[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:13

Ash
Bedankt, daarom ligt het idee ook weer op de tekentafel. :)

Fellow
Ik snap wat je bedoelt. Waar upload je de foto?
Ik kan niets bedenken dat ik moet zeggen, dus alleen maar _O_ van mijn kant :)

Asselruiter
Ik heb daar helemaal geen kaas van gegeten. :+ Maar ik snap de moeilijkheid wel qua scherpstellen en licht. Ik zal mijzelf eerst even moeten inlezen hierin om echt nuttige tips te geven. Voor nu lijkt hij aan de zijkanten van het grote diamant niet helemaal scherp te zijn. Wellicht kan de achtergrond ook nog wat lichter, dit was denk ik een perzikroze doek?

Marjoow
Snap ik, wellicht leuk om daar ook mee te oefenen voor jezelf?

WiancaR
Die vind ik heel mooi, daar zal de eigenaar vast blij mee zijn. Ik kan eigenlijk maar als puntje vinder dat hij wellicht wat lichter mag, vooral links. Voor de rest kan ik niets vinden eigenlijk.
De DOF is prachtig, de kleuren zijn mooi, mooi scherp en mooi van compositie. :j
Wellicht zou je hem mogelijk meer in het pad kunnen zetten zodat het groene links wat weghaalt (of komt dat rechts dan weer terug)?

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:16

magda_90 schreef:
Asselruiter
Ik heb daar helemaal geen kaas van gegeten. :+ Maar ik snap de moeilijkheid wel qua scherpstellen en licht. Ik zal mijzelf eerst even moeten inlezen hierin om echt nuttige tips te geven. Voor nu lijkt hij aan de zijkanten van het grote diamant niet helemaal scherp te zijn. Wellicht kan de achtergrond ook nog wat lichter, dit was denk ik een perzikroze doek?

Hihi, nee de ring lag in een roos ;) Dank je wel! Ja het scherpstellen en de belichting is echt moeilijk, nu ik er zo over nadenk had ik misschien beter manueel scherpgesteld, nu heb ik gewoon op 1 AF-punt scherpgesteld (op de grote steen).

Joysieee: dank je wel voor je feedback :)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:40

Dandy200[/url] - Zelf houd ik niet van vierkante foto's, maar dat is persoonlijk. Wat er aan deze foto beter kan een volgende keer ishet gebruik van een hogere f-waarde. Daardoor heb je een grotere scherpte diepete en kan ook de scheiding tussen de neus en de lucht scherp worden. Nu is hij wat onscherp. Ook vind ik de foto heel iets paars uitgevallen, dit kan je aanpassen in de witbalans achteraf.

Bedankt voor de feedback. Begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met vierkante foto's?

De rest ook bedankt voor de feedback.
Laatst bijgewerkt door Dandy200 op 06-01-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:42

Iedereen super bedankt voor de feedback, hier kan ik echt iets mee :)
Twijfel nu even of ik mijn foto's achteraf dan nog bewerk, of dat ik ze zo laat en de verbeterpuntjes in de volgende foto verwerk. Dan is aan het einde van het jaar de (hopelijke) vooruitgang beter te zien! ;)

Ik zit nu midden in (her)tentamens, ik hoop nog tijd te hebben voor feedback!

aNoa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:55

Bedankt voor de feedback, ik ga het zeker met me meenemen en ik heb er echt zeker wat aan!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:56

Edit: bij nader inzien ga ik even wachten tot ik iets heb weg weten te werken aan mijn foto :-)

Bedankt voor alle feedback!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:04

