Bagheera_206 schreef:Volgens mij is de Canon 60D de tegenhanger van Canon dat is het enige wat ik weet eigenlijk. Heb je dan naast de Nikon D7000 dan ook nog ruimte voor een paar mooie lenzen?
Of de 550D / 600D.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Wat een onzinadvies. Beter begin je gewoon met één of twee objectieven waarmee je "jouw" soort fotografie goed kunt beoefenen en kijk je dan wat je eventueel mist. Een lichtsterk objectief adviseren voor "later" zonder te weten of jij dat als fotograaf überhaupt nodig hebt of zoekt vind ik voor een verkoper erg vreemd.
Sani schreef:[***], die mailbrieven die op jouw website staan, over compactcamera's en het gebruik daarvan, is dat ook van toepassing bij mijn Fujifilm S3200? Waarschijnlijk wel, tenslotte is het een compact, maar ik heb het idee dat die van mij veel meer functies heeft dan een compact.
HLPhoto schreef:Eerste vraag die in me opkomt: Waarom wil je per se een nieuwe camera?
Niet om je van het idee af te praten, meer omdat ik eigenlijk wil weten wat je met de 400D tekort komt voor ik een antwoord geef
_Pansy_ schreef:hmm.. Misschien wat zuur, maar voor ruis, beelden per seconde en meer resolutie hoef je denk ik niet naar een 60d te kijken. Zo gigantisch veel beter zijn de bodies niet geworden helaas. Een 7D doet meer beelden per seconde en kan tussendoor ook nog focussen, een 60D is nauwelijks sneller dan een 400D. Daarnaast: waar heb je die snelheid echt voor nodig? Heb vandaag nog autosport gefotografeerd met een 1D (10 beelden per seconde) en een 5D (3,9). De serie uit de 1D is vooral meer uitzoek werk, verder zeker niet beter. Timing is allesHLPhoto schreef:Eerste vraag die in me opkomt: Waarom wil je per se een nieuwe camera?
Niet om je van het idee af te praten, meer omdat ik eigenlijk wil weten wat je met de 400D tekort komt voor ik een antwoord geef
Bedankt voor jullie reacties!
Om even op bovenstaand bericht te reageren, tja, beetje moeilijk uitleggen vind ik. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn camera wat tekort komt ten opzichte van mijn lens. Daarbij heb ik graag o.a. iets minder snel ruis, zou ik graag iets meer megapixels hebben, meer beelden per seconde en eigenlijk lijkt het me ook wel prettig om een schermpje en filmfunctie te hebben. Het is allemaal niet echt nodig, maar lijkt me gewoon wel prettig. Daarbij heb ik mijn 400d al 4 jaar (hééél veel gebruikt) en wil ik wel eens verder kijken naar beter.
En als ik een betere camera wil, dan liever echt een stuk beter. Dan kan ik weer jaren vooruit hoop ik.
Ik zit nu een beetje te kijken richting de Canon 60d, maar heb nog de tijd, dus wil even goed oriënteren. Iets hogere prijs dan ik eerst in gedachten had, maar het lijkt mij zo (na veel reviews te hebben gelezen) wel een camera dat aan mijn wensen voldoet. Maar goed, ik weet het nog niet.
Elixir schreef:Iemand goede tips voor camera tassen? Woon wel in België.. Weet niet of iemand hier iets weet.
Of misschien in de media markt? Die hebben wij hier ook in België.
Welke prijs is het ongeveer voor eentje voor een Nikon met standaardlens en daarbij nog een lens in het tasje? (dus de body en de twee lenzen)
Yasmine schreef:Elixir schreef:Iemand goede tips voor camera tassen? Woon wel in België.. Weet niet of iemand hier iets weet.
Of misschien in de media markt? Die hebben wij hier ook in België.
Welke prijs is het ongeveer voor eentje voor een Nikon met standaardlens en daarbij nog een lens in het tasje? (dus de body en de twee lenzen)
Bij Fnac hebben ze er goeieMaar http://www.digicamshop.be is véél goedkoper en je moet nooit verzendkosten betalen. Dus ga eens naar de Fnac, zoek een leuke tas uit en bestel hem dan bij digicamshop.
Ik heb een Lowepro messenger, daar heb ik nu een body + zoomlens + 3 losse lenzen (50mm 1.8, 28-75 2.8 en 18-55 IS) in zittten. Externe flitser past er net niet meer bij. Volgens mij kost die tas iets van een €30.