[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:08

Yasmine schreef:
Het hangt er een beetje vanaf welk merk en model je kiest, maar ik heb op mijn Canon 500D + 18-55IS + 55-250 toch ruim 150 euro bespaard.

Mag ik vragen hoeveel je voor je camera betaald hebt?

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:15

Ik ga er vanuit dat de intentie is om juist in Amerika mooie foto's te maken. In dat geval zou ik zeker aanraden om hier in Nederland, ruim voor de vakantie, de camera al aan te schaffen. Dan ben je al wat aan de camera gewend voor je op vakantie gaat.

VWB objectieven: dat is sterk afhankelijk van wat je wil fotograferen. Wil je graag paarden fotograferen, bespaar je de moeite en laat de 18-105 of vergelijkbaar liggen. Daarvoor wil je echt een teleobjectief hebben, dus eigenlijk een combinatie van een 18-55 kitlens en een telelens (55-250 of 55-200 bijvoorbeeld).

Dan nog de keuze voor merk en wel-of-geen-instapmodel, lees dit artikel eens door: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:25

vinurr schreef:
Yasmine schreef:
Het hangt er een beetje vanaf welk merk en model je kiest, maar ik heb op mijn Canon 500D + 18-55IS + 55-250 toch ruim 150 euro bespaard.

Mag ik vragen hoeveel je voor je camera betaald hebt?

$1000 (ongeveer 700 euro) voor body, 2 lenzen, cameratas (€40), 2 filters (€30), extra batterij (€30) en 2 geheugenkaartjes (€30). Zonder alle accessoires was hij ongeveer €600. Ik heb hem wel in Delaware gekocht, waar de tax maar 1% is. Pakket kostte hier toen iets van een €850 denk ik.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:50

Heeft iemand hier ervaring met de Sony Cyber-Shot H70? :) Is het een fijne camera? Mooie beelden etc.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:09

Yaraa_ schreef:
Ik heb een vraagje.
Ben nogal onbekend op het camera gebied :o
maar maakt het uit wat voor geheugenkaartje je koopt.
Je hebt ze namenlijk voor 10 euro maar ook voor 30 euro.

Op een duurdere, zit waarschijnlijk een hoger level (sneller), je hebt bv een van niveau 4, en een van niveau 6. Wanneer je gaat filmen op HD, moet je minimaal een kaartje niveau 6 hebben, anders loopt het zeg maar niet 'soepel' :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:20

Mag ik mij hier melden als leek zijnde...

ben vandaag gaan informeren bij een camera speciaalzaak...

Ik ga mijn eerste eigen SR kopen.
Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. heb al zoveel modellen in handen gehad, allemaal bloedjemooi natuurlijk...

Mij werd deze geadviseerd.

http://www.dewinkel.nl/nikon-d3100/42-n ... 19567.html

Wordt geleverd inclusief:
18-55mm VR Objectief
Nikon EN-EL14 accu, Nikon MH-24 snellader, USB kabel, AV-Video kabel
Nikon D3100 draagband, Nikon LCD Monitor cover, Nikon DK-20 oculairkap, Software CD-ROM
Nederlandse handleiding, 2 jaar garantie op al onze producten

Ik wil een camera om lekker foto's te kunnen maken van de paarden... bos.. heide.. slachterij.. detailfoto's.. dieren..

Eigenlijk puur hobby dus.
Maar wil geen compacte meer, want die krengen zijn me niet snel genoeg.

Iemand tips om een juiste keus te maken?

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:44

Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een camera en ik was net aan het rondeuzen op MM en toen zag ik een
NIKON COOLPIX L.23 ROZE staan, http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/C ... 72765.html
ik wil graag een niet al te dure ´hobby´ camera
ook zit ik in de schoolkrant en moet daar dus ook wel is foto`s voor maken
wat zijn jullie ervaringen met deze camera?
of weten jullie niet andere al te dure camera`s?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:51

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:56

Niet van de paardensport. :)
Gewoon hobbymatig van mijn pony.

