[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:51

Bedankt voor de feedback iedereen :D
Inderdaad zonde van de kwaliteit.. Ga daar even beter opletten nu :)

Week 4. Zelfportretje geprobeerd, sta toch liever achter de camera :')
Afbeelding

De beste kwaliteit is toch als je er op klikt :D
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 28-01-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:01

Ik kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen, maar ik had ook perongeluk verkleind via flickr. Mag ik hem even opnieuw posten?

Wederom mijn week 4 dus:
Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:47

Mijn week 4

Gisteren in de avondles eerste keer macro in de studio gedaan. Wat een gedoe... Doe maar buiten graag :)

AfbeeldingG-9802 by Lynn Hertogs, on Flickr

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:26

Week 4

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:22

Week 4
Schaapje in de wei. :)

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:42

Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:45

Heel weinig tijd, want ik vertrek dadelijk op skireis!!
Eventjes terug eentje uit de oude doos. Volgende week hopelijk een winterse foto! :)
Week 4
Afbeelding

Gracezellaa

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:52

Week 4
Afbeelding
Deze week een oude foto van onze lieve hond die helaas vorige week ingeslapen is.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:42

Mijn eerste blackphoto! Was even kijken hoe en wat, maar toch wel trots haha
Paardje van Biebz hier op bokt!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:50

Goed geprobeerd maar ik zie links nog iets zitten. :P Dat zou je nog kunnen wegtoveren als je dat wil.
Vind het ook jammer dat een deel van de pony in de schaduw valt. En ik vind hem niet helemaal scherp ogen.

Lekker verder oefenen!! +:)+

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:56

Bellatrix schreef:
Goed geprobeerd maar ik zie links nog iets zitten. :P Dat zou je nog kunnen wegtoveren als je dat wil.
Vind het ook jammer dat een deel van de pony in de schaduw valt. En ik vind hem niet helemaal scherp ogen.

Lekker verder oefenen!! +:)+

Thankss voor de feedback! Jaa ik ben verder nog helemaal niet bekend met photoshop of iets anders, dus ik kan ook nog niks wegwerken ofzo haha. Hierbij mij is hij wel helemaal scherp op mijn scherm :j
"Pony" is alleen 1.73 haha :+ En oefenen doe ik zeker haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:02

_O- Het lijkt een pony, sorry! :P
Haal Photofiltre dan binnen, is gratis en kan je ook dingen mee wegwerken, je kan zoveel meer uit je foto's halen dan! :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:06

Ik ben bevooroordeeld bij jou foto mich :=
Maar idd, ook op mijn laptop lijkt hij niet helemaal scherp te zijn. Wil je wel keer helpen met nabewerken?

En marlies, het is bijna een pony!
Spoiler:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:09

Oeps! :oo
Daar is het echt geen pony!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:10

Biebz, hoe groot ben jij? := jouw paard is onwijs hoog! Leek op de foto een pony door de wintervacht denk ik.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:11

Ik ben 1.65 :') Hij is echt teddy nu :j Snap het ook wel.
Zijn bijnaam is ook de GVR :')

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:52

hahah, bedankt voor de tip Bellatrix! Werkt dat ook op Apple? :)
en jaa is goed Bianca, ik ga ook nog een keer een photoshop cursus volgens bij Bellavie, waar ik ook de basiscursus heb gedaan :p Maar extra hulp is altijd welkom haha!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:16

Deel 2 van mijn feedback :)

