[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:23

GerdjeHoran schreef:
Quir: Heb je die echt geschoten zonder lichtsterke lens? Want dat zou je niet denken namelijk! Ik vind het een top foto en de compositie is ontzettend goed. Met welke lens heb je hem dan geschoten als ik vragen mag?

Nope, is met een Canon 100D en Canon 55-250mm lens geschoten. Diafragma wel zo ver mogelijk open, 5.6 denk ik ergens (weet even niet of ie maximaal ingezoomd was).
Maar bedankt. :))

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:45

Neee, ik ben week 5 vergeten! ;(
Afbeelding

kirsten4

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:51

Dankjewel GerdjeHoran! :)

En NESCAFE, die baby neushoorn <3 Prachtige foto ook weer !

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:53

Omggg nescafe weet je wel niet hoe schattig <3 <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:59

Aangezien er zo'n enorme discussie is ontstaan omtrent het geven van feedback, is het misschien een idee om een apart topic te openen voor de feedback? Degene die dan graag feedback ontvangen kunnen hier hun foto's posten en dan kan er feedback gegeven worden?

Zo geef je feedback aan mensen die het graag ontvangen en mocht je geen feedback willen dan krijg je het ook niet :) .

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:14

Ik vind het alleen maar fijn dat er feedback gegeven word, ik probeer al 3 jaar mee te doen en leer elke keer weer heel veel er van. Ik probeer heel af en toe ook eens wat feedback te geven, ik zie dit meer als het geven van mijn mening en gewoon wat tips geven hoe ik het zou hebben gedaan maar dit hoef je als maker van de foto niet te vinden. Iedereen heeft een andere mening en kijk op een foto en dat vind ik juist leuk!

Een ander topic voor feedback zou ik onhandig vinden en daar zou ik niet snel iets plaatsen, POTW is uberhaupt eigenlijk al het enige topic op bokt waar ik in reageer en vind dat wel prima zo :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:20

Feedback is niet erg maar houd het een beetje positief :) probeer ergens een tip te geven of iets wat je wel positief vind aan een foto. Bijvoorbeeld compositie is goed jammer van de scherpte. Zo leer je er op een leuke manier nog wat van.

Wat betreft hoe ik het zie, ik fotografeer nog niet zo heel lang denk 1,5 jaar en heb hele gave foto's gemaakt maar daar ben ik dan zo een hele avond voor weg. Nu ik ziek ben gaat mijn energie naar revalidatie en opbouwen van werk. Foto's staan op een lager pitje en baal enorm dat ik niks gaafs kan inleveren nu. Maar ja t is even niet anders... van de zomer knal ik weer (hoop ik) en dan hoop ik ook de tijd en hersencapaciteit te hebben om feedback te geven.

Wie wil nou niet elke week zo'n foto leveren :+ (doet niet mee voor potw is een oude)
Afbeelding

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:48

[quote="MarjanB"

Wie wil nou niet elke week zo'n foto leveren :+ (doet niet mee voor potw is een oude)
Afbeelding[/quote]

Fantatisch mooi!

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:51

Mijn foto's maak ik met Nikon D80 met autom instellingen en lens 18-200

week 6

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:28

kirsten4 Beterschap! Hopelijk ben je nu al weer iets beter! Ik ben ook benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden omdat ik in Nederland waarschijnlijk weer meer binnenzit haha!

Calice Ben ook wel trots op die foto! Eindelijk haha. Ik heb nog 2 dagen om die kolibrie mooi op de kiek te krijgen haha.

caaramel Ik fotografeer ook met de 70-200 F2.8, dus eigenlijk dezelfde zoom. Met deze lens heb ik ook mijn suikerdiefje geschoten!

MarijeR Ahaa oke! Ik ben benieuwd naar je volgende werk! Maar zo zie je maar weer, ieder zijn eigen stijl en ding haha!

Cynn Dat is wel vreemd, want ik upload al mijn foto's hier met de bokt upload (die op mijn profiel zijn met tinypic) maar dat gaat gewoon prima, ik heb geen last dat er kwaliteit oid verloren gaat. Na deze feedback weer twijfel ik ook of ik daarmee door moet gaan. Mijn mening is dat ik niet over een voor hoe ik naar een foto kijk en het geen erg mooie plaat vind dat ik daar geen goede kritiek op ga geven. Dan leer je er toch ook niets meer van?

xEliesx Niet bang zijn joh! Gewoon doen. Iedereen begint bij 0 toch?..

