[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:03

Even een vraag in het algemeen(alweer) een tijd geleden vroeg ik hier in het topic hoeveel jullie voor je foto's vragen en hoe je daar zo op komt, heb je pakketten oid? bijv; met logo zoveel euro en zonder logo zoveel euro.
Ik hoop van héél veel mensen antwoord te krijgen :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:34

Zoals ik toen al antwoorde, ik heb gene pakketten/prijzen. Wel met nabestellen vraag ik e iets voor. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ook vraag ik reiskosten. (per km als ik met de auto ga, en openbaar vervoer is gewoon dat geld). Aan mijn logo word gewerkt. Ik zie vaak dat het er afgeknipt word. Dus had het doorzichtig met een copyright teken over de hele foto heen. Maar merkte dat ik dat zonde begon te vinden. Dus dat gewoon in de hoek/dicht bij het onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:04

Sanne, prachtige foto's! kan door het uploaden komen maar aan de randen waar het grijzer word ziet het er bij mijn laptop heel streperig uit, dat zou je nog iets mooier kunnen afwerken evt..
ik weet niet zo goed de prijzen van (baby,zwangerschaps) portret enz, maar ik zou een shoot zoals dit tussen de 50/80 euro schatten....

Deijs, eerste foto is mooi gelukt! tweede foto had meer ingezoomd gemogen, en wat meer scherptediepte, 3e foto vind ik meer geslaagd! 10/20 euro..

xloki, mooie kwalitatief goede foto's, zou ik zeker een shoot van boeken :j zou misschien nog wat ''spannender'' mogen qua compositie... 60/80 euro..

korbakimmy8, het feit dat er een veel te groot meisje op zit 'verpest' voor mij al een betje de foto... steiger foto is niet mooi uitgesneden en het kader spreekt me niet helemaal aan! verder wel redelijk netjes scherp en de sfeer is fijn aan je foto's! 10-15 euro

mariekeoo, mooie foto's, mooie sfeer, mooie kwaliteit, DOF en scherpte! ik had denk ik bij de bovenste foto het lichaam van de vrouw en het paard er wat meer op genomen, en het is jammer dat de fries in de schaduw valt... tweede foto ook weer goed! maar zou nog wat spannender mogen! 25/35 euro

terrabeertje, gewoon leuke kiekjes! ik zou hier persoonlijk niet voor betalen :) nog even lekker door oefenen! :)

EskeGirl, mooie DOF, afentoe wat donker maar leuk gedaan! ik kan het niet echt beoordelen voor een prijs omdat het niet echt een shoot is wat je zou kunnen boeken... en ik weet niet wat de prijzen zijn voor bijv foto;s te kopen voor in boeken oid, dus daar doe ik geen uitspraak over :)

Hannemarie, kwalitatief goede foto's, mooie DOF, zou voor mij nog wat spannender mogen qua compositie etc. 20/30 euro

xhenkexspons, mooie foto's, die foto van de hond spreekt me aan! zou nog iets meer berlicht kunnen... 3e foto komt op mij een beetje bewerkt over, alsof het geen echte blackfoto is... (klopt dit) dat vind ik jammer! en de uitsnede vind ik ook niet helemaal geslaagd! de eerste foto heeft mooie DOF, scherpte en spreekt mij ook aan :j 15/25 euro..

Tenno7, fjord lijkt een beetje verkeerd scherpgesteld compositie spreekt mij wel erg aan! die van het onweer is gewoon ongelooflijk gaaf! de laatste 2 mooi, maar wat gewoontjes! 10/20 euro.

EmmyJoycee, ik vind de houding van het model een beetje vreemd soms, ze springen er niet helemaal uit, 10/15 euro..

Fair, vind de prijs die je nu hebt mooi in verhouding met je foto's, het zijn zeker nette foto's maar het zou nog wat bijzonderder kunnen en wat spannendere compositie.. (en op photoshoppen kan je nog oefenen hihi) 10/15 euro

Mnon1994, eerste foto vind ik qua compositie leuk, maar erg donkere foto's, had ik persoonlijk nog wat aan gedaan in photoshop! foto twee leuk, maar niet super speciaal! foto drie vind ik ook geslaagd, ik had hem denk ik iéts ruimer uitgesneden en horizon iets gedraaid zodat het wat minder op de voorhand 'valt' als je snapt wat ik bedoel :)

Deijs, de meeste mensen doen denk ik 15/20 foto's op webformaat met logo, en dan 1 of 2 nabestellingen er bij in, en meerdere kunnen ze dan bij kopen... als ik serieuzer shoots zou doen zou ik het ook op die manier doen! :j

ik ga nu even foto's uploaden en dan maak ik even een nieuwe post :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:36

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:27

Deijs schreef:
Even een vraag in het algemeen(alweer) een tijd geleden vroeg ik hier in het topic hoeveel jullie voor je foto's vragen en hoe je daar zo op komt, heb je pakketten oid? bijv; met logo zoveel euro en zonder logo zoveel euro.
Ik hoop van héél veel mensen antwoord te krijgen :)

Alvast bedankt iedereen voor de reacties, ik snap wel hoeveel foto's je geeft bij een fotoshoot, maar het gaat mij meer om het nabestellen.
Hoe beoordeel jij bij JEZELF hoeveel je ervoor vraagt en of je pakketten hebt oid. Hoe kom jij tot het bedrag dat je voor nabestellingen vraagt?