Joysieee: Ik vind het oog mooi helder, de rest is wat te licht naar mijn idee.
kirsten4: Leuke foto!
k_m: :r heel naar, absoluut geen fijn beeld. Heb het meteen weggeklikt dus fototechnisch kan/wil ik er ook niks over zeggen.
Laura_Stella: Dat oranje bolletje in de zee vind ik heel gaaf! Mooi gedaan!
Lolleke: Je had de horizon recht mogen zetten. Verder vind ik het nog steeds gek om het object in kleur te hebben en de rest zwart/wit..
LOVESUSHI: Heel mysterieus! Ik zou wel graag nog iets meer zien op de foto.
Luckyy80: De wimpers zijn mooi scherp maar de focus ligt niet op het oog en dat vind ik jammer.
Lynn85: Oh wow <3
Maaaarije: Ik wilde de foto een knuffel geven :+ Ik had liever ook nog de oortjes erop gehad en iets meer ruimte bij de kin maar verder superlief!
magda_90: Hele leuke foto!
Mariett: Mooi!!
MarijeR: Prachtige foto en ook mooi nabewerkt!
Marjoow: Mooie foto! Misschien had je nog iets meer ruimte over kunnen laten boven, maar het stoort me niet.
Murosh: Die planten links op de foto vind ik een beetje irritant. Sowieso iets te veel planten op de voorgrond. Verder wel een sfeervolle winterplaat :j
Nayomie: Stoer! Hele mooie foto!
NESCAFE: Kan je zo op een ansichtkaart laten zetten en verkopen, heel mooi.
Niobe: brrr, beetje creepy vind ik het. Technisch ziet het er goed uit.
Paard_Aap: Heel erg mooi!!
peca: Je had van mij misschien iets meer mogen inzoomen maar ik vind het een lieve foto!
pradadaan: Stoer moment! De achtergrond vind ik wel storend en jammer van de deken, maar ik gok dat dit geen geplande steiger was en je toevallig een camera bij je had. Altijd gaaf!
Revanches: Heel lief!
rosslover: Jammer van het hek, kan je dit niet wegwerken? Of op z'n minst het prikkeldraad? :( Verder een superfoto!!
Sanne_com: Ik vind de foto een beetje gek, de achterbenen van het paard verdwijnen in het zwart en de oren ook. Ik zou of iets meer croppen of echt het hele paard laten zien.
Shiloh: Jammer dat net een stukje hond er niet op staat..
Sicayes: Spathelder! Heel erg mooi, prachtige kleurencombinaties en composities.
S_imonee: Mooi landschap, en een origineel scherpstelpunt :j Dat takje vind ik wel leuk, maakt het geheel nóg iets afwisselender.
Tigress: Mooi, maar iets te donkere kleuren en jammer dat de hond niet helemaal erop staat.
Tivara: Leuke foto maar het takje voor mag nog iets opgelicht als je het echt als centraal punt wilt hebben.
xMaxxiee: Lief! Maar een beetje donker misschien.
xmichxrocky: Superleuke foto! De achtergrond stoort me wel een beetje maar de pony is superscherp! Je hebt misschien wat te veel grond en wat te weinig lucht op je foto.
xniieeenke: De foto is net niet helemaal silhouet, ik zie nog een klein beetje kleurtjes. Wel verder een supermooie foto!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:49

Grappig dat men het over het algemeen jammer vind dat niet alles er op staat, ik vond het juist weer wat speels hebben :D
Qua donkerheid is helaas weinig aan te passen. Aangezien de hond een flinke schaduw had kon ik de schaduw oplichten, maar met het algehele plaatje erbij oplichten kreeg ik te maken met overbelichting of vreemde kleurencombi's :j Afijn, iets om rekening mee te houden met een volgende inzending :D
Bedankt voor de feedback so far! :)

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:29

Afgelopen donderdag foto's gemaakt van een vriendin van me met haar pony ! Ben zelf erg tevreden met het resultaat maar ben ook zeker in voor verbetering ! Dus ik hoor graag feedback :)