LoveUggs Ik zie niet heel veel verschil in de foto die hier in het topic staat en die in je verzamelplek staat! Zoals ik ook al meldde upload ik ze ook allemaal in de bokt upload.

Iselda Haha nee, dan zou ik ook niet gaan liggen :P Probeer je sluitertijd altijd op minimaal 1/500 te houden bij bewegende objecten. Dat zal al veel schelen in de scherpte. Ik zet als het grauw is ook altijd mijn ISO wat hoger en dan mijn sluitertijd iets hoger!

GerdjeHoran Dankjewel voor je Feedback.

magda_90 Ik zeg toch niet dat ik je foto's slecht vind? Ik zou dit noooooit leveren bij een klant. Je ziet amper iets van het konijn. Op de foto is de neus niet scherp, er is zeer zeker onscherpte aanwezig. En daarbij is het oog half afgesneden.

Maar ik zal je geen Feedback meer geven ;) Ik heb ook besloten dat iedereen die negatief blijft reageren op mijn feeback, ook geen feedback wil. Ik zal er dan geen tijd meer in stoppen. :) Ik neem aan dat je dit op zou moeten vatten om te leren, en niet als ik iets niet goedvind blijven zeggen, och wat een mooie foto. Dan leer je er niets van..

Dus, zoals ik hierboven typ, zal ik de mensen die niet tegen mijn feedback kunnen niet meer beoordelen. Je bent hier om te leren. En dat komt misschien bot over. Maar ik sta altijd open voor grotere uitleg waarom ik zo die foto beoordeel, maar om iedereen uitgebreid te reageren, daar heb ik geen tijd voor want dan ben ik drie uur bezig..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:01

Fading schreef:
LoveUggs Ik zie niet heel veel verschil in de foto die hier in het topic staat en die in je verzamelplek staat! Zoals ik ook al meldde upload ik ze ook allemaal in de bokt upload.

Ik snap er niks van :+ maargoed, de aanhouder wint :') dit is nog altijd nieuw voor me (het studio in huis fotograferen stukje) en ik pruts zelf maar wat aan tot nu toe. Komende zondag een cursus hiervoor met goede apparatuur dus dit word vervolgd :+ ik ben blij met de feedback hoor! Is soms toch nog een eye opener. Wat een ander wel ziet zie ik weer niet. We gaan vrolijk verder! Vroeg of laat krijg ik hier bericht dat de foto zo mooi scherp is! In studio uiteraard, want ik weet dat ik het kan!

Waarschijnlijk toch net even mijn instellingen nét niet wat ze moeten zijn hiervoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:03

LoveUggs schreef:
Fading schreef:

Ik snap er niks van :+ maargoed, de aanhouder wint :') dit is nog altijd nieuw voor me (het studio in huis fotograferen stukje) en ik pruts zelf maar wat aan tot nu toe. Komende zondag een cursus hiervoor met goede apparatuur dus dit word vervolgd :+ ik ben blij met de feedback hoor! Is soms toch nog een eye opener. Wat een ander wel ziet zie ik weer niet. We gaan vrolijk verder! Vroeg of laat krijg ik hier bericht dat de foto zo mooi scherp is! In studio uiteraard, want ik weet dat ik het kan!

Waarschijnlijk toch net even mijn instellingen nét niet wat ze moeten zijn hiervoor :+

Haha, ik probeer ook echt vanalles uit hier nu! Vooral die vogels vind ik toch wel erruuugg leuk om te doen! Maar ik wil wel echt proberen van alles wat in POTW te maken ipv alleen paarden en honden haha. Tot nu toe lukt dat erg aardig! Ik vind het ook wel echt leuk om landschappen op de foto te zetten!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:09

GerdjeHoran schreef:
MarijeR: Bij je week 4 heb je zo goed gespeeld met de beweging van die ene wolf en zo gaaf dat die andere wolf dan zo scherp blijft! Wel vind ik hem erg krap in het kader.
Je week 5 vind ik erg ruig en spreekt mij een stuk minder aan. Maar wel een gaaf onderwerp gekozen.