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:14

Ik ga ook is een poging wagen ben hier alleen best slecht in haha :')

Emmyjoycee - 20-25 euro, vind het model niet zo leuk maar ik vind het wel gave platen!
Fair - 15 euro, het wegwerken zie je soms een beetje en vind ze niet heel erg bijzonder.
Mnon1994 - 20-25 euro, vind het wel leuke foto's vind die van de hond erg leuk!
Frederieke_ - 20 -25 euro Vind sommige uitsnedes wat apart, die witte vind ik wel heel gaaf!

Ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden, ben nog niet heel lang bezig en het touwtjes wegwerken enzo wil bij mij ook niet altijd goed lukken haha.
En heb nog vaak een onscherpte achtig probleem waar ik hard aan werk om het te voorkomen haha.
Doe op het moment alleen nog maar meetings en gratis shoots.
http://www.lmphotoart.weebly.com - ook honden foto's enzo.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:46

Mnon1994 10 a 15 euro voor je onkosten van je camera enz. Zou echt nog gaan oefen met compositie :)

Frederieke_ ook jou zet ik rond de 15 euro ze zijn eigenlijk redelijk het zelfde allemaal aan composities :) maar wat ik hier boven ook al zei al doende leert.

de beste fotografen zijn zo begonnen zeg ik altijd

hier nog paar foto`s van mijn kant dan maar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zelf vind ik mijn modelfoto`s beter dan me paardenfoto`s

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:52

Prachtige foto's eigenlijk niks op aan te merken vooral de modellen foto's! heb er nog niet mega verstand van hoor haha. Ik zou er zeker wel 60-70 voor betalen!
Zou iemand mijn foto's kunnen beoordelen ben heel benieuwd waar ik nu ong zit vast niet veel haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:15

Terug van weggeweest! ^^ Nu trotse bezitter van een nieuwe lens sinds dit weekend, haha! Alleen foto 1 en 2 zijn met deze lens geschoten, de andere 2 met een kitlens.

mijn beoordelingen 1.5 pagina terug:

Henkespons €20,- ik vind de hond echt wauwie! De andere twee zijn voor mij de middenmoot, maar nog steeds leuke plaatjes! Voor de hond een absolute wauw !
Tenno: 25€ , ik vind het paard en meisje iets minder, maar de ‘random’ sleutel en de bliksem doen de prijs omhoog schieten! Gebruik die creativiteit en die kleuren in de paarden- en mensen fotos!
Emmajoyce; €20,- Mooi model! Vooral de eerste foto spreekt me aan door de rust! Tweede iets te gewoontjes, maar de eerste is erg mooi geworden!
Fair: €15,- De tweede foto van de lichtbruine is erg mooi ! compositie iets aan werken en het is echt goed!
Mnon: je bent erg leuk opweg! €10-15,- is prima! Ik vind de hond iets te donker, laat je foto’s iets meer spreken en je komt echt richting de €20!
Frederieke: €40,- erg mooie kwaliteit en heldere paarden!
Pinkie: €55,- Waauw ik hou enorm van jou stijl! bijzonder; creatief; speciaal; geheimzinnig, WAUW!

mijn plaatjes:

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:16

Sorry, foto 2 draaide niet vanzelf om.. Kun je je laptop/computer/mobiel een kwartslag draaien? ^^

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:07

Pinkie.. Die eerste is definitief de favoriet
WAUW <3 Je mag 60/70 vragen

Lisaa..
Sommige geef ik een tientje voor. Andere weer 30 euro
Denk een kwestie van smaak.

Pimaude.
De laatste foto spreekt me het meest aan
Gemiddeld 15 euro. Omdat ik de andere foto's net niet vind

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:47

Je moet wat als je ziek in bed ligt en je je verveelt. :') Vanaf pagina 22.

