[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:54

Nu we het toch over commentaar hebben...vind dat iedereen netjes en respectvol met elkaar omgaat.Leuke daarvan is dat het voor sommige makkelijker lijkt te worden om een mening over een foto te geven.
Beginner of niet...maakt niet uit,het is leuk om van elkaar te leren en iemand zijn perspectief over een foto te lezen :)

Ik zag dat er nog wat foto's van week 2 zijn geplaatst.Zat straks even mijn commentaar plaatsen,moet ze eerst even op mijn andere scherm bekijken.Lep geeft altijd een afwijkende kleur...

Jolijnn :...wil vast wat over jouw foto zeggen.Mooie scherpte/diepte...kleuren iets minder.Al eens aan gedacht om hem licht sepia te maken en dan de rode kleur zacht naar voren te brengen?

XiiaaooNaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:58

Ik zal voortaan ook wel commentaar geven....(:

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:18

Drukke tijden achter de rug (iets met afstuderen en tussentijdse beoordeling :7 ) Ik zal vandaag een hele boel gaan becommentariën :j

Hierbij mijn foto van de week (3 weken geleden) mijn broertje in de studio:

Afbeelding

Er is vrijwel niets (beetje contrast, scherpte en kleur aangepast) aan bewerkt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 11:30

Mooi, Lipydo!!! Tja, niets op aan te merken, het is gewoon een geweldige foto. Heel bijzonder dat licht en de houding van je broertje. Oké, het énige dat ik kàn zeggen is dat het jammer is dat de linkerhand van je broertje er niet op staat. Ik vind het heel mooi dat je broertje rechts (rule of thirds) staat maar dat er links wel degelijk een "verhaal" zit. Ja, heel mooi!!

En welkom terug!! Opleiding gaat voor hoor. :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:03

Gaaf ! Mis nieteens echt zn hand, maar wel dat zn ogen bijna dicht zijn :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:31

Sluit ik ook nog even aan met mijn week 2 commentaar:

Leonyr: Mooi actiemoment! Zou hem, zoals al eerder gezegd, alleen wat bijsnijden, de achtergrond voegt nl. totaal niks toe en ze staan wat pontificaal in het midden, plus je horizon is scheef...

Agossie: met die "frontale" oogfoto's zit je nogal gauw met het onderwerp in het midden, vind ik niet storend hoor! Vind hem wel mooi! Lekker kleurcontrast, mooi belicht. Vind je logo alleen wat.. enorm :o

xMayo: ik vind de houding van de hond wat te raar, hij staat voor zo laag, met z'n derrière naar je lens!
Wel een knappe hond en mooi licht, leuke achtergrond, maar het is meer een toevalsfoto dan een "echte" foto vind ik... :) Wacht de volgende keer eens drie tellen tot ie omdraait, of wegrent, dat er íets meer verhaal in je beeld zit?

Nooor_: netjes! Vind hem een béétje donker, maar dat kan aan mijn scherm ligen.. Net scherpgesteld en goede onscherpe achtergrond, waardoor het model er uit springt! Omdat de hond "ergens" naar kijkt. had ik hem persoonlijk wat verder naar links gezet, zodat je meer het idee hebt dat er in de kijkrichting ook echt wat gebeurd (is).

KirstenVosje: leuke kleuren! Vind het al gedurfd om een wit paard in de avondzon te fotograferen, en dan schaduwkant te kiezen, dus zou me niet te druk maken over die overbelichte vlek op het voorhoofd!
Vind hem leuk, misschien iets te krap gesneden aan de onderkant? Heb het idee dat de kin van het paardje er maar NET op past...

Jacobeho: jeetje die doet zeer aan mn ogen! :') Wel een gaaf effect, de zon schijnt hier echt het huis in.
Vanwege het felle licht zou ik hem liever één (half) stapje later genomen hebben, dan is het misschien wat meer een cliché silhouet maar dan is de overbelichting niet zo overheersend. Plus dat je hem wat krap gesneden hebt aan de bovenkant, de ruiter past er maar net op. Verder gave kleur en mooi sfeervol!

Magda_90: mooi! Lekker scherp, mooie onscherpte in de achtergrond. Zoals ik al zei ben ik niet zo weg van die "vreemde kleurtjes effecten", maar met zo'n "kaal" onderwerp is het toch erg mooi. Als ik dan toch commentaar moet verzinnen, had ik voor de verduidelijking van het onderwerp, wat meer echt watervolume willen zien..

