[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:01

Met een SLR heb ik al veel sneller een wazige achtergrond bij portret met me fuji, en daarom zoom ik bij me fuji altijd volledig in, dan krijg ik namelijk wazige achtergronden, met een SLR zal dat dus niet meer nodig zijn, Stond die canon 30D niet in de lijst met live view die je me gaf? ik ga even googlen op de camera, is hij zwaar?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:16

heb hem even opgezocht, zeer mooie camera en goede reviews, hij is wel 700 gram, behoorlijk aan het gewicht dus..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:43

xDramaQueen schreef:
heb hem even opgezocht, zeer mooie camera en goede reviews, hij is wel 700 gram, behoorlijk aan het gewicht dus..

Persoonlijk heb ik liever een camera met wat meer gewicht. Als de camera zo licht is heb je sneller last van bewegen, wat vooral met inzoomen lastig kan zijn. Door het gewicht ligt de camera stabieler in de hand. Gelukkig weegt de 70-200 genoeg om er toch nog een lekker geheel van te maken. De 30D heeft geen Live-view maar ik zou ook niet weten waar ik dat voor zou gebruiken. Foto's schieten gaat gewoon het lekkerst gewoon door de zoeker. De grootste kracht van de 30D zit hem in de sensor. Die is zo goed uigevallen dat toen de 20D de 30D ging opvolgen, Canon geen nieuwe sensor in de camera heeft gestopt. Deze foto's van deze sensor worden wel vergeleken met de 1Ds MkII die 16,7 Mp heeft. Die is dan iets beter, maar heeft 2x zoveel pixels, dat zegt genoeg.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:46

Wat is jullie ervaring met een 2 in 1 lens?? (18-200mm)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:38

Patriciavt schreef:

Zoals ik al vaker heb geschreven geldt de regel, hoe meer zoom, hoe slechter het objectief. Het is ook een beetje tegenstrijdig om een dslr te kopen met de bedoeling betere foto's te maken als met een compact en vervolgens een objectief te kopen met een groot zoombereik en daardoor weer slechtere foto's te krijgen. Dan hed je net zo goed een compact kunnen kopen. een zoomobjectief voor een dslr moet niet meer dan 3x zoom bevatten. Ze kunnen wel betere zoomobjectieven bouwen die meer zoom hebben, maar die worden dan peperduur. Eigenlijk zou je 3 objectieven moeten kopen om dat gehele bereik te dekken. Een 10-22 groothoek. Een 24-70 voor het gewone werk en een 70-200 als tel. In die maten heb je uitstekende objectieven. Als goedkoper alternatief heb je ook 70-300 objectieven die redelijk presteren en niet zo duur zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 01:05

Kokomo schreef:
Patriciavt schreef:

Zoals ik al vaker heb geschreven geldt de regel, hoe meer zoom, hoe slechter het objectief. Het is ook een beetje tegenstrijdig om een dslr te kopen met de bedoeling betere foto's te maken als met een compact en vervolgens een objectief te kopen met een groot zoombereik en daardoor weer slechtere foto's te krijgen. Dan hed je net zo goed een compact kunnen kopen. een zoomobjectief voor een dslr moet niet meer dan 3x zoom bevatten. Ze kunnen wel betere zoomobjectieven bouwen die meer zoom hebben, maar die worden dan peperduur. Eigenlijk zou je 3 objectieven moeten kopen om dat gehele bereik te dekken. Een 10-22 groothoek. Een 24-70 voor het gewone werk en een 70-200 als tel. In die maten heb je uitstekende objectieven. Als goedkoper alternatief heb je ook 70-300 objectieven die redelijk presteren en niet zo duur zijn.

Ik ben zelf ook voor 2 losse lenzen Ja Mijn aankomende camera (nog 3 weken Tong uitsteken ) heeft een 18-55 en een 55-200 lens Ja
Ik wilde gewoon even weten wat jullie hiervan vonden (zo'n 2 in 1) omdat die ook leverbaar is bij deze camera Knipoog (Pentax K10D)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:37

Kokomo schreef:
xDramaQueen schreef:

Persoonlijk heb ik liever een camera met wat meer gewicht. Als de camera zo licht is heb je sneller last van bewegen, wat vooral met inzoomen lastig kan zijn. Door het gewicht ligt de camera stabieler in de hand. Gelukkig weegt de 70-200 genoeg om er toch nog een lekker geheel van te maken. De 30D heeft geen Live-view maar ik zou ook niet weten waar ik dat voor zou gebruiken. Foto's schieten gaat gewoon het lekkerst gewoon door de zoeker. De grootste kracht van de 30D zit hem in de sensor. Die is zo goed uigevallen dat toen de 20D de 30D ging opvolgen, Canon geen nieuwe sensor in de camera heeft gestopt. Deze foto's van deze sensor worden wel vergeleken met de 1Ds MkII die 16,7 Mp heeft. Die is dan iets beter, maar heeft 2x zoveel pixels, dat zegt genoeg.

true, mijn fuji gaat idd non stop wat heen en weer, maar sommige camera's hebben toch een beelstabilisator ofzo Nagelbijten / Gniffelen heeft deze dat dan ook? ik ga wel eens naar de winkel en even voelen Ja ik heb namelijk nooit een statief.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:11