Allright daar gaan we : Mijn feedback, sta je er niet bij dan vond ik je foto mooi :D Ik ben nog niet zo ervaren dus ik hoop dat jullie er wat aan hebben. PS alle vuurwerk foto;s vind ik sowieso al knap gemaakt! PS2: mijn feedback is niet echt op technische aspecten.. wie weet leer ik dat nog :)
Agossie: Super cute
Asselruiter: Ik heb de neiging om ‘om de plant’ heen te willen kijken. Wel leuk contrast.
billionache mooi sfeer plaatje
bumblehorse: heel mooi. Vooral ook de rode bomen achterop
crazyiris: Mooi plaatje , achtergrond misschien een beetje druk
Deetjeeuj: Leuk idee
Eskegirl: Sfeer vol
Femmelz: Het zou je uitzicht maar zijn. Maar toch vind ik het een beetje druk.
G_entle: Lief, alleen vind ik de horizon heel hoog. Ik zou het eerder dan in het midden of beneden doen.
heavensLove: Voor het mooie zou ik het paard meer op alle benen laten staan. Het lijkt alsof die bijna een stapje naar links gaat nemen?
Jespri: Ik zag je topic met deze foto, ik vind persoonlijk dat je het niet heel goed kan zien wat die nou precies doet? Maar omdat ik het wel wist vind ik het wel een leuke frisse foto.
Jilinda: Wel scherp maar het zegt mij niet zo veel.., niet echt een gevoel bij
Joeluna: Ha die kan zo in de penny!
Juliaka: Mooi alleen jammer van de schaduw aan de bovenkant
Kiki: Heeeeeel mooi
LauraBloem: Ik vind er beetje te weinig kleur of contrast in zitten.. alsof die op gaat in de omgeving
Leonyr: Zo ik wist niet dat dat door glas heen kon.
Lipydo: apart. De mensen mogen van mij iets naar boven want die mensen trekt je blik wel het meest naar toe en dan vind ik het zonde van de rest van de foto als je begrijpt wat ik bedoel?
ManonFleur: Wel erg mooi met de zon maar de achtergrond stoort mij. Jammer dat je hem niet vanaf de zijkant of voorkant kon nemen
Marit: Het lijkt wel of je camera scheef stond?
Myhu: Ook bij jou foto lijkt het wel of de achtergrond niet helemaal recht is.
Mzorro: Wow!
Nescafe: goeie blik. Jammer dat die niet scherp is
Rianne_ : Heel veel staat er op de foto, voor mij mag dan het onderwerp in het midden
Rosslover: Helaas niet helemaal scherp?
Sorsie: Het lijkt wel of die op het takje heeft scherpgesteld ipv de vogel?
YlvY: Grappig onderwerp! Jammer dat er een ruis over zit.

Zooooo dat was het! Ik heb de lijst gebruikt om feedback te geven.

Hier mijn foto van week 2. Ik heb hem erop gezet met de bokt upload. Ik gok dat er veel ingeleverd moet worden op de kwaliteit. De foto is alleen door Iphoto verbeterd.

Afbeelding

Ook heb ik een mapje gemaakt op FB waar ik ze ga bewaren.
https://www.facebook.com/elke.vanrenssen/media_set?set=a.902863499737938.1073741836.100000428899304&type=1

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:11

Dandy200 schreef:
Bedankt voor de feedback. Begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met vierkante foto's?

De vorm van je foto. De meeste foto's hebben een verhouding van 2:3, die van jou is vierkant.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:18

Het zijn toch wel aardig wat foto's daarom is mijn feedback (week 1) soms misschien wat kort.

