Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorage schreef:nee niet echt goed
Dorage schreef:Nee.. als ik alleen de pony neem en de achtergrond dan klikt die niet ookal staat de pony buiten, maar als ik een stukje van de stal er bij neem van buiten dan klikt die wel.. maar dan wordt de achtergrond niet zwart..
Dorage schreef:Is Manual die M?
Kokomo schreef:Je zul dan een cijfers zien die de volgenede waarden kunnen hebben. 2,8 4,0 5,6 8,0 11,0 16 22.
Nouks schreef:Kokomo schreef:Je zul dan een cijfers zien die de volgenede waarden kunnen hebben. 2,8 4,0 5,6 8,0 11,0 16 22.
Ligt er ook maar net aan wat voor lens je gebruikt....Je hebt lenzen die bij 1.2 beginnen en lenzen die ingezoomd pas op 5.6 beginnen....
Kokomo schreef:[***] schreef:Ligt er ook maar net aan wat voor lens je gebruikt....Je hebt lenzen die bij 1.2 beginnen en lenzen die ingezoomd pas op 5.6 beginnen....
Maak het nu niet nog moeilijker. Eerst even kijken of ze dit kan vinden op haar camera. Ik ga er tenmiste vanuit dat ze de Sony A100 heeft want dat is toch de enige DSLR van Sony.
Maaik schreef:Ik héb toch een gekl*t met die ruis, ik word er werkelijk gek van![]()
Heb ik hem op 50 staan. En krijg ik nóg ruis. Dit is overigens de laagste stand van de iso op mijn camera (Canon PowerShot S2 IS)
Nou was mijn vraag, hoe kan ik mijn ISO goéd kan instellen.
JW18 schreef:Fotograveer ik op een springconcour in bijv. een rijhal dan heb ik iig. wel een sluitertijd van 1/180 nodig. Meestal gaat mijn diafragma dan op f2.8 of 3.5 (afhankelijk van de hoeveelheid licht) en iso op 400 of 800 ( meestal krijg ik dan een klein beetje ruis, maar dat maakt me niet zoveel uit en de ruisremover helpt ook wel wat).
Maaik schreef:Ik krijg niet bij elke foto ruis hoor. Maar zo nu en dan wel. Ook zonder bewerken.
JW18 schreef:meestal krijg ik dan een klein beetje ruis, maar dat maakt me niet zoveel uit en de ruisremover helpt ook wel wat.