Week 4

Afbeelding

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:52

Sicayes: Mooie foto met mooi perspectief! Het is niet helemaal mijn stijl, maar misschien kun je toch de foto iets speciale maken door meer gericht op 1 punt door middel van contrast ?
NESCAFE: Aparte foto en mooi gekozen!
S_imonee: Mooie foto! Goed gekozen brandpuntsafstand, mooie kleuren! Maar wat misschien leuk is om mee te spelen is om eventueel de achtergrond minder sterk van kleur te maken waardoor de bloem er nog meer uitspringt ! Heel licht maar
xMaxxiee: Sterkte !! En een mooie foto ! Alleen misschien om je hondje er meer uit te laten springen de achtergrond wat donkerder maken waardoor je onderwerp echt naar voren komt.
Lolleke: Gaaf !! Alleen misschien kun je met iets meer kleur het beeld nog aansprekender maken !
Calice: Het geheel is erg mooi gelukt, alleen zelf zou ik hem iets minder licht laten.
kirsten4: Prachtig ! Heb hier geen verbeterpunten Haha vind de manier hoe je licht en kleur combineert echt geweldig!
hamsterfan: Heeeel apart en mooi gelukt !
Lynn85: Mooie foto, maar zelf zou ik de roos er toch meer uit willen laten springen, waarschijnlijk heb je hier bewust voor gekozen het niet te doen. Maar zo niet dan zou ik toch meer met schaduwen werken.
EskeGirl: Prachtig!!!
Paard_Aap: Ik vind het een mooie foto, maar nog iets te gewoontjes... Misschien kun je een beetje met licht en kleur spelen om er je eigen stijl aan te geven ?
Marjoow: Erg mooi gelukt, alleen om het nog mooier te maken zal ik volgende x alleen scherp stellen op de roos in het midden die je gekozen hebt en die links onder niet.
CrazyIris: Onwijs gaaf!
Gracezella: Het is opzich een mooie foto met mooie omgeving, maar er is niks speciaals aan. Om deze foto mooier te maken kun je meter alleen op de hond scherp stellen en niet op het hele beeld en misschien er je eigen stijl aan geven door middel van kleur en licht.
xmichxrocky: Mooi gedaan, alleen vind ik het jammer dat een het rechterdeel van de foto je paard in het donker vervalt, misschien volgende x toch iets meer licht waardoor hij er wel beter op komt.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:23

Wauw dankjewel! Wat een compliment :D :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:27

Tigress schreef:
[ Afbeelding ]
Week 3, lekker in het bos geweest gisterochtend :D

Mooie hond, foto is mooi qua licht en kleur maar de houding van de hond vind ik wat minder. Lekker scherp wel, prima plaat! :)

Sanne_com schreef:

Mooie blackfoto, lijkt wel wat scherpte te missen. Ook vind ik dat er te veel body op de foto staat, ik had hem wat krapper afgesneden.

Biebz schreef:
Week 3
[ [url=m/PbPOS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen zal ik teruglezen voor feedback.

Mooie sfeer zit er in deze foto. Jammer dat de vogel in het midden staat en ik denk dat je filter een beetje scherpte heeft afgesnoept. Mooi licht en fijne kleuren :)

hamsterfan schreef:
Mijn week 3 :D
Foto werd eigenlijk gemaakt toen er een klein laagje sneeuw lag hier, maar op deze foto zie je al dat het weg was :=

Foto is wel verkleind geupload en mega verscherpt door flickr zie ik.
[ Afbeelding ]

Lekker licht en mooie kleuren. Enorm verscherpt, dat wel. Compositie kijkt leuk en het koppie van het paard spreekt erg aan. Mooie foto!

LOVESUSHI schreef:
Week 2(in overleg met Agossie)
[ Afbeelding ]

Week 3 - had het standpunt lager mooier gevonden, maar ik wilde de chauffeur niet laten schrikken :') En het is dat het zo koud was, anders had ik het nog een keer geprobeerd.. Vind hem niet heel geslaagd, maar het heeft ook wel weer iets vind ik.
[ Afbeelding ]

Week 2: Mooie foto, fijne sfeer zit er in. Mooie kleuren en een goede compositie. Kijkt fijn.
Week 3: Heeft wel wat. Mysterieuze sfeer zit erin :)

Joysieee schreef:
Week 3 :)
[ Afbeelding ]

Heeft iemand dit ook gehad met Flickr?
http://oi63.tinypic.com/24l7ea1.jpg
Ik kan hem dus niet op 'original' instellen als ik een link wil pakken. Hij staat automatisch op het boktformaat, maar nu schijnt het dat, als je de foto gewoon zelf het boktformaat geeft in ps, en hem vervolgens op 'original' upload, hij dan niet zo oververscherpt wordt. De link kopieer ik nu via ctrl+c :')

Foto is enorm licht en verscherpt, dat maakt hem erg hard. Jammer.

rosslover schreef:
Week 3 :)
[ [url=m/zqB44p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto vind ik wat minder. Zit amper scherpte in en de foto heeft weinig kleur. Compositie is wel mooi en interessant. Probeer meer licht, kleur en scherpte in je foto te krijgen :)

ismy schreef:
Dankjewel Tigress! Het is zo'n spontane vrolijke hond inderdaad, echt mijn maatje, leuk dat je deze foto hebt gemaakt! Had je nog meer gemaakt?

