[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:36

Bagheera_206 schreef:
Volgens mij is de Canon 60D de tegenhanger van Canon dat is het enige wat ik weet eigenlijk. Heb je dan naast de Nikon D7000 dan ook nog ruimte voor een paar mooie lenzen?

Of de 550D / 600D.

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:37

Met idd een Nikon D5100 of Canon 600D hou je wel meer budget over voor standaardzoom en telezoom. Heb je wel in 1x de "set" compleet.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:41

De 18-105VR van Nikon is wel een aardig stukkie beter dan de 18-135IS van Canon. Aardig scherp dingetje die eerste, terwijl ik die Canon 18-135 gewoon bagger vind. De 15-85IS USM van Canon is wel heel erg goed.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:44

De man van Apollo zei dat het een erg mooie combie is om mee te 'beginnen' en die later uit tebreiden met een lichtgevoelige lens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:29

Wat een onzinadvies. Beter begin je gewoon met één of twee objectieven waarmee je "jouw" soort fotografie goed kunt beoefenen en kijk je dan wat je eventueel mist. Een lichtsterk objectief adviseren voor "later" zonder te weten of jij dat als fotograaf überhaupt nodig hebt of zoekt vind ik voor een verkoper erg vreemd.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:32

Nouks, die mailbrieven die op jouw website staan, over compactcamera's en het gebruik daarvan, is dat ook van toepassing bij mijn Fujifilm S3200? Waarschijnlijk wel, tenslotte is het een compact, maar ik heb het idee dat die van mij veel meer functies heeft dan een compact. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:35

Nouks schreef:
Wat een onzinadvies. Beter begin je gewoon met één of twee objectieven waarmee je "jouw" soort fotografie goed kunt beoefenen en kijk je dan wat je eventueel mist. Een lichtsterk objectief adviseren voor "later" zonder te weten of jij dat als fotograaf überhaupt nodig hebt of zoekt vind ik voor een verkoper erg vreemd.

Hij heeft vooraf gevraagt wat ik vooral wil doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:47

Sani schreef:
[***], die mailbrieven die op jouw website staan, over compactcamera's en het gebruik daarvan, is dat ook van toepassing bij mijn Fujifilm S3200? Waarschijnlijk wel, tenslotte is het een compact, maar ik heb het idee dat die van mij veel meer functies heeft dan een compact. :=

Die nieuwsbriefcursussen bedoel je?

Die zijn bedoeld voor iedereen die wel graag betere foto's wil gaan maken, maar daarvoor niet technisch bezig wil zijn. Bijvoorbeeld omdat de camera dat niet kan (heel simpele compactcamera) of omdat de fotograaf dat niet wil of kan. De nieuwsbriefcursussen zijn nog in ontwikkeling maar hoop ik in juli te gaan aanbieden.

De basiscursus DSLR is misschien voor jou meer geschikt. Hoewel je geen digitale spiegelreflexcamera hebt, wil je volgens mij wel graag de techniek vaardig worden. De onderwerpen die in de basiscursus behandeld worden moet je met jouw camera allemaal mee kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:49

Hoe kan je betere foto's maken zonder technisch bezig te zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, omdat die dingen volgens mij wel samen gaan .. Ik wil ook graag betere foto's en heb een beetje basistechniek maar zou er veel meer tijd in moeten insteken en meer met de camera erop uit om gewoon te oefenen en dingen te proberen enzo .. maar die tijd (en de energie daarvoor) ontbreekt mij momenteel .. dus ik blijf ook maar een beetje hangen :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:53

Dan heb ik iets om over na te denken! Dankjewel voor je antwoord. :D
Enschede is niet zo ver weg. :')
Ik neem ten minste aan dat de cursussen daar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:21

Nee, de cursussen zijn op internet. Hoef je de deur niet voor uit :D
We beginnen wel na de zomervakantie ook met workshops met min of meer hetzelfde programma's. Ik neem daarbij Twente en de Achterhoek voor mijn rekening en voor andere regio's zijn er andere docenten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:28

:')
uiteraard.. online cursus, ik had het woordje online even gemist. _O-
Workshops had ik idd ook iets over gelezen. :j

Maargoed dit is behoorlijk offtopic. :')
Ik ben nog steeds onzettend blij met mijn camera. :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:04

HLPhoto schreef:
Eerste vraag die in me opkomt: Waarom wil je per se een nieuwe camera?