Superliesje Donker, mooie kleuren maar wazige stukken op de voorgrond trekken de aandacht.
Magda_90 Zwart-wit zou de sfeer misschien versterken, takjes wegwerken op de boom.
Marjoow -
WiancaR Mooi
RossLover De lijn leidt mijn oog de foto uit, standpunt te hoog.
LeonyR Heel mooi door de scherpte op het zeepaardje en de onscherpe achtergrond, misschien nog dat het lichte (tweede zeepaardje?) op de achtergrond nog de aandacht trekt. Voor de rest wordt mijn oog mooi rondgeleid in de foto.
Bellatrix De bewegingsonscherpte aan de linkerkant vind ik mooi, de rechterkant van de foto vind ik dan in verhouding te leeg.
Eskegirl Mooi zacht licht, kleuren iets te donker en de vrouw lijkt langs het paard te kijken.
Verography Mooi contrast tussen de boom en de lucht. Het gebouw als ondergrond lijkt dan onverwachts.
MarBri De witte vacht van het paard is mooi belicht,
Marit Mooi, de kleuren rood en groen doen het goed samen, over je houding is al wat gezegd.
Fellow Leuk: lachend het nieuwe jaar in. De hand vind ik te licht en deze trekt daardoor de aandacht. Ook zijn de verhoudingen wat raar, alsof ze met een groothoeklens gefotografeerd zijn.
Sanne_com Frontaal licht, niet mooi. Geen spanning in de foto.
MyHu Teveel scherptediepte waardoor de foto erg druk overkomt. Leuk hondje met een intense blik.Net te weinig licht in de donkere delen van de hond.
Heavenslove Mooi foto. Het enige wat elkaar tegenspreekt zijn de lichtbronnen. Het is niet realistisch dat het licht van twee kanten zou komen. Als je een klein beetje naar rechts was gegaan zou het paard minder wijdbeens hebben gestaan.
Monbyou Prachtig.
Showteam Mooie zachte foto. De kleurtemperatuur van de achtergrond lijkt warmer dan op de hond, alsof hij in de schaduw stond.
Crazymel Gaaf moment en mooie contrasten in de foto. Technisch valt er nog wat te verbeteren maar mooie foto.
Rianne Eigenlijk een heel leuk moment, opspattend water oplikken.
MB_foto Ik vind de belichting een beetje saai en ik vind het mooier als de hond dan ook in de lens kijkt.
It_is_me Netjes maar wat meer elementen in de foto zouden hem wat intressanter maken.
Ijoorr Teveel bewegingsonscherpte voor mij.
Glenstorm Mooi kleuren en licht. De houding van het paard met de hogere achterhand vind ik minder elegant.
Taarss Mooi.
_Elke - -
Nefertarie Mooi, een vogel in de lucht had misschien nog iets aan het verhaal toegevoegd.
Femmelz Gaaf bedacht.
Racheel -
Suuszels Mooi foto.
Gub Mooi vuurwerkfoto. Leuk met de verschillende kleuren erin.
Robin_Rikki juist heel leuk zo met de verschillende scherptes. Mooie foto!
Calice leuke blik en goed oogcontact met het jongetje. Ik vind de achtergrond met de donkere stukken erin de aandacht een beetje afleiden.
Murthul mooi, juist door de staart van de vuurpijl erbij te hebben geeft het een gevoel van richting en is het geen standaard vuurwerk foto
Irene96 hele mooie belichting waardoor je veel detail ziet in het gezicht/haar. Ook het gebruik van zwart wit haalt de aandacht mooi naar de details. Hij lijkt omhoog te kijken naar iets wat hij leuk/mooi vind. Omdat je niet ziet waar hij naar kijkt voelt dat voor mij een beetje vreemd
Joeluna een leuk moment, het paard lijkt inderdaad te “lachen” en de kleine afstand tussen de camera en het paard versterkt dat effect.
Babel Prachtig, mooie kleuren en scherpte.
Ismy Prachtig model en leuk concept. Ik zou het lampje wat meer onderdeel van de foto gemaakt hebben, nu heeft het geen functie want het is licht genoeg om te lezen.
