Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iertJ schreef:Hallo,
Ik wil graag een canonset 1000D kopen met 18-55 IS, maar kan de camera bijna nergens vinden. Ook niet op internet?!
Weten jullie een winkel of site waar ze die camera verkopen?
iertJ schreef:Hallo,
Ik wil graag een canonset 1000D kopen met 18-55 IS, maar kan de camera bijna nergens vinden. Ook niet op internet?!
Weten jullie een winkel of site waar ze die camera verkopen?
Yaraa_ schreef:Lenen weet ik zo niet, huren wel. De grotere professionele camerawinkels hebben vaak wel een verhuurservice. Weet dat een bekende daar ook ooit een compact gehuurd heeft omdat ie z'n eigen spiegelreflex te groot vond voor op vakantieen er bestaat niet zoiets waar je een camera voor een dagje ofzo kan lenen om te kijken of het wat voor je is?
Bagheera_206 schreef:Als je een instapper koopt met een combi van standaardzoom en telezoom red je het net onder de 600 of ga je er een paar tientjes boven.
Dan heb je bijvoorbeeld de Canon EOS 1100D met 18-55mm IS Mk2 en 55-250mm IS of een Nikon D3100 met 18-55mm en 55-200mm.
Als je een body koopt net 1 niveau boven het instapmodel dan red je dat niet onder de 600 euro. Dan kun je er ook voor kiezen om een Canon 550D of Nikon D5000 met kitlens/standaardzoom te kopen en later er dan een telezoom voor de paardjes bij te nemen.
Sowieso zou ik ze even in de winkel vasthouden en eventueel bij vrienden/familie/kennis uitproberen wat jij het fijnst vindt werken.
Yasmine schreef:Wat bedoel je met "en dan in Amerika"? Als je naar Amerika gaat, kan je beter daar je spullen kopen. Het scheelt een hoop geld (kijk eens op http://www.bestbuy.com , die winkel zit overal in Amerika) en voor iets van een $50 extra krijg je er ook nog wereldwijde garantie bij. Want een camera die je in Amerika koopt heeft ook enkel daar garantie, maar dan wordt dat dus omgezet naar wereldwijde garantie en kan je in NL nog altijd beroep doen op je garantie.
Canon 1100D is een prima camera om mee te beginnen. Het is een goede body en je houdt nog mooi wat geld over voor één of twee goede lenzen.