Niet om je van het idee af te praten, meer omdat ik eigenlijk wil weten wat je met de 400D tekort komt voor ik een antwoord geef ;)

Bedankt voor jullie reacties! :)

Om even op bovenstaand bericht te reageren, tja, beetje moeilijk uitleggen vind ik. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn camera wat tekort komt ten opzichte van mijn lens. Daarbij heb ik graag o.a. iets minder snel ruis, zou ik graag iets meer megapixels hebben, meer beelden per seconde en eigenlijk lijkt het me ook wel prettig om een schermpje en filmfunctie te hebben. Het is allemaal niet echt nodig, maar lijkt me gewoon wel prettig. Daarbij heb ik mijn 400d al 4 jaar (hééél veel gebruikt) en wil ik wel eens verder kijken naar beter.
En als ik een betere camera wil, dan liever echt een stuk beter. Dan kan ik weer jaren vooruit hoop ik.
Ik zit nu een beetje te kijken richting de Canon 60d, maar heb nog de tijd, dus wil even goed oriënteren. Iets hogere prijs dan ik eerst in gedachten had, maar het lijkt mij zo (na veel reviews te hebben gelezen) wel een camera dat aan mijn wensen voldoet. Maar goed, ik weet het nog niet. :P

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:28

Iemand goede tips voor camera tassen? Woon wel in België.. Weet niet of iemand hier iets weet.
Of misschien in de media markt? Die hebben wij hier ook in België.
Welke prijs is het ongeveer voor eentje voor een Nikon met standaardlens en daarbij nog een lens in het tasje? (dus de body en de twee lenzen)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 02:40

_Pansy_ schreef:
HLPhoto schreef:
Eerste vraag die in me opkomt: Waarom wil je per se een nieuwe camera?

Niet om je van het idee af te praten, meer omdat ik eigenlijk wil weten wat je met de 400D tekort komt voor ik een antwoord geef ;)

Bedankt voor jullie reacties! :)

Om even op bovenstaand bericht te reageren, tja, beetje moeilijk uitleggen vind ik. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn camera wat tekort komt ten opzichte van mijn lens. Daarbij heb ik graag o.a. iets minder snel ruis, zou ik graag iets meer megapixels hebben, meer beelden per seconde en eigenlijk lijkt het me ook wel prettig om een schermpje en filmfunctie te hebben. Het is allemaal niet echt nodig, maar lijkt me gewoon wel prettig. Daarbij heb ik mijn 400d al 4 jaar (hééél veel gebruikt) en wil ik wel eens verder kijken naar beter.
En als ik een betere camera wil, dan liever echt een stuk beter. Dan kan ik weer jaren vooruit hoop ik.
Ik zit nu een beetje te kijken richting de Canon 60d, maar heb nog de tijd, dus wil even goed oriënteren. Iets hogere prijs dan ik eerst in gedachten had, maar het lijkt mij zo (na veel reviews te hebben gelezen) wel een camera dat aan mijn wensen voldoet. Maar goed, ik weet het nog niet. :P
hmm.. Misschien wat zuur, maar voor ruis, beelden per seconde en meer resolutie hoef je denk ik niet naar een 60d te kijken. Zo gigantisch veel beter zijn de bodies niet geworden helaas. Een 7D doet meer beelden per seconde en kan tussendoor ook nog focussen, een 60D is nauwelijks sneller dan een 400D. Daarnaast: waar heb je die snelheid echt voor nodig? Heb vandaag nog autosport gefotografeerd met een 1D (10 beelden per seconde) en een 5D (3,9). De serie uit de 1D is vooral meer uitzoek werk, verder zeker niet beter. Timing is alles ;)
megapixels idem dito: leuk, die 21,1mp uit de 5D. Op iso3200 is er nauwelijks meer detail over dan in de foto's uit de 1D, dus heb ik per foto ca 20mb nutteloze data. Het detail komt er alleenecht goed uit op iso 800 of lager en met topglas ervoor. echt topglas, laat de 70-200 L (IS) USM maar thuis, de nieuwe (IS II) of de f/4 L IS USM redt t wel. Of de 35L, 85L of 300L f?2.8 IS USM.. Dat heb je nog erger bij sensoren met NOG meer pixels per cm2, zoals in de 60d enz.

Qua ruis? De 5d2 is goed, beter dan de 1d3 als het echt hoog moet (3200, 6400, 12800 bruikbaar). De winst ov de 5d classic is echter maar minimaal, eigenlijk schiet ik op alles t/m 3200 zelfs liever met zo'n oude 5d! Hetzelfde zie ik bij crop: een 20d op 3200iso is bruikbaar, een 550d ook. Er zit minder dan een stop vooruitgang in en de ruis is steeds moeilijker bewerkbaar.

