Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolandaa_ schreef:Ik zit te dubben tussen een d3100 en d3200. Ik hoopte dat iemand voor of tegens zou geven of evt een ander model hierin. Ik heb 2 lenzen die ik als 'setje met camera' gekocht had die ik graag mee nam.
Nu zie ik ook vaak een 18-105mm aangeboden met een body. Is dit een meerwaarde ten opzichte van mijn 18-55 en 55-200 mm of een beetje overbodig. Mijn lenzen hebben wel een motor erin die bij de d60 ontbrak..
Ik wil absoluut geen shoots gaan doen maar wel als eigen hobby mezelf verbeteren omdat il het liefst de hele dag met dat ding rond sjouw. Ik op mijn werk (zorgboerderij met een hoop dieren en bloemen) fotos maak voor eigen gebruik.
Eentje die sneller reageert dan de d60 en ook mee werkt op de tijden dat ik wil. Hij laat hier en daar wat steken vallen en valt ook regelmatig uit. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. Ook is hij niet meer te repareren voor t geld wat ik max er aan uit wil geven en mag ie na 3,5 jaar goed werken met pensioen (heeft meer emotionele waarde voor mij als financieel maar dat is iets anders) ik hoop dat ik mijn vraag/zoek weg wat beter geformuleerd heb.
Gianti schreef:MM niet heen gaan voor advies! weten er echt niks van....
kantelbaar scherm is op zich wel leuk, maar heb nu in de bijna 2 jaar dat ik fotografeer 1x gedacht, nu zou ik die wel willen
DesireeK schreef:Gianti schreef:MM niet heen gaan voor advies! weten er echt niks van....
kantelbaar scherm is op zich wel leuk, maar heb nu in de bijna 2 jaar dat ik fotografeer 1x gedacht, nu zou ik die wel willen
Ligt er aan welke MM.. Hier in Den haag werkt een vriendin van mij die wel degelijk weet waar zo over praat hoor
Gianti schreef:Nikka schreef:Ik ben ook een keer als een haas weggegaan bij MM, wat een ellende. Sowieso kan je voor de betere spullen en een bijbehorende betere prijs beter naar andere zaken gaan. Ik vind MM niet eens zo goedkoop eerlijk gezegd.
de prijzen verschillen zelfs per filiaal