Jolijnn: is al een hele verbetering met de eerste! Mooie kleuren, mooi scherp. De compositie is misschien wat saai, zo recht van boven is er niet veel ruimte voor een "verhaal". (dat weten we nu, omdat je het vertelde, maar de foto doet dat nog niet echt zelf) Lekker blijven oefenen, je gaat al vooruit! :)

Iejoorr: netjes scherp, mooi belicht, maar een beetje een saai onderwerp.. In een serie zou 'ie heel mooi zijn denk ik, maar in dit topic kunnen we er steeds maar eentje beoordelen. In een drieluikje bijvoorbeeld? Probeer iets meer spanning te creeëren, door iets verrassends in je beeld te hebben, of je compositie zo aan te passen dat het onderwerp niet helemaal 100% in het midden staat. Vind wel dat ook jij al vooruitgang boekt! :)

hazira: gaaf beest! ik zie een beetje blokjes in de achtergrond, heb je hem met photoshop verkleind of ergens op een site? Plus dat ie wat ruiserig lijkt, maar in van die binnenverblijven kan dat vaak niet anders.. Wel een mooie foto die je blik vasthoudt!

lovey_ou: Als je het verhaal er niet bij hoort, is ie idd een beetje.. saai... Wel mooi belicht, maar een wat nietszeggende achtergrond en je houding is niet zó duidelijk dat ik meteen "hysterische blijdschap" denk..
Desondanks gefeliciteerd! *\o/*

brandylove2: hij is idd wat overbelicht, plus dat er veel "extra" is in de achtergrond; de persoon die er half op staat, de frutseltjes op de grond, een halve bank... Plus dat de pose van de hond niet echt aanspreekt, achter de schaduw van je flits steek nog een stukje poot uit... Ik zou de volgende keer, met daglicht, gewoon hondemans in de tuin, of anders op de stoep voor je huis? neerzetten, laat iemand hem maar vasthouden, en maak dan eens (van zover mogelijk, dus inzoomend op de hond) een paar portretten van hem! Gewoon lekker oefenen!

Lunaeekie: zelfde commentaar als wat je zelf al aangeeft: hij loopt wat uit het beeld, plus dat je, met die donkere achtergrond, waarschijnlijk te weinig licht had om van de bewegingsonscherpte af te komen... Volgende keer misschien hem wat ruimer maken, dan kan je hem rondom de eend bijsnijden zoals je wilt..

Gianti: chihuahua! Mooi scherpgesteld! Mooie niet-storende achtergrond, maar zoals gezegd een beetje flets... kan je met nabewerken wel wat bijwerken neem ik aan? Iets meer verzadigen, zodat het gras niet zo flets is..
Heb door de achtergrond het idee dat je horizon wat scheef is, maar bij het hondje zelf valt het minder op)

BlackDancer: leuk onderwerp, vind de uitwerking alleen wat "simpel". Het zijn geen contouren en voor een "city view" is ie wat te onderbelicht op de gebouwen, vind ik. De ganzen in het beeld geeft wel sfeer, maar de grote overbelichte vlek van de zon zou ik er (deels) afsnijden. Plus wat al eerder gezegd werd, is je horizon wat scheef...
(maar nu verwachten we natuurlijk veel meer Detroit foto's! s'Nachts kan dat heel gaaf, bv: zoiets)

Lipydo: viel jij nog onder week 2? Anyway: mooie foto, gaaf gespeeld met het licht! Jammer dat z'n rechterhand wegvalt, had die linkerarm (dus voor ons rechts in beeld) wat meer voor z'n lichaam willen zien denk ik, plus zijn blik voegt wat weinig toe (hoe zou jij kijken als je zo'n lichtbal in je hand had? :D) Verder niet veel aan op te merken, erg netjes!

