Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:heb hem even opgezocht, zeer mooie camera en goede reviews, hij is wel 700 gram, behoorlijk aan het gewicht dus..
Patriciavt schreef:Wat is jullie ervaring met een 2 in 1 lens?? (18-200mm)
Kokomo schreef:Patriciavt schreef:Wat is jullie ervaring met een 2 in 1 lens?? (18-200mm)
Zoals ik al vaker heb geschreven geldt de regel, hoe meer zoom, hoe slechter het objectief. Het is ook een beetje tegenstrijdig om een dslr te kopen met de bedoeling betere foto's te maken als met een compact en vervolgens een objectief te kopen met een groot zoombereik en daardoor weer slechtere foto's te krijgen. Dan hed je net zo goed een compact kunnen kopen. een zoomobjectief voor een dslr moet niet meer dan 3x zoom bevatten. Ze kunnen wel betere zoomobjectieven bouwen die meer zoom hebben, maar die worden dan peperduur. Eigenlijk zou je 3 objectieven moeten kopen om dat gehele bereik te dekken. Een 10-22 groothoek. Een 24-70 voor het gewone werk en een 70-200 als tel. In die maten heb je uitstekende objectieven. Als goedkoper alternatief heb je ook 70-300 objectieven die redelijk presteren en niet zo duur zijn.
Kokomo schreef:xDramaQueen schreef:heb hem even opgezocht, zeer mooie camera en goede reviews, hij is wel 700 gram, behoorlijk aan het gewicht dus..
Persoonlijk heb ik liever een camera met wat meer gewicht. Als de camera zo licht is heb je sneller last van bewegen, wat vooral met inzoomen lastig kan zijn. Door het gewicht ligt de camera stabieler in de hand. Gelukkig weegt de 70-200 genoeg om er toch nog een lekker geheel van te maken. De 30D heeft geen Live-view maar ik zou ook niet weten waar ik dat voor zou gebruiken. Foto's schieten gaat gewoon het lekkerst gewoon door de zoeker. De grootste kracht van de 30D zit hem in de sensor. Die is zo goed uigevallen dat toen de 20D de 30D ging opvolgen, Canon geen nieuwe sensor in de camera heeft gestopt. Deze foto's van deze sensor worden wel vergeleken met de 1Ds MkII die 16,7 Mp heeft. Die is dan iets beter, maar heeft 2x zoveel pixels, dat zegt genoeg.
xDramaQueen schreef:ja echt kriebel kriebel haha
x_Marr schreef:xDramaQueen schreef:ja echt kriebel kriebel haha
Ja, maar helaas was er voor de vakantie(t/m midden vakantie ong) de eos350 d ook bij de It's te koop, voor maar €500 incl. kitlens en gratis fototas!
Die wou ik dus eerst kopen maar mocht niet van mn moeder, en toen in de vakantie zei ze dat ik hem pas mocht kopen als ik mijn olympus kon verkopen
Maarja, lekker offtopic
xDramaQueen schreef:kokomo soms zit er een zwart ding onder de camera dat je er af kan halen, wat is dat nou precies?