Ik ga het artikel lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:06

Ik ga toch ook maar de overstap maken :j
([EA-OV] [GZ] Spiegelreflexcamera van (bij voorkeur) Nikon of Canon)

Voor de mensen met Sony/Pentax e.d., merken jullie veel van het verschil in aanbod van lenzen en accessoires e.d.?

Edit: andere vraagje. Is het dus over het algemeen zo dat je beter een nieuwe body kunt nemen uit een lagere reeks, dan een oudere body uit een hogere reeks (bijvoorbeeld D2getalletjes vs D3getalletjes)?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:43

dat laatste verschilt echt per body.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:51

hoe presteerd de canon eos 600d eigenlijk bij wat hogere iso's (en ook in vergelijking met de nikon d7000)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:02

net zoals de eos 550d, 60d en 7d. goed, maar niet zo goed als de d7000.
vind de d7000 eigenlijk gewoon een betere body dan de... 7d :+

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:12

Hallo,

Ik weet dat het hier eigenlijk niet goed staat, maar ik denk wel dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Ik heb een digitaal cameratje, allang niet meer gebruikt om de volgende reden.. Hij zet de foto's niet meer op de pc. Ik heb hiervoor het programma geinstalleerd, en doormiddel van een usb kabeltje (van camera naar laptop) uploade hij ze automatisch. Handmatig kan geloof ik niet. Maar hij zet ze er nu dus niet meer automatisch op..

Ik kan het geheugenkaartje niet in m'n laptop steken, helaas..

Iemand enig idee? Ik heb het programma al geprobeerd om te herinstaleren..`

Edit: Fout gevonden denk ik, hij geeft aan dat er geen foto's op m'n camera staan. Alles verwijdert, misschien dat er een fout in de bestanden stond. Even snel een foto geknipt en kijken wat hij toen deed, maar gaf nog steeds aan dat er geen foto op staat. Geheugenkaartje doet het wel gewoon goed..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 08:31

HLPhoto schreef:
net zoals de eos 550d, 60d en 7d. goed, maar niet zo goed als de d7000.
vind de d7000 eigenlijk gewoon een betere body dan de... 7d :+

Ik vind de D7000 niet zo heel veel soeps to be honest :+
Op welke vlakken scoort ie beter naar jou mening?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:37

Courses schreef:
Ik vind de D7000 niet zo heel veel soeps to be honest :+
Op welke vlakken scoort ie beter naar jou mening?
Autofocus, headroom in RAW, ruisprestaties/detail, lichtmeting.

Hij ligt iets minder lekker in de hand, that's about all. Op basis van wat vind jij 'm niet zoveel soeps?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:47

Ik kom hier even binnenvallen :)

Mijn compactcamera is kapoet en ik wil graag een nieuwe.
Ik wil heel graag een gewone point-and-shoot camera voor de normale dagelijkse kiekjes, die ook onderwater kan.
Op Ebay heb ik wat gevonden, maar ik twijfel heel erg.
De ene camera is gewoon waterproof, en bij de andere komt een speciale underwater-case.

Ik vraag me dus af, of ze sowieso fatsoenlijke foto's maken buiten water.
Reviews over de camera's heb ik niet kunnen vinden. De specificaties zien er naar mijn weten bij beide prima uit.

Aan de eerste camera is het wel fijn dat er geen case omheen hoeft en gewoon zo waterproof is.
Maar bij de tweede lijkt het me wel fijn dat je de case er niet perse omheen hoeft te doen en het dan een 'gewone' point and shoot camera is...
Dilemma :+

Camera 1
Camera 2

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:33

Ik zou niet snel een camera van eBay af kopen.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:38

Courses schreef:
Ik zou niet snel een camera van eBay af kopen.

Nee, dit snap ik, maar voor die 40 euro wil ik de gok wel wagen. :) En aan de feedback van de seller te zien is het wel betrouwbaar.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:39

Stel, jullie mogen hier allemaal een van onderstaande camera's uitkiezen, welke kiezen jullie dan en waarom?

Canon EOS 1100D
Nikon D3100
Nikon D5000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:10

@Vinurr: alle drie de camera's zijn al uitgebreid aan bod geweest in dit topic, inclusief ook de overweging D3100 versus D5000. Kies eerst voor het merk (Canon of Nikon in dat geval) en kijk dan welk model er netjes binnen je budget past. Merkkeuze is een heel persoonlijke keuze, daarbij kunnen wij je niet helpen.