Helaas ben ik 24/7 met mijn (fotografie)stage bezig en heb dus weinig tijd om nog wat te plaatsen. Weet ook niet wat ik wel en niet zo kan plaatsen, kijk daar nog een beetje mee uit.. Hierbij dus mijn week 3, een zelfportret voor mijn ouders op de vrachtwagen, die wilden deze foto heel graag heel groot hebben. (eindelijk overheen gezet om het openbaar te zetten :') )

[ Afbeelding ]

De foto is technisch goed, scherp, licht en lekker van kleur. Maar ik vind de foto verder niet heel erg mooi. Je lach komt nogal nep over en de manden zijn erg krap afgesneden. Dat is erg jammer.

Deetjeeuh schreef:
Voor het eerst eens een fb upload.. Helaas erg weinig tijd := En voordat ik het straks vergeet door de drukte..

Week 3:
[ Afbeelding ]

Super leuke foto Ismy!

Hele mooie foto. Lekker scherp, mooi licht en fijne kleuren. Mooie compositie en ook een goede scherptediepte. Goed gebruik gemaakt van de omgeving! Het enige jammere vind ik dat de foto wat scheef staat.

EskeGirl schreef:
'Even snel', maar wel m'n camera vastgehad deze week.
Helaas bokt-upload, hij wil met tinypic niet goed overeind.

Week 3

[ [url=m/mgL5ux.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is niet helemaal scherp en ik vind hem te donker. Ook vind ik dat er te veel zwart in de foto zit, dat is erg jammer.

joeluna schreef:
Week 3
[ Afbeelding ]
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de foto zelf vinden en van de bewerking.
Wat had je graag anders gezien en hoe had je dat dan precies gedaan? :)
Flickr heeft wat verscherpt

Mooi, lekker scherp fijne scherptediepte, mooie kleuren en lekker licht. Onderwerp spreekt mij minder aan.

JewEmm schreef:
Joysieee, ik heb je een pb gestuurd.

Mijn week 3, gisteren in Delft.
[ Afbeelding ]IMG_7104

Ook mooi! Mooie plaat. Lekker scherp, mooie kleuren. Niets op aan te merken :)

Ingvild schreef:
Week 3,
Zelf helemaal niet tevreden over deze foto. Erg drukke week gehad en daardoor geen tijd om een foto te maken. Deze foto vanavond gemaakt.
[ Afbeelding ]

Lieve poes, lekker koppie!
Foto vind ik minder. Hij is donker en kleurloos. Lijkt ook wat scherpte te missen :)

Its_Juliaa schreef:
Even geen tijd om tips te geven, volgende week weer! :)

Mijn week 3
Mevrouw de oude chagrijn vond het maar mishandeling dat ze op de foto moest :')
[ Afbeelding ]

De foto is opsich wel mooi maar de compositie is niet zo geslaagd. De foto is scheef en er is te veel achtergrond. Kleuren zijn mooi, scherpte is ook goed.

jesicaaaa schreef:
Week 3

Een foto uit de oude doos.

[ Afbeelding ]

De kwaliteit is jammer genoeg achteruit gegaan door het uploaden.

Mooie scherptediepte, foto is wel heel erg groen en erg donker. Jammer

Agossie schreef:
Mijn week 3:

[ Afbeelding ]

Was van een shoot van vandaag in een zeer slecht belichte kerk. Ik ben nog niet tevreden, maar dit is wel het mooist dat ik ervan kon maken.

Ik vind het wel een mooie foto qua licht en kleur. Ik vind het alleen jammer dat het pad niet in het midden zit :)

cathyenbeau schreef:
Week 3
[ Afbeelding ]

Mooie blik, leuk hondje. Foto is nogal frontaal, de hond kruipt echt in de camera, daar ben ik niet zo'n fan van. Ook mis ik scherpte. Wel mooie kleuren en genoeg licht :)

CastaMickey schreef:
En maar meteen week 4, heb deze week toch geen tijd om te fotograferen :(
Kwaliteit wel achteruit gegaan door de upload..
[ [url=m/YAF1eo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto, gaaf die vogel! Jammer van de centrale compositie. Ook vind ik dat er nog te veel ruimte om de vogel heen zit. De vogel lijkt niet helemaal scherp. Mooie kleuren en fijn licht wel

magda_90 schreef:
Week 4
Canon AE-1
Hema fotorolletje ASA 200
Canon FD 50 mm f/1.8

[ Afbeelding ]

Interessante foto. Jammer dat niet alles van het beeld erop staat. Een mooie compositie. Fijne sfeer ook, ondanks dat ie wat donker is.