Klopt hij is wat krap maar de actie ging erg snel :D
Hij is ook niet gecropt dus ruimte erbij zit er niet in helaas en ik lag op m'n buik in de sneeuw op een bevroren rivier te fotograferen dus kon ook niet veel zonder ze weg te jagen. Ze waren eigenlijk al iets te dichtbij gekomen.

Week 5, daar moet je van houden en ik denk dat hij op klein formaat ook niet helemaal tot z'n recht komt.
Heb hem vanavond op A3+ afgedrukt en dat ziet er al heel anders uit.
Hij is door iemand besteld als een afdruk van 1.8m breed, ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Uit dezelfde serie heb ik er eentje die ik zelf ook graag in huis zou hangen maar heb de muren vol op het moment :\

Fading schreef:
Dus, zoals ik hierboven typ, zal ik de mensen die niet tegen mijn feedback kunnen niet meer beoordelen. Je bent hier om te leren. En dat komt misschien bot over. Maar ik sta altijd open voor grotere uitleg waarom ik zo die foto beoordeel, maar om iedereen uitgebreid te reageren, daar heb ik geen tijd voor want dan ben ik drie uur bezig..

Ik denk dat het daar een beetje mis gaat. Mensen posten hier in het topic om iedere week een foto te plaatsen.

Feedback kan leuk zijn hoor en persoonlijk maakt het mij helemaal niet uit wat mensen van mijn foto's vinden, ik kan wel wat hebben :D

Maar om nou bijna overal negatief commentaar op te geven, voor wie doe je dat?
Ik zie ook zat foto's voorbij komen waarvan het mijn ding niet is, door de tak van fotografie of de stijl of technische dingen.
Zolang mensen er geen specifieke vragen bij zetten, ga ik er vanuit dat ze zelf tevreden zijn over de foto. Wie ben ik dan om daar negatief over te doen? Smaken en stijlen verschillen en dat is maar goed ook.
Vaak zie je mensen toch al heel erg groeien met de fotografie gedurende het jaar. Juist door de leuke sfeer en positieve reacties/feedback in eerdere jaren.

Het is ook de toon die de muziek maakt.
Discussies over het hoe en waarom van een foto vind ik heel leuk, heb net ruim een week lang zo'n 18 uur per dag fotografie en discussies achter de rug :D Maar dan wel met constructieve feedback met een open mind.
En dat was met een stel fotografen met zeer uiteenlopende stijlen. Geeft echt interessante discussies!
Daar leer je imo meer van dan 1 negatief zinnetje. Zeker voor mensen die net beginnen of onzeker zijn over hun foto's. Die ontneem je zo alleen maar het plezier in het topic en/of het fotograferen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 03:40

Ik zeg ook nooit dat het slecht of lelijk is, ik zeg dat ik of de foto niets vind of het een kiekje is. Dat ik dat vind hoeft toch niet de zijn dat de foto lelijk is of slecht dus?..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 05:08

En dat is een constructieve bijdrage voor degene die de foto heeft geplaatst?
Daarom vroeg ik ook, voor wie geef je de feedback?
Want heel leerzame dingen zie ik er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 05:13

MarijeR schreef:
En dat is een constructieve bijdrage voor degene die de foto heeft geplaatst?
Daarom vroeg ik ook, voor wie geef je de feedback?
Want heel leerzame dingen zie ik er niet in.

Dus dan geef ik geen feedback meer aan foto’s die ik fototechnisch niet goed vind. Dan kan ik alleen maar zeggen leuk :) i.p.v. mensen die er wel van willen leren want van de tips die ik geef willen mensen dus niets aannemen :)

En daarbij zeg ik nooit alleen, oh wat een kiekje of niet mijn stijl. Ik zeg er altijd bij waarom en juist daar kunnen mensen misschien wat mee als ze willen toch?

Maar het is goed! Geen feedback meer van deze kant voorlopig ;) ga niet uren moeite steken in iets waar ik een hoop gezeur en gezeik voor terug krijg! Dan benut ik mijn tijd liever aan andere dingen (y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:06

Fading, je geeft geen feedback maar kraakt af. Zoals eerder aangegeven bestaat feedback uit opbouwende zaken en tips.
Daarbij, wie zegt dat ik die foto aan een klant lever? Daarbij is het een kunstzinnig foto en niet een honderd in dozijn portret... Zie je duidelijk toch? Waarom denk je dat ik anders 2.8 gebruik (neus is hier scherp...), overbelichting en een andere pose? En belangrijker, waarom zou het ook een honderd in dozijn foto moeten zijn?