Ash_ Geweldige lucht en prachtig uitzicht.
Marijepachter Te laag contrast, geen echte scherpte waardoor je de vogel niet goed ziet. Wel leuk moment.
CrazyIris Mooie scherpte en kleuren. Mooi licht ook. Snapshot
Quartel Leuk standpunt
Jespri Mooi geheel, kleuren iets te blauw en het opgetilde been is niet goed zichtbaar
XiiaaooNaa Mooi
Asselruiter Mooi, normaal werkt veel onscherpte op de voorgrond niet maar hier wel. Misschien omdat het licht is wordt het oog er naar toe getrokken en daarna kijk je naar het scherpe paard.
TesszZz Mooi licht.
JewEmm Mooi vorm van het vuurwerk.
Sodeletuut Mooi tegenlicht in de vacht. ik vind de witte uitgebrande achtergrond niet mooi.
_Patriciaa -
ManonFleur -
Crazyhorses -
Tesseke Mooie hond, frontaal licht niet mooi.
Laura Bloem Te veel verscherpt. Wel leuk moment, blik.
Wendy1987 Mooi
Hilly200 -
Cathyenbeau Teveel bewegingsonscherpte.
Dandy200 Frontaal licht waardoor er weinig schaduwen zijn. Dat geeft niet veel diepte in de foto.
Agossie Leuke foto.
Jolijnn Ik zou de foto liever wat groter zien, nu is het wel moeilijk beoordelen.
K_M Heel karakteristiek.
MarijeR Heel mooi!
GraceZellaa Origineel.
Ingvild Ik zou de foto liever wat groter zien, nu is het wel moeilijk beoordelen.
Jessica_1998 Erg donker en de achtergrond is niet egaal/rommelig.
WesleyJune Bij baby foto's verwacht ik wat meer de bijbehorende emotie te zien.
Rianc Heel gaaf, ik zou alleen graag de eerste man wat meer in detail zien. Hij komt nu niet los van de achtergrond.
Kanzi Haha heel origineel.
JooProo Intressante vormen en kleuren, ik zou hier denk ik wat meer contrast mooi vinden.
G_entle Lief moment.
Bumblehorse Mooi moment, mooie kleuren. Prachtige foto.
Horserider22 Het idee heeft potentieel. Een lief moment.
JuliaKa Mooi licht, de donkere achtergrond vind ik niets toevoegen daarom zou ik hem denk ik niet vierkant hebben gemaakt.
Binky Een bijzonder moment/pose.
Sorsie Een beetje aan de donkere kant maar prachtig.
_kiki_ Origineel. Ik vind wel dat er (te)veel zwart is in de rest van de foto.
mZorro Geweldig, de uitsnede en de blik hebben veel impact.
Hanna_94 Mooie actie had je te pakken. Ik vind het hoofd van het paard wel iets te licht.
KimdeGroot94 Je hebt het goede moment te pakken, ik zou hem ook wel in kleur willen zien.
Caaramel -
LOVESUSHI Ik zou het hert wel wat groter in beeld willen zien. Verder heel mooi.
Nienke86 Leuk die nieuwsgierige blik.
Joysieee Prachtig licht en mooie kleuren. De compositie zou je nog wat mee kunnen spelen.
Linsaa Leuk portret, het stukje boom had er van mij nog uit gemogen.
Billionache Prachtig licht en een mooi portret.
SharonPlugge Mooie ogen heeft die kat, een mooi portret van haar.
Killyen Prachtige kleuren. Je zou nog een perspectief correctie kunnen doen zodat alle gebouwen recht staan.
SternPhoto -
Astor Een krachtige foto, goed moment gepakt.
Lipydo Een spookstad met echte spoken. De plaatsing van de "spoken" zou je nog wat mee kunnen spelen.
Manoux_xxx -
Ilvy Ik vind hem wel wat hebben. De belichting op de neus is wel wat fel.
Carolaaxxxx De kleuren zijn een beetje raar. Weet je zeker dat je het juiste kleurprofiel hebt gebruikt?
LauraJoy15 Heel origineel, gave foto.
Brechtjee Gave compositie, een niet standaard foto en daarom juist interessant.
Jillinda Hij is wel mooi scherp maar ik zou wat minder in het beeld gezet hebben. Misschien iets gedaan met de reflecterende ramen?
Ponyaddicted -