Luckyy80 schreef:
Mijn week 4
[ [url=m/qdNNOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie sfeer, fijne compositie. Ik kan alleen niet echt een scherptepunt vinden :)

Murosch schreef:
Hierbij mijn week 4:

[ Afbeelding ]

En ik heb sinds gisteren een ander toestel (eos 500D in plaats van mijn oude 350D) dus ik mag me gaan uitleven om te oefenen ermee :D

De foto spreekt mij niet aan. Hij is niet scherp een heel krap geschoten. Er is niet echt een sfeer of een onderwerp te onderscheiden.

Maaaarije schreef:
Week 4.
[ Afbeelding ]

Deze week een drukke fotografie week dus nu alvast week 4 zodat ik het niet kan vergeten en omdat ik verwacht dat dit toch wel de leukste van de week blijft :)

Mooie kleuren! Jammer van de compositie, onderin is de foto nogal krap. Verder mooi scherp, fijn licht en hele fijne kleuren!

horserider22 schreef:
week 4
Gemaakt op een donkere, zonloze dag. Ben dan ook niet helemaal tevreden met de kleuren.
[ Afbeelding ]

Foto is wat grauwig en donker. Mist dus licht en kleur. Ook is de hond niet helemaal scherp. Ook vind staat de hond er net niet helemaal op, aan de onderkant is er een deel afgesneden. Jammer!

Biebz schreef:
Week 4

Gelijk week 4 dan maar doen :D
[ [url=m/97Z1cA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto! Mooi scherp op de rat zelf, lekker licht en de kleuren zitten wel goed. Compositie is wat minder spannend en ook is de foto nogal kaal.

Anoniem schreef:
Hierbij mijn week 4

Mijn lieve paard als model genomen, ze vond het geluid van de camera maar erg raar en begon telkens harder te rennen :+

[ [url=m/kKQCYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paardje! Lichtinval geeft een mooi effect. Jammer van het galopmoment en dat ze wegkijkt.

Mariett schreef:
Dank jullie voor alle feedback!
Mijn week 4!
[ Afbeelding ]

Edit:
Boktupload om kwaliteit even te vergelijken, mocht men het leuk vinden :)
http://boktimg.nl/img/m/9oeCAj.jpg

Technisch gezien een mooie plaat. Scherp, licht en met kleur. Verder vind ik hem niet zo geslaagd, de pose spreekt mij echt niet aan namelijk.

Fading schreef:
[ [url=m/NEDq46.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel een mooie foto, maar ik vind het oog van het rechterpaard veel te bewerkt,

caaramel schreef:
Zo heel erg bedankt voor de feedback!!!! *\o/*
Zo leerrijk!!!
Ik hoop dat ik deze week nog wat tijd vind om ook eens feedback te geven,
maar zodat ik het niet kan vergeten...
Hierbij mijn Week 4!
Eens iets nieuws geprobeerd...

[ [url=m/y7CYhu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boktupload, maar na de opmerkingen hierover, zelf al verkleind.
(nog zoiets dat ik bijgeleerd heb ;) bedankt! ;) )

Ook vroeg ik me af...
Wat is het verschil tussen kwaliteit en scherpte?

Mooie foto! Hele fijne sfeer! Niets op aan te merken eigenlijk, mooie plaat!

pradadaan schreef:
Hier dan mijn Week 4, opnieuw mijn eigen paardje! Dit keer een silhouet foto :)
[ Afbeelding ]

Mooie compositie. Aparte plaat. Mooie foto zo zwart wit, wel een beetje hard in contrasten.

Bellatrix schreef:
Thanks voor de feedback! :D

WEEK 4.

Weer een Faery foto...tis te slecht weer om buiten foto's te maken helaas...

[ Afbeelding ]

Canon Eos 700D + 18-55 IS + Speedlite 430E
f/5.6 1/80 ISO 400

Mooi! Foto heeft wel wat rare kleuren, misschien even naar je witbalans kijken? Scherpte ligt mooi op het koppie. Heel mooi!