_Daniella - Ik vind dat jij echt zwaaaar te laag zit met je vraagprijs voor shoots hoor :)) Ook vanwege je kennis over fotografie en proffesionaliteit tijdens de shoot, 60/70 euro. En nu niet direct je vraagprijs omhoog gaan doen, want ik wilde je nog vragen om mijn hond een keer op de foto te komen zetten. :')
pradadaan - 10 euro. F1 kleuren zijn niet helemaal lekker, F2 paard komt er niet voordelig uit (onderhals, zeeeer holle en korte rug) F3 mwah, wel leuk, stoor me wel aan die grasspriet dwars door de foto. Wel mooie kleuren.
Channiiiej - 10 euro, F1 geen goed bewegingsmoment, F2 de kleuren doen pijn aan mijn ogen, veel te flets, F3 netjes, F4 lijkt niet helemaal scherp.
RC86 - Ik kan maar 1 foto zien, dat is wel wat moeilijk te beoordelen, sorry, ik weet hier geen prijs voor!

JasmijnJoy schreef:
_Daniella schreef:
Je leeftijd heeft er toch niets mee te maken?

Ja, ik kijk misschien niet zo naar foto's als volwassene?
En weet er minder vanaf. En kan daarom slechter kritiek geven.

Iniedergeval dat denk ik. Ik wil igg niet heel bokt overme heen als ik kritiek geef :')

Dus? Ik ben ook 14? Lekker makkelijk zo'n smoes, dat je niet hoeft te beoordelen. Hier leer je ook van hoor. Sterker nog, ik denk dat andermans werk bekritiseren nog leerzamer is dan je eigen werk (laten) bekritiseren.
Fouten maken mag.

Likemaaike - Niks, F1 niet scherp + hoofd afgesneden en rare compositie, F2 veel ruis, niet mooi uitgesneden en het paard komt niet helemaal lekker uit. F3 niet scherp en veel te overbelicht.
Pearlx - Leuk, weer eens wat anders, wel heb je bij F1 een vin afgesneden en de blauwe cirkel niet weggewerkt, F2 is veeel te flets en vol met kleur, is niet fijn om naar te kijken. Ik weet niet zo goed wat ik van F3 moet zeggen, niet echt mijn smaak. 10 euro hooguit.
Deijs - Sorry voor de kwaliteit, ze komen van facebook? Na zo'n excuus hoef ik je foto's al niet eens meer te beoordelen. Je vraagt anderen te beoordelen op kwaliteit van je foto's en je komt met zo'n excuus aanzetten. Jakkes. Hier zo ik geen geld voor over hebben.
Priscilla__ - Oeeeh gave copyright heb je ! :)) F1 horizon scheef, ten nadele van het veulen omdat de voorhand nu naar beneden valt. F2 lijkt niet helemaal scherp, F3 vind ik niks, hele lelijke fletse kleur groen en de foto is niet vanaf ooghoogte genomen. Daarnaast zijn grazende paarden nou niet echt een interessant onderwerp. :')
JasmijnJoy - Niks. F1 niet scherp, paard is niet alert, oor is afgekapt, net als de neus. F2 niet scherp en ik vind die vogel echt totaal niet bij het onderwerp passen, het leidt alleen maar af. F3 vind ik geen interessante foto.
terrabeertje - Niks. Dat je met mijnalbum upload, over je eigen copyright heen notabene zou al genoeg moeten zeggen. Daarnaast komt het model niet voordelig uit de foto's en is geen van alle foto's ruisloos en scherp.
Fenneeee - Goed bezig Fenn, de compositie gaat al de goede kant op. Wel vind ik het jammer dat je bij F2 het paard vol van voren hebt gefotografeerd, zo komt er bijna geen body op de foto en dat gaat meestal ten koste van het paard. 10 euro.
korbakimmy8 - Niks, het is duidelijk van de foto's af te zien dat je net begonnen bent. In 2 maanden kun je nooit het gevoel in de vingers krijgen, niet zo snel te veel willen.
xxess - Ik vind je laatste foto heel gaaf, maar die blackfoto vind ik dan weer zeer amateuristisch, hij is niet scherp en ik kan amper het paard van de achtergrond onderscheiden. Ook vervelend dat je foto's zo klein worden weergegeven, dan kan ik niet goed beoordelen.
korbakimmy8 - Zelfde verhaal weer. Zodra je foto's van facebook gaat halen met het excuus dat je geen zin had om te verkleinen heb je eigenlijk al het recht niet meer om geld te gaan vragen voor je foto's. Hoe kun je er nou doorheen kijken? Laat gewoon een goede foto zien dan, als je zo graag goed beoordeeld wil worden.
SaartjeNina - Niks, ik denk dat niemand geld over heeft voor een foto van een niet-scherpe narcis.
MyLittleLove - Mwah, 5 a 10 euro. Ik vind de foto's niet echt 'wow', maar je gaat wel de goede richting op.
ismy - Frouuuk jij bent zo goed! :)) Ik geniet elke keer weer als ik foto's van je op facebook langs zie komen! Zeker 40/45 euro! :)
SannevdM - Gaaf! 40/50 euro!
Deijs - Omdat ze bij facebook geupload zijn ten eerste al: Niks. Daarnaast, geen mooie compositie en erg veel ruis. Ook geen mooi drafmoment.
xLoki - Moooi! Inderdaad, ik ga met Renee mee, minimaal 70 euro!
korbakimmy8 - Veel zware meiden die in bikini op een kleine shet rondrijden, nee daar wordt ik niet gelukkig van. :n Let op je horizon.
mariekeoo - Heb je het hoofd van de fries op de 1e foto geblurd ofzo? Verder wel gave kleuren, euro of 15/20 ?
EskeGirl - Hmm, moeilijk. Ik kan me niet voorstellen dat mensen foto's van een bord aan de weg of een vogel gaan kopen..
Hannemarie - Goed bezig Hannee! :D 20 euro! Vind dat je wel iets te veel verscherpt hebt op de 1e foto!
xhenkexspons - 15 euro, goed bezig, zie nog wel wat kleine foutjes betreft compositie. Erg zonde van de neus op de laatste foto.
Tenno7 - 5 tot 10 euro, omdat de foto van het paard totaal niet scherp is. Foto van meisje is met tegenlicht genomen.
EmmyJoycee - Model kijk niet echt sprekend. Jammer dat ze op beide foto's precies dezelfde houding heeft. Jammer van de schots en scheve horizon op de 2e foto. 10/15 euro. Hooguit.
Fair - Denk dat je met 10 euro wel goed zit, F1 lijkt niet helemaal scherp, F2 niet netjes weggewerkt halstertouw, F3 vind ik niet zo'n interessante plaat, springt er niet echt uit. Mocht het wegwerken van halstertouwen niet lukken kun je ze beter maar gewoon laten zitten, want die half weggewerkte ringen zijn nog erger vind ik..
Mnon1994 - 10 euro ongeveer. F1 is te donker, F2 is leuk, F3 is een wat rare compositie.
Frederieke_ - 15/20 euro. Netjes bezig, jammer dat je bij F2 ervoor hebt gekozen het hoofd zo pal in het midden te doen.
pinkie87 - Die eerste is echt waan-zin-nig gaaf. WAUW. Puur op die foto zou ik zonder twijfel 90/100 euro zeggen. Helaas vind ik de andere foto's minder. Ik vind die kleur in je copyright ook zeeer storend bij een zwart wit copyright. Zonde, de copyright van foto 1 vind ik absoluut 10 keer zo mooi. 40 euro voor de mensenfotografie, 15/20 voor de paarden.
pimaude - De 1e foto heeft wel een fijne sfeer, vind de rest niet zo bijzonder. 5 a 10 euro.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:31