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:22

Dank je wel voor de feedback ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:42

Je bent mij vergeten. :P

Bedankt voor de feedback weer allemaal! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:42

Bedankt iedereen voor de feedback! Leuk om te zien hoe het scheve de een wel stoort en de ander niet! Snap allebei de kanten :j

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:58

Ik ben in word de feedback aan het opstellen, zit na meer dan een uur aan 16 van de 97 :')
Tegen het einde van week 2 zal ik de feedback van week 1 wel afhebben :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:03

Hanna, doe dan alleen de foto's waar je echt iets over wil zeggen. De foto's die "goed" of "oké" of gewoon "waanzinnig gaaf!" zijn, sla je dan over.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:08

Ja, ga ik wel doen denk ik :)
Komt wel goed, heb een weekje vrij dus heb de tijd wel

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:24

Oke, feedback.
Ik probeer heel erg om zo goed mogelijk feedback te geven. Het is ook vooral mening.

Agossie Mooie foto. Heel schattig. Ik weet niet of het hoort maar dat witte stipje in het rechter oogje stoort mij een beetje. Misschien net iets te licht.
Ash_ De horizon lijkt een beetje schuin en ik vind hem iets te donker maar dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen.
Asselruiter Leuk idee. De roos staat alleen net iets te veel voor het beeldje. De foto spreekt me niet heel erg aan om eerlijk te zijn.
Astor Ik vind dit een hele mooie foto!
Babel Mooie foto. Vind de bank ook mooi als achtergrond. Mooi scherp.
Bellatrix Die rook erachter vind ik heel mooi. Ik weet niet hoe lang de sluitertijd was maar iets korter was misschien mooier.
billionache Achtergrond lijkt iets te licht. Hond staat wel mooi op de foto!
binky Lijkt wat bewogen en onscherp. Wel een leuke foto
Bumblehorse Hele mooie foto, mooie kleuren met die bomen erachter. Helaas wel bewogen.
caaramel De toren lijkt wat scheef. De foto vind ik wel heel gaaf.
calice Mooi gelukt. Heb hier niet veel aan toe te voegen!
cathyenbeau Goed gelukt!
Carolaaxxxx De kleuren lijken niet helemaal in orde. Iets te oranje. Leuke foto verder.
crazy_horses Hele geslaagde vuurwerk foto!
CrazyIris Mooi scherp. Jammer van de achtergrond die stoort een beetje.
Crazymel Heel onscherp, dit zal denk ik komen door het uploaden of zoiets. De zwarte balken vind ik ook niet zo mooi. Verder is de foto wel heel leuk!
Dandy200 Mooie foto, wel wat onscherp helaas.
Deetjeeuh Heel erg leuk gedaan. Ook heel mooi.
_Elke De gele gloed vind ik niet zo mooi. Ook helaas erg onscherp
EskeGirl Ik vind dit ech een hele mooie foto. Als de ogen van het paard erop stonden was het nog mooier.
Fellow Die boomstammen links storen nog een beetje. Verder is deze foto erg geslaagd!
femmelz Ik vind de foto niet zo mooi. Hij lijkt onscherp en iets overbelicht
G_entle Het is een leuke foto. Jammer van de auto's.
glenstorm De foto is mooi. Wel onscherp.
Gracezellaa Erg leuke foto. Die lichtjes boven de letters vind ik ook super leuk erbij! Goed gelukt
Gub Mooie vuurwerk foto! Mooi moment en mooi scherp!
Hanna_94 Hele mooie kleuren. Mooi scherp. Erg geslaagd!
HeavensLove De schuur in de achtergrond vind ik wat storen. Er lijkt een gele gloed overheen te zitten dat vind ik niet zo mooi. Paard staat ook iets te veel in het midden van de foto. Iets links weggesneden zou al beter zijn.
hilly200 Super mooie foto! Erg scherp en de kleuren vind ik prachtig! De hond heeft alleen links een randje wat ik niet zo mooi vind. Ik weet niet precies hoe het komt maar het staat wat minder.
horserider22 Schattige foto! Leuk idee. Lijkt niet helemaal goed scherpgesteld.
Iejoorr Vind het vuurwerk iets te krap uitgesneden en iets te veel in het midden. Ook wel onscherp helaas.
Ingvild Mooie vuurwerkfoto, goed gelukt.
Irene96 Mooie foto. Heb er niets aan toe te voegen!
it_is_me Maan staat iets te veel in het midden. Hij lijkt ook niet helemaal scherp.
ismy Ontzettend gaaf. Heel leuk idee.