Zo, ben weer bij, laat week drie maar komen! :D Nu verzinnen wat ik ga inzenden..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:43

_l_amanda_l_ schreef:
Iejoorr: netjes scherp, mooi belicht, maar een beetje een saai onderwerp.. In een serie zou 'ie heel mooi zijn denk ik, maar in dit topic kunnen we er steeds maar eentje beoordelen. In een drieluikje bijvoorbeeld? Probeer iets meer spanning te creeëren, door iets verrassends in je beeld te hebben, of je compositie zo aan te passen dat het onderwerp niet helemaal 100% in het midden staat. Vind wel dat ook jij al vooruitgang boekt! :)

dankjewel, oja ik kan wel is kijken of ik wat met een drieluik kan doen, bedankt voor de tip!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:56

Ik weet welk al ongeveer welke ik wil, maar kan mn precieze keuze nog niet maken :P Ben er nog niet helemaal uit :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:30

Mijn picture of week 3:
De natuur in de bloei, hartje winter. Veranderend klimaat.
Afbeelding
ik had graag wat meer scherpte op de voorgrond gehad, maar heb er lang mee zitten klieren maar het lukte niet beter dan dit.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:34

Ik wil even snel reageren, want ik vind hem echt heel mooi, scherpte en kleur is ook echt super <3

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:37

Ik vind m wel mooi, mis alleen scherpte in de achtergrond, en er is een klein stukje(naast de bloem) wel scherp

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:24

Ik loop achter!! Druk weekend gehad.

Mijn commentaar voor de laatste foto's van week 2:

Agossie: Had hem denk ik mooier gevonden als je hem recht had genomen. Lijkt nu als of je hem van onder heb genomen, en daardoor word de neus wat een vage vlek en springt het oog er niet helemaal uit. Vind wel erg mooi hoe er nog wat plukjes haar afsteken tegen de blauwe lucht.

Ash: Hele mooie kleuren, dat goud met het kaarslicht. Jammer dat ie niet scherp is.

Blackdancer: Mooi moment met die ganzen! Hij had van mij met iets meer licht gemogen, of juist in silhouet.

Brandylove: Sorry vind dit niet zo'n geslaagde foto. Denk volgende keer om je achtergrond en licht. Buiten in de zon was al veel mooier geweest!

Gianti: Wat een skatje!! Misschien kun je hem iets bijsnijden, de bovenkant stoort wat. Leuk dat opspattende ijs! En heel mooi scherp.

Hazira: Erg mooi! Eigenlijk weinig commentaar :)

Ismy: Eigenlijk is al het commentaar al gegeven, en ga daar in mee.

Jacobeho: Snap je idee, en vind de zon mooi. Maar vind het totaal niet zo geslaagd. Er echt een silhout foto van maken was mooier geweest denk ik.

Kirstenvosje: Mooie kleuren! Misschien mooier geweest als je hem van de andere kant had genomen zodat je het zonlicht kon vangen. Is nu wat in de schaduw.

Lovey_ou: Sorry deze foto doet mij niks. Al trek je wel een heerlijk prethoofd :P

Lunaeekie: Vind hem niet bijzonder, ga met je eigen commentaar mee.

Magda: Heel mooi! Was misschien mooi geweest als je echt wat water of wat druppels van de hand ziet lopen, dat je echt ziet dat het wegloopt. Dan is nog duidelijker wat je bedoeld. Nu lijkt het meer gewoon een ( hele mooie ) natte hand.

Natasja: Mooie sfeer, jammer dat ie niet helemaal scherp ik.

Noor: Mooie foto, vind hem persoonlijk beetje saai, maar dat is een kwestie van smaak. Ga mee met vorige commentaar.

Mayo: Leuke locatie en leuk moment. Vind alleen de pose van de hond niet zo mooi vanwege die hoge staart :o En het lijkt als of er een schaduw over de kop valt.

Zooo ik ben weer bij! Niet zo uitgebreid, maar was een hele boel in een keer :P
Vind eigenlijk wel dat als je foto's plaatst dat je dan ook commentaar moet geven. Iedereen wil graag commentaar. Ik weet soms ook echt niet wat ik moet zeggen, maar probeer het altijd wel.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:43

Week 3:

Lypido: Hele gave foto!! Vind alleen zn boxer erg lelijk en er niet bij passen :P

Laura: Heel mooi! Vind bloemen vaak erg saai, maar vind deze erg goed gelukt!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:26

Lypido, gave foto!! alleen inderdaad z'n boxer, die vind ik echt jammer....

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:53

Net me kat in de sneeuw gezet, echt, ze is zo een slecht model...
Vertikt het om even in de camera te kijken...ze mag de camera echt niet gek genoeg!