Dat het je smaak niet is, prima. Maar ik zal mij nooit zo uiten over bijvoorbeeld jouw foto's die je qua pose ook overal ziet. :n

Het is niet voor niets dat er cursussen zijn om goed feedback te geven te leren. Dat is niet zo maar je mening ventileren. Zou mijn baas eens moeten proberen. :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:23

Fading schreef:
Iselda Haha nee, dan zou ik ook niet gaan liggen :P Probeer je sluitertijd altijd op minimaal 1/500 te houden bij bewegende objecten. Dat zal al veel schelen in de scherpte. Ik zet als het grauw is ook altijd mijn ISO wat hoger en dan mijn sluitertijd iets hoger!

Dank je, dat neem ik weer mee. Ik probeer vaak een wat lagere sluitertijd en dan lagere iso om ruis te voorkomen. Weet eigenlijk ook niet meer met welke iso ik deze foto heb gemaakt, ik ga eens kijken. Volgende x zal ik zeker een snellere sluitertijd nemen en wellicht weer een bewegend object uploaden om te kijken of het dan verbeterd is.
Ik vind je feedback heel fijn, wil erg graag leren. Dus hopelijk blijf je wel feedback geven! :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:06

Fading schreef:
Cynn Dat is wel vreemd, want ik upload al mijn foto's hier met de bokt upload (die op mijn profiel zijn met tinypic) maar dat gaat gewoon prima, ik heb geen last dat er kwaliteit oid verloren gaat. Na deze feedback weer twijfel ik ook of ik daarmee door moet gaan. Mijn mening is dat ik niet over een voor hoe ik naar een foto kijk en het geen erg mooie plaat vind dat ik daar geen goede kritiek op ga geven. Dan leer je er toch ook niets meer van?

???? :')

Waaaar zeg ik dan dat ik je feedback niet waardeer/ er niet van leer? Nergens toch? Ik heb je bedankt voor je feedback, geef toe dat ondanks dat ie vreemd genoeg donkerder is geworden door de bokt upload, hij nog steeds wel aardig donker is en dat je daar GELIJK in hebt. :Y) Was ook erg lastig in een donkere binnenbak op max 4.0 en ISO niet te hoog willen zetten i.v.m. ruis.
Ik ben dan ook intens jaloers op de foto van Quir, maar zo te zien was die binnenbak een stuk lichter. Scheelt een hoop, maar echt heel knap die foto van haar.
Dat mijn foto niet scherp zou zijn, klopt echter niet maar kan het me wel voorstellen wederom de bokt upload vanaf m'n mobiel (misschien heeft dat er ook nog mee te maken, daarom had ik het er ook specifiek bijgezet.... ).

Nergens voor nodig om zo te reageren alleen omdat iemand op je feedback nog een toevoeging geeft. Ik heb namelijk je andere feedback ook gewaardeerd en lees ook wat je over anderen schrijft. Ik vind het altijd leuk om te kijken wat iemand anders van een foto vindt ten opzichte van mij. En daar was ik het ook heel vaak mee eens en ik vond je prettig feedback geven. Jammer dat je gelijk zo doet.

En ja, ik zie regelmatig bij mensen drastisch verschil tussen een bokt upload en bijvoorbeeld Flickr. Dus dat kan echt wel. Als ik twijfel bij iemand waar die geupload is dat zeg ik ook vaak 'hij LIJKT niet helemaal scherp (misschien nog specifiek benoemen waar op de foto), maar dat zal wellicht aan de upload kunnen liggen...'.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:28

Cynn schreef:
Fading schreef:

???? :')

Waaaar zeg ik dan dat ik je feedback niet waardeer/ er niet van leer? Nergens toch? Ik heb je bedankt voor je feedback, geef toe dat ondanks dat ie vreemd genoeg donkerder is geworden door de bokt upload, hij nog steeds wel aardig donker is en dat je daar GELIJK in hebt. :Y) Was ook erg lastig in een donkere binnenbak op max 4.0 en ISO niet te hoog willen zetten i.v.m. ruis.
Ik ben dan ook intens jaloers op de foto van Quir, maar zo te zien was die binnenbak een stuk lichter. Scheelt een hoop, maar echt heel knap die foto van haar.
Dat mijn foto niet scherp zou zijn, klopt echter niet maar kan het me wel voorstellen wederom de bokt upload vanaf m'n mobiel (misschien heeft dat er ook nog mee te maken, daarom had ik het er ook specifiek bijgezet.... ).