Jespri Super mooi gelukt. De vrouw en de pony lijken alleen op de achtergrond geplakt. Geen idee waarom dit zo lijkt. Het zal wel aan mij liggen.
Jessica_1998 Iets te donker en onscherp. De achtergrond rechts, ik denk dat het een deur is, vind ik wat storen.
JewEmm Goed gelukt. Erg mooi.
jilinda Ik vind de foto niet heel speciaal. Ik mis wat diepte.
joeluna Super leuke foto! Mooi gelukt en mooi scherp. Paard mocht wel even zijn tandenpoetsen hoor. :+
Jolijnn Mooie foto.
jooproo Ik vind de foto wel wat hebben. Leuke foto!
Joysieee Leuke foto.
juliaka Vind het wel een leuke foto. Jammer dat je het hoofdje van de linker eend niet ziet.
Kanzi Leuk idee en erg mooi gelukt!
k_m Mooie foto.
Killyenn Vind het wel een leuke foto, niet heel speciaal
KimdeGroot94 Mooi moment. Leuke foto
_Kiki_ Super gaaf! Erg goed gelukt!
LauraBloem Lijkt te veel verscherpt of zo iets. Verder wel leuk.
laurajoy15 Hele leuke foto! Top idee
Leonyr Heel erg mooi en die kleuren ook! Lijken wat vlekjes op te zitten maar dat zal wel van de glaswand komen denk ik.
Lipydo Wat een super foto! Onwijs gaaf!
LinSa Leuke foto. Mist wat scherpte.
LOVESUSHI Mooie foto. Lijkt een klein beetje onscherp
magda_90 Het idee is leuk. Het huis mocht daarvoor alleen wel wat scherper en de boom wat minder.
manonfleur Van een andere kant genomen zou de foto veel beter zijn. De achtergrond stoort ook.
Manou_xxx Hele mooie vuurwerkfoto!
MarBri Het paard staat niet in een leuke positie. Hoofd omhoog was misschien mooier of iets meer lijf. Belichting is wel erg mooi!
marijepagterSuper gave foto! Lijkt een klein beetje onscherp.
MarijeR Onwijs gaaf! Heel mooi scherp ook!
Marit Mooie foto, mooi bewerkt. Door de handen zo geplaatst komt het wel wat stijfjes over.
Marjoow Leuke vuurwerk foto. Vuurwerk staat iets te veel in het midden.
Mb_foto Top foto! Erg mooi!
monbyou Hele mooie foto! Mist net wat scherpte.
Murthul Leuke foto.
MyHu Leuke foto. Niet heel scherp.
MZorro Leuke foto! Erg mooi!
Nefertarie Foto is niet helemaal mijn ding.
NESCAFE Vind de foto super gaaf!
Niene87 Mooie foto!
_Patriciaa Foto is op een mooi moment genomen. De foto lijkt wel onscherp
ponyaddicted Leuke foto. Dat rode licht rechtsboven vind ik wel wat raar staan op de foto. Verder wel heel leuk idee.
quartel Hele leuke foto. Lijkt wat onscherp. Ik vind de foto echt een lekker winter gevoel uitstralen!
Racheel Leuke vuurwerk foto.
RianC Leuke foto! Jammer dat het woord er niet helemaal op staat maar dat stoort mij niet. Het zwart-wit vind ik er mooi bij passen.
Rianne_ Hele leuke foto! Erg goed gelukt! Mooi scherp!
Robin_Rikkie Lijkt wat onscherp maar verder leuk idee.
rosslover Leuk moment. Jammer dat hij onscherp is en het standpunt mocht wat lager.
Sanne_com Top foto! Prettig om naar te kijken.
SharonPlugge Ik vind het een mooie foto. De kat is ook erg mooi. Misschien een beetje te donker.
showteam Hele mooie foto! Ook erg prettig om naar te kijken!
Sodeletuut Leuke foto. Jammer van het hek op de achtergrond. Vind de erg felle lucht ook niet zo mooi.
sorsie Leuke foto. Lijkt wat donker en wat onscherp. Wel jammer dat de vogel er net niet helemaal op staat.
SternPhoto Mooie scherpe vuurwerk foto! Mooie kleuren!
SuperLiesje Mooi gelukt. Mist scherpte. De lucht erachter vind ik erg gaaf. Het riet staat voor mij iets te veel in het midden.
Suuszels Leuke foto en mooi belicht.
taarss Leuke foto. Lijkt wat onscherp.
tesseke Leuke foto. Mooi gelukt!
TeSzZz Super mooie foto! Mooi scherp en de kleuren vind ik erg mooi! Top foto!
verography Mooie foto! Lucht vind ik iets te blauw en er is wat ruis te zien. Boom zo ervoor vind ik mooi diepte geven.
wendy1987 Mooie kleuren. Lijkt wat onscherp. Het gebouw op de achtergrond vind ik wat storen. Verder erg mooi.
weslyjune Vind de foto niet super gelukt. De kleur van het shirt vind ik niet heel mooi.
WiancaR Mooie vuurwerk foto!
XiiaaooNaa Heel erg gaaf! Top foto!
Ylvy Lijkt heel vel ruis in te zitten. De surprise is mooi. De compositie vind ik wat standaard.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:25

