[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:31

Ik heb ook weer een tekening. Maar ik zal eerst eens proberen zelf te taxeren. Doe wel alleen tekeningen, ben niet zo bekend in de schilderijden en zo. Ben benieuwd. Vanaf pagina 21.

Nikki_Jimmy; Als ik jou was zou ik gewoon nog even door oefenen!
Oneilltje79; Ik ben helemaal fan van jou stijl, ik denk dat je er zéker 50€ voor kan vragen, denk nog wel meer.
Pony25; Hooguit 5€, maar dat zou ik er nog niet voor geven.
Mliez88; Oefenen baart kunst!
Nynk; zorg voor meer contrast, het is nou een hele fletse tekening. Ik denk wanneer je met iets minder 'strepen' werkt, en meer contrast, je er wel 10€ voor kan vragen.
Fenn; hooguit 5€
Neillo; ik vind het wel wat hebben. Maar ook hier mis ik contrast. Met contrast een eurootje of 10€?
Rebeltje; 20 a 30€.
Carita; 5€, ik mis details.
Fnanne; Echt geen op of aanmerkingen, minstens 30€.
Lunas; nog even dooroefenen.
1234; zelfde.
Alena; 5 à 10€...
Ice_princess; Ge-wel-dig , ook hier is zeker minstens 30€ op zijn plaats.
Nina_chicka; ik vind het meer een euhm, striptekening?
Sonnyke; nog even dooroefenen.
Nevony; ook.
Myra; leuke eigen stijl. 25€ dekn ik.

Verder zie ik bij zoveel die ik niet zo hoog getaxeerd heb écht talent. Maar ik heb puur beoordeeld op de tekening die ik voor me zag. Zoals ik al zei, oefening baart kunst!

Ik zou bij iedereen wel hele verhalen neer kunnen zetten, maar dan ben ik morgen nóg niet klaar

Bij deze mijn tekening:
Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:35

@ mik_ erg mooi!! vind 25 een goede prijs er voor

(je bent mijn tekeningen vergeten..) :p

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:17

v.a. pagina 23 halverwege tot aan 26 bovenaan (jullie blijven hard gaan )

Ik wil trouwens iedereen even bedanken voor alle taxaties en tips die er gedaan/gegeven worden

==>> Uitgaande van A4 (tenzij inzender zelf het formaat erbij gezet heeft ):

@rebeltje: 25-30 euro
@babe: 15 euro, zou iets gedetaileerder mogen naar mijn smaak dan.
@CaritaL: 1) 10/15 euro, 2) 15 euro 3) 10 euro (manen hadden iets mooier gekunt) 4) 12,50 euro
@Fnanne: 30/40 euro minimaal , helemaal niks op aan te merken
@Lunas: Ik zou nog even door oefenen.
@1234: vind hem ietwat krasserig, ik zou nog even door oefenen.
@alena: 5 euro
@sonnyke: 1) en 2) lijken schetsen en daardoor zou ik er niks voor geven. Wel leuke schetsen trouwens. 3) Die kaars heeft op de 1 of andere manier wel wat vind ik maar wat die waard zou zijn

@IcePrincess: Tja grafiet, het gaat denk ik niet zozeer om het feit dat het met grafiet gemaakt is (bij mij in ieder geval niet dan) maar om de kwaliteit van de tekening zelf. Wel vind Ik dat grafiet toch een bepaalde uitstraling heeft net iets anders dan gewoon potlood. Ik zou er alleen geen aparte prijs voor berekenen.
Je tekening: minimaal 40 euro denk ik voor deze omdat het gewoon een erg mooie tekening is...

Tja de moeilijke vraag wat doe je met meerdere paarden in een portret... ik heb daar geen echt antwoord op Ik denk dat het een beetje ligt aan wat er precies gevraagd wordt. Zijn het echt 2 portretten in 1 dan zou ik denk ik de tweede voor de halve prijs doen of zoiets??

@Nina_Chicka: voor mij is deze niets waard.. juist omdat hij niet af is. Je hoeft inderdaad natuurlijk geen werk te laten zien wat niet af is maar... aan werk dat niet af is kan ik geen taxatie koppelen juist omdat je het bij wijze van spreken nog helemaal kunt 'verpesten' juist bij het afwerken . Je bent vrij om het te laten zien hoor!