Zie ook dit artikel: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp
En voor meer info over de specifieke modellen, gebruik de zoekfunctie onderaan deze pagina (modeltype invullen in het zoekveld onder "Wie is er online").

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:39

Ik zag gister de folder van de saturn op tafel liggen met een erg nette aanbieding voorop. Een Canon EOS 550D met 18-55 IS en 55-250 IS voor €699
Ik ben gisteravond direct heen gegaan, maar hij was al uitverkocht (ze hadden te weinig geleverd gekregen) dus heb hem gereserveerd en als het goed is komt hij donderdag binnen. :D

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:54

lijntjuhhh schreef:
Ik zag gister de folder van de saturn op tafel liggen met een erg nette aanbieding voorop. Een Canon EOS 550D met 18-55 IS en 55-250 IS voor €699
Ik ben gisteravond direct heen gegaan, maar hij was al uitverkocht (ze hadden te weinig geleverd gekregen) dus heb hem gereserveerd en als het goed is komt hij donderdag binnen. :D

hele nette prijs is 100 euro onder de normale verkoopprijs

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:02

Nils_010 schreef:
lijntjuhhh schreef:

hele nette prijs is 100 euro onder de normale verkoopprijs

Deze heb ik ook gezien, alleen zo jammer dat het niet de 18-55 I II is, dat is precies de reden waarom ik voor de 600D heb gekozen.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:22

Ik kom hier ook even binnenvallen voor advies. Ik ben op zoek naar een goede compactcamera, omdat ik het vaak toch teveel gedoe vind om m'n spiegelreflex mee te slepen. In de winkel waren ze erg enthousiast over de Samsung WB650 en die is het uiteindelijk ook geworden. Ik vind echter de scherpte van de foto's een beetje tegenvallen en dat vooral de schemer/binnenfoto's nogal veel ruis vertonen (eigenlijk al bij ISO van 320). Verder is de camera af en toe wat traag en werkt de autofocus tijdens inzoomen in macrostand niet optimaal. Ik snap dat ik van een compactcamera niet hetzelfde mag verwachten als een spiegelreflex, maar ik had toch op wat beter resultaten gehoopt.. Ik ben bij de winkel langsgegaan en mag de camera eventueel inruilen voor een andere. Op basis van specificaties en reviews kwam ik uit op de Nikon S9100 of Sony HX7V/HX9V, die volgens mij niet zoveel van elkaar verschillen. De Nikon heeft wat minder MP en de HX7V wat minder zoom (wat ik op zich wel jammer vind, maar verder werd deze camera wel erg hoog beoordeeld). Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze camera's of de Samsung WB650 (want misschien ligt het wel gewoon aan mij). Verschil van de Samsung met de andere camera's zit o.a. in de beeldstabilisatie (digitaal ipv optisch), iets lagere filmresolutie, geen intern geheugen, LED ipv LCD scherm (is erg mooi!) en geen panorama of 3D foefjes, maar dat vind ik geloof ik allemaal niet de belangrijkste dingen.
Wat ik zoek is een goede, snelle compactcamera met een flinke zoom (liefst vanaf 15x), die mooie scherpe foto's kan maken, ook bij minder licht niet teveel ruis geeft en, waarop ik zelf wat dingen kan instellen maar die ook een goede autofunctie heeft en waarmee ik daarnaast mooie filmpjes kan maken. Vooral over de Sony HX9V heb ik wat deze punten betreft veel enthousiaste verhalen gelezen, maar ook een paar keer dat het toch tegenviel met de snelheid en prestaties bij minder licht. Aangezien er een aardig prijsverschil zit tussen deze camera en de Samsung, ben ik erg benieuwd naar jullie meningen om in te schatten of de Sony ook echt zoveel betere foto's geeft. Anders zouden de Nikon S9100 en Sony HX7V nog een optie zijn, die er qua prijs tussenin zitten. Hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze camera's, dat zou me enorm helpen! Alvast bedankt :)