Inderdaad zonde van de kwaliteit.. Ga daar even beter opletten nu

Week 4. Zelfportretje geprobeerd, sta toch liever achter de camera

De beste kwaliteit is toch als je er op klikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Goed geprobeerd maar ik zie links nog iets zitten.Dat zou je nog kunnen wegtoveren als je dat wil.
Vind het ook jammer dat een deel van de pony in de schaduw valt. En ik vind hem niet helemaal scherp ogen.
Lekker verder oefenen!!
Tigress schreef:
Sanne_com schreef:
Biebz schreef:Week 3
[ [url=m/PbPOS6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen zal ik teruglezen voor feedback.
hamsterfan schreef:Mijn week 3
Foto werd eigenlijk gemaakt toen er een klein laagje sneeuw lag hier, maar op deze foto zie je al dat het weg was
Foto is wel verkleind geupload en mega verscherpt door flickr zie ik.
[ Afbeelding ]
LOVESUSHI schreef:Week 2(in overleg met Agossie)
[ Afbeelding ]
Week 3 - had het standpunt lager mooier gevonden, maar ik wilde de chauffeur niet laten schrikkenEn het is dat het zo koud was, anders had ik het nog een keer geprobeerd.. Vind hem niet heel geslaagd, maar het heeft ook wel weer iets vind ik.
[ Afbeelding ]
Joysieee schreef:Week 3![]()
[ Afbeelding ]
Heeft iemand dit ook gehad met Flickr?
http://oi63.tinypic.com/24l7ea1.jpg
Ik kan hem dus niet op 'original' instellen als ik een link wil pakken. Hij staat automatisch op het boktformaat, maar nu schijnt het dat, als je de foto gewoon zelf het boktformaat geeft in ps, en hem vervolgens op 'original' upload, hij dan niet zo oververscherpt wordt. De link kopieer ik nu via ctrl+c
rosslover schreef:Week 3
[ [url=m/zqB44p.jpg]Afbeelding[/url] ]
ismy schreef:Dankjewel Tigress! Het is zo'n spontane vrolijke hond inderdaad, echt mijn maatje, leuk dat je deze foto hebt gemaakt! Had je nog meer gemaakt?
Helaas ben ik 24/7 met mijn (fotografie)stage bezig en heb dus weinig tijd om nog wat te plaatsen. Weet ook niet wat ik wel en niet zo kan plaatsen, kijk daar nog een beetje mee uit.. Hierbij dus mijn week 3, een zelfportret voor mijn ouders op de vrachtwagen, die wilden deze foto heel graag heel groot hebben. (eindelijk overheen gezet om het openbaar te zetten)
[ Afbeelding ]
Deetjeeuh schreef:Voor het eerst eens een fb upload.. Helaas erg weinig tijdEn voordat ik het straks vergeet door de drukte..
Week 3:
[ Afbeelding ]
Super leuke foto Ismy!
EskeGirl schreef:'Even snel', maar wel m'n camera vastgehad deze week.
Helaas bokt-upload, hij wil met tinypic niet goed overeind.
Week 3
[ [url=m/mgL5ux.jpg]Afbeelding[/url] ]
joeluna schreef:Week 3
[ Afbeelding ]
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de foto zelf vinden en van de bewerking.
Wat had je graag anders gezien en hoe had je dat dan precies gedaan?
Flickr heeft wat verscherpt
JewEmm schreef:
Ingvild schreef:Week 3,
Zelf helemaal niet tevreden over deze foto. Erg drukke week gehad en daardoor geen tijd om een foto te maken. Deze foto vanavond gemaakt.
[ Afbeelding ]
Its_Juliaa schreef:Even geen tijd om tips te geven, volgende week weer!![]()
Mijn week 3
Mevrouw de oude chagrijn vond het maar mishandeling dat ze op de foto moest![]()
[ Afbeelding ]
jesicaaaa schreef:Week 3
Een foto uit de oude doos.
[ Afbeelding ]
De kwaliteit is jammer genoeg achteruit gegaan door het uploaden.
Agossie schreef:Mijn week 3:
[ Afbeelding ]
Was van een shoot van vandaag in een zeer slecht belichte kerk. Ik ben nog niet tevreden, maar dit is wel het mooist dat ik ervan kon maken.
cathyenbeau schreef:
CastaMickey schreef:En maar meteen week 4, heb deze week toch geen tijd om te fotograferen![]()
Kwaliteit wel achteruit gegaan door de upload..
[ [url=m/YAF1eo.jpg]Afbeelding[/url] ]
magda_90 schreef:
Luckyy80 schreef:Mijn week 4
[ [url=m/qdNNOj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Murosch schreef:Hierbij mijn week 4:
[ Afbeelding ]
En ik heb sinds gisteren een ander toestel (eos 500D in plaats van mijn oude 350D) dus ik mag me gaan uitleven om te oefenen ermee
Maaaarije schreef:Week 4.
[ Afbeelding ]
Deze week een drukke fotografie week dus nu alvast week 4 zodat ik het niet kan vergeten en omdat ik verwacht dat dit toch wel de leukste van de week blijft
horserider22 schreef:week 4
Gemaakt op een donkere, zonloze dag. Ben dan ook niet helemaal tevreden met de kleuren.
[ Afbeelding ]
Biebz schreef:Week 4
Gelijk week 4 dan maar doen
[ [url=m/97Z1cA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anoniem schreef:Hierbij mijn week 4
Mijn lieve paard als model genomen, ze vond het geluid van de camera maar erg raar en begon telkens harder te rennen![]()
[ [url=m/kKQCYk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mariett schreef:Dank jullie voor alle feedback!
Mijn week 4!
