[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:29

Nefertarie: leuk beeld maar nu lijkt het alsof het paard in 2 is gedeeld door die tak, ik zou het paard in zijn volledigheid voor de tak gezet hebben, beetje raar dat een paard zo in 2 wordt gedeeld, ik vind het ook wel een aangename sfeer hebben, je hebt tegenlicht gebruikt en dat doet het paard wel opvallen (loskomen van de achtergrond)

Het is een wild paard, dus aan haar positie kon ik weinig veranderen.
Ook vind ik het juist wel iets van diepte hebben zo.

Eclair98: Nefertarie: is dit bij de ''nieuwe'' wildernis gemaakt? Ik kan even niet meer op de naam komen

Ja idd, bij de Oostvaardersplassen.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:11

hier is mijn week#2
afgelopen zondag was ik bij mijn vriendin in Ede en daar heb ik haar verzorgshetjes op de foto gezet, was wel even wennen om zulke kleine pony's voor mijn lens te hebben :+ maar wat kunnen die hard :oo en die beentjes bewogen ook zo snel :')

nouja voor het een heel verhaal wordt mijn foto, vast niet perfect maar mij spreekt ie wel aan :D
Afbeelding

naomi_g1998 schreef:
Waar halen jullie trouwens je inspiratie vandaan?

uhm overal eigenlijk :') soms doordat ik zoiets bij iemand anders zie, maar ook door de verhaallijn van een boek of een film of iets wat ik zelf meemaak

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:13

jilinda: Wat en schatje!!! <3 Jammer van het hek en de sluiting van het halstertouw. Het zonlicht op de oortjes vind ik een leuk effect! :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:19

zonlicht was me nog niet eens opgevallen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:19

_O-

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:20

Ik ben erg druk met werken maar wilde toch even zeggen hoe onwijs tof ik het vind om van mensen tips en commentaar te krijgen en om jullie foto's voorbij te zien komen.
Zaterdag ga ik er eens goed voor zitten om mijn commentaar te geven, hoewel ik mezelf geen kenner wil noemen.

Bedankt voor alle moeite en tijd van iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:22

DmNqUe: Onwijs gave plaat. Ben fan van de sfeer en het moment. Super gedaan! :D
Hier boven, ook een mooie plaat. Maar inderdaad wat er al gezegd is, jammer van het hek. Al maakt het het ergens wel schattiger.

Deze week gaat het me helaas niet lukken, het commentaar, maar de rest zal ik proberen te gaan bijhouden. :P

Morgen komt er een foto van mij!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:24

Ik ben ook geen foto expert hoor. := Ik geef mijn mening over wat ik zie, het is aan de fotograaf in kwestie wat die ermee doet. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 22:53

Mijn excuses, dames en heer, mijn foto van week 1 is niet meer te zien... Ik moest mijn site aanpassen en toen wazzie weg! Was even een beetje een zooitje, maar nu is het gefixt. De foto staat wel op mijn site, maar heb een nieuwe gallery moeten maken, dus de link werkt niet meer...

Ik verzamel vanaf vandaag hier. Komt ook in de volgende lijst te staan. :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:01

week 1
Alleen commentaar op de foto’s waar ik commentaar op heb, als je geen commentaar heb op je vind ik je foto echt mooi en ook goed, niks op aan te merken!
Voortaan ga ik ook alleen commentaar geven op mensen die daar ook moeite voor doen en/of mij commentaar gegeven hebben.
Sorry als ik bot overkom! Zo bedoel ik het niet!

