[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:18

Mijn rug gaat gelukkig weer ietsje beter, dank jullie wel :*
Gisteren de eerste fisio gehad, na volgende week denk ik wel weer wat mobieler te zijn.

Bedankt voor alle FB _/-\o_

Ik heb half liggend vanaf de bank deze kunnen schieten :')

Week 23

Afbeelding

Ik baal een beetje van de puntjes van de oortjes :o
Ze lag voor het raam en in de kamer werd het al een beetje donker.
Ik vond het wel een uitdaging te schieten met ruim tegenlicht.
Laatst bijgewerkt door quartel op 04-06-15 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:24

Bedankt eline! Ja, er waren op dat moment veel rode/paarse lichten, en dan met mijn flitser.. En dan krijg je dus dit. Ik ben eigenlijk enkel gewend buiten te fotograferen en dan voornamelijk paarden (en honden) dus dit was echt compleet anders. Ben echt tevreden over de resultaten van die avond!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:22

Afbeelding
Week 23

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:00

Week 23

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:11

WEEK 23

Zoals al aangegeven heb ik momenteel examenweken, dus een foto van een aantal weken geleden :-)

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:25

Week 23
Afbeelding

Ik ben tot nu toe ziek geweest en de komende dagen moet ik weer werken, dus als ik daarmee klaar ben ben ik wss heel moe, dus nu maar even een foto gemaakt, knappe kat :)

Edit, zie nu dat er wel ruis in zit, terwijl ik hem toch echt op 640 had staan, met een 70D moet dat toch niet zo problematisch zijn?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:30

Week 23
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:54

k_m schreef:
Ik had misschien best het verhaal van mijn reeks erbij kunnen zetten idd :')

Dus in het kader van een boek over voedsel en onze maatschappij maakte ik deze reeks.

De 2 personen zijn Mariusz & Alina, een koppel uit polen die sinds 7 jaar hier wonen. Samen werken ze op een tuinbedrijf waar er tomaten geteeld worden. Ze hebben een zoontje, Marcel en wonen met hun 3tjes in een huisje van het tuinbouwbedrijf.

Hiermee wil ik aantonen, dat zij hier het werk komen doen wat wij niet willen doen, maar wat voor hun dan weer net een mooie toekomst geeft, omdat het naar hun normen veel beter betaald!

Nice! Mooi verhaal en mooie serie zo :)

manonfleur schreef:
Lipydo schreef:
manonfleur verzamelt hier
Mooie band geeft deze foto weer! Hij is wel wat te donker en de horizon is scheef, waardoor alles wat bergafwaarts oogt.

Bedoel je dat de achtergrond een berkje lijkt? Het is namelijk een dijk en die loopt bergopwaarts. Maar ik weet niet of je dat bedoelt? :P

Haha nee, ik bedoel dat de horizon scheef is. Dit kun je vooral zien aan het grote gebouw erachter. Hier even je foto bewerkt met wat ik bedoel:
Afbeelding

Leonie_M schreef:
Super bedankt voor de feedback. De witte delen zijn inderdaad overbelicht. Met veel zon overkomt mij dat wel vaker. Ik probeer al wel onder te belichten maar dan wordt de rest weer zo donker

Bewerk je je foto's achteraf? Dan kan je de donkere delen weer wat oplichten om dat probleem op te lossen :)

IsaCalixa schreef:
Lipydo schreef:
Feedback week 22
IsaCalixa
Vind dit een hele pakkende foto. Setting en styling kloppen met elkaar. Ook de hand was een goed idee, om de kimono wat te breken. Ik weet niet of het een wat ouder model was, anders oogt dit wel een beetje door de (daarom storende?) schaduwen in het gezicht. Heb je de achtergrond (bokeh) meeverscherpt? Die oogt een beetje rommelig/pixelig.

Bedankt voor het compliment :D

Nee, het model was rond de 20. Maar ze had best last van wallen onder haar ogen, deze konden we ook lastig weg krijgen met make up. Ik heb geprobeerd dit nog wat te verminderen met photoshop, maar ik wilde het niet te overdreven doen om te voorkomen dat het nep ging lijken. Maar ik wil mij ook nog wat meer verdiepen in het verbeteren van de huid/oneffenheden in het gezicht.