@sonnyke: 5 euro
@Nevony: ik zou nog even door oefenen, de verhoudingen kloppen niet helemaal nog.
@_Lorette_: waarom zou je nu minder vragen? Het duurt toch langer omdat de kwaliteit hoger is? Ik vind zelf dat geen goede reden om minder te vragen voor je werk, maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk
@Myra: 25 euro
@Mik_: 15 a 17,50 euro
Laatst bijgewerkt door Lontje op 24-01-06 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:21

smeetjoew schreef:
Wat ik ook ontzettend knap van jouw werk vind is dat je geen verschil ziet tussen pupil en rest van het oog, maar dat ie wel ontzettend sprekend is dat oog! Daar ben ik dus zo poepie-jaloers op!

Als de foto sprekend is, maar het oog toch onduidelijk, waarom zou je dan geen onduidelijk oog kunnen natekenen? Gewoon alles precies na proberen te tekenen als op de foto, op 1 of andere manier moet hij dan wel iets sprekends heben.

Toch maar beginnen met taxeren:
@ Mik_ 10 euro. Ik vind dat de tekening niet dezelfde uitstraling heeft als op de foto. Er mag ook veel meer contrast in en schaduw. Ik vind het paard ook heel vlak lijken; je tekent veel platte vlakken.
@ IcePrincess 25/30 euro. Leuke tekening, springt er ook mooi uit. Ik vind dat de neus wel wat gedetaieerder kan en ik mis wat diepte rond het oog. En dat knotje tussen de oren; lijkt net een snoepje Misschien iets minder laten glimmen en meer haartextuur erin verwerken. Hoofdstel vind ik heel mooi gedaan.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:11

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:44

niemand meer?
*duwt het topic weer beetje omhoog*

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:58

@1234: Ik denk dat je voor deze zo 5 euro kunt vragen. Netjes gedaan!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:40

AfbeeldingEn vanavond nog meer mensen een tekening af? Misschien hebben de tekenaars die hier al eerder gepost hebben nog nieuw werk om te laten zien? Kent iemand trouwens sites met tekeningen waarin prijzen vermeld worden?

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:43

ik ben na mijn vorige tekening (zie hierboven) , weer bezig met een tekening maar die is nog laaangg niet af ik begin pas net begonnen en dit keer is het een 'heel' paard

Oneilltje79 @ Die is mooi van jou zeg! Het paard springt zowat uit het schilderij!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:51

Da`s een nadeel van dat realistische werk van jullie. Je bent er een eeuwigheid mee bezig, want alles wat niet klopt stoort en verpest de hele tekening. Ik zou daar nooit zo lang aan kunnen doorwerken, dan zou ik helemaal gek worden. Maar petje af voor iedereen die dat wel doet.......

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:53

wow oneilltje79 echt heel mooi!!!

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:19

@mik rond de 25 euro
@1234 rond de 10 euro
Ik ben pas begonnen met tekenen en dit is pas mijn 2e tekening. Ik heb ook al een derde gemaakt, maar ik heb geen zin om daar eerst een foto van te maken (ik heb geen scanner). De kwaliteit is uiteraard slechter geworden door de foto. Ook zou ik zeker nog geen geld willen vragen voor een tekening, maar ik ben gewoon even benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben dus erg benieuwd..
Wat is trouwens het topic waar je tips kunt vragen over ogen tekenen en de vacht inkleuren enz? Dat vind ik vooral nog erg moeilijk.
Kus Luuz

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:22

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:20

Luuz@ wel al mooi hoor! vooral ook voor je 2e tekening!
Dat hoofdstel is ook goed gelukt!
Als je nog even dooroefent kom je er zeker!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:23

@ 1234: leuke uistraling heeft die shet! Zo'n 10 euro schat ik.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:57

Zo, weer tijd voor een rondje:

@ Luuz: een goed begin!! Oefenen, oefenen oefenen is het enige commentaar wat ik je mee kan geven, ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!
@ Oneilltje: mooie kleuren zitten er in je schilderij, hoe groot is het?
@ 1234: een shettebeest!!! Lief!!! Hij kijkt je echt heel erg lief aan, er zitten mooie stukken in de tekening, maar het halster (bijvoorbeeld) zou nog wat meer uitgewerkt mogen worden... Geld zou ik er nog niet voor vragen...
@ Mik_: (wat is het formaat???) mooie tekening met een zachte uitdrukking, het (voor ons) linker oor komt wat vreemd op me over. Bovenzijde misschien iets te rond? Verder weinig op aan te merken. 15 euro? (A4)
@ Myra: mooi! Weinig aan toe te voegen. Een op zich staande tekening! Op A4 (minstens) 25 euro.
@ Nevony: flink blijven oefenen! Ik zou er nog geen geld voor vragen...
@ Sonnyke: idemdito.