Nergens voor nodig om zo te reageren alleen omdat iemand op je feedback nog een toevoeging geeft. Ik heb namelijk je andere feedback ook gewaardeerd en lees ook wat je over anderen schrijft. Ik vind het altijd leuk om te kijken wat iemand anders van een foto vindt ten opzichte van mij. En daar was ik het ook heel vaak mee eens en ik vond je prettig feedback geven. Jammer dat je gelijk zo doet.

En ja, ik zie regelmatig bij mensen drastisch verschil tussen een bokt upload en bijvoorbeeld Flickr. Dus dat kan echt wel. Als ik twijfel bij iemand waar die geupload is dat zeg ik ook vaak 'hij LIJKT niet helemaal scherp (misschien nog specifiek benoemen waar op de foto), maar dat zal wellicht aan de upload kunnen liggen...'.

Schiet je de foto's in RAW? Dan kan je namelijk echt nog heel erg veel in bijvoorbeeld Photoshop. Al zal de Brabanthallen inderdaad wel een stuk lichter geweest zijn dan de hal waar jij in gefotografeerd hebt, maar de foto uit mijn camera is niet heel veel lichter. Ik heb overigens bewust onderbelicht, zodat ik mijn ISO iets lager kon houden ivm ruis en toch een snel genoegen sluitertijd had. Maar ISO stond toch nog op 3800 of zelfs 6400 (wisselde tussen die twee in), sluitertijd 1/400 en diafragma 5.6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:53

magda_90 schreef:
Fading, je geeft geen feedback maar kraakt af. Zoals eerder aangegeven bestaat feedback uit opbouwende zaken en tips.
Daarbij, wie zegt dat ik die foto aan een klant lever? Daarbij is het een kunstzinnig foto en niet een honderd in dozijn portret... Zie je duidelijk toch? Waarom denk je dat ik anders 2.8 gebruik (neus is hier scherp...), overbelichting en een andere pose? En belangrijker, waarom zou het ook een honderd in dozijn foto moeten zijn?

Dat het je smaak niet is, prima. Maar ik zal mij nooit zo uiten over bijvoorbeeld jouw foto's die je qua pose ook overal ziet. :n

Het is niet voor niets dat er cursussen zijn om goed feedback te geven te leren. Dat is niet zo maar je mening ventileren. Zou mijn baas eens moeten proberen. :+

Dat vind jij, dat ik mensen afkraak. Maar zoals ik al zeg, ik ga jou iig sowieso niet meer 'afkraken' want ik heb geen zin in dit gezeik elke keer terwijl ik juist probeer te helpen. Tja als je dat niet wil aannemen is dat je eigen keuze. Maar trek alles dan niet zo aan als je er niet tegen kunt :)

Als ik zo terug lees zie ik genoeg mensen die het wel waarderen en echt vragen van hoe dit en hoe dat. Dan geef ik extra tips, maar blijkbaar vind jij dat niet nodig en doe je lekker je eigen ding :)

En Cynn Die zin duidde ik op deze zin die jij typte; Ivm de feedback discussie denk ik dat ik daar maar even mee stop. Vond het erg leuk om te geven maar was er veel tijd aan kwijt, als er dan mensen gaan stoppen vanwege goed bedoelde feedback dan hoeft dan van mij ook niet meer zo.

Die was niet persoonlijk op jou bedoeld maar meer op die zin die je typte waar ik dus op reageerde :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:55

Ik vind de feedback wel fijn, ondanks of het positief of negatief is. Je ziet het dan eens door ogen van een ander wat heel leerzaam is :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:01

Bij feedback worden ook positieve dingen genoemd en tips gegeven... Waar heb jij dit precies gedaan? Want ik lees geen hulp in jouw zogenaamde feedback?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:02

Wat jammer deze discussie...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:02

Tja, als je niet weet hoe je feedback moet geven doe je het gewoon niet.