[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsy_Lover

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:50

x_Marr schreef:
Ik vraag het hier maar even:
Heeft iemand ervaring met kamera-express.nl?
Zoja, hoe beviel het etc. etc. Knipoog
Alvast bedankt Lachen

Ja! Super winkel. Geweldige service! Ze luisterden naar mijn eisen en ik geniet nog steeds super van mijn aankopen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:19

Horsy_Lover schreef:
x_Marr schreef:
Ik vraag het hier maar even:
Heeft iemand ervaring met kamera-express.nl?
Zoja, hoe beviel het etc. etc. Knipoog
Alvast bedankt Lachen

Ja! Super winkel. Geweldige service! Ze luisterden naar mijn eisen en ik geniet nog steeds super van mijn aankopen!

Oke mooizo Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:53

Nouks schreef:
Mwoh, valt mee. Je kunt ze ook gebruiken met één accu, dat scheelt alweer iets. Daarnaast... Tuurlijk, het weegt wat. Maar het houd stukken fijner vast en als je een dag lang vooral héél veel portretten schiet, heb je zónder al snel een lamme pols. Dit houdt gewoon zowel landscape als portrait stukken beter vast.

Maar inderdaad, zoiets weegt wel wat.

Grote voordeel is de betere handligging. Het extra gewicht vind ik persoonlijk een voordeel, want de camera wordt daardoor stabieler. De grip moet je niet vergelijken met de grips van Nikon, althans de grip die daar van een ander merk bij te krijgen is want Nikon heeft zelf geen grip, die van Nikon hebben nl geen ontspanknop en dergelijke. En dan lijkt het mij zelfs onhandig.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:03

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:14

Wat is een betere camera de nikon D80 of de Canon 30D?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:06

Manny schreef:
Wat is een betere camera de nikon D80 of de Canon 30D?

Daarvan is de Canon Eos 30D de betere. De Nikon D80 zit zo ongeveer tussen de Canon 400D en de Canon 30D in. De 30D is een camera die wat meer op de professionele fotograaf is gericht en heeft daardoor ook iets meer mogelijkheden. Zeker in de hogere ISO is de 30D beter dan de Nikon D80 en dat is weer een voordeel als je binnen in de manege foto's wilt maken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:31

Boos! mijn camera is kapot
ik heb hem nog maar heel kort en ik ben er heel voorzichtig mee geweest
opeens doet de rode ogen instelling en de zoom het niet meer!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:38

Daphne__ schreef:
Boos! mijn camera is kapot
ik heb hem nog maar heel kort en ik ben er heel voorzichtig mee geweest
opeens doet de rode ogen instelling en de zoom het niet meer!

Mee terug naar de winkel gaan lijkt me.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:24

ja maandag gaan we naar de fotograaf Lachen (daar hebben we hem gekocht)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:27

ik heb een vraagje ik wil graag een betere camera ik heb nu een cannon powerschot 570 als ik het goed heb maar ik wil graag een profesionele wat is een fijne en goedkopere camera in die richting?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:44

de fujifinepix s5600 perfecte beginnerscamera.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:45

xDramaQueen schreef:

oke zal is op markplaats speuren en internet bedankt voor de tip Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:24

_likepink_ schreef:
xDramaQueen schreef:

oke zal is op markplaats speuren en internet bedankt voor de tip Lachen

ik heb de finepix s6500fd .. ook een erg fijne (beginners) camera Lachen

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:32

Klopt Haha!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:35

Even een heel dringende vraag... als je foto's zijn gewist van je cam, (SD card) zijn ze dan nog op een of andere manier terug te halen?? Ik heb donderdag proefgereden, is uitgelopen helaas in een ziekenhuisopname van 3 dagen en flink wat gebroken en gescheurd.. maar wil ZO graag de foto's zien en dinnetje heeft ze per ongeluk van de camera gewist.. Huilen

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:50

naar mijn idee kan je ze echt niet meer terug halen...jammer genoeg

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 01:52

Patriciavt schreef:
Even een heel dringende vraag... als je foto's zijn gewist van je cam, (SD card) zijn ze dan nog op een of andere manier terug te halen?? Ik heb donderdag proefgereden, is uitgelopen helaas in een ziekenhuisopname van 3 dagen en flink wat gebroken en gescheurd.. maar wil ZO graag de foto's zien en dinnetje heeft ze per ongeluk van de camera gewist.. Huilen

Er bestaan meerdere programma's die gewiste foto's weer terug kunnen halen. Het beste gaat dat natuurlijk als er nog geen foto's overheen zijn genomen. 2 ervan heten "PC Inspector smart recovery" en "Recover my files". De eerste is gratis en kan je op de eerste link downloaden en de 2e heeft een trial periode maar kost daarna 70 dollar. Heb wel geduld want het kan soms erg lang duren voordat hij de hele kaart heeft doorrzocht. En dan praat ik echt over uren tot zelfs meer dan een dag.
http://www.pcinspector.de/Sites/file_re ... language=2
http://www.recovermyfiles.com/data-reco ... rchase.php