De achtergrond is inderdaad mee verscherpt, op dat moment had ik net de hoogdoorlaat-knop ontdekt haha. Tegenwoordig verscherp ik alleen het model. Dat had in dit geval ook ander gekund inderdaad. :)

Schaduwen in het gezicht kan je het mooist (zo behoudt je de werkelijk huid, maar wordt de schaduw minder) wegwerken door middel van een curves-laag. Ik heb hier een tutorial over geschreven op Bokt, misschien heb je hier wat aan :) [FK] [TUT] 'PROFESSIONAL' RETOUCHING (PS)

Tivara schreef:
@Lypido; dankjewel, hoe zou je dan qua nabewerking doen? Ik vind dat namelijk nog best lastig.

Doordat de lucht het meeste licht bevat (tegenover de grond/heuvels) en je de wolken nog wel zichtbaar wilt hebben (niet overbelicht), is de correcte belichting voor allebei eigenlijk onmogelijk om dit in één klik te krijgen. De grond is nu wat onderbelicht, terwijl de lucht wel oké is. In de nabewerking kun je dit dus weer wat gelijk trekken door de grond wat op te lichten (dit heb ik even snel gedaan in Photoshop gedaan om mijn verhaal te illustreren):
Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:58

Thanks voor alle complimenten en feedback *D !

Week 23:

Afbeelding

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:08

Week 23 Misschien niet de beste kwaliteit maar wel heel lief <3 Bedankt iedereen voor de FB :)

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:48

Lipydo schreef:
manonfleur schreef:

Bedoel je dat de achtergrond een berkje lijkt? Het is namelijk een dijk en die loopt bergopwaarts. Maar ik weet niet of je dat bedoelt? :P

Haha nee, ik bedoel dat de horizon scheef is. Dit kun je vooral zien aan het grote gebouw erachter. Hier even je foto bewerkt met wat ik bedoel:
m/hZafHH.jpg

Oké, haha, ik snap het. Bedankt!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:12

Week 23

Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:08

week 23
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:57

In overleg met Agossie mag ik mijn Week 22 verlaat inleveren:

Afbeelding
(Foto uit de oude doos)

Mijn week 23 komt hopelijk wel weer op tijd :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:57

Prachtige foto Wendy <3

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:14

Hierbij mijn week 23:
Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:58

Mijn foto voor week 23:

Afbeelding

Gemaakt tijds de endurance Wateren. Het was niet heel mooi weer en dat is ook terug te zien in de foto. Bedankt allemaal voor de feedback. Er zitten echt hele handige tips tussen.

Iemand vroeg hoe je een foto met Picasa kan uploaden: Ik upload de foto eerst naar Picasa Webalbums en dan maak ik de foto groot, rechtermuisknop en afbeeldings- url kopiëren. De url plak ik tussen de . Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:36

Gave foto Wendy! :D Welk idee zit erachter?

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:23

week 23

even een oude foto wegens tijdgebrekjes :) en ook even snel een boktupload :')

dit is mn schattige lieve konijntje snoopy :)

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:45

Week #23 - een foto van paar weken terug wegens examens, ook niet helemaal tevreden over de bewerking...

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:50

Mag ik hier nog komen in vallen? O:)
Ik ben geen fotograaf ofzo, maar ik vind het wel leuk en ik wil graag beter worden. :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:44

Week 23
Afbeelding

Ik ben de komende maand in Zweden om een huis op te knappen, best een leuk zomerbaantje :)) Dit is de put die buiten het huis staat, in de zon van gisteren. Komen de volgende weken nog wel meer foto's van het huis gok ik :Y)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:58

Hier alvast mijn week 23.. Moet mijn verzamelalbum ook eens bijwerken, hopelijk deze week weer tijd voor.. Nu iig deze vast inleveren ivm meeting morgen en drukte maandag..

Heel blij mee, eindelijk eens mijn eigen jonge merrie op de foto gezet :) <3
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:30

Ik zend deze foto in, het ging om het hoofdstel. Vandaar dat de teugels er op deze manier nog aan zitten
Afbeelding
:D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:32

Lipydo schreef:
Feedback week 22

Cioccolato
Nice dat de witte benen van het paard op de grens ligt van het zand en het gras! Als ik dan verder kijk zie ik meer lagen in de achtergrond wat gaaf is. Je zou het geel misschien nog meer willen aanzetten hierdoor om daar de grens beter te bepalen voor de opvolgende ‘laag’. Ik mis wel iets van leven in het oog van het paard. Ook kan het wegwerken van storende dingen iets beter door gekloonde stukken minder met elkaar overeen te laten komen.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide feedback! Hier ga ik wat mee doen!
Het weg werken gaat nog niet helemaal zoals het hoort, hard mee aan het oefenen! :o