Sommige camera's hebben een beeldstabilisator, deze dus niet. Wel kun je een aantal objectieven kopen waar een beeldstabilisator in zit. De filosofie van Canon is, en daar ben ik het volledig mee eens, dat net als destijds met de AF motor een beeldstabilisator beter in het objectief kan zitten, zodat de lichtstralen die de sensor bereiken al gestabiliseerd zijn. Op die manier kan de beeldstabilisator precies worden aangepast aan dat specifieke objectief. Canon had deze filosofie ook voor de AF-motor. Een aantal fabrikanten, waaronder Nikon, vonden dat de motor beter in de camera kon zitten want dan kunnen de objectieven goedkoper worden gemaakt. In principe klopt dat ook wel, echter heeft ook Nikon moeten inzien dat de filosofie van Canon wel de betere was. Gevolg is dat Nikon 2 systemen heeft wat je kunt zien aan de Nikon D40x. Die heeft nl geen AF motor en kan dus niet alle objectieven van Nikon er op zetten. Gevolg is dat veel camera's van Nikon onnodig duur zijn want om alle objectieven te kunnen gebruiken hebben die camera's zelf een AF-motor en vaak ook nog een in het objectief. Lekker onnodig dubbel dus.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:20

dus is het beter om hem in de lens te hebben dan in de camera?
ik heb niets met nikon maar dat is persoonlijk, heb geen seconde nagedacht over de aanschaf van een nikon eigenlijk..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:37

Ik vraag het hier maar even:
Heeft iemand ervaring met kamera-express.nl?
Zoja, hoe beviel het etc. etc. Knipoog
Alvast bedankt Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:39

kieskeurig.nl meestal staan daar zeer veel reviews Ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:50

Uuh ik ben niet op zoek naar reviews? Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:53

dan kan je de ervaringen zien ermee misschien?...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:54

oja, bedankt *LOL*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:57

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:01

de 350D is daar echt niet duur *kriebel kriebel*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:12

Ja ik weet wel wat een review is, maar was even vergeten dat er ook reviews over die site's kunnen zijn *LOL*

Daarom vroeg ik het ook, vanwege de canon eos350d Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:21

ja echt kriebel kriebel haha Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:21

kokomo soms zit er een zwart ding onder de camera dat je er af kan halen, wat is dat nou precies?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:26

xDramaQueen schreef:

Ja, maar helaas was er voor de vakantie(t/m midden vakantie ong) de eos350 d ook bij de It's te koop, voor maar €500 incl. kitlens en gratis fototas! Bloos!
Die wou ik dus eerst kopen maar mocht niet van mn moeder, en toen in de vakantie zei ze dat ik hem pas mocht kopen als ik mijn olympus kon verkopen Boos!

Maarja, lekker offtopic Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:14

x_Marr schreef:
xDramaQueen schreef:

Ja, maar helaas was er voor de vakantie(t/m midden vakantie ong) de eos350 d ook bij de It's te koop, voor maar €500 incl. kitlens en gratis fototas! Bloos!
Die wou ik dus eerst kopen maar mocht niet van mn moeder, en toen in de vakantie zei ze dat ik hem pas mocht kopen als ik mijn olympus kon verkopen Boos!

Maarja, lekker offtopic Clown

een compact of een SLR die olympus, en als je mama hem moet betalen kan ik t enigzins begrijpen, anders vind ik gewoon dat je t moet doen haha Tong uitsteken ik ga wel me camera halen bij een winkel besef ik nu, want mocht er iets kapot zijn of zo *nognooit gehad trouwens klopt af* moet je hem helemaal opsturen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:01

xDramaQueen schreef:
kokomo soms zit er een zwart ding onder de camera dat je er af kan halen, wat is dat nou precies?

http://www.digiphotos.fr/images/materie ... pBG-E2.jpg

Zo'n ding?

Of...

http://www.digit-photo.com/MANFROTTO_05 ... N055AB.jpg

Zo'n ding?

Eerste is een (battery) grip, tweede een statief.

De grip is onder andere voor een betere ligging in de hand, vooral voor het schieten van portretten. Dan kun je de body namelijk verticaal vasthouden en de belangrijkste knoppen (ontspanknop plus nog een paar) zitten daar dan op dezelfde plek als waar je ze in landscape vindt (maar dan dus met je camera een kwartslag gedraaid). Bijkomend voordeel is dat er in zo'n grip twee accu's passen, waardoor je een keer zo lang kunt fotograferen voor je accu's moet wisselen.

Mocht je besluiten zo'n grip te kopen, let dan wel op of je de goeie koopt. Er zijn verschillende types van en niet iedere grip past op iedere body!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:02

ja die eerste ja! die dingen maken de camera juist toch zo enorm zwaar Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:03

Mwoh, valt mee. Je kunt ze ook gebruiken met één accu, dat scheelt alweer iets. Daarnaast... Tuurlijk, het weegt wat. Maar het houd stukken fijner vast en als je een dag lang vooral héél veel portretten schiet, heb je zónder al snel een lamme pols. Dit houdt gewoon zowel landscape als portrait stukken beter vast.

Maar inderdaad, zoiets weegt wel wat.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:10

ik heb vorige week mijn Olympus E-500 verkocht en krijg morgen de Canon 40D met IS lens
hoop wel veel verschil te merken