Agossie, Mooie detailfoto, alleen vind ik het knotje zelf niet zo netjes, had een andere gekozen.
Ook misschien wat lichter maken je foto? Hij is wat donker. (kale vlekje ook wegwerken)
Ann_Pam, Leuk! Had alleen die hand weg geshopt…en ook dat huis…(de ramen)
Ash_, De foto is niet helemaal scherp? Jammer, want het is wel een leuke foto!
Asselruiter, Vind de foto een beetje saai .. had de compositie/uitsnede anders gedaan…
Babel, Leuk met die lensflaire! Alleen mis ik de sfeer in de foto, alleen een lensflair staat slordig…
Balou_k, Jammer dat hij zo vies is en de achtergrond zo slordig. Ga voortaan door je knieën als je paarden fotografeerd,
Bellatrix, Zag je topic hiervan! Mooi! Alleen de bak misschien recht zetten?
Binky, Leuk idee! Alleen de kleuren zijn zo deprimerend …
Bumblehorse, Mooi plaatje! Ontzettent jammer v an die lelijke rand, had dat even weggewerkt.
Calice, Awwwh! Vind je zwart/wit alleen een beetje saai en jammer dat je niet half op de grond bent gaan liggen voor dit plaatje hihi.
C_estmoi, Jammer datje een stoffige lamp genomen hebt? Verder vind ik de foto een beetje saai…
Wat was je gedachte erachter om dit te fotograferen?
Chip, Waarom is het niet 100% zwart wit? Vind dat half groene gras niet echt iets toevoegen…
Deetjeeuh, Jammer dat je foto niet scherp is …
DmNqUe, Voeg wat contrast toe, trek de horizon recht en dan is hij wat mij betreft top!
eclair98, Je ziet geen oog, neus onscherp, achtergrond slordig, probeer voortaan een beter moment te zoeken met zo min mogelijk storende factoren.
EngeltjeS, Had minder ruimte aan de bovenkant gedaan, ietsjes hoor! En het oog oplichten (:
Fellow, Mooie foto! Alleen super zode van je achtergrond…
Fennee, Fotografeer op ooghoogte! Je foto is ook wat flets, maak hem levendiger.
Fenneeee, Achtergrond even helemaal zwart maken staat wat netter 
Gub, Mooi! Jammer dat de roos aan de andere kant zit … maar ik vind het een leuke foto!
Hanna_94, Jammer dat de plaat vies is … had er ook wat meer een oude sfeer in gestopt.
Heb je geflitst? Dit zou ik niet doen … camera flits is kleurdodend.
HeavensLove, Mooi paard!! Had alleen even die lijntjes weggewerk in de hoek en wat meer contrast.
Iejoorr, Zet een watermerkje op je foto, verder vind ik je foto niet echt interessant…
Wat was je gedachte erachter om dit te fotograferen?
Irene96, Mooi effect!! Alleen vind ik het wel heeel fel wit licht nu …
Jessica_1998, Door je knieën met fotograferen en pas op je eigen schaduw! Dat gelige tussen de benen zou ik even wegwerken en de foto lichter/sprekender maken.
JewEmm, Leuk!! Jammer het meisje niet scherp is … echt jammer!
JNSW, Awwwwhhhh, zo lief!! Heel schattig!! Geen commentaar, maar moest dit even kwijt!
Joey, Was leuker als je kat in de camera gekeken had … let op je achtergrond!
joey_lover, Je foto is heel blauw … je hebt geflitst he? Probeer dit te vermijden!
Kelszz_, De foto is wat saai omdat de onderwerpen zich van elkaar af bevinden en niet scherp zijn.
had de foto trouwens ook echt zwart qua achtergrond gemaakt.
kimberley23, Niet flitsen! Wel een leuk beestje! Verder vind ik je foto een beetje saai, maak hem levendiger!
laurajoy15, Misschien het oog nog wat dichterbij en sprankelender?
Lipydo, Klopt de lichtval op het meisje met je wolken? Verder een prachtfoto!!
Lizaa01, Ik zou de rode vlekken wegwerken, die staan erg slordig erbij.
lovepaard123, Horizon recht houden! Probeer de achtergrond zo rustig mogelijk te houden! Voeg wat contrast toe. Oefenen oefenen oefenen!
love_western, Je hond is een beetje paars en niet 100% scherp? Had nog meer door de knieën gegaan…
manonnevot, Geef je foto onderwerp ruimte op de foto! Je heb nu ook de hals afgesneden , niet doen!
Marit, Kan het kloppen dat je foto niet scherp is bij mij? Beetje pixelig. Ik vind je foto’s prachtig!!
Maar zie ook wel eens liever een niet extreem bewerkte foto van je langskomen (:
Marjoow, Gaaf! Lijkt op iets met ogen of vleugels ofzo haha!
MichieldeM, Gaaf gaaf gaaf! Maar ontzettend jammer dat de hele oren niet belicht zijn!!
Monbyou, Mooi, maar niet bijzonder …
MyHu, Je foto is wat saai, zet je witbalans eens op bewolkt! Maar voeg nu eerst contrast toe.
De hond spring nu nog niet uit je foto.
naomi_g1998, Ik mis meer sfeer … of een duidelijke vogel ergens …
NatassJa, Mooi! Zonde dat de rook voor haar oog zit … wel mooie sfeer!
Nefertarie, Ik mis sfeer, je foto is nu saai en dof, had dat takje voor het hoofd ook even weggewerkt.
Nynke_Mandy, Het paard is een beetje roze … fotografeer op ooghoogte!
Racheel, Mooi! Nu nog de oogjes oplichten en klein sfeertje of lichter maken je foto.
RianneH, Had alleen die weerspiegeling van jezelf weggewerk in het oog …
Robin_Rikkie, Had de vlecht eruit gehaald zodat je staart golfde … voeg wat meer contrast toe en maak het linker oogje duidelijker.
Rozenveld, Waarom heb je de nek afgesneden? Snij nooit de nek af! (mens en dier)
SachemLover, Halster wegwerken, constrast toevoegen, sfeertje maken en voila!
Sanne_com, Misschien iets lichter maken je foto? Maar opzich is hij prima zo! (:
Showteam, hahahaha die kat! Dat gezicht! Jammer dat het kaasplankje etc. niet scherp is.
Sodeletuut, Iets te licht naar mijn idee …
Sokje_6, Misschien de lucht blauw maken? Nu heb je grijze wolken …
Suuszels, Oogje oplichteeenn! (:
TammyVN, Wauw! Spakenloos! Prachtig!!
Tesseke, Mooi! Kon je niet verder inzoomen?
Tinky12, Apart maar leuk! Oogje oplichten en iets minder contrast misschien …
xxanoukxx1, Lichter maken (randen) en misschien ook een grotere fotoresolutie?
Ymor , Jammer van de ruis! Wel een leuk kiekje voor de familie! (:

Whahaha fijn ook drie kwartier mee bezig geweest :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:09

Iedereen heeft het over het hek maar die loopt in het echt scheef. :')

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:10

SachemLover: ondanks dat je foto klein is hij wel scherp!

laurajoy15: Ik vind de sfeer van je foto fijn maar net als wat de andere zeggen had je er een stukje van de onderkant af kunnen halen

DmNqUe: WAuw! Meer heb ik er niet over te zeggen helemaal mijn smaak

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:10

Komt wss ook vanwege het perspectief :P Een aangezien je een westernpaard hebt die net een wat hogere achterhand heeft lijkt de foto veel sneller scheef denk ik :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:34

XiiaaooNaa schreef:
week 1
Ymor , Jammer van de ruis! Wel een leuk kiekje voor de familie :)

Bedankt voor je commentaar! De volgende keer graag opbouwend :) alle foto's afkraken is niet zo aardig en draagt niet bij aan de sfeer van het topic.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:44

Ymor schreef:
XiiaaooNaa schreef:
week 1

Bedankt voor je commentaar! De volgende keer graag opbouwend :) alle foto's afkraken is niet zo aardig en draagt niet bij aan de sfeer van het topic.

Ik zie (als ik snel wat opmerkingen lees) niet echt dat ze iemand 'afkraakt'. Eerder iemand die heel snel kort en duidelijk neer zet wat zei anders zou willen zien of anders zou hebben gedaan. Ik snap ook wel dat ze niet voor iedereen een heel uitgebreid opbouwend verhaaltje gaat neerzetten.. Ik zou het hetzelfde doen, liever recht door zee dan een complimentje geven die ik niet meen waar niemand verder ook iets aan gaat hebben toch?
Ik denk ook dat ze 'wel een leuk kiekje voor de familie' niet l*llig bedoelt oid, het is toch ook een leuke foto voor de familie? :)

Trouwens, voor de mensen die wilden weten waar mijn foto genomen is.. Hij is dus in midden Frankrijk genomen, op het platteland daar :).