[ Afbeelding ]
Edit:
Boktupload om kwaliteit even te vergelijken, mocht men het leuk vinden
http://boktimg.nl/img/m/9oeCAj.jpg
Fading schreef:[ [url=m/NEDq46.jpg]Afbeelding[/url] ]
caaramel schreef:Zo heel erg bedankt voor de feedback!!!!![]()
Zo leerrijk!!!
Ik hoop dat ik deze week nog wat tijd vind om ook eens feedback te geven,
maar zodat ik het niet kan vergeten...
Hierbij mijn Week 4!
Eens iets nieuws geprobeerd...
[ [url=m/y7CYhu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Boktupload, maar na de opmerkingen hierover, zelf al verkleind.
(nog zoiets dat ik bijgeleerd hebbedankt!
)
Ook vroeg ik me af...
Wat is het verschil tussen kwaliteit en scherpte?
pradadaan schreef:
Bellatrix schreef:Thanks voor de feedback!
WEEK 4.
Weer een Faery foto...tis te slecht weer om buiten foto's te maken helaas...
[ Afbeelding ]
Canon Eos 700D + 18-55 IS + Speedlite 430E
f/5.6 1/80 ISO 400
Sicayes schreef:En dan die van mij:
Week 4:
[ Afbeelding ]
Ik heb deze week gefotografeerd bij een stalgenoot die een eigen bedrijfje begint in paardenmassages. Heel iets anders dan ik gewend ben, vond het best lastig om de juiste momenten te kiezen!
Mijn sluitertijd was hier ook echt veeel te laag..foei! Ik ben verrast dat hij scherp is![]()
NESCAFE schreef:Pradadaan, Peca en Sicayes, dank jullie wel voor de feedback. Scherpte is van veel factoren afhankelijk en ik probeer scherpte bewust in te zetten danwel juist onscherpte te gebruiken. Soms hoeft er in een foto niets scherp te zijn, er zijn fotografen die bewust onscherpte gebruiken om een beeld neer te zetten.
Ik twijfelde een beetje over deze omdat je misschien niet meteen kan zien wat het is. Maar bijgaand mijn week 4:
[ Afbeelding ]
Over twee weken heb ik weer wat meer tijd en zal ik ook feedback geven.
S_imonee schreef:Week 4
Ik maak ook weinig van dit soort foto's. Ik heb weinig tijd om nog te fotograferen voor zondag, daarom zend ik deze toch maar in. Zaterdag op pad geweest voor nieuwe decoratie in huis en dat moest met het mooie zonnetje in huis toch even vastgelegd worden.
De scherpte is helaas niet op de plek waar ik hem hebben wilde (midden van de bloem).
Instellingen: Canon 70D, 18-55mm lens, 44mm, ISO 400, 1/320sec, F7.1
[ Afbeelding ]
xMaxxiee schreef:Week 4
Deze week even een oude foto, als ode aan mijn hondje. We hebben hem gister in laten slapen, en we zijn er echt kapot van...![]()
Sometimes loving means letting go...
[ Afbeelding ]_DSC0477bw© by Maxime Willemsen, on Flickr
Lolleke schreef:Sterkte xMaxxiee!![]()
Mijn week 4
Lekker op vakantie geweest, heb er van genoten en mijn camera niet veel bij de hand gehad, maar toch een foto die wel weergeeft hoe lekker het wasgenomen met mijn mobiel vanuit een rijdende auto
maar soms zijn dat wel de leukere foto's.
[ Afbeelding ]
Bedankt iedereen voor de feedback!
Calice schreef:Heel erg bedankt voor alle feedback.
De achtergrond van de thee was aan de ene kant misschien mooi geweest als hij donker was, maar ik vond het label ook zo fris dus vandaar dat ik voor wit koos.
Veel sterkte xMaxxiee.
Week 4:
[ Afbeelding ]
Ben momenteel aan het experimenteren met natuurlijk licht en binnenfotografie.
kirsten4 schreef:Mijn week 4
[ Afbeelding ]
Ietsje verscherpt door flickr. Vanmiddag heerlijk gewandeld in een klein natuurgebied in de buurt, het was nu tenminste mooi weer
hamsterfan schreef:Bedankt voor de feedback iedereen
Inderdaad zonde van de kwaliteit.. Ga daar even beter opletten nu
Week 4. Zelfportretje geprobeerd, sta toch liever achter de camera![]()
[ Afbeelding ]
De beste kwaliteit is toch als je er op klikt
Lynn85 schreef:Mijn week 4
Gisteren in de avondles eerste keer macro in de studio gedaan. Wat een gedoe... Doe maar buiten graag
[ Afbeelding ]G-9802 by Lynn Hertogs, on Flickr
EskeGirl schreef:
Paard_Aap schreef:
CrazyIris schreef:Heel weinig tijd, want ik vertrek dadelijk op skireis!!
Eventjes terug eentje uit de oude doos. Volgende week hopelijk een winterse foto!
Week 4
[ Afbeelding ]
Gracezellaa schreef:Week 4
[ [url=m/WqyGLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze week een oude foto van onze lieve hond die helaas vorige week ingeslapen is.
xmichxrocky schreef:Mijn eerste blackphoto! Was even kijken hoe en wat, maar toch wel trots haha
Paardje van Biebz hier op bokt!
[ [url=m/aYZqsw.jpg]Afbeelding[/url] ]
xkathy_love schreef:Afgelopen donderdag foto's gemaakt van een vriendin van me met haar pony ! Ben zelf erg tevreden met het resultaat maar ben ook zeker in voor verbetering ! Dus ik hoor graag feedback
Week 4
[ Afbeelding ]
xkathy_love schreef:Marjoow: Erg mooi gelukt, alleen om het nog mooier te maken zal ik volgende x alleen scherp stellen op de roos in het midden die je gekozen hebt en die links onder niet.