k_m schreef:Ik had misschien best het verhaal van mijn reeks erbij kunnen zetten idd

Dus in het kader van een boek over voedsel en onze maatschappij maakte ik deze reeks.
De 2 personen zijn Mariusz & Alina, een koppel uit polen die sinds 7 jaar hier wonen. Samen werken ze op een tuinbedrijf waar er tomaten geteeld worden. Ze hebben een zoontje, Marcel en wonen met hun 3tjes in een huisje van het tuinbouwbedrijf.
Hiermee wil ik aantonen, dat zij hier het werk komen doen wat wij niet willen doen, maar wat voor hun dan weer net een mooie toekomst geeft, omdat het naar hun normen veel beter betaald!
Nice! Mooi verhaal en mooie serie zo
manonfleur schreef:Lipydo schreef:manonfleur verzamelt
hierMooie band geeft deze foto weer! Hij is wel wat te donker en de horizon is scheef, waardoor alles wat bergafwaarts oogt.
Bedoel je dat de achtergrond een berkje lijkt? Het is namelijk een dijk en die loopt bergopwaarts. Maar ik weet niet of je dat bedoelt?

Haha nee, ik bedoel dat de horizon scheef is. Dit kun je vooral zien aan het grote gebouw erachter. Hier even je foto bewerkt met wat ik bedoel:

Leonie_M schreef:Super bedankt voor de feedback. De witte delen zijn inderdaad overbelicht. Met veel zon overkomt mij dat wel vaker. Ik probeer al wel onder te belichten maar dan wordt de rest weer zo donker
Bewerk je je foto's achteraf? Dan kan je de donkere delen weer wat oplichten om dat probleem op te lossen
IsaCalixa schreef:Lipydo schreef:Feedback week 22IsaCalixaVind dit een hele pakkende foto. Setting en styling kloppen met elkaar. Ook de hand was een goed idee, om de kimono wat te breken. Ik weet niet of het een wat ouder model was, anders oogt dit wel een beetje door de (daarom storende?) schaduwen in het gezicht. Heb je de achtergrond (bokeh) meeverscherpt? Die oogt een beetje rommelig/pixelig.
Bedankt voor het compliment
Nee, het model was rond de 20. Maar ze had best last van wallen onder haar ogen, deze konden we ook lastig weg krijgen met make up. Ik heb geprobeerd dit nog wat te verminderen met photoshop, maar ik wilde het niet te overdreven doen om te voorkomen dat het nep ging lijken. Maar ik wil mij ook nog wat meer verdiepen in het verbeteren van de huid/oneffenheden in het gezicht.
De achtergrond is inderdaad mee verscherpt, op dat moment had ik net de hoogdoorlaat-knop ontdekt haha. Tegenwoordig verscherp ik alleen het model. Dat had in dit geval ook ander gekund inderdaad.

Schaduwen in het gezicht kan je het mooist (zo behoudt je de werkelijk huid, maar wordt de schaduw minder) wegwerken door middel van een curves-laag. Ik heb hier een tutorial over geschreven op Bokt, misschien heb je hier wat aan
[FK] [TUT] 'PROFESSIONAL' RETOUCHING (PS)
Tivara schreef:@Lypido; dankjewel, hoe zou je dan qua nabewerking doen? Ik vind dat namelijk nog best lastig.
Doordat de lucht het meeste licht bevat (tegenover de grond/heuvels) en je de wolken nog wel zichtbaar wilt hebben (niet overbelicht), is de correcte belichting voor allebei eigenlijk onmogelijk om dit in één klik te krijgen. De grond is nu wat onderbelicht, terwijl de lucht wel oké is. In de nabewerking kun je dit dus weer wat gelijk trekken door de grond wat op te lichten (dit heb ik even snel gedaan in Photoshop gedaan om mijn verhaal te illustreren):