Sicayes schreef:
En dan die van mij:

Week 4:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze week gefotografeerd bij een stalgenoot die een eigen bedrijfje begint in paardenmassages. Heel iets anders dan ik gewend ben, vond het best lastig om de juiste momenten te kiezen!

Mijn sluitertijd was hier ook echt veeel te laag..foei! Ik ben verrast dat hij scherp is :')

Mooie foto wel, straalt goed uit wat je wilt neerzetten :) Wel vind ik hem erg licht.

NESCAFE schreef:
Pradadaan, Peca en Sicayes, dank jullie wel voor de feedback. Scherpte is van veel factoren afhankelijk en ik probeer scherpte bewust in te zetten danwel juist onscherpte te gebruiken. Soms hoeft er in een foto niets scherp te zijn, er zijn fotografen die bewust onscherpte gebruiken om een beeld neer te zetten.

Ik twijfelde een beetje over deze omdat je misschien niet meteen kan zien wat het is. Maar bijgaand mijn week 4:

[ Afbeelding ]

Over twee weken heb ik weer wat meer tijd en zal ik ook feedback geven.

Foto heeft wel sfeer maar is tegelijkertijd ook een beetje saai. Er gebeurt niet zoveel en dat is jammer. Wel lekker scherp en mooi licht. Zoals ik al zei, fijne sfeer.

S_imonee schreef:
Week 4

Ik maak ook weinig van dit soort foto's. Ik heb weinig tijd om nog te fotograferen voor zondag, daarom zend ik deze toch maar in. Zaterdag op pad geweest voor nieuwe decoratie in huis en dat moest met het mooie zonnetje in huis toch even vastgelegd worden.
De scherpte is helaas niet op de plek waar ik hem hebben wilde (midden van de bloem).

Instellingen: Canon 70D, 18-55mm lens, 44mm, ISO 400, 1/320sec, F7.1

[ Afbeelding ]

Lekker licht en mooie kleuren. Perspectief vind ik wat minder. Het vaasje en de andere bloem leiden op deze manier nogal af. Er zit niet echt een bepaalde sfeer in de foto, het is meer een platte foto.

xMaxxiee schreef:
Week 4

Deze week even een oude foto, als ode aan mijn hondje. We hebben hem gister in laten slapen, en we zijn er echt kapot van... |(

Sometimes loving means letting go...
[ Afbeelding ]_DSC0477bw© by Maxime Willemsen, on Flickr

Sterkte :(:)
Mooie sfeervolle foto. De blik van de hond is heel mooi zo. Wel is de foto wat krap geschoten :)

Lolleke schreef:
Sterkte xMaxxiee! Y;(

Mijn week 4

Lekker op vakantie geweest, heb er van genoten en mijn camera niet veel bij de hand gehad, maar toch een foto die wel weergeeft hoe lekker het was {:} genomen met mijn mobiel vanuit een rijdende auto :+ maar soms zijn dat wel de leukere foto's.

[ Afbeelding ]

Bedankt iedereen voor de feedback!

Voor een mobielfoto is ie echt niet slecht. Ik zie weinig slechte kwaliteit ofzo.
Mooie sfeer plaat! Eigenlijk niets op aan te merken.

Calice schreef:
Heel erg bedankt voor alle feedback :D .
De achtergrond van de thee was aan de ene kant misschien mooi geweest als hij donker was, maar ik vond het label ook zo fris dus vandaar dat ik voor wit koos.

Veel sterkte xMaxxiee :(:) .

Week 4:
[ Afbeelding ]

Ben momenteel aan het experimenteren met natuurlijk licht en binnenfotografie :) .

Mooie, heldere foto. Jammer dat de handjes er afgesneden zijn!

kirsten4 schreef:
Mijn week 4

[ Afbeelding ]

Ietsje verscherpt door flickr. Vanmiddag heerlijk gewandeld in een klein natuurgebied in de buurt, het was nu tenminste mooi weer :D

Mooi perspectief gekozen. Ik heb wel het idee dat de brug niet helemaal in het midden eindigt. Mooie kleuren door de bomen achterin. Scherptediepte had een iets mooier verloop kunnen hebben vanaf de brug naar het bos toe.

hamsterfan schreef:
Bedankt voor de feedback iedereen :D
Inderdaad zonde van de kwaliteit.. Ga daar even beter opletten nu :)

Week 4. Zelfportretje geprobeerd, sta toch liever achter de camera :')
[ Afbeelding ]

De beste kwaliteit is toch als je er op klikt :D

Aparte plaat, hij spreekt me wel aan. Jammer dat ie zo krap is afgesneden wel. Zwart wit voegt iets moois toe aan de foto!