Tijd voor weer een creatie van mijn hand:

Afbeelding

Formaat: A4, niet bladvullend.
Materiaal: potlood, B2.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:18

Ik vind hem mooi, maar niet "super" 't kloptniet helemaal, en lijkt erg streperig. ik vind 'teen kunst hoe je tekent, en ook de manen echt heel mooi gedaan, maar heb mooiere dingen gezien

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:38

tjee... ik vind dit juist één van haar mooiste werken..
Ik zou hier zeker rond de 35 euro voor vragen. Heel mooi gedaan.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:25

Ik vind hem ook erg mooi!
Ik zou hier ook zeker wel 30-40 euro voor vragen..

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:24

Een nieuwe:
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:30

sonnyke beetje vegerig, beetje rommelig, maar wel mooi. Alleen denk ik niet dat je hier echt geld voor kan vragen. Willen ze er toch voor betalen, rond de 5 euro. (wie weet geven ze er meer voor, want slecht is hij niet)
nevonyTekeningen zijn leuk, maar erg stripachtig. Geen portretten zeg maar. (grote ogen enz.) ik kan hier niet echt een prijskaartje aan hangen.
Myra hoe krijg je het voor elkaar? dat oogje, die manen. Heel precies en heel mooi. €30,- ?
mik_niet mijn smaak, vind de mond niet zo mooi en heb het gevoel alsof de hals niet klopt in verhouding met het hoofd. Vind hem wat statis, alsof het geen paard is maar een beeld van een paard, maar als hij goed lijkt en het je stijl is kan je er misschien veel geld voor geven.
1234beetje rommelig. €7,50,- ?
oneilltje hihi, weer zo'n mooi werk. Ik vind jou schilderijen sowieso mooi. €50,- zeker en misschien wel meer.
luuz op zich is hij goed, maar dat zou mijn schets ongeveer zijn. Inkleuren, schaduwen. Hij klopt wel, dus dat gaat goed. Nog even dooroefenen en dan komt het wel goed.
fnanne mond valt open, jeetje alweer zo mooi... Zucht nog eens diep. €30,- ?
sonnyke Ik vind hem niet zo mooi, het lijkt net of hij staar heeft en zijn neusje is nog niet helemaal oke. ongeveer €7,50 a €10,-

dat was hem alweer.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:49

NEe ik zeg ook niet dat hij heel slecht is Heb alleen beter gezien, maar meningen verschillen!

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:02

milk-: mooi alleen ik vind het te ja te groot !
het had allemaal net een slag kleiner gemoeten denk ik ...15 euro

1234: ik vin hem heel leuk gemaakt, het straalt de ondeugd uit die een shet heeft ! wel heeft het een wat te dof oog. ...10 euro

oneiltje: mooi, ik heb het idee dat je schildereijen wat realistiser worden eht klopt allemaal beter en mooier enzo.
het lijkt steeds beter ! .... 35 euro

Luuz : je betn zeker op de goede weg want alles zit wel op de goede plaats. mar probeer je vormen niet te rond te maken. dat maakt het wat strip achtig
en probeer hem in te kleuren daar word hij al veel mooier van !

Fnanne : ik heb het al gezecht maar ik vind hem echt super ! wel heeft het neit helemaal de shetlander looks !
maar dat maakt hem neit minder mooi, ..... 30 euro

Sonneke : heel mooi gedaan, maar ik blijf erbij dat het teveel 1 kleur grijs is.
prbeer anders wat meer met hardheden te werken daar wor hij echt nog mooier van !.... 10 euro

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:24

Okeej bedankt voor de tip!
Ik heb weer 2 nieuwe tekeningen die ik zsm eens zal plaatsen, ik moet alleen zo weg:(
Kus Luuz

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:25

en heb je ze al