ons aangeraden in de winkel

Ze bedoelt als je maar een lens koopt denk ik Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:07

dat is ieder zijn persoonlijke keus toch? als je geen prof wilt gaan maar toch top foto's kan je heus een slr nemen...

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:55

justSaar schreef:

Er zijn blijkbaar flink wat handelaren en importeurs die nog met voorraden D40 zitten. Je ziet dat ze vaak als prijs worden weggegeven en er zijn handelaren die ze wat graag kwijt zijn. De D40 is sowieso geen goede keuze.
Je hoeft niet per se een DSLR te kopen om lichtsterke objectieven te hebben. Als je toch een dslr koopt en lichtsterke objectieven wilt zul je toch nog aardig in je buidel moeten grijpen, want zoomobjectieven met een lichtsterkte van 2,8 kosten al gauw rond of over de 1000 euro. de kitobjectieven die bij een D40 worden aangeboeden zijn echt een stuk minder lichtsterk. Wel redelijk lichsterk zijn de objectieven die in de betere compactcamera's worden gebruikt. Bv de Panasonic DMC FZ50 heeft een 12x zoomobjectief die begint met 2,8 op groothoekstand tot 3,7 in telestand. Een Olympus SP-560 UZ heeft een 18x zoom met diafragma 2,8-4,5. De Canon S5 heeft een 12x zoomobjectief met diafragma 2.7-3.5.
Een zoomobjectief met grote zoom de Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6G DX VR heeft dus bij groothoek 3,5 en bij tele 5,6 en kost 633 euro. Dat komt dus over de prijs van de D40 heen en dat is meer dan een Panasonic DMC FZ50. En dan is die nog niet zo lichtsterk. Wil je echt lichtsterk, zul je 2 objectieven moeten kopen om enigzins in de buurt van de compact te blijven qua zoom en dat zijn Nikkor AF-S 28-70mm F 2.8 77S van € 1649 en de Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR van € 1825. Maar natuurlijk mag je dat kopen. 450+1649+1825=3924

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:57

hoi allemaal,
ik wil graag een camera kopen maar hij moet niet meer als 100 euro kosten, (liever nog minder natuurlijk!!)
hij moet wel een beetje klein zijn, en ong. 5 picsel ofzo. (weet niet hoe je het schrijft)
wie kan mij helpen!? (heb er dus helemaal geen verstand van:P)
alvast bedankt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:03

5 megapixel, en ik denk niet dat je dat hebt onder de 100 euro... kijk anders even 2de hands.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:17

beauty_fan schreef:
hoi allemaal,
ik wil graag een camera kopen maar hij moet niet meer als 100 euro kosten, (liever nog minder natuurlijk!!)
hij moet wel een beetje klein zijn, en ong. 5 picsel ofzo. (weet niet hoe je het schrijft)
wie kan mij helpen!? (heb er dus helemaal geen verstand van:P)
alvast bedankt!

http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/que ... era&sort=2

Of je daar nou iets goed voor hebt.. Krijg je weer te maken met snel/veel ruis, foto's te donker of te licht..
Als je echt iets goed wilt moet je je portemonnee open trekken,.
Al worden de camera's tegenwoordig al een stuk goedkoper. Voor mijn slr heb ik de helft betaald als mijn vader een jaar eerder

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:18

Is er iemand die mij kan helpen?
Wil graag een nieuwe camera, nadat die van mij vorige week is gesneuveld. Had een Minolta Dimage, maar vond hem niet echt handig. Erg zwaar en lomp. Wil nu een betere kopen, mag dan ook best wat kosten. Denk zo rond de 3 á 400 euro. Maar dan moet hij dat wel waard zijn natuurlijk!
Een gewone compactcamera waarmee je goede fotos kan maken, ook paarden/honden fotos. Hoef er niet proffesioneel mee aan de slag, maar wil wel écht goede fotos kunnen maken. Ben ook wel van plan er cursussen mee te gaan volgen.
Liefst natuurlijk een SLR, maar als iemand een andere goede optie heeft, roep maar!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:03

Ben ik weer. Ik dacht dat ik dankzij dit topic eruit was welke compact camera ik wilde kopen, maar ik heb besloten toch maar voor een DSLR te gaan Haha!