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:09

@XiiaaooNaa: Oeh, wat een klein fotootje! De sfeer vind ik, voor zover ik het ka zien, wel erg mooi.
Ik heb net ook Lies, de poes geprobeerd te fotograferen. Zij blijft mooi zitten, ondanks dat de lens zo dichtbij komt.
Maar de foto's vond ik niet zo bijzonder geworden.

__Lauraa: Mooie foto, met de sneeuw. De kleuren van de chrysant komen mooi naar voren.
Wat ik jammer vind, als bloemiste..., dat je een bloem hebt gebruikt die een goedkope uitstraling heeft. En daarnaast, chrysanten zie je alleen in het najaar, nooit met sneeuw. Ik zou dan eerder voor een roos hebben gekozen, dat ziet er veel luxer uit. :)

Lipydo: Wauw! Mooie foto. Hier kan ik natuurlijk nooit aantippen.... In een studio gemaakt, stoer model, mooi licht.
Ik had alleen niet echt door dat hij "een lichtbal in zijn handen" heeft. Zo had ik het niet bekeken eigenlijk.

Na de kat geprobeerd te hebben heb ik toch voor deze foto gekozen voor week 3:

Afbeelding

Info: gemaakt in het donker, in het licht van de rijbak.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:44

Aparte sfeer zeg! Wel mooi! Alleen mis ik toch wel scherpte!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:32

Lipdyo:
vind het een erg mooie foto! heel gaaf met dat licht zo
Laura, leuke foto zo met de kleuren :) lekker fleurig. Alleen ik wordt een beetje afgeleid doordat het op sommige plekken scherp is, en bij de rest niet.
XiiaaooNaa:
hmm hij lijkt zo wel leuk, maar heb je hem misschien ook in het groot?
Nefertarie:
de foto doet mij eigenlijk niks, maar ik ben meestal ook meer van de kleurtjes, haha En hij is volgensmij ook heel onscherp...?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:11

Iejoorr : Leuk gedaan zo. :j
hazira : Ook een mooie foto maar bij mij niet helemaal scherp?
lovey_ou : Leuk idee al had ik eerder het idee dat je je aan het uitrekken was ..
brandylove2 : De foto spreekt me niet echt aan, vind het jammer van dat overbelichte.
Lunaeekie : Leuke foto maar wel erg krap genomen.
Gianti : Hij is inderdaad wat flets maar voor de rest een mooie foto. :D
BlackDancer : Mooie foto maar zoals al eerder gezegd hij is niet helemaal recht.
Lipydo : Gave foto niets op aan te merken!
__Lauraa : Heel mooi. :)
XiiaaooNaa : Leuke foto maar jammer dat hij zo klein is.
Nefertarie :Inderdaad jammer van de scherpte en ook de kleur spreekt me niet echt aan.

Sorry van mijn saaie commentaar al kun je het niet eens echt commentaar noemen maar ben daar gewoon enorm slecht in. :=

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:28

Mijn foto voor week 3 :

Afbeelding

Ik wist niet goed welke foto ik moest kiezen aangezien ik best veel foto's heb gemaakt die dag waar ik best trots op ben.
Dus ik plaats er ook wel een paar linkjes bij. Maar de bovenstaande foto is mijn foto voor week 3. :j

Deze 2 vind ik niet echt 'wauw'.
http://3.media.hyves-static.net/1527864 ... 64594.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1527864 ... 64580.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/1527865 ... 65326.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1527865 ... 65311.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1527865 ... 65689.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1527865 ... 65620.jpeg
http://4.media.hyves-static.net/1527865 ... 65499.jpeg
http://7.media.hyves-static.net/1527865 ... 65342.jpeg

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:44

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:47

Blacky, erg mooie foto! Heb ik geen minpunten over
Ismy, wat een grappig idee zeg, zelf bedacht? Het is niet echt mijn stijl, maar wel heel creatief :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:48

Leuk bedacht Ismy! Uitwerking wat minder. Had scherper op de spiegel gemogen en de rest een stuk waziger

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:49

Bedankt lunaeekie! We hadden een fotowedstrijd op school. (ik doe het eerste jaar fotografie.) Dit moest met doorzicht of spiegeling zijn. Gelukkig wou mijn klasgenoot even model staan.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:51

Had inderdaad scherper gemogen gianti. Ik had een telelens voorop en hij wou maar niet scherpstellen :') op de link die ik er onder heb staan is het allemaal ietsje scherper..