Waarom sla je mij nou over :')
deviltjh bedankt!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:48

Sorry ik ga niet alle linkjes aanklikken die ik onderweg tegenkom :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:59

Zo hee KirstenVosje, heb je je dag niet? iets aardiger mag ook wel hoor.. pff..

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:11

nou bedankt hoor ;) je bent ziek zeker :')

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:14

Het mag wel wat aardiger kirsten.. Iedereen bedoeld het goed hier..

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:15

Zo te lezen maakt zij in ieder geval de perfecte foto's :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:16

Nou sorryy, ik bedoel het ook niet gemeen ofzo hoor :')
Lisa, ik schat jouw foto's ongeveer op 5/10 euro, blijf wel op ooghoogte fotograferen bij de honden! :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:16

Fair schreef:
Zo te lezen maakt zij in ieder geval de perfecte foto's :j

Gelukkig niet!

Nogmaals excuses voor de mensen die vonden dat ik te fel reageerde, was niet mijn bedoeling. :n

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:17

okee bedankt!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:19

Nee maar het is meer zo bedoeld, je geeft alleen kritiek, geen tips, en dat kan voor sommigen nogal bot overkomen. :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:33

Wat vinden jullie van deze fotos?
En wat zouden jullie voor deze fotos geven?

Fotos komen van facebook af,
En zijn dus van mindere kwaliteit dan de klant ze in het echt krijgt.

Afbeelding
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:36

Ik vind de eerste heel mooi, qua silhouet en achtergrond mooi wazig. De 2e vind ik wat minder om de. Gehele witte achtergrond, ik denk 12 euro ?
Laatst bijgewerkt door Fair op 10-09-13 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:39

Corba wil je dan zo gaan beoordelen ?:)

Ik vind het lastig met 2 gelijke plaatjes, maar ik vind vooral de tweede bijzonder. De eerste ligt me de blauwe achtergrond niet, hij wordt hard en de witte by f2 is ook wat hard en ijzig. Al met al een kunst om het zo te krijgen maar kan even niet op je site spieken :p €15,- nav de zichtbare fotos.