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:35

Ik heb een volgende, misschien een beetje stomme vraag. Ik heb nu zo ongeveer een jaartje de tamron 55-200 lens.Altijd mooie scherpe foto's. Nu sinds een tijdje zijn heel veel van mijn foto's onscherp, terwijl ik toh niks anders doe. Kan dit aan mijn lens liggen? Met mijn andere lens heb ik hier dus geen problemen mee... De foto's zijn echt wazig. Het is niet zo dat ik ineens op een andere manier foto's maak. Zelfs stilstaande objecten zijn onscherp, en normaal had ik hier echt geen problemen mee...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:01

Gebruik je de autofocus van je lens? Misschien is daar iets mis mee? Lukt het scherpstellen met MF nog wel?

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:58

Hoi hoi,
Ik ben van plan een nieuwe camera aan te schaffen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Canon EOS 350 D en een Olympus sp-500uz. Wat is het verschil behalve in prijs? Volgens een test is het voordeel van die Olympus dat je daar geen lenzen eerst bij hoeft te kopen omdat je met de lens die erop zit ook al hele goede foto's kan maken. Over de Canon zeggen ze juist dat je er nog een lens bij nodig hebt om goede foto's te maken. Ik wil graag foto's van dieren, paarden, personen maken. En natuurlijk ook wel eens van andere dingen maar hoofdzakelijk van de bovengenoemde. Nu wil ik graag weten wat het verschil is en wat jullie zouden aanraden, dan kan ik daarover nadenken en dan uiteindelijk beslissen.
Groetjes Plien

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:18

Ik heb al 2 jaar de 350D en gebruik nog steeds vaak de kitlens. Ik vind hem erg fijn, alleen als je een groter bereik en een lichtsterkere lens wil moet je natuurlijk een andere lens hebben.
Maar ik ben ontzettend tevreden over de camera (en lens).
[edit] Ik heb die Olympus erbij gezocht, maar dat is dus géén spiegelreflex, terwijl de Canon dat wel is. Een groot verschil dus...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:47

Ik gebruik vaak de autofocus. Mf heb ik nog niet gemerkt dat de foto's onscherp zijn, maar ik moet zeggen dat niet altijd de foto's onscherp zijn. Sommige foto's zijn wel weer gewoon scherp, dat is het rare. Het kan dus ook zijn dat hij bij mf ook onscherpe foto's geeft, maar dat die bij toeval iedere keer goed zijn (snap je het nog Tong uitsteken)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:59

muppetmayo schreef:
Ik gebruik vaak de autofocus. Mf heb ik nog niet gemerkt dat de foto's onscherp zijn, maar ik moet zeggen dat niet altijd de foto's onscherp zijn. Sommige foto's zijn wel weer gewoon scherp, dat is het rare. Het kan dus ook zijn dat hij bij mf ook onscherpe foto's geeft, maar dat die bij toeval iedere keer goed zijn (snap je het nog Tong uitsteken)

Je zou dat dan even moeten uittesten of die op MF ook onscherp is. Het kan zijn doordat het de laatste tijd niet zo bijzonder weer is dat je camera bij donker weer wat meer moeite heeft om scherp te stellen. Dat is dus heel normaal met een objectief die niet zo lichtsterk is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:01

Het ligt er niet aan dat het te donker is helaas. Dit had ik zelf ook bedacht, en heb met goed weer buiten foto's gemaakt. Ook deze serie was weer onscherp. Naja een aantal weer zegmaar.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik ga maar eens oefenen met de mf, en kijken of het daar aan ligt. Onwijs bedankt!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:02

muppetmayo schreef:
Ik heb een volgende, misschien een beetje stomme vraag. Ik heb nu zo ongeveer een jaartje de tamron 55-200 lens.Altijd mooie scherpe foto's. Nu sinds een tijdje zijn heel veel van mijn foto's onscherp, terwijl ik toh niks anders doe. Kan dit aan mijn lens liggen? Met mijn andere lens heb ik hier dus geen problemen mee... De foto's zijn echt wazig. Het is niet zo dat ik ineens op een andere manier foto's maak. Zelfs stilstaande objecten zijn onscherp, en normaal had ik hier echt geen problemen mee...

Dat is dus het grote verschil tussen een dslr en een compact. Als je van de fotografie je hobby of misschien in de toekomst je beroep wilt maken is een dslr de betere keus. Een dslr heeft nu eenmaal meer mogelijkheden en daar kun je uitstekende objectieven bij kopen. Je bent natuurlijk wel meer geld kwijt met een dslr, maar ja kwaliteit kost nu eenmaal geld. Om die 2 met elkaar te vergelijken is onzin.