Lynn85 schreef:
Mijn week 4

Gisteren in de avondles eerste keer macro in de studio gedaan. Wat een gedoe... Doe maar buiten graag :)

[ Afbeelding ]G-9802 by Lynn Hertogs, on Flickr

Hele mooie macro foto! Fijn licht, fijne kleur en goed scherp. Niets op aan te merken :)

EskeGirl schreef:
Week 4

[ Afbeelding ]

Mooi perspectief. Scherptepunt ligt mooi op het oog en de scherptediepte kijkt heel fijn. Foto is wat hard vanwege het vele licht en het is jammer dat het paard niet helemaal goed schoon is.

Paard_Aap schreef:
Week 4
Schaapje in de wei. :)

[ Afbeelding ]

Leuk schaap. Foto vind ik niet zo gelukt. Hij is nogal donker, de kleuren komen er niet lekker uit en is heel krap geschoten. Qua scherpte is ie wel goed :)

CrazyIris schreef:
Heel weinig tijd, want ik vertrek dadelijk op skireis!!
Eventjes terug eentje uit de oude doos. Volgende week hopelijk een winterse foto! :)
Week 4
[ Afbeelding ]

Mooie foto, mooie scherptediepte zit erin. De foto is wel wat hard door het licht. Kleuren komen er mooi uit. Goede plaat!

Gracezellaa schreef:
Week 4
[ [url=m/WqyGLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze week een oude foto van onze lieve hond die helaas vorige week ingeslapen is.

Sterkte :(:)
Foto is een leuk kiekje maar technisch gezien vind ik hem niet heel sterk. Er is niet echt een punt waarop scherpgesteld is lijkt het en de hond trekt niet echt de aandacht.

xmichxrocky schreef:
Mijn eerste blackphoto! Was even kijken hoe en wat, maar toch wel trots haha
Paardje van Biebz hier op bokt!

[ [url=m/aYZqsw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit voor een eerste keer. De foto is wel wat te donker geworden en ik mis scherpte. Ook mag er nog meer kleur in :)

xkathy_love schreef:
Afgelopen donderdag foto's gemaakt van een vriendin van me met haar pony ! Ben zelf erg tevreden met het resultaat maar ben ook zeker in voor verbetering ! Dus ik hoor graag feedback :)

Week 4

[ Afbeelding ]

Ik vind de foto nogal grauwig. Er mag meer kleur in komen. Ook is het jammer dat zowel het paard als het meisje in een schaduw vallen. Daardoor zijn ze in het gezicht erg donker. Lijkt ook wat scherpte te missen. Verder een goede plaat.

xkathy_love schreef:
Marjoow: Erg mooi gelukt, alleen om het nog mooier te maken zal ik volgende x alleen scherp stellen op de roos in het midden die je gekozen hebt en die links onder niet.

Dit heb ik expres niet gedaan want het onderwerp in het midden zetten vind ik ontzettend saai. Ik speel liever met de compositie door hem zo te maken. Overigens heb ik scherpgesteld op de roos rechtsonderin :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:32

@ marjoow, voor wat betreft de scherpte kan ik in je commentaar mee gaan. Deze is nog met mijn oude toestel gemaakt en daarvan was de sensor stuk waardoor er geen scherpte meer in kwam. Voor wat betreft de sfeer en uitsnede is het denk ik een zaak van smaak. Ik had deze ook op flickr geplaatst en daar kreeg hij 104 awards en veel complimenten. Voor mijn doen erg goed haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:32

Dank je wel Marjoow van jouw feedback! :D lichtinval vond ik zelf ook het gave eraan! Wat is er mis met het galopmoment? :) hoe had jij die liever gezien? Ben wel blij met deze foto, zo snel als ze gaat hahah dat ze beetje weg kijkt is iets jammer, maar vind dat zelf niet storen.