Als ik deze week nog tijd heb zal ik eens de foto's gaan beoordelen. Ik moet eigenlijk keihard leren namelijk, tentamens :+.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:53

Wauw bedankt voor al het commentaar, Heb er echt enorm respect voor! Ik zal binnenkort ook wat feedback proberen te geven. Ik doe dit wel per pagina's..

@Jilinda: Wat een enorm schattig pony'tje eigenlijk weinig op aan te merken, vind het halster en touw op zich er wel lekker bij kenmerken, het is wel een beetje een krappe uitsnede maar niet erg.

Week 2, een zelfportret:
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:54

Ymor schreef:
XiiaaooNaa schreef:
week 1

Zo bedoel ik het niet, maar om nou te zeggen dat de mensen erachter jammer zijn vond ik vrij overbodig.
In die situatie snap ik het, dus is het een leuke foto voor de familie.
Niks onaardigs bedoeld.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:59

Bellatrix schreef:

Hhaha, dan neem ik mn woorden terug!
Mooie foto! (ook mooi/goed nabewerkt!) :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:01

Marjoow schreef:
Komt wss ook vanwege het perspectief :P Een aangezien je een westernpaard hebt die net een wat hogere achterhand heeft lijkt de foto veel sneller scheef denk ik :)

Haha dat zou best kunnen, niet aan gedacht! sorry! :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:04

@TammyVN, inderdaad liever zo dan een ongemeend complimentje.
bovenaan stond al dat het bot kon staan maar niks bedoel ik gemeen/afkrakend.

succes met leren!
-ai ik moet ook leren bahh-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:05

Normaal ga ik inderdaad door mijn knieën maar zoals uitgelegd was het draad van de paddock dicht en krijg je dan twee draden voor het paard wat ook jammer is haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:07

Bellatrix schreef:

Dit is inderdaad te zien, als je de foto zou draaien zou het paard flink scheef staan, foto is gemaakt vanaf een hoek dat het hek niet recht kan staan correct?

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:20

eclair98 schreef:
Heavenslove: mooie foto, is het je eigen paard? Ik vind de foto nogal verteken.

neen, niet eigen paard :)
wat bedoel je met verteken?

XiiaaooNaa schreef:
HeavensLove, Mooi paard!! Had alleen even die lijntjes weggewerk in de hoek en wat meer contrast.

ja ik had dat beter gedaan, maar te laat aan gedacht, pas aan gedacht toen er hier 1 van de feedbacks stond dat men zag dat het weggewerkt was (de teugels) doordat het lint onderbroken is (maar het lint is sowieso 2-delig) maar idd had dat beter weggewerkt X'D maar dat is nog altijd mogelijk en als mensen foto's bestellen, bekijk ik de foto's altijd nog eens om zaken bij te werken :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:22

Ik heb ook dit moment alleen een vreselijk slome computer thuis. En zit in mn examenjaar met toetsweek in aantocht. Commentaar zal er bij mij daarom even bij in schieten.

Na mn toetsweek wil ik wel proberen commentaar te geven :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:34

Toch even commentaar op fotos op deze en de vorige pagina

Sachemlover: mooie foto, je ziet natuurlijk wel aan de kwaliteit dat ie met mobiel gemaakt is maar verder vind ik m erg gaaf
Laurajoy15: gave foto zeg, hij spreekt mij erg aan door het grote verschil tussen licht en donker
DmNqEu: wauw, echt een mooi moment en dan die mist erbij
Jilinda: leuke foto. Vind m alleen erg krap en jammer van het stukje hek, het zonlicht op de oortjes vind ik dan wel weer heel gaaf
Ismy: mooie foto, alleen jammer van het lichtpuntjeachtigiets op het gezicht