Waar komt t dan op neer? Als die 400d gammel is.. Koop een 550d, of een 60d als je iets steviger/meer werkpaard wil.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:16

Ik vind die 60D body zo licht, of ben ik dan echt de enige? :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:00

Ik denk dat je dan de enige bent ;) een 40D weegt nauwelijks meer. Verschil is kleiner dan tussen 50D en 5D, en dat voel je ook amper. Als je nu een 1D of 1Ds hebt kan ik het me voorstellen, die zijn namelijk ruim 1 kg.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:24

Elixir schreef:
Iemand goede tips voor camera tassen? Woon wel in België.. Weet niet of iemand hier iets weet.
Welke prijs is het ongeveer voor eentje voor een Nikon met standaardlens en daarbij nog een lens in het tasje? (dus de body en de twee lenzen)

Bij Fnac hebben ze er goeie :) Maar www.digicamshop.be is véél goedkoper en je moet nooit verzendkosten betalen. Dus ga eens naar de Fnac, zoek een leuke tas uit en bestel hem dan bij digicamshop.
Ik heb een Lowepro messenger, daar heb ik nu een body + zoomlens + 3 losse lenzen (50mm 1.8, 28-75 2.8 en 18-55 IS) in zittten. Externe flitser past er net niet meer bij. Volgens mij kost die tas iets van een €30.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:58

Yasmine schreef:
Elixir schreef:

Bij Fnac hebben ze er goeie :) Maar http://www.digicamshop.be is véél goedkoper en je moet nooit verzendkosten betalen. Dus ga eens naar de Fnac, zoek een leuke tas uit en bestel hem dan bij digicamshop.
Ik heb een Lowepro messenger, daar heb ik nu een body + zoomlens + 3 losse lenzen (50mm 1.8, 28-75 2.8 en 18-55 IS) in zittten. Externe flitser past er net niet meer bij. Volgens mij kost die tas iets van een €30.

Bedankt! Deze site is veilig? Moet je gewoon betalen bij ontvangst of hoe werkt het? (anders zoek ik het zelf wel eens uit)
Fnac kan ik inderdaad eens kijken, zodra het mogelijk is! Kreeg die site nogal aangeraden. Kan in die tas van jou de body met een lens er op (55-200mm bv) en dan de andere lens apart erbij? Of moet je telkens je lens van je body doen?

Edit : de lowerpro exchange messenger lijkt me zo slap, zou niet willen dat alles daar maar zit in te bewegen (schuren). Of dat het eruit valt als ik me buk.
Laatst bijgewerkt door Elixir op 20-06-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:13

Ja hoor, ik heb daar al veel dingen gekocht (2 lenzen, externe flits, geheugenkaart, lenzenfilters) en het is 100% veilig. Als je voor 22u bestelt/betaalt, heb je het de volgende dag thuis. Je betaalt gewoon met online bankieren (of per handmatige overschrijving). Ik doe het altijd met KBC online. Je krijgt een sms als je pakket verstuurd is.

In die tas past een body met lens erop en ik krijg er dan meestal nog 3 extra lenzen in. Vooraan heb je nog zakjes met ritsen om losse spullen in te steken.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:02

Ik heb even een vraagje over mijn camera!
Ik heb de Canon EOS 500D + 18-55 + 75-300 gekocht (die aanbieding van de mediamarkt van vorige week).

Nu wil ik graag lenskappen gaan kopen voor op deze lensen, maar kom er niet helemaal uit welke ik nu moet hebben.

Voor de 18-55 dacht ik aan de: Canon EW-60C Zonnekap
En voor de 75-300 aan de: Canon ET-60 Zonnekap

Alleen bij die laatste staat erbij: voor de 75-300mm f/4-5,6 III USM.. Ik weet dus niet of dit nou de lens is die ik heb :P

Wie kan mij helpen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:58

Het type lens dat je hebt... staat op de lens ;) Even goed kijken naar de opschriften dus.

Verder: Kijk even op Marktplaats voor zonnekappen. JJC = heel veel goedkoper :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:43

*\o/* Vorige week ofzo ben ik eventjes in dit topic geweest om info te vragen. Ik moest eerst even m'n examenuitslag afwachten en ik heb net m'n cadeau besteld :D Toch voor de Nikon D5000 gegaan met de 18-55vr en deze tas http://www.foka.nl/site/crumpler-messen ... 16896.html
De 70-300vr komt er nog bij maar die is bij veel winkels momenteel niet op voorraad dus daar wacht ik even 2 tellen mee :D
Hoop dat die morgen binnen is maar ik gok op woensdag...wachten gaat lang duren :Y)
Bedankt voor de adviezen!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:30

Ik vind fotografie heel leuk en wil graag een spiegelreflex kopen, heb alleen nog geen verstand van dingen als diafragma etc, weet iemand misschien goede informatiewebsites?

En kan je met alle spiegelreflexen beweging scherp fotograferen (ja toch, door de sluitertijd instellingen)? :)
Ik wil wel beginnen met een simpele camera, dus het is niet zo dat ik direct in het diepe spring. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:32

Ja, met alle spiegelreflexen kun je beweging bevriezen. Mits er genoeg licht is. Een paard bij nacht in de wei bijvoorbeeld... Naaaah, laat maar :D Maar overdag kan dat gewoon hoor.