Nu dacht ik dat ik ook daar wel uit was, namelijk de Canon EOS 400D + 18-55mm voor €699,- (bij m'n vertrouwde fotozaak). Maar nu kwam ik deze aanbieding tegen: de Olympus E-400 + EZ 14-42mm voor €335,29 bij kamera-express.nl. Nogal een verschil en ik vind Olympus ook een goed merk. Dus ik naar kieskeurig.nl voor de vergelijking, maar de verschillen die ik tegenkom, zeggen mij veelal niets en ook een flink aantal dingen zijn niet eens ingevuld. Er is bij de eerste pagina van dit topic ook geen voorbeeld topic voor de E-400 te vinden helaas.

Dus mijn vraag, is er een groot verschil tussen de camera's, wat zijn de grote verschillen en wat raden jullie mij aan? Ik ben bereid om meer geld neer te leggen voor de 400D, maar als er geen groot wezenlijk verschil is, dan ga ik liever voor de aanbieding, (met daar dan misschien nog een betere lens bij).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:04

Vind je de Canon eos 350d geen optie? Lachen
Voorganger van de 400d, en met kitlens rond de €520 euro Lachen
Ik weet het niet of het bij olympus zo is, maar bij canon kan je er ook lenzen bij kopen van sigma of tamron, die weer goedkoper zijn dan de canon lenzen Knipoog

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:15

Kokomo heeft dat gellof ik al eens verteld. Maar ik geloof dat het hier ongeveer op neer kwam. Er is niks mis met de Olympus camera (SLR) maar er is minder keuze voor lenzen en de lenzen zijn duurder. Dus dan kan je beter voor de Canon gaan.
Ik zelf heb wel een Olympus maar deze bevalt gewoon goed...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:40

Dat zijn belangrijke dingen idd.

Ik zat idd ook te denken aan de 350D, maar ik had zoiets van ach waarom ook niet de 400D, geen zin om nog verder te vergelijken, ik wil best tot €700 uitgeven en ik zag bij vergelijkingsites dat de prijzen ook niet heel ver uit elkaar lagen. Maar die aanbieding van Olympus vond ik dan weer zo'n enorm verschil in prijs, dat ik wel geinteresseerd ben in de verschillen daarin dan. Het ene moment denk ik, laat ik nou voor het voordelige gaan, de andere keer heb ik zoiets, nee, gewoon het betere kopen.
Beetje krom, maar goed, zo zit ik er wel over na te denken Tong uitsteken

Nu weet ik trouwens niet of de 400D echt zoveel beter is dan 350D, maar je verwacht het wel, omdat 400D de opvolger is van 350D. Daar nog wezenlijke verschillen in en advies voor me? Lachen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:54

Ik zou gewoon de 350d met kitlens nemen, en dan heb je nog 180 Euro over om een leuke telelens te kopen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:03

Plien91 schreef:
Ik ben volgende week jarig Go jij! Go jij!
Nu krijg ik van mijn ouders geld voor een camera, en ik leg zelf bij en wat van opa en oma. Dit komt uit op zo'n 200-220 euro schat ik.
Ik wil graag zoiets als een Fujifilm s5600, iig met automatisch en handmatig scherpstellen. Iemand aanraders?

viewtopic.php?f=53&t=836474&hilit=

met een fuji s5600, zeker een aanrader zo te zien, en hij kan beter dat weet ik wel zeker Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:11

Knoffer schreef:
Dat zijn belangrijke dingen idd.

Ik zat idd ook te denken aan de 350D, maar ik had zoiets van ach waarom ook niet de 400D, geen zin om nog verder te vergelijken, ik wil best tot €700 uitgeven en ik zag bij vergelijkingsites dat de prijzen ook niet heel ver uit elkaar lagen. Maar die aanbieding van Olympus vond ik dan weer zo'n enorm verschil in prijs, dat ik wel geinteresseerd ben in de verschillen daarin dan. Het ene moment denk ik, laat ik nou voor het voordelige gaan, de andere keer heb ik zoiets, nee, gewoon het betere kopen.
Beetje krom, maar goed, zo zit ik er wel over na te denken Tong uitsteken

Nu weet ik trouwens niet of de 400D echt zoveel beter is dan 350D, maar je verwacht het wel, omdat 400D de opvolger is van 350D. Daar nog wezenlijke verschillen in en advies voor me? Lachen

De verschillen zijn minimaal, bij de 350d moet je de lenssensor zelf reinigen, bij de 400d kan dit automatisch. En t lcd is anders.
Het verschil kun je beter in een lens steken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:20

@ Dramaqueen:
De S5700 (dus 1 versie nieuwer) is nu in de actie bij de VenD Lachen. Ipv 250 nu voor 200 euro. Denk dat ik die ga aanschaffen morgen.