Wederom bedankt voor alle complimenten en feedback! Ik zal morgen eens kijken wat ik voor week 2 kan maken :D

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:28

Bedankt iedereen voor de feedback!
Echt leerzaam die feedback!

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:34

Bedankt voor al het commentaar iedereen, ik heb de foto inderdaad iets te erg verscherpt maar dat was niet zo heel duidelijk op mijn scherm. Heb het nu echt te druk op feedback geven maar zodra ik tijd heb zal ik t doen

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:34

Bedankt voor alle feedback, ik weet niet of ik de foto van week 1 nog mag plaatsen in kleur? Lijkt me wat verwarrend!

Week 2

Mijn instructrice met haar paardje!
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:53

Brechtjee schreef:
Agossie Mooie foto. Heel schattig. Ik weet niet of het hoort maar dat witte stipje in het rechter oogje stoort mij een beetje. Misschien net iets te licht.

Welk wit stipje bedoel je? Ik zie in het rechteroog alleen een beetje wit in de ooghoek op het ooglid, maar dat is van het hondje zelf, lijkt een vlekje op de huid...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:59

Bedankt voor de feedback. :)

Brechtjee, Geen idee waardoor het komt. Het is toch echt de echte achtergrond haha. :)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:04

glenstorm Knap zo in een binnenbak, vind alleen de foto erg blauw over komen, verder erg scherp vastgelegd!
Sicayes ‘geen pro’ zegt ze, nou ik vind dit ook geen amateur foto! Erg tof, niks op aan te merken.
taarss Mooie foto, vind de dromerige sfeer er overheen tof, kan zo niks vinden wat anders zou kunnen.
JewEmm Ook al zo’n toffe foto, vanuit een bijzondere hoek genomen ook, voor mijn smaak vind ik de maan wat afleidend maar goed die is er normaal snachts ook dus veel kun je daar niet aan doen :P
Suuszels mooie foto, heb hier eigenlijk geen commentaar op.
Marjoow Vind de licht in val erg mooi op deze foto, heb verder ook weinig toe te voegen qua commentaar op deze foto :)
Fellow Wat een lieve foto! Wat je zelf al zegt er zit iets ruis op, vooral zie je dit goed bij het hoofdje. Vind het verder wel een mooie foto.
Asselruiter Oeh bling bling, ik vind het materiaal wat je hebt gekozen om de ring op te leggen goed gekozen. Qua compositie heb ik geen verbeterpunten verder, vind het een knappe foto. Enige wat me opvalt zijn de zanderige stipjes ( geen ruis) op de diamant zelf, maar dat kan ook gewoon in de ring zitten, maar het lijd in ieder geval wat af van het geheel.
WiancaR Mooie blik, mooi kleur gebruik en vanuit een mooie hoek genomen zoals je de bladeren er voor ook nog ziet liggen. Het geschoren deel vind ik ook niet echt afleidend. Mooi plaatje dus.
_Elke Bijzondere foto, mis alleen wat ruimte aan de bovenkant en misschien ook wat bij de achterkant. Ook had ik zelf er voor gekozen om op het gehele hoofd scherp te stellen, maar al met al wel een bijzonder plaatje :)
KimdeGroot94 Mooie foto, vind het mooi hoe je het werken van de instructrice met het paard vast hebt kunnen leggen.

Nu nog reactie op mijn feedback van week 1.

Ash_ schreef:
hilly200 : Gave sprekende foto, mooi dat hij niet zo centraal is, jammer alleen van het bruine op de achtergrond.

taarss schreef:
@Hilly200: Vind het een erg leuke foto, mooi scherp ook ! Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is de achtergrond aan de bovenkant. Zou mooier zijn geweest als de achtergrond helemaal groen zou zijn zoals het gras.

Helemaal mee eens, heb het geprobeerd weg te photoshoppen maar dat was ook geen succes.

Mb_foto schreef:
hilly200 verzamelt hier mooi beeld. Had miss iets lichter gemogen.

Dankjewel, ik zal eens kijken hoe hij er uit ziet als ik hem wat lichter maak maar was er zo wel tevreden over.

JewEmm schreef:
hilly200 verzamelt hier - Leuke foto. De kleuren van het speeltje lijken wel iets te verzwadigd. Het geel doet een beetje zeer... Probeer volgende keer ook op te letten op de achtergrond. Nu is het jammer dat het net niet helemaal gras is. Zo is er nog een puntje waar je volgende keer op kan letten: het speeltje is nu nét op een laatste randje afgesneden. Als hij er helemaal op stond, wordt de foto al sterker.

Dankjewel, zal hier zeker voor de volgende keer op letten.

Brechtjee schreef:
hilly200 Super mooie foto! Erg scherp en de kleuren vind ik prachtig! De hond heeft alleen links een randje wat ik niet zo mooi vind. Ik weet niet precies hoe het komt maar het staat wat minder.

Dankje, je bent de eerste die het opvalt. Ik heb momenteel wat ruzie met mijn selectie tool, had een aparte laag gemaakt van de hond dmv selectie en telkens als ik dat doe krijg ik van die rare lijnen. Dat heb ik dus ook als ik dingen weg photoshop, als iemand weet waar dat aan kan liggen?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:05

Bedankt voor de feedback allemaal! :D
Ik ga mij morgen als studiepauze eens met mijn fototoestel tussen de orchideeën zetten denk ik en eens wat experimenteren :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:21

Leuk dat feedback, ik ga dan steeds weer kijken naar mijn foto en nog beter weer bekijken :)